AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #81 Skrevet 6. mai 2023 Snok1 skrev (6 timer siden): Slutt å røyke så vil du leve lenge nok til å oppleve barnebarn, og livet ditt blir generelt bedre. Sier du det samme til overvektige også? Anonymkode: 6589a...0a0 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #82 Skrevet 6. mai 2023 Lurer på alle dere som ser ned på røykere, påpeker at det er farlig osv. Tenker dere over forurensningen i lufta? All gift i maten? Eksos/forurensning? Etc? Eller lever dere på landet, spiser kun økologisk kortreist mat eller dyrket selv? Lager alt fra bunn av? Kjører kun elbil, bruker kun naturlige materialer/lager selv? Holder dere langt unna byer? Reiser ikke? Og kjemper for en sunnere og renere verden? At en mor røyker ute er overhode ingen argument for at barnet ikke skal få komme på besøk. Det er bare latterlig. Eneste denne moren gjør er å lære barnet sitt å dømme andre. Hun kunne ringt ts i stede. Dette skal ikke barnet blandes inn i, og mye mer skadelig enn et besøk hos ts. Anonymkode: ae364...39e 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #83 Skrevet 6. mai 2023 Veldig spesielt av denne moren. Barna mine har venner hvor foreldrene røyker ute, og det er sjelden jeg lukter noe etter de har vært på besøk. Anonymkode: ebce1...683 3
Snok1 Skrevet 6. mai 2023 #84 Skrevet 6. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Sier du det samme til overvektige også? Anonymkode: 6589a...0a0 Selvsagt. De jeg står nær og føler ansvar for. Endret 6. mai 2023 av Snok1
Helene1982 Skrevet 6. mai 2023 #85 Skrevet 6. mai 2023 Snok1 skrev (6 minutter siden): Selvsagt. De jeg står nær og føler ansvar for. Som foreldrene til vennene til barna dine? 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #86 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Lurer på alle dere som ser ned på røykere, påpeker at det er farlig osv. Tenker dere over forurensningen i lufta? All gift i maten? Eksos/forurensning? Etc? Eller lever dere på landet, spiser kun økologisk kortreist mat eller dyrket selv? Lager alt fra bunn av? Kjører kun elbil, bruker kun naturlige materialer/lager selv? Holder dere langt unna byer? Reiser ikke? Og kjemper for en sunnere og renere verden? At en mor røyker ute er overhode ingen argument for at barnet ikke skal få komme på besøk. Det er bare latterlig. Eneste denne moren gjør er å lære barnet sitt å dømme andre. Hun kunne ringt ts i stede. Dette skal ikke barnet blandes inn i, og mye mer skadelig enn et besøk hos ts. Anonymkode: ae364...39e Kjære vene. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Røyking er svært svært enkelt å unngå, så det er en enkel sak. Mye av det du nevner kan man ikke velge bort. Dessuten er det lukta som er problemet som mange påpeker. Anonymkode: f9ae8...f72 6
Macro Skrevet 6. mai 2023 #87 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg blir superdårlig av røyklukt, for meg er det nok at naboen på andre siden av gaten står på verandaen og røyker, så er jeg kvalm resten av dagen. Jeg hadde ikke under noen omstendigheter latt mitt barn oppholde seg i hjemmet til en røyker, for lukta setter seg å både hår og klær, og selv om du kun røyker ute så vil du dra med deg lukt inn. Anonymkode: e7d51...1f5 Da er du (eller later som) høyt over snittet sensitiv. Er det pga mangel på skikkelige problemer? 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #88 Skrevet 6. mai 2023 Macro skrev (16 minutter siden): Da er du (eller later som) høyt over snittet sensitiv. Er det pga mangel på skikkelige problemer? Det er ganske mange som reagerer kraftig på røyk/røyklukt. Jeg reagerer også på at naboen røyker, dersom vinden står riktig. Løser det greit med å lukke vinduet. Kan ikke bestemme over naboen. Hos meg kan dette trigge ganske heftige astmaanfall, så jeg unngår det så langt jeg kan. Anonymkode: 182ca...eb7 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #89 Skrevet 6. mai 2023 For et persillebladsamfunn vi befinner oss i….🫣 Anonymkode: 34c30...168 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #90 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kjære vene. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Røyking er svært svært enkelt å unngå, så det er en enkel sak. Mye av det du nevner kan man ikke velge bort. Dessuten er det lukta som er problemet som mange påpeker. Anonymkode: f9ae8...f72 Hvis det er svært enkelt å unngå, hvorfor lage et stort problem ut av andre som røyker? Jo, alt det jeg nevner kan man velge bort. Jeg hater lukta av parfyme, eksos og forurensning. Et langt større problem for hele befolkningen. Men det bryr ikke folk seg om. Her skal man ta de som røyker utenfor huset sitt. Anonymkode: ae364...39e 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #91 Skrevet 6. mai 2023 Synes røyking er en uting, men hadde aldri nektet barnet mitt å bli med hjem til ei veninne som har foreldre som røyker. Jeg ville tatt det opp med mammaen hennes Anonymkode: 33d28...f59
