Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gutt på vivandre

hehe genialt, det som står her! :P

virkelig!

skal ha en stor eksamensoppgave (går kokk og servitørlinja) nå og skulle finne en rett til villaks, så da snublet jeg innom, vell tenkte jeg skulle skrive hvordan det gikk på en prøve et år tilbake:

så en annen hadde gjort det samme, jeg kan ikke lage mat og har funnet ut at dette ikke er noe for meg, men ihverfall så skulle jeg lage grønnsakssuppe.... av vann :P

og så lagde jeg de beste fiskebollene jeg noen gang har lagd, lagde dem selvsagt fra bunnen av, men farsen ble ikke riktig så jeg tok oppi noen desiliter ekstra med salt for å binde den.... som sagt beste jeg har smakt, men er vell nok fordi jeg ikke liker fisk og disse smakte bare salt:P :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Også forveksler jeg paprikakrydder og kanel titt og ofte. Ostesmørbrød m/kanel, potebåter i ovn m/kanel, risengrynsgrøt m/paprikakrydder. Ja, en skikkelig gourmet det er det jeg er!

Jeg har alltid kanel på ostesmørbrødene, jeg, med viten og vilje. Det er jo kjempegodt :)

I et tilfelle da vi spise ostesmørbrød og hadde vaniljeis til dessert klarte jeg å drysse kanel på vaniljeisen også. Noe som også var kjempegodt, så nå gjør jeg det til vanlig også med vilje :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Vi har hatt noe pai dager i det siste.

I over i går hadde vi kjøpt en sånn ”pose bunn”, bare å helle opp i vann, og en, to, tre ferdig! Det er var bare det at det ikke skulle være en halv liter vann, slik som vi helte oppi. Det skulle være litt over en dl :sur:

Samme tabbe gjorde ikke jeg, men min eks, da vi skulle feire ettårsdagen vår. Vi skulle være hos ham, og vi skulle lage paien "min" som han elsket. Jeg spurte hva han hadde av råvarer, slik at jeg kunne kjøpe inn på veien det han ikke hadde. Han mente han hadde squash, en viktig ingrediens, og dermed kjøpte jeg ikke det...

Vi begynte å lage mat nokså sent. Skulle begynne å kutte grønnsaker, og oppdaga da at han ikke hadde squash allikevel! Og ikke hadde han noe å erstatte med heller. Så vi dro på bensinstasjon, som var det eneste som var åpent så sent. Der hadde de ikke squash, men vi kjøpte litt flere tomater (som også er en av ingrediensene), for å fylle opp paiskallet. Neste tabbe var da jeg fikk HAM til å lage deigen mens jeg kuttet grønnsaker. 1 1/4 dl vann skulle blandes med Maizenna Pai-posen. Han ganget det like godt med 10, og hadde i 1 1/4 liter! Da måtte vi helle av det vannet vi greidde å helle av, og tilsatte mer mel som han heldigvis hadde. Det ble pai på oss til slutt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe genialt, det som står her! :P

virkelig!

skal ha en stor eksamensoppgave (går kokk og servitørlinja) nå og skulle finne en rett til villaks, så da snublet jeg innom, vell tenkte jeg skulle skrive hvordan det gikk på en prøve et år tilbake:

så en annen hadde gjort det samme, jeg kan ikke lage mat og har funnet ut at dette ikke er noe for meg, men ihverfall så skulle jeg lage grønnsakssuppe.... av vann :P

og så lagde jeg de beste fiskebollene jeg noen gang har lagd, lagde dem selvsagt fra bunnen av, men farsen ble ikke riktig så jeg tok oppi noen desiliter ekstra med salt for å binde den.... som sagt beste jeg har smakt, men er vell nok fordi jeg ikke liker fisk og disse smakte bare salt:P :sjenert:

DESILITER?! Og du spiste de?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle imponere daværende kjæreste med å lage hjemmelagde kjøttkaker. Luktet godt, men med 2 dl potetmel i stedet for 2 ss så ble det mer tennisballer enn kjøttkaker. :rodme:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere, dessverre..

En gang skulle jeg imponere min samboer med kokke ferdighetene mine, vi hadde nettopp blitt sammen og jeg skulle servere ovnsbakt ørret, av alle ting.

Det morsomte var jo å sløye fisken, glatt og ekkel som den var, men siden jeg har litt trening i dette, så gikk det helt fint. Hele fisken ble pensla med myyye smør, stappa full i grønnsaker og lagt pent i ovnen. Det hele sååå veldig smakfullt ut, men fra innsiden var halve faenskapet rått. Har sjelden blitt så irritert over noe i hele mitt liv..!

En annen gang var nå vi skulle lage boller med sjokoladebiter med barna her, ett sted gikk det alvorlig galt, mest sannsynlig der jeg fant ut at stratos sjokolade er like egnet som alt annet. Rant sjokolade i hele ovnen kan man si :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra foodprosessoren på benken fordi telefonen ringte, da jeg kom tilbake var det bolledeig over hele kjøkkenet. Den hadde "beveget seg" av benken og lå på gulvet og "sprutet" deig. :ler:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pinkbunni

Jeg var 13 og hadde så utrolig lyst på en reke

Problemet var at vi hadde bare frossne reker.

