Gå til innhold

Hva skjer med folk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det å være røyker i dag plasserer deg jo i en kategori. Det er mange år siden "alle" røykte, og er du ung røyker i dag så er det ikke rart du blir mistrodd. De eneste som røyker i dag av unge folk er enten rusmisbrukere, folk preget av (til dels tung) psykiatri, og/eller uføretrydede som har røyken som venn. Er det sånne folk man ønsker at barnet skal ha i omgangskretsen? Nei det er jo faktisk ikke det. I tillegg stinker røyk, selv om de som røyker tror det er luktfritt. Når man vet at venner og venners foreldre har stor innvirkning på eget barn, så er det klart man styrer unna folk som deg. Hvis du føler deg så stigmatisert så får du slutte da, så er problemet løst og helsen din blir bedre. 

Anonymkode: 607ee...97f

Hvor har du dette fra?    
 At de eneste som røyker i dag av unge folk enten er rusmisbrukere, folk preget av til dels (tung) psykiatri og/eller uføretrygdede som har røyken som venn - dine ord.   

Vel, dette er jo bare tull. Det vet du vel selv og. Men du måtte altså sette merkelapper på folk.

Selv er jeg ikke-røyker, men jeg har noen venner som røyker og de er ikke i noen av de kategoriene du ramset opp.    
Neida, høyst oppegående mennesker med gode utdannelser og jobber.   

Jeg ser ikke ned på dem av den grunn. Folk får ta sine egne valg. Jeg slutter ikke å være venn med noen av dem pga at de røyker. På besøk til de går jeg og.     
Ingen av dem røyker inne.   

Du kan umulig være seriøs.

Anonymkode: b9eaa...972

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvor har du dette fra?    
 At de eneste som røyker i dag av unge folk enten er rusmisbrukere, folk preget av til dels (tung) psykiatri og/eller uføretrygdede som har røyken som venn - dine ord.   

Vel, dette er jo bare tull. Det vet du vel selv og. Men du måtte altså sette merkelapper på folk.

Selv er jeg ikke-røyker, men jeg har noen venner som røyker og de er ikke i noen av de kategoriene du ramset opp.    
Neida, høyst oppegående mennesker med gode utdannelser og jobber.   

Jeg ser ikke ned på dem av den grunn. Folk får ta sine egne valg. Jeg slutter ikke å være venn med noen av dem pga at de røyker. På besøk til de går jeg og.     
Ingen av dem røyker inne.   

Du kan umulig være seriøs.

Anonymkode: b9eaa...972

Hva er det egentlig med folk på KG. At hvis noen andre har andre erfaringer / tanker enn dem selv så kan man umulig være seriøs.

Ikke meg du siterer da, men det er ganske statistisk belyst at man finner flere røykere blant folk med ingen / lav utdanning enn blant folk som har høyere utdanning.

Jeg hadde også foretrukket at mine barn var venner med folk som ikke har røykende foreldre,  for man vet jo aldri om den røykingen faktisk kun foregår utendørs selv om de sier det.

Anonymkode: 83d57...4e8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke fått med deg at røyk er ut? 

Anonymkode: 6e164...354

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det egentlig med folk på KG. At hvis noen andre har andre erfaringer / tanker enn dem selv så kan man umulig være seriøs.

Ikke meg du siterer da, men det er ganske statistisk belyst at man finner flere røykere blant folk med ingen / lav utdanning enn blant folk som har høyere utdanning.

Jeg hadde også foretrukket at mine barn var venner med folk som ikke har røykende foreldre,  for man vet jo aldri om den røykingen faktisk kun foregår utendørs selv om de sier det.

Hva er din utdannelse? Og hvorfor er det viktig for deg at barna dine leker med barn som har høy utdannelse? Og hvor har du det fra at du skal velge hvem barna dine skal være venner med? Når skal du slippe dem ut i verden der folk er ulike og har ulike verdier, kvaliteter og meninger? Og hva skjer da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Hva er din utdannelse? Og hvorfor er det viktig for deg at barna dine leker med barn som har høy utdannelse? Og hvor har du det fra at du skal velge hvem barna dine skal være venner med? Når skal du slippe dem ut i verden der folk er ulike og har ulike verdier, kvaliteter og meninger? Og hva skjer da?

Wow - du er virkelig på krigsstien her med kommentarene dine.

Jeg har ikke sagt et eneste pip om at det er viktig for meg at barna mine leker med barn av foreldre med høy utdannelse. Ja jeg har høy utdannelse selv, men det er totalt irrelevant.

