Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest EryMax

Skulle lage taco når jeg var 14, det endte med at jeg mistet tacopulver på en kjempevarm plate så pulveret bare sa woff å begynte å brenne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Candide

Artig tråd! :fnise:

Har hatt mange tabber på kjøkkenet :sjenert: men, det første jeg kommer på er da jeg hadde full blender med linfrø, for å male de før jeg skulle bruke de i en brøddeig. Av en eller annen grunn tenkte jeg at jeg heeeeeeeeeelt sikkert ikke trengte å ha på lokket, det skulle jo bare blandes kjemperaskt ...

Vel .... :sjenert:

Etter jeg hadde plukket opp ca. 1 milliard linfrø fra hvert tenkelige sted overalt på hele kjøkkenet (og da mener jeg virkelig overalt!), så lærte jeg at blenderlokk faktisk har en funksjon :jepp:

Haha, da hadde jeg nok tatt frem støvsugeren, gitt! :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er ikke mange uker gammel:

Skulle være flink husmor og lage en veldig stor kasserolle full av god kraft. Planen var å fryse ned mindre porsjoner etterpå slik at vi kunne bruke kraften i masse forskjellige retter.

Min samboer holdt meg med selskap på kjøkkenet, så han fikk dessverre også med seg resultatet:

Når den fantastisk gode kraften var prøvesmakt og ferdig, løfter jeg den store kasserollen bort til vasken (til samboer: "Nei, jeg trenger ikke hjelp!") og så heller jeg med stor flid all kraften ned i utslagsvasken.

I kasserollen var det igjen masse ihjelkokte grønnsaker og ditto kjøtt.

Huff, litt flaut, meeen, jeg har aldri laget kraft før, og jeg skjønner ikke helt. Du helte den i vasken med vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløte - 20 kr.

Ny stavmikser - 598 kr.

Helle 0,3 dl fløte i en 0,3 dl miksebeholder som fulgte med stavmikseren, kjøre mikseren nedi uten noen form for lokk eller deksel og gi bånn gass - priceless.

Har siden fått en stoooor piskebolle med lokk man bruker stavmikseren gjennom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg kjenner ei som skulle lage fiskekaker, men hun glemte å ha fisken i. Det oppdaget hun ikke før hun hadde stekt all røra ferdig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, litt flaut, meeen, jeg har aldri laget kraft før, og jeg skjønner ikke helt. Du helte den i vasken med vilje?

Hun skulle jo helst ha spart på kraften hun lagde, i stedet for å slå den ut i vasken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Å når vi laget pannekaker for første gang på skolekjøkkenet så trodde vi at ts var det samme som spiseskje. Så vi putta 3 svære spiseskjeer med salt i røra :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da hadde jeg nok tatt frem støvsugeren, gitt! :jepp:

Brukte støvsuger på gulvet :fnise: og prøvde å koste og vaske av benkene osv, noe som ikke funket så veldig godt heller, da linfrøene blir klebrige når de kommer i kontakt med vann :dry:

Lærte mye om linfrø den dagen, gitt :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som skulle lage fiskekaker, men hun glemte å ha fisken i. Det oppdaget hun ikke før hun hadde stekt all røra ferdig.

Tull. Hun merket ikke at hun stekte røre bestående av egg, melk og potetmel? Det har litt annen konsistens enn fiskefarse, kan man si. :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke min, men min søsters. Hun skulle varme opp fisk i microovnen. Da hun tok den ut, "eksploderte" den utover benken, gulvet og veggene. Mmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Tull. Hun merket ikke at hun stekte røre bestående av egg, melk og potetmel? Det har litt annen konsistens enn fiskefarse, kan man si. :filer:

Hvorfor skulle jeg tulle? folk gjør mye rart uten å tenke over det. Tror du at du er noe fordi du poster som AB?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veggis, og bruker derfor ikke gelatin. Skulle lage ostekake her, og brukte agarpulver i stedet for gelatin. I oppskriften stod det agarflak, men jeg trodde agarpulver var det samme og hadde oppi 2 ss. Nedtur å servere kake som var som gummi. Sikker på at den hadde sprettet opp i taket om jeg hadde kastet den i gulvet :gjeiper:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle jeg tulle? folk gjør mye rart uten å tenke over det. Tror du at du er noe fordi du poster som AB?

Man kan sikkert gjøre mye rart uten å tenke over det, men fiskefarse minus fisk vil jo ha konsistens som pannekakerøre, og er ikke mulig å forme til noe som likner en fiskekake, så det vil man merke om man forsøker å steke den. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om personen aldri hadde stekt fiskekaker før, å ikke hadde snøring om konsistensen?

Såfremt hun i det minste hadde sett en fiskekake før ville hun nok skjønne det var noe galt, den røra du beskriver ville jo flyte sammen til én pannekake om man forsøkte å steke den. :roll:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest EryMax

Skjønner ikke vitsen med å poengtere alt, dette er en tråd for tabber. En vanlig fiskekake fra Rema 1000 er da søren meg stekt fra før. Så det er faktisk ikke lett å vite om man aldri har sett hvordan de ser ut før de stekes. Jeg har sett fiskefarse, men kun fordi min farmor lager mye fiskemat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å poengtere alt, dette er en tråd for tabber. En vanlig fiskekake fra Rema 1000 er da søren meg stekt fra før. Så det er faktisk ikke lett å vite om man aldri har sett hvordan de ser ut før de stekes. Jeg har sett fiskefarse, men kun fordi min farmor lager mye fiskemat.

Jepp, men den tabben du beskriver er faktisk helt umulig å begå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :)

Husker da TORO`s "tikamasala" kit kom, vi skulle ha mamma og noen venninner på middag. Jeg pakket opp kittet og tok ut alle delene, det inneholdt ris, marinade og pulver til sausen..også kokosmelk? Da tenkte jeg at kokosmelk, det kan umulig være godt - så satte jeg den i kjøleskapet og tenkte mamma kunne få med seg boksen hjem, fordi hun kanskje likte det.

Lagde deretter maten og besøket kom, kunne ikke skjønne hvorfor det var så JÆV*** sterkt!?! Men så kom jeg på det, at kanskje dne kokosmelka var til noe :P haha, vi holdt på å le oss ihjel...flauuut :sjenert:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jepp, men den tabben du beskriver er faktisk helt umulig å begå.

Ingenting er umulig :opplyser: Hun hadde bare i mer potetmel fordi hun trodde oppskrifta var feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...