Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Jeg og ei venninne hadde vært på butikken og kjøpt oss en pose med kyllingvinger en dag vi gikk på videregående, og da vi kom tilbake på skolen skulle vi varme dem i mikroen. Men posen med kyllingvingene var anderledes enn de pleide, så aluminiumsfolien så rett og slett ikke ut som aluminiumsfolie :overrasket:

Vi klarte ikke bestemme oss så det endte opp med at vi spurte dama i kantina om hun trodde det var A.folie og hun sa; neeeeeiiiii, det så da ikke ut som det.

Så vi tenkte at da fikk vi bare la det stå til og smokka posen i mikroen og kjørte i vei, og det var visst aluminiumsfolie :roll:

Og der stod vi,to særdeles sjokkerte og perplekse tenåringsjenter mens mikroen begynte å bråke noe fryktelig,det "lynte" som på den værste uværsdag og posen med kyllingvinger tok fyr :overrasket:

Skolens vaktmester satt på borde rett ved siden av og var naturlig nok meget bekymret over mikroen som hold på å gå opp i flammer. Men kyllingvingene ble det hvertfall varm :ler:

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nesten alle mennekser i alle land vil forstå hva slags kjøtt man vil ha om man sier "BÆÆÆÆ" høyt og tydelig. Men så er det å få seg til å gjøre det i butikk full av folk da :)

ekjø

Det hadde nok vært det lureste. Problemet var jo bare at jeg var sikker på at orden jeg fikk fra fruen betydde nettopp lammekjøtttt :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Blondie65

Nå har jeg lest meg gjennom hele denne tråden og siden jeg unner andre å ligge over tastaturet og le høyt for seg selv på en lørdags ettermiddag skal jeg bidra med mine egne kjøkkenfadeser:

Hvordan lage regnvær innendørs? Sett komfyrplaten på full guffe. Kok vann i kjele. Glem hele greien. Når du da kommer på kjøkkenet igjen er selvsagt kjelen nesten tørrkokt og veldig varm. Oida ... vi skulle jo ha te ... Hell på mer iskaldt vann ...

De andre som var tilstede syntes det var bra jeg laget regnvær inne på en solskinndag siden vi jo ellers kunne komme til å savne regnet.

Gryterett med kanel istedenfor karry? Prøvd, smaker rart.

Salt istedenfor sukker på eplekake? Nope ... smaker ikke noe godt.

Hvordan få MYE marsipan? Forvirr begrepene en spiseskje og en dl vann. Tilsett melis til suppen blir fast igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle lage meg en god porsjon popcorn. Popcornet var ferdig, jeg helte det over i en diger bolle og strødde på med salt... helt til jeg fant ut at jeg strødde på med sukker

Siden jeg hadde laget en stor bolle popcorn som jeg hadde veldig lyst på, så ville jeg ikke kaste det - så jeg forsøke å kompensere med å helle over desto mer salt i håp om å da "drukne" sukkeret...

Det var ikke særlig vellykket.

Edit: Oups, hadde byttet om på ord å så hele poenget forsvant...

Endret av Tabris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Popcorn ja.

Jeg skulle altså lage popcorn og satte på en panne med olje og smør.

Og glemte hele greien. Akkurat i det jeg kom på dette ringte telefonen og mens jeg prøvde å redde brannen på kjøkkenet hostet og harket min eks inn i telefonen mens brannalarmen ulte. Heldigvis var det snø ute så pannen med lokk på gikk ut i snøen og ble stående der (brannen var HELDIGVIS bare inne i pannen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en gang boller 1-2-3. Syntes en sånn pose var helt genialt,for tenkte da at jeg ikke kunne klare å surre det til.Så lagde boller ut av det og la de til heving. Men fant fort ut at jeg må ha gjort noe galt,for når jeg skulle sjekke om de hadde hevet nok, så hadde det blitt til en "langpannebolle". Alle bollene hadde blitt til en flat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en periode jeg hadde totalt dilla på å lage hjemmelaget leverpostei. Leverposteien smakte bedre enn leverpostei i butikken (syntes jeg)- og hadde jeg valgt kunne jeg sikkert ha spist det både til frokost, middag og kvelds.

Så fikk jeg besøk langveis fra. Serverte leverposteien til frokost. Og det endte med at besøket mitt brakk seg og spydde.... :overrasket: Årsak: leverposteien smakte for mye lever... såh... min tabbe på kjøkkenet er å lage en leverpostei som smaker for mye lever... Til neste helg skal jeg forsøke meg på å bake en kake som smaker for mye kake... :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Jeg hadde laget aioli med stavmikseren. For å rengjøre den bruker jeg en mugge med vann og zalo som jeg kjører mikseren i. Bare det at denne gangen klarte jeg å ha zalo i aiolien i stedet for i vannmugga. Det så ikke særlig lekkert ut med det grønne som rant over det gule. Etter dette holder jeg bestandig mugga over vasken når jeg har zalo i.

Ellers skulle jeg lage brun saus en gang, og hadde kanel i stedet for paprikapulver oppi. Synes det var en rar smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har sans for humor:

En lørdag skulle vi ha risengrynsgrøt - som vanlig stod den på lav varme og godgjorde seg. Da jeg snudde ryggen til et øyeblikk, helte de oppi rød konditorfarge.

Rosa risengrynsgrøt er ikke helt det samme som hvit. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være den gang jeg skulle krydre grillmaten med en nylaget grillkrydder jeg hadde laget. Svigermor skulle spise med oss. Det var altfor mye krydret for å si det mildt... helt uspiselig...

....jeg lesset på med krydder...

...det ble en god salat, pølser og potetsalat den kvelden..... :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor så hadde jeg bestemt meg for å gi spiselige gaver til tanter, onkler, bestemødre og svigerforeldrene mine. Og disse skulle lages i god tid før juleaften.

Det tok meg 3 gryter før karamellene var spiselige, arg. Men jeg fikk i hvert fall karameller. Pakket de inn i blå og grønn cellofan.

1. juledag fikk jeg en telefon fra bestemor som lurte på om det kanskje var noe galt med karamellene, siden de var grønne! Så ut mugg!

Viste seg at dustecellofanen farget av og gjorde karamellene uspiselige, så i fjor så fikk mange et norgesglass i julegave fra meg :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

I fjor skulle jeg lage kokosmakroner til jul, og tenkte jeg skulle lage en litt sunn variant... Så jeg brukte frutose i stedet for vanlig sukker. Kokosmakroner ble det ikke, de fløyt nemlig ut og ble til en eneste stor suppe...

Så i år går jeg for den usunne varianten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å herreguuuuuuud jeg ler!

Kan ikke huske de store tabbene, men har da bakt brød og glemt å ha i gjær.

Ikke akkurat vellykka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomkålsuppe! Det er kjempegodt. Bortsett fra når det er trykkfeil i oppskriften og både du og venninna di er for kjøkken-teite til å forstå at det er mer logisk å ha 40 gram smør i suppa enn 400 gram...

Gangen videre var som følger:

  • Stussing over merkelig gul farge
  • Prøvesmaking
  • Brekninger
  • Fordeling av skyld
  • Saksopplysninger om grad av sult og åpningstider på butikken
  • Beslutning om tiltak
  • Tiltak iverksatt: helle smøret, som hadde samlet seg på toppen, i do
  • Prøvesmaking
  • Grimaser
  • Inntak av knekkebrød

Endret av Karmosin
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Blomkålsuppe! Det er kjempegodt. Bortsett fra når det er trykkfeil i oppskriften og både du og venninna di er for kjøkken-teite til å forstå at det er mer logisk å ha 40 gram smør i suppa enn 400 gram...

Gangen videre var som følger:

  • Stussing over merkelig gul farge
  • Prøvesmaking
  • Brekninger
  • Fordeling av skyld
  • Saksopplysninger om grad av sult og åpningstider på butikken
  • Beslutning om tiltak
  • Tiltak iverksatt: helle smøret, som hadde samlet seg på toppen, i do
  • Prøvesmaking
  • Grimaser
  • Inntak av knekkebrød

LOL

Jaja ... Bridget Jones brukte blå hyssing til å koke hønsekraft og måtte servere blå suppe etterpå.

Hørte også om noen som lekte seg med konditorfarge i blomkålsuppen. Grønn blomkålsuppe som ellers var helt normalt laget smakte visst ikke det samme ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dallandra

:hoho:

Jeg har nok mange, men de jeg husker best i farta er Ingers rugbrød uten rugmel :sjenert: , bløtkake servert i bolle (ble bedre etter at jeg gikk meg på at mammas kakeform var noen hakk større en min, - jeg fulgte jo bare hennes oppskrift og kunne ikke skjønne hvorfor det ble så innmari mye krem.), og Verdens Beste utover hele kjøkkengulvet i anledning arveprinsens navnefest.

Jeg husker også et tilfelle av boller uten gjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen:

Lagde fiskeboller i hvit saus til meg og pappaen min da jeg var 12-13 år. Hadde sett mamma lage hvit saus med smør og mel, så med kraften og så med VANN (trodde jeg). Melk falt meg ikke inn. Fiskebolle i suppe. Pappa var fornøyd og spiste godt! (god pedagog eller dårlig smakssans) :fnise:

Så en annen som jeg grøsser av: Skulle ha bursdagsfest, og lagde kake. Hadde satt på ovnen. Så ringte kjæresten min og lurte på om jeg kunne hente ham ca 10 min unna med bil. Joda, det kunne jeg. Sjekket godt at det ikke sto på noen plater, men at ovnen sto på (for den tok hundre år med å bli varm). Dro ut i bilen, hentet ham, og da vi kom hjem hørte vi brannalarmen nede i heisen... Kom inn, det var tåkete over hele leiligheten, og jeg kom på at jeg hadde smeltet smør på komfyren. :hakeslepp: Smøret var smeltet, for å si det sånn, det var komfyrvifta også. Heldigvis hadde ikke tørkepapiret ved siden av tatt fyr. Reiv av kjelen, og deler av kermikktoppen fulgte med :overrasket: Tør ikke å tenke på hva som hadde skjedd hvis vi ikke hadde kommet hjem i tide. Herregud. Alle gjestene som kom tidlig fikk bøtte og klut, det var sot over HELE leilighetens 130 kvm. (foreldrene mine var forresten veldig fornøyde da de kom hjem). I dag har jeg alarm over komfyren og er spesielt stressa med å sjekke plater... :sjenert:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle koke smokker og glemte de.Tok ungene med ut og da vi kom hjem lurte jeg på hvorfor kjøkken vinduet var svart.Det var ikke bare kjøkkenvinduet,hele huset var svart og måtte vaskes ned. :gråte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...