Gå til innhold

Mannen vil ikke samsove med baby og jeg vet ikke mine arme råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du tuller nå? Resten av sitatet som du klippet bort:

Samboeren min har lagt ting bak seg på en annet måte enn hva jeg klarer og mener at jeg ikke trenger og burde bruke mye penger på en psykolog. Men jeg har ikke turt å fortelle om tvangstankene mine da han lett dømmer psykisk sykdom.

Jeg er samtidig redd for at en psykolog skal synes jeg er en dårlig mor pga at jeg har tvangstanker. 

Det er samboeren hun ikke tør fortelle om det til.

At hun var redd for å gå til psykolog har hun jo nå kommet over. 

Anonymkode: a1a0b...f70

Jeg tok ikke med det fordi jeg diskuterer ikke om mannen er en dårlig mann for Ts eller ikke.

Jeg siterte hva hun skrev i den andre tråden den gang. Å ja hun fortalte ikke mannen. Men heller ikke til noen andre, for hun var redd for å bli dømt som en dårlig mor. Å ja jeg vet at hun har startet i terapi. Men hun bruker babyen for å lege sin egen sykdom. Å det er ikke sunt. Det er det jeg diskuterer. 

Anonymkode: cf508...0ab

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tradegy skrev (På 20.3.2023 den 9.43):

Høres ut som dere bør komme til et kompromiss kjapt! :nikke: Det finnes gode babysenger som kan settes inntil deres. Typ kan "foldes ut" som gjør at dobbeltsenga blir deres, men at du lett kan legge til baby. 

Det virker som du driver med litt ulike former av unngåelsesstrategier.

Du vil ikke la baby sove i egen seng, samtidig som du ilegger mannen intensjoner om sex. Fordi han vil ha tilbake soveplassen sin.

Jeg synes du er litt urimelig og kanskje burde lytte til han. Han savner trolig litt mer samspill. 

(Om du så grunnet dette skulle gått fra han, må du jobbe enda hardere for å få snust halvparten av tiden på baby).

Det er selvfølgelig unntakstilstand med nyfødt og spebarnstid, men man må finne vilje til å se løsninger.

Mannen har like stor kjærlighet for barnet sitt, selv om han trenger søvn.

Ville definitivt møtt han på halvveien og jo før du bearbeider fødselsopplevelsen,

(uten å unngå ubehag), dess bedre blir samlivet i etterkant ❤️❤️❤️

Han får ikke samvær med et så lite barn om natten, så det trenger hun ikke å tenke på

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tok ikke med det fordi jeg diskuterer ikke om mannen er en dårlig mann for Ts eller ikke.

Jeg siterte hva hun skrev i den andre tråden den gang. Å ja hun fortalte ikke mannen. Men heller ikke til noen andre, for hun var redd for å bli dømt som en dårlig mor. Å ja jeg vet at hun har startet i terapi. Men hun bruker babyen for å lege sin egen sykdom. Å det er ikke sunt. Det er det jeg diskuterer. 

Anonymkode: cf508...0ab

Hun bruker ikke baby for å lege egen sykdom. Det er svært vanlig å ønske å samsove med en baby på 6 mnd. Du får det til å høres ut som mor tvinger baby opp i senga og at baby hadde sovet fredfylt i egen seng. Mest sansynlig så fortrekker også baby å samsove.

Anonymkode: 1cba6...0dd

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun bruker ikke baby for å lege egen sykdom. Det er svært vanlig å ønske å samsove med en baby på 6 mnd. Du får det til å høres ut som mor tvinger baby opp i senga og at baby hadde sovet fredfylt i egen seng. Mest sansynlig så fortrekker også baby å samsove.

Anonymkode: 1cba6...0dd

Ikke bare mest sannsynlig, TS skriver jo på de første sidene at baby har stort behov for nærhet på natt, og når hun prøvde å legge baby i egen seng så sov hverken baby eller hun. Hun stod også helt alene med å prøve å roe baby i egen seng, mannen ville ikke delta. Derfor begynte hun å samsove igjen, så hun får nok nattesøvn. 

Anonymkode: a1a0b...f70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsov med begge barna til de var ferdig med amming (ca 1 år). Var trangt, samtidig var det stor nok seng til to voksne og et lite menneske sammen med oss 🥰 Jeg ofret meg og lå på samme side hele natta, litt øm om morgenen da 😂 det er trangere nå når seksåringen noen netter har mareritt og kryper oppi senga vår, men vi begge tåler besøk av et utrygt barn i ny og ne for å skape trygghet for barnet. 

Anonymkode: cee3c...3e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tok ikke med det fordi jeg diskuterer ikke om mannen er en dårlig mann for Ts eller ikke.

