AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #21 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her får du et lite hint, det bør du ta til deg og endre livsstilen din. Ingen skikkelige mødre røyker. Anonymkode: 26366...50a 🤦🏻♀️ Anonymkode: e6ec0...aa3 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #22 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 🤦🏻♀️ Anonymkode: e6ec0...aa3 Ja, I know, det er faen meg HELT 🤦♀️ Jeg er sjeleglad jeg ikke har slike mennesker i omgangskretsen min. Jeg hadde blitt ekstremt flau av å høre noe sånt. Anonymkode: 4a6d3...4f1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #23 Skrevet 5. mai 2023 Slik som dette ble gjenfortalt av jentungen handlet ikke dette om frykt for røyklukt eller passiv røyking. Det handlet om at jeg er «en røyker». Det ble sagt at venninnen ikke fikk være med hit fordi mamma’n er «en røyker»… Anonymkode: 2b7ac...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #24 Skrevet 5. mai 2023 Så trist virkelig. Snakk om å dømme folk. Anonymkode: 8f2ff...df6 9
Helene1982 Skrevet 5. mai 2023 #25 Skrevet 5. mai 2023 Jeg er fra generasjonen der vi fikk beskjed om å holde vinduene lukket når noen røyket i bil, da det kunne bli TREKK, og selv om mine foreldre ikke røyket, røyket gjester hjemme hos oss fordi de var voksne. Jeg er veldig glad for at det ikke er sånn lenger, både fordi passiv røyking er farlig, og det er ubehagelig med røyklukt i klær og hår, men jeg husker da jeg var ca 8. Vi var 5 jenter som tok følge til skolen. Vi pleide å sitte i trappen i gangen og vente til alle kom, og en gang sa moren til hun vi pleide å møtes hos til min venninne: Så… foreldrene dine røyker, du stinker røyk! Jeg så venninnen min krype sammen, og jeg husker at jeg syntes det var så utrolig respektløst å si av moren, men jeg sa ingenting. Om man skal beskytte barnet sitt mot en "røyker" som røyker utendørs, fordi skikkelige mødre ikke røyker, er det jo åpenbart at problemet ikke er moren som røyker, men moren som er mye mer opptatt av lukt i klær enn å lære barna sine om hvordan man snakker om og behandler andre mennesker. 9 2
Grüner Skrevet 5. mai 2023 #26 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her får du et lite hint, det bør du ta til deg og endre livsstilen din. Ingen skikkelige mødre røyker. Anonymkode: 26366...50a
Grüner Skrevet 5. mai 2023 #27 Skrevet 5. mai 2023 Ts sier jo at hun ikke røyker inne, så at venninnen kommer hjem med røyklukt på klærne vil ikke være noe problem. Jeg synes det er utrolig synd at foreldre lar egne fordommer ødelegge for barns vennskap. 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #28 Skrevet 5. mai 2023 Tror jeg ville vært skeptisk selv. Det er liksom noe rart med folk som velger å røyke i 2023. Anonymkode: 9c63c...4a5 12 1
Helene1982 Skrevet 5. mai 2023 #29 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror jeg ville vært skeptisk selv. Det er liksom noe rart med folk som velger å røyke i 2023. Anonymkode: 9c63c...4a5 Hva annet er du skeptisk til i den grad du tenker at barnet ditt ikke kan leke med barnet deres? 3
Macro Skrevet 5. mai 2023 #30 Skrevet 5. mai 2023 Ikke-røykere kan være hysteriske idioter. Det er verre for deres barn enn ditt. 16 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #31 Skrevet 5. mai 2023 Jeg hater røyklukt og blir tett av å være passiv røyker. Men jeg unngår ikke røykende venner fordet om. Ville heller ikke latt være å sende barnet på besøk med mindre barnet hadde en svært så sensitiv astma eller allergisk diagnose. Anonymkode: 5ff30...8dc 8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #32 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ehm.. Min søster er røyker og røyker kun ute, aldri kjent røyklukt i hjemmet hennes annet enn direkte fra henne .. Jeg vet også at noen blandt foreldrene av vennene til mitt barn røyker uten at jeg bryr meg om det, mitt barn får selvsagt lov å besøke vennene sine, og aldri har jeg kjent røyklukt av han. Jeg ville nok brydd meg mer