Jeg har heller ikke sagt at jeg skal bestemme hvem de skal være venner med. Jeg har sagt at jeg hadde foretrukket at de ikke var venner med folk som har røykende foreldre, rett og slett fordi jeg vet hvor desperate enkelte røykere kan være, og jeg stoler ikke på at de ikke hadde røykt inne mens barna mine var der.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sagt et eneste pip om at det er viktig for meg at barna mine leker med barn av foreldre med høy utdannelse. Ja jeg har høy utdannelse selv, men det er totalt irrelevant.

Jeg har heller ikke sagt at jeg skal bestemme hvem de skal være venner med. Jeg har sagt at jeg hadde foretrukket at de ikke var venner med folk som har røykende foreldre, rett og slett fordi jeg vet hvor desperate enkelte røykere kan være, og jeg stoler ikke på at de ikke hadde røykt inne mens barna mine var der.

du sier pip:

Sitat

Er røykere spesielt desperate etter å røyke inne?

Jeg synes synd på ungene dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg røyker og ALDRI tatt en eneste røyk innendørs. Jeg røyker aldri i nærheten av folk som ikke røyker. Jeg bruker bukse og jakke som jeg tar av meg når jeg kommer inn. Pusser tenner, vasker meg rundt munn og på hendene. 

Jeg kjenner heller ikke noen som røyker inne, selv de uten barn. 

Men vet du, jeg er mer bekymret for fordomsfulle foreldre som deg, enn ganske mye annet. 

Anonymkode: ae364...39e

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker og ALDRI tatt en eneste røyk innendørs. Jeg røyker aldri i nærheten av folk som ikke røyker. Jeg bruker bukse og jakke som jeg tar av meg når jeg kommer inn. Pusser tenner, vasker meg rundt munn og på hendene. 

Men vet du, jeg er mer bekymret for fordomsfulle foreldre som deg, enn ganske mye annet. 

Enig ! Og jeg er faktisk ikke røyker! Dog snuser, så havner nok i dårlig foreldre kategorien! Men den siste setningen stiller jeg meg 100 prosent bak! Sånne foreldre sliter jeg med å sende barna mine til..(samme med sukkerpolitiet-vil ikke ha barne deres hos meg heller;) meeeen de blir en avsporing nå;))

Anonymkode: 5ba1d...f0c

• Liker 1
Skrevet

Er egentlig ganske sjokkert over de nedlatende og fordomsfulle holdningene flere her inne viser overfor røykere! Skulle trodd de var farlige kriminelle?!?

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (40 minutter siden):

du sier pip:

Er røykere spesielt desperate etter å røyke inne?

Jeg synes synd på ungene dine.

Kommentaren din er rapportert for personangrep.

Ellers så synes jeg det er ganske spesielt at du ikke greier å skille på folk som nekter ungene sine å leke hos røykere, og folk som foretrekker at ungene ikke leker hos røykere.

Med å si at røykere er ganske desperate  så mener jeg at de generelt er desperate etter å få tent opp en røyk omtrent hvorsomhelst. F.eks rett foran inngangsdører til offentlige bygg, sykehus osv, selv om det står et røyking forbudt skilt der. I køer i fornøyelsesparker,  eller andre trange områder hvor de plager andre med røyken sin. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (17 minutter siden):

Er egentlig ganske sjokkert over de nedlatende og fordomsfulle holdningene flere her inne viser overfor røykere! Skulle trodd de var farlige kriminelle?!?

Det er man jo når man påfører andre helseskader som jo passiv røyking er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du røyker aldri i nærheten av folk som ikke røyker. Hvor langt tror du egentlig at du må være unna andre folk for at de ikke skal bli plaget? Røyken har en egen evne til å følge den retningen vindn blåser.

Man er ikke fordomsfull bare fordi man ønsker å ha lungefriske barn.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kommentaren din er rapportert for personangrep.

Ellers så synes jeg det er ganske spesielt at du ikke greier å skille på folk som nekter ungene sine å leke hos røykere, og folk som foretrekker at ungene ikke leker hos røykere.

Med å si at røykere er ganske desperate  så mener jeg at de generelt er desperate etter å få tent opp en røyk omtrent hvorsomhelst. F.eks rett foran inngangsdører til offentlige bygg, sykehus osv, selv om det står et røyking forbudt skilt der. I køer i fornøyelsesparker,  eller andre trange områder hvor de plager andre med røyken sin. 