Jeg siterte hva hun skrev i den andre tråden den gang. Å ja hun fortalte ikke mannen. Men heller ikke til noen andre, for hun var redd for å bli dømt som en dårlig mor. Å ja jeg vet at hun har startet i terapi. Men hun bruker babyen for å lege sin egen sykdom. Å det er ikke sunt. Det er det jeg diskuterer. 

Anonymkode: cf508...0ab

Hun sa det ikke til noen FØR hun hadde begynt i terapi. Eller, hun sa det her på kg. Og fikk støtte på at psykologen ikke dømmer, og nå går hun hos psykolog. Slutt med det bruker babyen tullet, både baby og hun får mest trygghet ved samsoving. 

Anonymkode: a1a0b...f70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke bare mest sannsynlig, TS skriver jo på de første sidene at baby har stort behov for nærhet på natt, og når hun prøvde å legge baby i egen seng så sov hverken baby eller hun. Hun stod også helt alene med å prøve å roe baby i egen seng, mannen ville ikke delta. Derfor begynte hun å samsove igjen, så hun får nok nattesøvn. 

Anonymkode: a1a0b...f70

Dette skriver Ts selv

Jeg er ikke hysterisk, jeg er syk av traumene mine. Se mitt innlegg med link til et annet innlegg jeg har her, der ser du hva som skjedde og at jeg har blitt psykisk syk. Jeg går nå i terapi, men ting tar tid og det hjelper ikke å "ta fra" meg min trygghet mens jeg bearbeider det andre. 

Ts 

Anonymkode: 1783f...932

Anonymkode: cf508...0ab

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun bruker ikke baby for å lege egen sykdom. Det er svært vanlig å ønske å samsove med en baby på 6 mnd. Du får det til å høres ut som mor tvinger baby opp i senga og at baby hadde sovet fredfylt i egen seng. Mest sansynlig så fortrekker også baby å samsove.

Anonymkode: 1cba6...0dd

"Jeg trenger å lukte, kjenne pusten og nærheten til baby" skriver TS.  Når hun så legger til at "hun og baby klamrer seg til hverandre" høres det for meg ut som dette er mer enn bare barnets behov for samsoving.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (3 minutter siden):

"Jeg trenger å lukte, kjenne pusten og nærheten til baby" skriver TS.  Når hun så legger til at "hun og baby klamrer seg til hverandre" høres det for meg ut som dette er mer enn bare barnets behov for samsoving.

Det høres mer ut som du har et sykelig behov for å rettferdiggjøre at mannen tvinger baby ut av senga.

Anonymkode: 1cba6...0dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mødres jobb å samvose med baby hvos vi ikke jobber og mannen jobber. Babyen vil ha mors nærhet ikke fars kroppslige nærhet.

Anonymkode: 3f3f5...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mødres jobb å samvose med baby hvos vi ikke jobber og mannen jobber. Babyen vil ha mors nærhet ikke fars kroppslige nærhet.

Anonymkode: 3f3f5...e74

Tøys, begge foreldre er like viktige for et barn så sant foreldrene selv velger være der for barnet, eneste forskjell på far og mor er at mor i enkelte tilfeller ammer noe far ikke kan rent biologisk - men barnet roer seg hos begge foreldrene om de er likestilt ellers, noe annet er en situasjon skapt av mor i 99% av tilfellene.. 

Anonymkode: c0886...3db

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres mer ut som du har et sykelig behov for å rettferdiggjøre at mannen tvinger baby ut av senga.

Anonymkode: 1cba6...0dd

??????

Hvor i mitt innlegg har jeg uttalt meg om mannen til TS? 

Jeg foreslår du forholder deg saklig til det som skrives i innlegg du velger å kommentere, fremfor å tillegge dine meningsmotstandere meninger og utsagn. 

Hersketeknikker er forøvrig utrolig usjarmerende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 minutt siden):

??????

Hvor i mitt innlegg har jeg uttalt meg om mannen til TS? 

Jeg foreslår du forholder deg saklig til det som skrives i innlegg du velger å kommentere, fremfor å tillegge dine meningsmotstandere meninger og utsagn. 

Hersketeknikker er forøvrig utrolig usjarmerende.

Det er jo du som bruker herseteknikker ved å påstå at mor overfører traumer til baby og tviholder på baby på en usunn måte.

Anonymkode: 1cba6...0dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres mer ut som du har et sykelig behov for å rettferdiggjøre at mannen tvinger baby ut av senga.

Anonymkode: 1cba6...0dd

Det er nok ingen som rettferdiggjør at mannen skal tvinge baby ut av sengen.

Men her er det en psykisk syk mor som bruker babyen for å dekke sitt eget behov.

Anonymkode: cf508...0ab

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok ingen som rettferdiggjør at mannen skal tvinge baby ut av sengen.

Men her er det en psykisk syk mor som bruker babyen for å dekke sitt eget behov.

Anonymkode: cf508...0ab

Jeg tror vi leser forskjellig i hva mor mener med traumer.