"Null problem", tenker jeg, og hiver tre-fire reker i mikrobølgeovnen..

Huset måtte luftes ganske godt den dagen, for å si det sånn...

Kommer heller aldri til å glemme den dagen pappa hentet meg i barnehagen og han skulle stå for middagen. Han er en veldig god hobby-kokk, men også veldig distre.. Ingen god kombinasjon.

Han hiver middagsretten i ovene og skal bare "ordne" noe på datamaskinen..

Ender opp med at han ringer mamma på jobb og sier at han heller vil spandere middag på yndlingsresturanten hennes..

Hun synes han var utrolig romantisk, helt til vi sitter rundt bordet og jeg sier at "kjøkkenet var helt svart!" altså kullsvart røyk over hele kjøkkenet..

Og det luktet brent på kjøkkenet i flere uker etterpå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Huff, jeg er virkelig ingen superkokk, men det kommer seg. :fnise:

Skulle lage risengrynsgrøt men glemte å røre så ofte som det sto på pakken, grøten smakte brent. kjelen var brun i bunnen og etter tre uker i vann med harde midler, og med diverse mer eller mindre vellykkede forsøk på å skrape bort belegget, heiv jeg kjelen.

Har nå lært å røre helt til grøten er ferdig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Min svigermor lagde middag til sin andre sønn for noen år siden. Han skulle tilbake på jobben og bare innom for å spise. Da han kommer inn sier ha: Skal vi ha grøt? Svigermor sier: Nei, hvorfor tror du det? Det lukter kanel! Hun hadde stekt koteletter med kanel! Ikke å anbfale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, jeg er virkelig ingen superkokk, men det kommer seg. :fnise:

Skulle lage risengrynsgrøt men glemte å røre så ofte som det sto på pakken, grøten smakte brent. kjelen var brun i bunnen og etter tre uker i vann med harde midler, og med diverse mer eller mindre vellykkede forsøk på å skrape bort belegget, heiv jeg kjelen.

Har nå lært å røre helt til grøten er ferdig.. :sjenert:

Den der har eg og gjort, en av mine første matforsøk når eg budde heima, dei snakker om den kjelen enda :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anepane_*

dette er ikke min tabbe, men min mors.. hun kan til tider være ganske distre så det gikk ikke så bra den gangen hun skulle koke egg i eggkoker og satte denne på panna for så å skru på panna... den ble kastet etterpå for å si det sånn, brent plastikk er heller ingen god lukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort mange, men den morsomste var da jeg skulle lage karamellpudding førsta gangen. mamma maste veldig i telefonen om at jeg matte passe temperaturen . Så jeg stilte den veldig nøye inn, ble litt paff da jeg etter ca 2 timer skulle sjekke om den var ferdig med baksiden av en skje og den sank til bunns. Hadde vært så nøye med å stille inn termostaten at jeg hadde glemt å slå på ovnen.

<span style='color:blueviolet'>Haha, morsom tråd! :hoho:

For en stund siden skulle jeg lage Oreo kake til familien min som skulle komme på besøk. Dagen før hadde jeg vært på fylla og overnattet hos typen. Jeg fikk sjokk da jeg så hva klokken var, og hev meg inn i en taxi siden det var bare en time til de skulle komme.

Jeg skulle være sååå lur og spare masse tid, så jeg brukte en ferdig sjokoladepudding fra Tine. Det var altså IKKE lurt, for etter kremmen skulle være på toppen, så kaken min rett og slett motbydelig ut!! :overrasket: Sjokoladepuddingen var omtrent flytende ut og rant ut over alt. :grine:

Jeg kan ikke glemme blikkene fra familien min da jeg satt kaken på bordet. Det så rett og slett ut som en rar ehh kremt hundeskit.... :kvalm:

Min far sa at kaken så lite appetitelig ut, men han skulle nå prøve den.... :sjenert:

Selv om kaken så lite god ut, så ble den nesten spist opp, så det var jo bra! :tommelsmil:

Jeg skrapte resten av kaken ( les, flytende gørr) oppi en Tupperware boks som de skulle gi til farmoren min. Min farmor hadde sett rart på min bror da hun åpnet boksen med kaken og lurte på hva det var, min bror sa at min mor hadde kjørt litt for fort over en fartsdump så kaken hadde blitt most..... :sjenert::ler: </span>

Kommer ikke på noe annet en tørre kalkuner og risgrøt som la seg i bunnen av kjelen. Men mannen min har et par fine:

Vi fikk blender i bryllupspresang, og et par uker etterpå skulle vi innvin den med å lage milkshake. Joda muggen fra blenderen ble satt på bordet, full av iskald sjokolademilkshake, men før han serverte skulle mannen min bare vise broren sin en kul ting med muggen.

Nemlig at man kan ta av bunnen på muggen slik at den er lett å rengjøre.

Ansiktsuttrykket på en mann som får en liter siskald drikke i fanget, i det samme øyeblikket som han innser at han har gjort noe langt over gjennomsnittet dumt, er rett og slett ubetalelig.

:skratte::skratte::skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...