Gå til innhold

Mannen vil ikke samsove med baby og jeg vet ikke mine arme råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker her må far ha forståelse og legge seg på sofa eller gjesteseng eller madrass hvis han ikke greier å sove godt sammen med dere. Sex kan dere fint ha på dagtid eller sofa dersom lysten er der, det er viktig å få i gang igjen for begge parter. Men trenger ikke gå utover samsoving. Jeg og mannen har hatt et veldig bra sexliv helt siden fødsel, og vi samsover med baby ennå (9 mnd)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette skriver Ts selv

Jeg er ikke hysterisk, jeg er syk av traumene mine. Se mitt innlegg med link til et annet innlegg jeg har her, der ser du hva som skjedde og at jeg har blitt psykisk syk. Jeg går nå i terapi, men ting tar tid og det hjelper ikke å "ta fra" meg min trygghet mens jeg bearbeider det andre. 

Ts 

Anonymkode: 1783f...932

Anonymkode: cf508...0ab

 

Oida skrev (36 minutter siden):

"Jeg trenger å lukte, kjenne pusten og nærheten til baby" skriver TS.  Når hun så legger til at "hun og baby klamrer seg til hverandre" høres det for meg ut som dette er mer enn bare barnets behov for samsoving.

Så nok en gang: 

TS føler trygghet ved samsoving, liker å ha baby nær, og både hun og baby har stort behov for nærhet. 

Alt HELT VANLIG. 

På tide å slutte med masse ville spekulasjoner. 

Anonymkode: a1a0b...f70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Så nok en gang: 

TS føler trygghet ved samsoving, liker å ha baby nær, og både hun og baby har stort behov for nærhet. 

Alt HELT VANLIG. 

På tide å slutte med masse ville spekulasjoner. 

Anonymkode: a1a0b...f70

Dette er ikke spekulasjoner. Dette er ting hun skriver selv. 

Og det er ikke trygt for et lite barn og samsove med en psykisk syk mor som sliter med dødsangst og andre traumer, etter det hun har vært igjennom. 

Anonymkode: cf508...0ab

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke spekulasjoner. Dette er ting hun skriver selv. 

Og det er ikke trygt for et lite barn og samsove med en psykisk syk mor som sliter med dødsangst og andre traumer, etter det hun har vært igjennom. 

Anonymkode: cf508...0ab

Dine konklusjoner er spekulasjoner. Selvfølgelig er det helt trygt for baby. Psykologen vurderer jo dette, ikke du. 

Anonymkode: a1a0b...f70

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dine konklusjoner er spekulasjoner. Selvfølgelig er det helt trygt for baby. Psykologen vurderer jo dette, ikke du. 

Anonymkode: a1a0b...f70

Å hva vet du hva psykologen har sakt? 

Anonymkode: cf508...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

 

Så nok en gang: 

TS føler trygghet ved samsoving, liker å ha baby nær, og både hun og baby har stort behov for nærhet. 

Alt HELT VANLIG. 

På tide å slutte med masse ville spekulasjoner. 

Anonymkode: a1a0b...f70

Jeg har ikke kommet med en eneste "vill spekulasjon", jeg. Tvert i mot, jeg har forholdt meg til hva TS selv har delt i sitt innlegg.

Å tillegge brukere meninger og utsagn for å få det til å passe inn i mitt narrativ er ikke min greie. Det holder lenge med å være saklig og godta at ikke alle deler dine meninger.

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke kommet med en eneste "vill spekulasjon", jeg. Tvert i mot, jeg har forholdt meg til hva TS selv har delt i sitt innlegg.

Å tillegge brukere meninger og utsagn for å få det til å passe inn i mitt narrativ er ikke min greie. Det holder lenge med å være saklig og godta at ikke alle deler dine meninger.

 

 

Du tilegner ordene til TS mye mer sykliggjøring enn hva folk flest ville gjordt.

Og hva er det egentlig du vil? At TS skal kjøre cry it out på baby i egen seng slik at mannen kan få samsove med henne alene? Og det tror du hjelper hvem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å hva vet du hva psykologen har sakt? 

Anonymkode: cf508...0ab

Hvis han mente babyen var i fare hadde han jo meldt bv og baby fjernet. De har plikt til å melde hvis de tror det er farlig. 

Oida skrev (51 minutter siden):

Jeg har ikke kommet med en eneste "vill spekulasjon", jeg. Tvert i mot, jeg har forholdt meg til hva TS selv har delt i sitt innlegg.

Å tillegge brukere meninger og utsagn for å få det til å passe inn i mitt narrativ er ikke min greie. Det holder lenge med å være saklig og godta at ikke alle deler dine meninger.

 

 

Ironisk at du tror det du driver med ikke er "din greie". 