Jeg hadde et barn som gråt ekstremt de første månedene, det viste seg at barnet hadde en alvorlig diagnose. Jeg vil påstå at jeg ble traumatisert av den tiden. Det tok mye tid å bearbeide det. Jeg valgte å samsove med barnet mitt fordi det roet barnet på en effektiv måte og jeg fikk roen i meg ved at barnet hadde det bra. Jeg hadde et traume ja, men dette er ikke det samme som å si at man bruker baby for å dekke eget behov. TS sier jo selv at baby ikke roer seg i egen seng, og er det en ting som er stressende så er det å stå å kave med en baby som ikke vil sove når man bare kan legge seg sammen med barnet og kjenne pusten og roen ved å sove sammen. Derfor blir jeg så utrolig provosert av dere som sier at mor utnytter barnet for å dekke eget behov. Hun gjør det som er best for både mor og barn. Jerg tipper at når barnet begynner å bli klar for å sove alene så har mor null problemer med å gjøre dette. Du leser alt for mye i hva TS mener med traumer

Anonymkode: 1cba6...0dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo du som bruker herseteknikker ved å påstå at mor overfører traumer til baby og tviholder på baby på en usunn måte.

Anonymkode: 

Du er virkelig ikke sann. Hvor har jeg så "påstått at mor overfører traumer til baby"? Absolutt ingen steder, er det enkle svaret på det.

Jeg siterte TS egne utsagn om hennes behov for å "lukte, kjenne pusten og nærheten til baby", samt at de klamret seg til hverandre. 

Igjen tillegger du meg meninger og utsagn som ikke har rot i virkeligheten. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror vi leser forskjellig i hva mor mener med traumer.

Jeg hadde et barn som gråt ekstremt de første månedene, det viste seg at barnet hadde en alvorlig diagnose. Jeg vil påstå at jeg ble traumatisert av den tiden. Det tok mye tid å bearbeide det. Jeg valgte å samsove med barnet mitt fordi det roet barnet på en effektiv måte og jeg fikk roen i meg ved at barnet hadde det bra. Jeg hadde et traume ja, men dette er ikke det samme som å si at man bruker baby for å dekke eget behov. TS sier jo selv at baby ikke roer seg i egen seng, og er det en ting som er stressende så er det å stå å kave med en baby som ikke vil sove når man bare kan legge seg sammen med barnet og kjenne pusten og roen ved å sove sammen. Derfor blir jeg så utrolig provosert av dere som sier at mor utnytter barnet for å dekke eget behov. Hun gjør det som er best for både mor og barn. Jerg tipper at når barnet begynner å bli klar for å sove alene så har mor null problemer med å gjøre dette. Du leser alt for mye i hva TS mener med traumer

Anonymkode: 1cba6...0dd

Les den andre tråden til ts. 

Anonymkode: cf508...0ab

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en sånn åpen babyseng som festes til kanten av sengen på din side. Mer plass i sengen til mannen,  mindre stress i tilfelle det han egentlig er redd for, selv om han ikke sier det, er at en av dere skal komme til å rulle over babyen, legge dynen over hodet på baby osv.  Og helt greit med tilgang for deg og babyen for nærhet og kos. Problem solved.

Anonymkode: d06a5...571

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Trenger dere virkelig stille spørsmål hvorfor en mann ikke vil ha sex i hele svangerskapet men vil ha sex etter fødsel? :hakeslepp:

Eller lure på hvorfor en mann som har sett kvinnen han elsker være døden nær plutselig trenger masse nærhet fra henne?😮

For så å kalle dette å behandle noen som en ting?

Hva feiler det dere? :murvegg:

Ja. Jeg lurer virkelig på hvorfor en mann nekter kona nærhet og intimitet (det var det hun skrev - ikke samleie, INTIMITET, som kan gjøres på andre måter enn PIV) hele svangerskapet. Jeg lurer også på hvorfor en voksen mann som har opplevd at kona var døden nær, får det til å handle om HAM. 

Ja, det er å behandle noen som en ting. "Jeg vil ikke røre deg i ni måneder, fordi du er ekkel som gravid, og jeg driter i at du har behov for intimitet, men nå har JEG behov for nærhet, så du MÅ gi meg det, uansett. Traumene dine kan du bare komme over med en gang, for JEG har behov!!!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tøys, begge foreldre er like viktige for et barn så sant foreldrene selv velger være der for barnet, eneste forskjell på far og mor er at mor i enkelte tilfeller ammer noe far ikke kan rent biologisk - men barnet roer seg hos begge foreldrene om de er likestilt ellers, noe annet er en situasjon skapt av mor i 99% av tilfellene.. 

Anonymkode: c0886...3db

Nei, foreldrene er ikke likestilt for et barn som ammes. Mor lukter melk, hennes hudlukt er annerledes, barnet har vært i magen til mor i ni måneder, og selvfølgelig er mer knyttet til mor de første månedene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...