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #92 Skrevet 6. mai 2023 Minus røyk,iallefall ikke alkohol, økologisk mat og iallefall ikke sukker! Ikke må de være overvektig, ikke må de ha dyr og huset må vaskes minimum x 1 pr uke. Aller helst ikke snus heller for de synes perfekte meg ser så stygt ut..og klærne må vaskes uten skyllemiddel uten parfyme for de reagerer jeg også på. De bør ikke være alenemødre eller 2 mødre/fedre , de sømmer seg ikke i min krets. Og mine holdninger ovenfor andre menneskers valg snakkes de selvsagt om rundt kjøkkenbordet slik at mine barn innehar samme gode moral og respekt ovenfor andre mennesker som meg.. Anonymkode: 5ba1d...f0c 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #93 Skrevet 6. mai 2023 Helene1982 skrev (5 timer siden): Mine besteforeldre røykte som to svamper Eller som to skorsteiner? Man drikker som en svamp og røyker som en skorstein. Svamper røyker sjelden. Anonymkode: 0d560...528 3
Helene1982 Skrevet 6. mai 2023 #94 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller som to skorsteiner? Man drikker som en svamp og røyker som en skorstein. Svamper røyker sjelden. Anonymkode: 0d560...528 Takk for at du oppklarte det.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #95 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har noen av dere ekstremt ømfintelig nese? Jeg kjenner flere storrøykere og "mellomrøykere" som kun lukter når de akkurat har vært ute å røykt. Jeg vet om et par som røyker inne, og da lukter det såklart av alt..men ikke kjent noe sånt hos de som kun røyker ute.. Anonymkode: 7b7ab...3f5 Kanskje det heller er nesen din som er litt tett hvis du ikke kjenner dette. Det setter seg jo i alt, klær og hår. Så sant de du kjenner ikke er skalla og nakne når de røyker ute så merkes dette ganske godt ja. Anonymkode: 83d57...4e8 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #96 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ganske mange som reagerer kraftig på røyk/røyklukt. Jeg reagerer også på at naboen røyker, dersom vinden står riktig. Løser det greit med å lukke vinduet. Kan ikke bestemme over naboen. Hos meg kan dette trigge ganske heftige astmaanfall, så jeg unngår det så langt jeg kan. Anonymkode: 182ca...eb7 Av ren nysgjerrighet, hvordan reagerer du på vedfyring? Jeg får også kraftige astmaanfall av røyk, vedfyring og parfyme. Så bare lurer om det er kun sigarettrøyking som er ille for deg, eller andre ting også. Føles så ensomt noen ganger å ha det sånn. Anonymkode: 83d57...4e8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #97 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 15.31): Ehm.. Min søster er røyker og røyker kun ute, aldri kjent røyklukt i hjemmet hennes annet enn direkte fra henne .. Jeg vet også at noen blandt foreldrene av vennene til mitt barn røyker uten at jeg bryr meg om det, mitt barn får selvsagt lov å besøke vennene sine, og aldri har jeg kjent røyklukt av han. Jeg ville nok brydd meg mer dersom det ble røykt inne hos noen som f.eks hos farfaren hans som røyker en hel pk tobakk på 2 dager inne i stuen sin og aldri lufter ut. Vi er derfor aldri på besøk der... Anonymkode: 2fb2b...6aa Vi bor i blokk og folk tror at JEG røyker pga røykende nabo, som sitter ute og røyker. Røyken går inn gjennom ventilasjonen og overalt, klær, gardiner, tepper, håndklær og møbler og alt stinker av røyk og det hender vi våkner av røyklukt inne på soverommene om nettene, så jo. Det påvirker de rundt i stor grad. Anonymkode: df992...fae 4
Snok1 Skrevet 6. mai 2023 #98 Skrevet 6. mai 2023 Helene1982 skrev (3 timer siden): Som foreldrene til vennene til barna dine? Nei, bare personer jeg har en egen personlig relasjon til og føler omsorg for. 1
Helene1982 Skrevet 6. mai 2023 #99 Skrevet 6. mai 2023 Snok1 skrev (5 minutter siden): Nei, bare personer jeg har en egen personlig relasjon til og føler omsorg for. Mitt poeng er egentlig at det finnes mennesker, både foreldre og barn som har alvorlig sykdom, som at de sitter i rullestol eller kan dø om de får i seg enkelte matvarer, og de aller aller fleste av dem er kjemperessurssterke og enten finner et annet sted ungene kan leke sammen eller gir veiledning til den som skal ha besøk om hva som er nødvendig for at ungene og de voksne skal være trygge og friske. Det lukter røyk av en jakke og de som røyker er dumme i hodet er ikke å være en løsningsorientert forelder etter min mening. De fleste tilpasser seg om man får beskjed på en hyggelig måte. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #100 Skrevet 6. mai 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Ingen skikkelige mødre røyker. Anonymkode: 26366...50a Altså, hva pokker!? Ingen skikkelige mennesker dømmer og snakker ned andre mennesker heller, kun fordi at de gjør ulike livsvalg enn en selv. Er jo ikke rart det er krig og uenigheter i verden når man skaper grupper og skiller på bakgrunn av slike ulikheter. At vi mennesker kommer til å bli vår egen bøddel hersker det ingen tvil om lenger. Anonymkode: 5bca0...88f 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå