Gå til innhold

Hva skjer med folk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 14.51):

Jentungen kom hjem fra skolen og var helt på gråten. Hun hadde bedt med seg ei venninne hjem fra skolen, og avtalt med meg at det var greit. Da venninna ringte sine foreldre for å spørre om det var greit hadde hun fått beskjed om at det fikk hun ikke lov til. Ikke noe unormalt i det, sjokket kom da jenta fortalte grunnen. Hun fikk ikke være med hjem fordi mamma’n var en røyker… 

Hva er det for noe å si? 
Ja, jeg røyker, men røyker jo selvfølgelig ikke inne. Skal ikke ungen få ha venninner på besøk, bare fordi jeg røyker?

Anonymkode: 2b7ac...1d0

Hvor røyker du ? Lukter det av klærne dine? Jeg ville ikke latt mitt barn besøke deg om du røykte i Hagen elker verandaen ihvertfall. Hvorfor fortalte du barnet ditt at du røyker? 

Anonymkode: c3bc1...e1c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (På 6.5.2023 den 6.36):

Det er ingen som får barnebarn om de ikke tillater barnet sitt å omgås barn som har mødre som mor synes lukter rart.

Hø? Vet du hvordan barn lages? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjokkerer meg ikke. 

Gjerne barn av pedagoger.

Trøste deg med at de gjerne ikke blir invitert neste gang og vil slite sosialt i en verden hvor man scorer på å kunne vandre på tvers av samfunnslag

Anonymkode: 5e9ca...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Alkohol er mer skadelig for det norske samfunnet enn de få som røyker på terrassen.

Vi vet jo nå hvor skadelig bare et glass vin er for hjernen og kroppen. Hvor mange i denne tråden drikker alkohol? Er alle dere som ser sånn ned på andre avholds? 

Det er skadelig for barn med foreldre som drikker. De fleste skader, dødsfall og ulykker i trafikken er som følge av alkohol. De fleste overgrep/voldtekter skjer somregel i alkoholpåvirket tilstand. Flere dør av alkohol relaterte skader enn røyk.

Det værste jeg vet når jeg tar bussen hjem fra jobb en lørdagskveld er ikke den ene røykeren på hjørnet, men de drita fulle, ekle, ufordragelige, norske, voksne menneskene. 

Fy faen for en jævlig kultur vi har her i Norge. Så perfekte dere er, Ola og Kari (Karen) nordmann. For et fantastisk liv dere har i deres perfekthet. Se ned på de rundt dere, mens dere raver drita fulle rundt i syden i sommer. Representer Norge i all deres praktfullhet. 

Hilsen ikke røyker med astma.

Anonymkode: 13675...527

Dårlig sammenligning. Disse fulle menneskene følger deg ikke hjem i din egen stue og plager deg med rølpet sitt. 

Men røyk siver inn overalt. Inn på soverommet når du sover, i stua når du ser på tv eller på kjøkkenet når du spiser middag. 

Anonymkode: 848ff...fb3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er røyking ekstra utbredt i Oslo? Det høres nesten sånn ut, utifra det som fortelles her i tråden.
Her omkring (liten by i Nordland) ser jeg nesten aldri folk røyke i nærheten av offentlig plass. Alle vennene mine har sluttet å røyke for flere år siden, unntatt en, og det er sjeldent jeg ser noen som røyker. Det er enda sjeldnere at jeg møter på noen som røyker og ikke tar hensyn til andre.

Anonymkode: dfbc3...413

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alkohol er mer skadelig for det norske samfunnet enn de få som røyker på terrassen.

Vi vet jo nå hvor skadelig bare et glass vin er for hjernen og kroppen. Hvor mange i denne tråden drikker alkohol? Er alle dere som ser sånn ned på andre avholds? 

Det er skadelig for barn med foreldre som drikker. De fleste skader, dødsfall og ulykker i trafikken er som følge av alkohol. De fleste overgrep/voldtekter skjer somregel i alkoholpåvirket tilstand. Flere dør av alkohol relaterte skader enn røyk.

Det værste jeg vet når jeg tar bussen hjem fra jobb en lørdagskveld er ikke den ene røykeren på hjørnet, men de drita fulle, ekle, ufordragelige, norske, voksne menneskene. 

Fy faen for en jævlig kultur vi har her i Norge. Så perfekte dere er, Ola og Kari (Karen) nordmann. For et fantastisk liv dere har i deres perfekthet. Se ned på de rundt dere, mens dere raver drita fulle rundt i syden i sommer. Representer Norge i all deres praktfullhet. 

Hilsen ikke røyker med astma.

Røyking er også skadelig på kroppen. Hvorfor tror du man har kommet med røykeloven i utgangspunktet? Og når du snakker om skade på hjernen, så vet du at forskning viser at røykere i snitt er litt dummere og har dårligere psykisk helse, ikke sant?

Hilsen  astmatiker som ikke drikker alkohol og som får livstruende astmaanfall av andres røyking.

Man kan ikke forsvare å skade andre folk med røykingen sin bare fordi det finnes noe som eventuelt er mer skadelig.

Anonymkode: 83d57...4e8

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør først og fremst ta kontakt med foreldrene å spørre om den konkrete grunnen, fremfor å få forklaringen av ett barn. Jeg mener ikke noe negativt men at da får du alt på det rene liksom. 
OM det viser seg at det kun er fordi du er en røyker, da håper jeg de har klarert tidligere barnehager å den aktuelle skolen hun går på, for røykere også.. Med mindre jenta eller noen i familien er veldig allergiske eller har sterk astma så vil nok ikke ett besøk hos dere ta livet av noen som helst 😉

Hilsen har røyka i 15 år men det tok for mye tid så nå bruker jeg snus, det lukter også dritt å ser helt jævlig ut men jeg gir f for jeg er myndig å lever ikke for alle andre 🙃

Anonymkode: e0269...2d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dårlig sammenligning. Disse fulle menneskene følger deg ikke hjem i din egen stue og plager deg med rølpet sitt.

Nuvel... Det kan jo skje. Om ikke i stuen så i hvert fall i gangen eller på soverommet.

https://www.nordlys.no/full-mann-gikk-i-feil-hus/s/5-34-1664048

https://www.vol.no/nyheter/i/O3rlml/full-mann-gikk-inn-i-feil-hus-og-la-seg-til-a-sove-i-gangen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Røyking er også skadelig på kroppen. Hvorfor tror du man har kommet med røykeloven i utgangspunktet? Og når du snakker om skade på hjernen, så vet du at forskning viser at røykere i snitt er litt dummere og har dårligere psykisk helse, ikke sant?

Hilsen  astmatiker som ikke drikker alkohol og som får livstruende astmaanfall av andres røyking.

Man kan ikke forsvare å skade andre folk med røykingen sin bare fordi det finnes noe som eventuelt er mer skadelig.

Sa Ingenting om at røyking ikke er farlig. Klart det er det, men ingen andre enn denne moren tar skade av at hun røyker på terrassen sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler om en mor som røyker på terrassen...

Har du lest tråden?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er røyking ekstra utbredt i Oslo? Det høres nesten sånn ut, utifra det som fortelles her i tråden.
Her omkring (liten by i Nordland) ser jeg nesten aldri folk røyke i nærheten av offentlig plass. Alle vennene mine har sluttet å røyke for flere år siden, unntatt en, og det er sjeldent jeg ser noen som røyker. Det er enda sjeldnere at jeg møter på noen som røyker og ikke tar hensyn til andre.

