Gå til innhold

Mannen vil ikke samsove med baby og jeg vet ikke mine arme råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er overhodet ikke noe rart med mine barn. Veldig mange barn vil ikke sove i bedside crib. Barnet mitt ville ikke sove i den balja på sykehuset engang så barnepleierene mine viste meg allerede da hvordan jeg kunne trygt samsove.

Det at dine barn sover fint i en bedside crib betyr ikke at det er løsningen for alle. Veldig mange i min barselsgruppe snakker om ubrukte bedside crib fordi barna ikke vil ligge i dem.

Anonymkode: 1cba6...0dd

:vetikke:

Jeg har vært i 3 barselgrupper og i tillegg har hatt kontakt med hundrevis av mødre andre steder og det er første gang jeg hører om en baby som ikke vil sove i seng ved siden av mors sengekant. Det virker som den utbredte løsningen før babyen/barnet går over til egen seng på eget rom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (39 minutter siden):

Igjen - løsningen er en babyseng ved siden av sengekanten hvor mor sover slik som på bildet jeg postet nylig.

Løsningen er at far bestemmer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Men han ville jo ikke pule i hele 9 måneder mens hun gikk gravid? Er det greit at hun blir avvist hele tiden, mens hun må stille opp med en gang han vil? Nei, man løser ingenting med å slutte å ha sex. Så hvorfor sluttet TS sin mann å ha sex og intimitet med henne mens hun gikk gravid? Da har han ikke noe særlig lyst, gitt. Ifølge deg ønsket han egentlig å avvikle et forhold, siden han bedrev sexnekt, ikke sant?

Beklager, fikk ikke med meg den delen.... Men du har rett, det er ugså ugreit. Mange damer blir jo avsindig kåte i perioder av svangerskapet, og det er skikkelig ufint av en partner å ikke stille opp da.

Nå skal det sies at en del menn vegrer seg for å ha sex med gravide kvinner.... Jeg stillte opp for min når hun var på det mest sprengkåte, men har forståelse for at noen kan være betenkt i forhold til dette.  Men her igjen så gjelder det jo at sex er mer enn penetrering og man må spille på lag og finne ut av det når man er i et parforhold.

Anonymkode: 4c21e...57b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

:vetikke:

Jeg har vært i 3 barselgrupper og i tillegg har hatt kontakt med hundrevis av mødre andre steder og det er første gang jeg hører om en baby som ikke vil sove i seng ved siden av mors sengekant. Det virker som den utbredte løsningen før babyen/barnet går over til egen seng på eget rom.

Du har sikkert heller ikke hørt om mødre som ikke får til å pumpe, babyer som ikke tar flaske osv. Det betyr ikke at det ikke finnes.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

:vetikke:

Jeg har vært i 3 barselgrupper og i tillegg har hatt kontakt med hundrevis av mødre andre steder og det er første gang jeg hører om en baby som ikke vil sove i seng ved siden av mors sengekant. Det virker som den utbredte løsningen før babyen/barnet går over til egen seng på eget rom.

Jaha, ja. Anbefaler at du googler " Vil ikke sove i bedside crib" så der du at dette ikke uvanlig.

Jeg kjenner faktisk flest som ikke har fått bedside crib til å fungere. Så da lever vi vel i forskjellige virkeligheter da.

Anonymkode: 1cba6...0dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (32 minutter siden):

Hva i all verden?

Snakk om å vri på situasjonen. 👎

Når babyen først er vant til å sove nær mor, så går det knirkefritt i egen seng ved siden av mors sengekant. Da er baby og mor fortsatt nær hverandre UTEN at det blir dårlig søvn eller fare for å rulle over babyen i søvne.

Jeg synes det blir egoistisk av enhver kvinne å ignorere helt mannens behov og drukne i sin egen boble av traumer og babylykke. Sånt blir det ikke noe gode forhold av.

Nå vet vi ikke hva TS synes om forslaget med babyseng ved siden av hennes sengekant, så hvis hun synes det er greit, er problemet egentlig løst. 

Han ignorerte hennes behov for intimitet under svangerskapet uten å ha noen som helst traumer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (32 minutter siden):

 

Jeg synes det blir egoistisk av enhver kvinne å ignorere helt mannens behov

Om mannens behov er å «få» sove i dobbeltsengen og å få pult, så er det fullstendig irrelevant.

Han er en tilsynelatende voksen man. Han burde innlosjere seg på gjesterommet og inntil videre holde kjeft om «sine behov».

 

Slik hans «behov» omtales i tråden her, så skulle man tro han var en liten unge.

Anonymkode: 90fa4...dbc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

man må spille på lag og finne ut av det når man er i et parforhold.

Anonymkode: 4c21e...57b

Under svangerskap og etter fødsel så er det strengt tatt ikke noe å spille på lag om.

Om sex er «off the table» i denne perioden, så vil en hver oppegående, voksen mann forholde seg til det uten det minste problem.

Anonymkode: 90fa4...dbc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at han setter sine egne behov fremfor barnet’s, men det er vel heller over DINE behov du mener. Barnet er over 6 måneder og klarer fint og sove på egenhånd om du venner det til det og begynner avvenning med samsoving. Samsoving er ikke barnets behov, men DITT. For alt du vet kommer barnet til å sove godt hele natten alene når det blir vant til det. Jeg anbefaler deg virkelig å søke profesjonell hjelp og komme deg videre. Her er det ikke snakk om hvem som har mest behov for hva og at noen skal føye seg. Her handler det om å komme seg videre sammen. Mannen din har også behov for en god natt søvn. Mannen din har behov for å bli forstått, sett og å føle seg elsket på lik linje som deg. Menn er ikke flinke å kommunisere i slike tilfeller, men de blir gående å føle seg ensomme i forholdet. Å klart har han behov for nærhet fra deg. Når du nekter han det, håper jeg for guds skyld du er flink å se han, bekrefte han, gi han en klem eller et kyss ellers i hverdagen. Hvis ikke skal du ikke bli overrasket om du en dag oppdager at han finner bekreftelse en annen plass! Blir så frustrert av å lese om alle dere kvinner som fullstendig går inn i baby bobla og deres egne behov og følelser etter barn og overlater mennene deres fullstendig på lut og kaldt vann! I tillegg hyler dere at dette er bare noe de skal tåle! Hadde dere selv tålt det om det var motsatt? Å kjent på den daglige avvisningen? 🥵

Anonymkode: c7934...360

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Under svangerskap og etter fødsel så er det strengt tatt ikke noe å spille på lag om.

Om sex er «off the table» i denne perioden, så vil en hver oppegående, voksen mann forholde seg til det uten det minste problem.

Anonymkode: 90fa4...dbc

Som jeg har presisert i to innlegg så kan sex være mye mer enn penetrering. Enhver oppegående mann skjønner at det å putte noe inn der kan være uaktuelt for en periode. Men at man i denne perioden gjør en innsats for å tilfredsstille hverandres behov på andre måter bør være mulig, og sunt for forholdet. Det kaller jeg å spille på lag.

Anonymkode: 4c21e...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver at han setter sine egne behov fremfor barnet’s, men det er vel heller over DINE behov du mener. Barnet er over 6 måneder og klarer fint og sove på egenhånd om du venner det til det og begynner avvenning med samsoving. Samsoving er ikke barnets behov, men DITT. For alt du vet kommer barnet til å sove godt hele natten alene når det blir vant til det. Jeg anbefaler deg virkelig å søke profesjonell hjelp og komme deg videre. Her er det ikke snakk om hvem som har mest behov for hva og at noen skal føye seg. Her handler det om å komme seg videre sammen. Mannen din har også behov for en god natt søvn. Mannen din har behov for å bli forstått, sett og å føle seg elsket på lik linje som deg. Menn er ikke flinke å kommunisere i slike tilfeller, men de blir gående å føle seg ensomme i forholdet. Å klart har han behov for nærhet fra deg. Når du nekter han det, håper jeg for guds skyld du er flink å se han, bekrefte han, gi han en klem eller et kyss ellers i hverdagen. Hvis ikke skal du ikke bli overrasket om du en dag oppdager at han finner bekreftelse en annen plass! Blir så frustrert av å lese om alle dere kvinner som fullstendig går inn i baby bobla og deres egne behov og følelser etter barn og overlater mennene deres fullstendig på lut og kaldt vann! I tillegg hyler dere at dette er bare noe de skal tåle! Hadde dere selv tålt det om det var motsatt? Å kjent på den daglige avvisningen? 🥵

Anonymkode: c7934...360

Hun ble avvist i 9mnd fordi at han ikke ville ha sex når hun var gravid.

Anonymkode: f9e32...830

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skriver at han setter sine egne behov fremfor barnet’s, men det er vel heller over DINE behov du mener. Barnet er over 6 måneder og klarer fint og sove på egenhånd om du venner det til det og begynner avvenning med samsoving. Samsoving er ikke barnets behov, men DITT. For alt du vet kommer barnet til å sove godt hele natten alene når det blir vant til det. Jeg anbefaler deg virkelig å søke profesjonell hjelp og komme deg videre. Her er det ikke snakk om hvem som har mest behov for hva og at noen skal føye seg. Her handler det om å komme seg videre sammen. Mannen din har også behov for en god natt søvn. Mannen din har behov for å bli forstått, sett og å føle seg elsket på lik linje som deg. Menn er ikke flinke å kommunisere i slike tilfeller, men de blir gående å føle seg ensomme i forholdet. Å klart har han behov for nærhet fra deg. Når du nekter han det, håper jeg for guds skyld du er flink å se han, bekrefte han, gi han en klem eller et kyss ellers i hverdagen. Hvis ikke skal du ikke bli overrasket om du en dag oppdager at han finner bekreftelse en annen plass! Blir så frustrert av å lese om alle dere kvinner som fullstendig går inn i baby bobla og deres egne behov og følelser etter barn og overlater mennene deres fullstendig på lut og kaldt vann! I tillegg hyler dere at dette er bare noe de skal tåle! Hadde dere selv tålt det om det var motsatt? Å kjent på den daglige avvisningen? 🥵

Anonymkode: c7934...360

Hva med da han nektet hennes nærhet i 9 måneder? Hun har jo tålt det? Eller var det greit for henne å bli avvist hele tiden?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Som jeg har presisert i to innlegg så kan sex være mye mer enn penetrering. Enhver oppegående mann skjønner at det å putte noe inn der kan være uaktuelt for en periode. Men at man i denne perioden gjør en innsats for å tilfredsstille hverandres behov på andre måter bør være mulig, og sunt for forholdet. Det kaller jeg å spille på lag.

Anonymkode: 4c21e...57b

Så hvorfor gjorde han ingenting for å tilfredsstille henne da hun var gravid? Hvorfor ville han ikke spille på lag?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 9.08):

Jeg samsover med baby, noe vi har gjort siden vi kom hjem fra sykehuset, baby er 6,5 mnd. Jeg hadde en dårlig fødsel og barseltid med infeksjon og jeg holdt på å dø. Jeg har i ettertid når vi kom hjem samsovet med baby fordi både jeg og baby har hatt behov for dette. Baby våkner flere ganger om natten, men sover med en gang igjen fordi jeg er ved siden av. Jeg trenger å sove, det at vi samsover gjør at jeg kan det. Jeg trenger også å lukte, og å kjenne pusten og nærheten til baby. Baby klamrer seg også til meg. Jeg har snakket med mannen om alle disse tingene, men han ser dem ikke fra min side. 

Han er lei av å ha baby i sengen da han får liten plass, baby rører seg mye iløpet av natten og tar halve sengen til slutt. Jeg ser den at dette er kjedelig for mannen min, men det er verst sånn sett for meg som ligger i midten. 

Nå krever han at baby skal ligge i egen seng, og det føles så ille for meg at jeg faktisk vurderer å gå fra han. Jeg sa at da la jeg meg på gulvet på en madrass med baby, mannen sa det var greit med en sur tone. Men er det egentlig greit? Jeg kunne ønske han så at dette bare var for en periode og unnet oss å samsove sammen. 

Jeg tror han også tror vi skal få det kjærlighetslivet med masse sex igjen uten baby i sengen, men det gjør vi ikke da det vil være så stressende for meg. Jeg blir også mer sliten i døgnet uten den gode nattesøvnen, i tillegg vil jeg ikke være intim med en mann som setter sine behov før sitt eget barn. 

Anonymkode: 1783f...932

Jeg biter meg mest merke i det siste du skriver, for jeg tror det du antar her er godt beskrivende for parforholdet deres. Du antar hva han tenker, men du vet ikke - dere to kommuniserer utrolig dårlig og mannen din er lite empatisk. Dette ender i et brudd uansett, for dårlig kommunikasjon, tolkninger og antagelser er døden for et forhold. Ikke minst å ha en uempatisk partner. Alle oppegående menn hadde lagt seg på sofaen eller ekstra-seng hvis samsovingen plaget dem, for de aller fleste oppegående menn forstår hva babytiden innebærer og respekterer baby og mor, setter de først i en slik tid.

Kanskje du skal ta med samboeren din til helsestasjonen så helsesøster kan snakke med han? Eller jordmor. Dere har også familievernkontoret hvor dere får gratis veiledning og parterapi.

Anonymkode: 5fe03...65d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men at man i denne perioden gjør en innsats for å tilfredsstille hverandres behov på andre måter bør være mulig, og sunt for forholdet.

Anonymkode: 4c21e...57b

Om man i denne perioden «gjør en innsats» for å tilfredstille seksuelt, så kan det like lett være skadelig for forholdet.

Mange debuterer med pliktsex akkurat i denne perioden og skader seksualiteten sin på grunn av dette.

Jeg forstår hva du mener og at intensjonen din er god. Men som man sier «veien til helvete er brolagt med gode intensjoner».

Noen ganger i livet, så gjør man lurt i å legge egen lyst på sex i en skuff for en periode. Det er hverken vanskelig eller skadelig. 

Anonymkode: 90fa4...dbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du skriver at han setter sine egne behov fremfor barnet’s, men det er vel heller over DINE behov du mener. Barnet er over 6 måneder og klarer fint og sove på egenhånd om du venner det til det og begynner avvenning med samsoving. Samsoving er ikke barnets behov, men DITT. For alt du vet kommer barnet til å sove godt hele natten alene når det blir vant til det. Jeg anbefaler deg virkelig å søke profesjonell hjelp og komme deg videre. Her er det ikke snakk om hvem som har mest behov for hva og at noen skal føye seg. Her handler det om å komme seg videre sammen. Mannen din har også behov for en god natt søvn. Mannen din har behov for å bli forstått, sett og å føle seg elsket på lik linje som deg. Menn er ikke flinke å kommunisere i slike tilfeller, men de blir gående å føle seg ensomme i forholdet. Å klart har han behov for nærhet fra deg. Når du nekter han det, håper jeg for guds skyld du er flink å se han, bekrefte han, gi han en klem eller et kyss ellers i hverdagen. Hvis ikke skal du ikke bli overrasket om du en dag oppdager at han finner bekreftelse en annen plass! Blir så frustrert av å lese om alle dere kvinner som fullstendig går inn i baby bobla og deres egne behov og følelser etter barn og overlater mennene deres fullstendig på lut og kaldt vann! I tillegg hyler dere at dette er bare noe de skal tåle! Hadde dere selv tålt det om det var motsatt? Å kjent på den daglige avvisningen? 🥵

Anonymkode: c7934...360

Oi, her er det mye kunnskapsløshet og forutinntatthet. Leste du i det hele tatt tråden? 

  • Samboeren til Ts har konsekvent avvist henne i 9 måneder.
  • Babyer har behov for samsoving, jo. Ts kjenner sin baby best.
    Les deg opp på tilknyttningsteori, du høres ikke særlig smart ut. 

Hvis en baby sliter med å sove alene og gråter, ikke faller til ro alene, men tydelig faller til ro med mor - da har babyen et behov for nærhet. Dette er ganske vanlig blant små babyer, men siden du åpenbart ikke har lest om tilknytning med babyer - så kunne du jo ikke vite dette. Og du har barn selv, eller? 🙈🤔

Anonymkode: 5fe03...65d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei TS

Jeg har ikke klart å lese igjennom hele tråden så kanskje tipset mitt allerede er nevnt 🙂 Her samsover jeg og mannen med våre to barn på 2 og 5 år. Vi begge elsker å sove sammen som en liten flokk, heldigvis. Løsningen for oss var enkelt: få større seng så alle får plass. Vi har ei 1.80 dobbelseng også har mannen bygd ut med ei ekstra 90 seng. 

Når det kommer til sexlivet så har det ingenting med om sengen er delt med barn eller ikke. Vårt sexliv er tipp topp, det er mange andre plasser man kan ha sex enn i sengen før man sovner 😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du skriver at han setter sine egne behov fremfor barnet’s, men det er vel heller over DINE behov du mener. Barnet er over 6 måneder og klarer fint og sove på egenhånd om du venner det til det og begynner avvenning med samsoving. Samsoving er ikke barnets behov, men DITT. For alt du vet kommer barnet til å sove godt hele natten alene når det blir vant til det. Jeg anbefaler deg virkelig å søke profesjonell hjelp og komme deg videre. Her er det ikke snakk om hvem som har mest behov for hva og at noen skal føye seg. Her handler det om å komme seg videre sammen. Mannen din har også behov for en god natt søvn. Mannen din har behov for å bli forstått, sett og å føle seg elsket på lik linje som deg. Menn er ikke flinke å kommunisere i slike tilfeller, men de blir gående å føle seg ensomme i forholdet. Å klart har han behov for nærhet fra deg. Når du nekter han det, håper jeg for guds skyld du er flink å se han, bekrefte han, gi han en klem eller et kyss ellers i hverdagen. Hvis ikke skal du ikke bli overrasket om du en dag oppdager at han finner bekreftelse en annen plass! Blir så frustrert av å lese om alle dere kvinner som fullstendig går inn i baby bobla og deres egne behov og følelser etter barn og overlater mennene deres fullstendig på lut og kaldt vann! I tillegg hyler dere at dette er bare noe de skal tåle! Hadde dere selv tålt det om det var motsatt? Å kjent på den daglige avvisningen? 🥵

Anonymkode: c7934...360

For en stråmannargumentasjon. Ja stakkars mannen. Venne en 6mnd gammel baby til å sove alene fordi far vil samsove med mor alene? Far burde heller venne seg til å sove alene! På tide å kutte navlestrengen. Et bittelite barns behov for nærhet bør overgå fars behov for samsoving med mor.

Dessuten burde mor få lov å bestemme selv hvem hun vil samsove med! Hennes kropp! Det er manipulerende å presse henne til å legge barnet et annet sted hvis hun ikke vil selv. Far har mulighet til å samsove med begge eller ligge på rom alene, men istedet vil han tvinge mor til å samsove med han alene. Egoistisk.

Anonymkode: 1cba6...0dd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en stråmannargumentasjon. Ja stakkars mannen. Venne en 6mnd gammel baby til å sove alene fordi far vil samsove med mor alene? Far burde heller venne seg til å sove alene! På tide å kutte navlestrengen. Et bittelite barns behov for nærhet bør overgå fars behov for samsoving med mor.

Dessuten burde mor få lov å bestemme selv hvem hun vil samsove med! Hennes kropp! Det er manipulerende å presse henne til å legge barnet et annet sted hvis hun ikke vil selv. Far har mulighet til å samsove med begge eller ligge på rom alene, men istedet vil han tvinge mor til å samsove med han alene. Egoistisk.

Anonymkode: 1cba6...0dd

Men her har Ts et sykelig behov for samsoving for å lege sin traume. Dette er ikke sunt i det heletatt. 

Anonymkode: cf508...0ab

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men her har Ts et sykelig behov for samsoving for å lege sin traume. Dette er ikke sunt i det heletatt. 

Anonymkode: cf508...0ab

Mens hennes mann hadde sykelig behov for å unngå intimitet med henne i hele svangerskapet. Det er ikke sunt i det hele tatt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...