Basert på at jeg synes synd på barna dine? det står jeg for 100%. Om du nekter eller foretrekker, så tipper jeg resukltatet uansett er nei? eller?

Det å ta som utgangspunkt at røykere generelt bryter regler for hvor det er lov til å røyke, er basert kun på dine egne fordommer.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er man jo når man påfører andre helseskader som jo passiv røyking er.

Før røykte folk overalt på kafeer, utesteder, i bilen, hjemme, på arbeidsplassen osv og da var passiv røyking noe en stadig vekk ble ufrivillig offer for. I dag har vi en røykelov som forbyr røyking innendørs på offentlig sted, kafeer, barer og utesteder, og de fleste røykere røyker ikke lenger innendørs i sitt eget hjem, men går ut, hvis de må ta seg en blås. TS sier selv at hun ikke røyker inne, så risikoen for å bli utsatt for passiv røyking er minimal for barnets venninne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du røyker aldri i nærheten av folk som ikke røyker. Hvor langt tror du egentlig at du må være unna andre folk for at de ikke skal bli plaget? Røyken har en egen evne til å følge den retningen vindn blåser.

Jo, det er du da, du framstår både som fordomsfull og paranoid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 18.07):

Her får du et lite hint, det bør du ta til deg og endre livsstilen din. Ingen skikkelige mødre røyker.

Anonymkode: 26366...50a

Og ingen skikkelige mødre har et så fordomsfullt menneskesyn som det i tillegg videreformidler til sine egne barn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (24 minutter siden):

Basert på at jeg synes synd på barna dine? det står jeg for 100%. Om du nekter eller foretrekker, så tipper jeg resukltatet uansett er nei? eller?

Det å ta som utgangspunkt at røykere generelt bryter regler for hvor det er lov til å røyke, er basert kun på dine egne fordommer.

Nei, jeg nekter ikke barna å være med barn som har foreldre som røyker. Det er uansett ikke så kult at de kommer hjem med stinkende klær luktende av røyk da de kommer hjem fra disse vennene.

Du bare spekulerer her om hvordan jeg er overfor egne barn.

Det å anta at røykere generelt bryter regler er fordi det ser man daglig. Og har ingenting med fordommer å gjøre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ganske mange som reagerer kraftig på røyk/røyklukt. Jeg reagerer også på at naboen røyker, dersom vinden står riktig. Løser det greit med å lukke vinduet. Kan ikke bestemme over naboen. Hos meg kan dette trigge ganske heftige astmaanfall, så jeg unngår det så langt jeg kan.

Anonymkode: 182ca...eb7

Skal ikke mange årene tilbake da det var lov å røyke overalt. Fly, buss, kino, teater, kafé, restauranter, barer, på jobb. 

Men en mor som røyker på terrassen i 2023 😱.... Hvordan vil barnet hennes leve opp?

Anonymkode: 13675...527

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg nekter ikke barna å være med barn som har foreldre som røyker. Det er uansett ikke så kult at de kommer hjem med stinkende klær luktende av røyk da de kommer hjem fra disse vennene.

Du bare spekulerer her om hvordan jeg er overfor egne barn.

Det å anta at røykere generelt bryter regler er fordi det ser man daglig. Og har ingenting med fordommer å gjøre. 

Jeg har hørt deg. Du liker ikke røyklukt.

Sitat

det finnes ingen forskning som sier at barn blir lungesyke av å være i et hjem der en av foreldrene har på en jakke som lukter røyk.

Det at man ser en person som bryter reglementet, betyr ikke at man kan anta at alle i en gruppe gjør det. det er ingenting som tilsier at røykere i større grad enn andre bryter regler. jeg derimot opplever røkere som generelt svært hensynsfulle og oppmerksomme på å ikke være sjenerende for andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (32 minutter siden):

Før røykte folk overalt på kafeer, utesteder, i bilen, hjemme, på arbeidsplassen osv og da var passiv røyking noe en stadig vekk ble ufrivillig offer for. I dag har vi en røykelov som forbyr røyking innendørs på offentlig sted, kafeer, barer og utesteder, og de fleste røykere røyker ikke lenger innendørs i sitt eget hjem, men går ut, hvis de må ta seg en blås. TS sier selv at hun ikke røyker inne, så risikoen for å bli utsatt for passiv røyking er minimal for barnets venninne. 

Ja så i stedet for at man røyker inne så stimler røykerne seg sammen foran inngangspartiet slik at det er umulig å komme inn uten å bli plaget av røyken deres. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...