Er fra Oslo og bor i Oslo. Er kun en av mine venninner som fortsatt røyker, men det visste ingen av barna hennes før de var voksne.  Ingen i firmaet jeg jobber i røyker. Det er ikke utbredt i Oslo. Og ikke bare røyke, men fortelle barnet sitt og barnets venninne at en gjør det , høres ikke mye Oslo ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sa Ingenting om at røyking ikke er farlig. Klart det er det, men ingen andre enn denne moren tar skade av at hun røyker på terrassen sin.

Jo, det gjør de faktisk. Som du kan lese i tråden så er det flere som har beskrevet at de ikke kan sitte ute når naboene røyker ute,  og for noen som bor tett så kommer røyken også sivende inn til dem.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 21.08):

Enig! Røyking er low life og white trash. V

Anonymkode: 4e35d...c01

Ja, det har blitt det med årene. Heldigvis. Stigmaen gjør at flere slutter, og det er bra!

Anonymkode: 3b4ce...872

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har vel ikke naboer da? Bra det blir fler og fler tette nabolag som tar forbud for røyk på terrasse/ veranda og uteplasser. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det gjør de faktisk. Som du kan lese i tråden så er det flere som har beskrevet at de ikke kan sitte ute når naboene røyker ute,  og for noen som bor tett så kommer røyken også sivende inn til dem.

Jeg bodde sånn før. Tortur. De røykte kraftig rullings på balkongen både om dagen og om natten, og det sev røyk inn vinduene mine. Våknet hver jævla natt. White trash. 

Anonymkode: 3b4ce...872

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har vel ikke naboer da? Bra det blir fler og fler tette nabolag som tar forbud for røyk på terrasse/ veranda og uteplasser. 

Kan ikke forby røyking på eget område, uansett hvor tett dere bor.

Anonymkode: 5b21f...545

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er fra Oslo og bor i Oslo. Er kun en av mine venninner som fortsatt røyker, men det visste ingen av barna hennes før de var voksne.  Ingen i firmaet jeg jobber i røyker. Det er ikke utbredt i Oslo. Og ikke bare røyke, men fortelle barnet sitt og barnets venninne at en gjør det , høres ikke mye Oslo ut. 

Det er noen som tydeligvis mener dette er veldig typisk for Oslo:

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg jobber i Oslo og må ofte pendle med tog. På plattformene står folk og røyker foran et røyking forbudt skilt. 

Forteller du de om å stumpe røyken, blir du bare ledd av, får røyken blåst på ansiktet eller truet. 

Noen tar litt hensyn og flytter seg to skritt og fortsetter røykingen. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så heldig du er da. Jeg pendler med tog i Oslo og ser (og plages av) folk som røyker på perrongen hver eneste dag.

Anonymkode: 649cd...0e5

Nemlig! 

Mange røykere forpester ikke-røykernes hverdag på toget. Først skal vi finne oss i å blåse røyken deres, og så skal vi sitte med de og kjenne stanken fra dem. 

Ikke bare røykes det på plattformen. Noen åpner døren og holder den av til de får røyket ferdig, slik at de ikke blir frakjørt. All røyken kommer da inn i vogna. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Bor noen mil utenfor Oslo. Her er det først og fremst øst-europeiske arbeidere som røyker. 

Anonymkode: c45bc...fb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 15.02):

De har vel erfaring med at ungen kommer hjem og stinker røyk… Folk som røyker tror alltid at det ikke lukter fordi de går ut, men røyken setter seg jo i huset via håret og klærne og huden din, som stinker.

Men spesielt at de sa til ungen det var grunnen. De fleste finner jo på en høflig hvit løgn i stedet.

Anonymkode: 649cd...0e5

Er det krise, såfremt det ikke er noe allergi eller andre sykdommer involvert? Er det ikke bare å ta en dusj?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange persilleblad her inne i dag🙄. Nei, jeg røyker ikke selv. Men hadde vært uaktuelt å nekte barna mine besøke andre barn hvor foreldrene røykte ute. 

Anonymkode: 58c63...20d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...