Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lerke987 skrev (På 2.5.2023 den 22.29):

Stod opp grytidlig for å lage havregrøt før skolen. Merket ikke at jeg hadde tatt grillkrydder istedet for kanel FØR jeg tok første skeia 😭

Har tatt grillkrydder på grøt,  og kanel  på ostesmørbrød,  😅🤣 utrolig kjedelig når en er sulten. 

Glemte å skru fast underdelen på smoothie maskinen,  så det ble smoothie over hele kjøkkenbenken og gulvet, dette har skjedd flere ganger  🤪.

Tok gulrotkake utav oven en halvtime før tiden, vet ikke hva jeg tenkte. Gikk på butikken,  oppdaget når jeg kom hjem at den var helt rå, bare stykkene rundt kanten som var spisende. 

Så har jeg vel laget steinharde boller,  og tømt kraft i vasken 😅🤣

Anonymkode: 9cc7b...a5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg skulle lage lefser tok jeg dobbel mengde mel i.Skjønte det ikke før jeg skulle kjevle ut, deigen var steinhard!  Og det gjorde det ikke bedre at svigermor dukka opp akkurat da.. Var rimelig svett.😰

Anonymkode: d0cb3...351

Skrevet

Lagde thai-inspirert kyllingsuppe. Og i stedet for gurkemeie klarte jeg å bruke 1 ss karri. Den ble ganske uspiselig. 

Skulle ha en klype sukker for å balansere bolognese sausen, handa glapp, og det ble nok en dl sukker etter at jeg fisket opp det jeg kunne. Vi spiste, men godt var det ikke.

Helte salt på havregryn. Gikk tilbake til å bruke den rød-hvite pakka direkte, i stedetfor den estetisk fine glassbeholderen. 

Glemte at bakepapir ikke tåler høy temperatur. Røykla hele etasjen. 

Men den mest irriterende; Hadde laget en ekstra god fritatta til gjester - vispede egg, diverse forhandsstekte grønnsaker, kuttet spekeskinke, gode krydder, ekstra god gryuere. Helt over i en fin terakottaform. I det jeg skal løfte over i ovnen så glipper grepet, for å dempe fallet så strekker jeg ut beinet. Med det resultat at formen tar en ekstra salto. Eggemasse over hele meg, hele gulvet, kjøkkenøy, skap, alle kriker og kroker. Tok to timer å vaske. Samtidig som du er lei deg for god mat som er tapt, og den fine formen. Da grein jeg faktisk.. 

Anonymkode: bf34a...d57

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...