Anonymkode: a1a0b...f70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hva feiler det mannen som vil overkjøre kvinnen ved å nekte henne å samsove med en liten baby? Du fokuserer bare på mannens behov. Han er voksen og han er ikke interessert i et kompromiss.

Anonymkode: 1cba6...0dd

Ingenting feiler en mann som ikke vil ha en liten baby i sin egen seng.

Å, så han er ikke interessert i et kompromiss? Hvor har TS skrevet dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Ingenting feiler en mann som ikke vil ha en liten baby i sin egen seng.

Å, så han er ikke interessert i et kompromiss? Hvor har TS skrevet dette? 

 

Hvilket kompromiss ga han TS da han nektet henne nærhet i 9 måneder i strekk? 

Anonymkode: 5219f...76a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilket kompromiss ga han TS da han nektet henne nærhet i 9 måneder i strekk? 

Anonymkode: 5219f...76a

Jeg spør igjen - hvor har TS skrevet at han ikke er interessert i et kompromiss? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (8 minutter siden):

Jeg spør igjen - hvor har TS skrevet at han ikke er interessert i et kompromiss? 

Ja, han ønsker ikke at TS tar med seg baby og sover på eget rom. Dette var det TS ville. Eneste løsningen han er interessert i er at TS ligger i senga med han alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sermina skrev (1 minutt siden):

Ja, han ønsker ikke at TS tar med seg baby og sover på eget rom. Dette var det TS ville. Eneste løsningen han er interessert i er at TS ligger i senga med han alene.

Han vil ikke ha baby i sengen.

Det har han helt rett til å ønske.

Han vil ha nærhet fra sin kone.

Det har han helt rett til å ønske.

Se igjen forslaget mitt om babyseng ved siden av mors sengekant. Da er de to alene i sengen samtidig som mor samsover med baby slik hun ønsker - kompromiss. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det du eller babyen som har mest behov for samsoving?

Kan vel ha en babyseng ved siden av deres seng

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (21 minutter siden):

Han vil ikke ha baby i sengen.

Det har han helt rett til å ønske.

Han vil ha nærhet fra sin kone.

Det har han helt rett til å ønske.

Se igjen forslaget mitt om babyseng ved siden av mors sengekant. Da er de to alene i sengen samtidig som mor samsover med baby slik hun ønsker - kompromiss. 

Og kona ønsket intimitet i svangerskapet. Hun ønsker sikkert ikke å bli brukt som tømmestasjon. Men det driter han i.

Anonymkode: 5219f...76a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 19.20):

Ingen vanlige menn «trenger» regelmessig sex.

Anonymkode: 90fa4...dbc

Nei, men vanlige mennesker trenger sin partner. Også menn. Han har også opplevd et traume, men stenges ute. 

Anonymkode: c998b...225

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, men vanlige mennesker trenger sin partner. Også menn. Han har også opplevd et traume, men stenges ute. 

Anonymkode: c998b...225

Akkurat som hun ble stengt ute under svangerskapet 

Anonymkode: 5219f...76a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (28 minutter siden):

Han vil ikke ha baby i sengen.

Det har han helt rett til å ønske.

Han vil ha nærhet fra sin kone.

Det har han helt rett til å ønske.

Se igjen forslaget mitt om babyseng ved siden av mors sengekant. Da er de to alene i sengen samtidig som mor samsover med baby slik hun ønsker - kompromiss. 

Og som mange har sagt til deg så godtar ikke alle babyer å ligge i bedside crib. Nå har Ts sagt at hun prøvde dette og baby bare ble urolog og gråt, og at mannen ikke gadd å hjelpe til med å få baby i egen seng. Så det beste er at mannen ligger i senga alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, men vanlige mennesker trenger sin partner. Også menn. Han har også opplevd et traume, men stenges ute. 

Anonymkode: c998b...225

Stakkars mann, hans traume med å se at kona fikk sepsis var så mye større en traumet til kona som faktisk fikk sepsisen og derfor må hans behov for nærhet til kona komme før konas behov for å samsove med baby. Logisk.

Anonymkode: 1cba6...0dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike former for samsoving og separat soving er nok ganske vanlig i perioder med små barn. Jeg tenker at dere må se på alternative løsninger som kan fungere slik at alle sover greit de neste mnd . Når man sover godt kan man  få mer overskudd til hverandre, hverdagen og tilheling. Det som er viktig er jo hvordan dialogen mellom dere er , om man klarer å få en ok samtale i gang rundt de ulike utfordringene dere begge har møtt etter å ha fått denne babyen. Hvis mannen din og du møter hverandre med forståelse og nyskjerrighet for hverandres opplevelser kan man komme langt .

Anonymkode: 7df20...bcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...