dersom det ble røykt inne hos noen som f.eks hos farfaren hans som røyker en hel pk tobakk på 2 dager inne i stuen sin og aldri lufter ut. Vi er derfor aldri på besøk der... Anonymkode: 2fb2b...6aa Det der er jo avhengig av om personen som røyker er veldig hygenisk og renslig på det området. F.eks har en utegenser hun røyker i, istedetfor å gå inn og sette seg i sofaen med de samme klærne. For røyklukt smitter lett inn i enkelte materialer. Og legger man seg rett etter å ha røyket kan det lett lukte røyk av hodeputen. Jeg har sittet ute på fest ved siden av venner som har røyket. Og klærne mine stinket da jeg kom hjem. Anonymkode: e00f8...7a9 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #33 Skrevet 6. mai 2023 Jeg blir superdårlig av røyklukt, for meg er det nok at naboen på andre siden av gaten står på verandaen og røyker, så er jeg kvalm resten av dagen. Jeg hadde ikke under noen omstendigheter latt mitt barn oppholde seg i hjemmet til en røyker, for lukta setter seg å både hår og klær, og selv om du kun røyker ute så vil du dra med deg lukt inn. Anonymkode: e7d51...1f5 8
Helene1982 Skrevet 6. mai 2023 #34 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg blir superdårlig av røyklukt, for meg er det nok at naboen på andre siden av gaten står på verandaen og røyker, så er jeg kvalm resten av dagen. Jeg hadde ikke under noen omstendigheter latt mitt barn oppholde seg i hjemmet til en røyker, for lukta setter seg å både hår og klær, og selv om du kun røyker ute så vil du dra med deg lukt inn. Anonymkode: e7d51...1f5 Har du spurt barnet ditt om de også blir kvalm en hel dag om naboen til lekekameraten røyker? Eller er dine følelser viktigst her? 7
Snok1 Skrevet 6. mai 2023 #35 Skrevet 6. mai 2023 Slutt å røyke så vil du leve lenge nok til å oppleve barnebarn, og livet ditt blir generelt bedre. 7 1
Helene1982 Skrevet 6. mai 2023 #36 Skrevet 6. mai 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Slutt å røyke så vil du leve lenge nok til å oppleve barnebarn, og livet ditt blir generelt bedre. Det er ingen som får barnebarn om de ikke tillater barnet sitt å omgås barn som har mødre som mor synes lukter rart. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #37 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Røyking er ikke privatsak. For oss ikke-røykere føles det som om røyklukt setter seg i alt. Min mor røyket bare ute, men alt av klær og alt vi hadde med oss dit stinket røyk når vi kom hjem. Hun byttet jo aldri til nye klær hver gang hun kom inn. Anonymkode: c45bc...fb2 Ikke alle ikkerøykere ts! 🙂 Jeg merker ingenting på klær osv., lukter det bare hvis jeg sitter nærme og snakker med noen som nylig har røykt - og det er ikke plagsomt. Anonymkode: 12fd3...647 10
Snok1 Skrevet 6. mai 2023 #38 Skrevet 6. mai 2023 Helene1982 skrev (7 minutter siden): Det er ingen som får barnebarn om de ikke tillater barnet sitt å omgås barn som har mødre som mor synes lukter rart. Det er det jo. Pussig påstand. Du skal få for kreativitet. TS bør ta rådet mitt. Å slutte å røyke vil umiddelbart gi bedre helse og lettere hverdag. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #39 Skrevet 6. mai 2023 Helene1982 skrev (21 minutter siden): Har du spurt barnet ditt om de også blir kvalm en hel dag om naboen til lekekameraten røyker? Eller er dine følelser viktigst her? Mine "følelser"? Artig formulering. Jeg kan naturligvis ikke tillate barnet mitt å delta på ting jeg blir syk av, det sier jo seg selv. Det finnes nok av andre barn hun kan leke med. Anonymkode: e7d51...1f5 2
Helene1982 Skrevet 6. mai 2023 #40 Skrevet 6. mai 2023 Snok1 skrev (17 minutter siden): Det er det jo. Pussig påstand. Du skal få for kreativitet. TS bør ta rådet mitt. Å slutte å røyke vil umiddelbart gi bedre helse og lettere hverdag. Jeg er ikke uenig i at alle burde slutte å røyke, men man kan ikke slutte å omgås folk og i hvertfall ikke stoppe barn fra å få venner fordi de har foreldre som lukter rart. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå