Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bakte en sjokoladekake der det stod 4 spiseskjeer kaffi i oppskriften, som lest, så gjort..haha. Brukte pulveret og kaka var som å spise sand med sjokolade og kaffi smak:P

Anonymkode: c7e0c...05c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabber som direkte konsekvens av at jeg ikke var på kjøkkenet: 

- Som bedugget ung og uansvarlig idiot sovnet fra både kokende pasta og frossenpizzaer, et under at jeg og tidligere bofeller fortsatt er i live! 

- Som edru og noe eldre idiot (og dette har skjedd flere ganger!) satt på ovnen med tacoskjell/pitabrød/rundstykkker fra tidligere fortsatt inni uten å oppdage det før innholdet er forkullet eller i full brann. Rart at nåværende husholdning er i live også, når jeg tenker meg om :ohmy: Huff.

Endret av Nappetass1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Tabber som direkte konsekvens av at jeg ikke var på kjøkkenet: 

*snipp*

- Som edru og noe eldre idiot (og dette har skjedd flere ganger!) satt på ovnen med tacoskjell/pitabrød/rundstykkker fra tidligere fortsatt inni uten å oppdage det før innholdet er forkullet eller i full brann. Rart at nåværende husholdning er i live også, når jeg tenker meg om :ohmy: Huff.

Dette er grunnen til at jeg veldig lenge brukte timer når jeg laget mat. Jeg var helt håpløs på å huske at jeg hadde satt det på i det hele tatt... Det har heldigvis bedret seg med årene :P

Anonymkode: 6c82e...d83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 12.51, AnonymBruker skrev:

... og jeg husker godt da mamma hadde vært på jobbfest og kom hjem litt bedugget utpå natta, og skulle være snill å koke egg til barna sine så vi kunne ha til frokost dagen etter. Hele familien ble vekt av brannalarmen og en intens, sterk lukt av brent, råttent egg. Mamma hadde sluknet på sofaen, og tørrkokt 4 egg :ler: Det luktet helt jævlig, og det måtte sprengluftes i hele huset.

Anonymkode: a7e6d...1dc

Oi,det kunne vært meg😳

Anonymkode: 48afd...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk spørsmål av mamma om jeg kunne lage ett sukkerbrød for henne mens hun var på jobb. Hun skulle ha syklubb på kvelden og rakk det ikke selv. Ja jøss, det kunne jeg da gjøre.

Jeg klarte absolutt nesten alt, bare ikke sjekke om den var ferdig stekt. Skal sies at det var mitt første sukkerbrød I en alder av 14-15 år. Jeg tar ut kaka og skal ta av ringen rundt. Da renner det røre utover kjøkkenbenken og nedover alle skuffer og på gulvet. Helsikes søl.

Hva mamma serverte den kvelden istede husker jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff, EvaLena. Det minner meg om en gang jeg laget Quiche Lorraine. Da jeg skulle sette den inn i ovnen glipper den ut av hendene mine og flytende egg og fløte rant ned på gulvet, under komfyren, under kjøleskapet, inn under sokkelfronten på kjøkkenskapene, ja, overalt. Vaskejobben som fulgte var ubeskrivelig. :daane:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på hyttetur med familien og det skulle kokes egg. Dessverre ble de litt for lite kokt. Samboeren fant da ut at han skulle koke ferdig sitt i mikroen. Ettersom han hadde åpnet det kom det ikke til å sprenges. Vel, den teorien ble raskt blåst i filler. :fnise:

Anonymkode: e8809...767

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sphere skrev:

Det å steke bacon naken er ikke noe sjakktrekk...

Stekte sommerkoteletter i panna mens jeg sto i boxeren. Ble stående å hoppe frem og tilbake mens jeg skrek "Au!" og "Faaaen!!!" :fnise:

Er også en av de som har sovnet fra en Grandis i ovnen. Den sto på 200 grader fra 02.30 til 04.15, og når jeg våknet var hytta jeg bodde i (ja, hytte....) tåkelagt med 2 meters sikt. Grandisen så ut som en svart vindskeiv frisbee. Hadde ikke fungerende røykvarsler. Det luktet intenst svidd i ukesvis på tross av daglig lufting....Kunne gått skikkelig gærent.

Også åpnet jeg en flaske rødvin med en ganske skarp kjøkkenkniv. Endte med kutt i hånda og rødvinsprut utover hele kjøkkentaket. Morgenen etter så det ut som åstedet til Orderud-drapene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Min mor bakte engang et brød som ikke var mye å skryte av. Vi tok det derfor med til farfar slik at han kunne gi det til fuglene. 2 uker kommer vi tilbake og får følgende kommentar "hvor er det du har kjøpt det brødet a? Ikke fuglene vil spise det engang" mor var lang i masken da ja hehe:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Gjest Berlinerbolla

Den nyeste... 

Skulle lage sitronfromasj til dessert til 2.juledag. Jeg satte i gang og fulgte oppskriften. Sitronsaften skulle varmes opp med melis og eggeplommer og mens jeg pisket og ventet på at det skulle tykne smakte jeg på røra. Tenkte at det var jo litt lite sitronsmal, og den ville jo bli mer "utvannet" siden jeg skulle ha både pisket krem og eggehviter i så jeg klemte like godt oppi en sitron til. Fikk smelt alt sammen og satte det i kjøleskapet.

Dagen etter serverte jeg herligheten til familien og svigerfar, og jeg må bare få si at det er det sureste jævelskapet jeg noen gang har smakt. Oppskriften hadde 4 sitroner, og når jeg googler etter andre oppskrifter så jeg at 2 sitroner var vanligst. Jeg brukte altså 5 🙈 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer kanskje ikke her, men dette gør jeg ikke igjen! Nemlig å ha mais åpent i kjøleskapet. Jeg elsker mais, men herregud som det stinker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle lage rødvinssaus med den resterende kraften fra biff-stekingen. Da jeg helte i rødvina innså jeg panna var for varm, for tre sekunder senere eksploderte alt innholdet utover kjøkkenet og opp i traket. Da jeg begynte å tørke vekk den intense mengden rødvinssaus fra taket innså jeg at jeg også tørket vekk det jevne laget med skitt som hadde gjort taket grått.. Mao måtte male taket etter jeg hadde vasket vekk flekkene..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg skulle lage dressing til pastasalat i dag, og til det trenger jeg et par ts sennep. Jeg tar derfor ei skei full av sennep, og slipper i bollen. Til min forundring er klatten i bollen mye større enn den pleier å være, så jeg tar en titt på skeia jeg fremdeles holder. Det viser seg at det ikke er en teskje jeg holder, ikke en gang en spiseskje, men (den ganske store) skeia til salatbestikket. 

Mitt fremdeles ganske sløve hode tenker at det går sikkert bra, siden denne dressingen pleier å være litt svak. Det streifer meg ikke at jeg har en bolle som er mindre enn den jeg pleier å bruke, siden jeg har planlagt å lage mindre enn vanlig.

Det ble ganske sterk sennepsmak på pastasalaten min i dag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...