Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er helt utrolig hvor mye synd det er på far fra enkelte her. Han er selv skyld i bruddet, økonomien, bosted og tid med samvær.Det er også han sin skyld for at han ikke er velkommen hos meg.

Dere må gjerne tro jeg saboterer, noe jeg ikke gjør. Kommer ikke til å gjøre det heller. Det ville ikke skadet om far viste mer engasjement for barna, men dette er også noe han selv velger.

Jeg skjønner at jeg blir sett på som den store stygge ulven her og det er greit. Jeg kjenner hele sannheten og kunne sikkert skrevet alt, men jeg henger ikke ut barnefar mer enn jeg har. 

Anonymkode: cb617...e5c

Det dier du ja , hans historie nan være helt annerledes. Jeg bryr meg i grunn ikke hvem som har skyld, jeg Skjlnner fortsatt ikke at lan velger å flytte flere timer unna

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det blir du absolutt ikke, det er kun to (samme brukere🤔) som argumenterer for det. Alle oppegående mennesker skjønner at det ikke er din feil at han er en dårlig far! 
 

Det er i slike tråder man skjønner hvor skjevt kg er, svarene i denne tråden er absolutt ikke representative. 

Anonymkode: 5180c...ed4

Nei de er heldigvis ikke representatives, for jeg kjenner ingen som velger å flytte langt unna far

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det som er best for barna er at mor skaper seg et godt og stabilt liv for seg og sine barn. Han viser jo tydelig barna at han driter i dem og at han de ikke er en prioritet for dem. Slike relasjoner skaper dårlig selvfølelse og er ikke til det beste for barna. Det beste for barna er å skånes for en slik relasjon. 

Anonymkode: 5180c...ed4

dette er jo bare synsing. Vis meg ekspertuttalelser og forskning som underbygger at det er bedre for barna og skånes fra far. 

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 17.43):

jeg synes kanskje kontakt med far veier tyngre enn det aller meste man kan trekke frem av argumenter. 

Kontakt med far mot kontakt med mors slekt? Kontakt med far veier tyngst

Kontakt med far mot mors økonomi? Kontakt med far veier tyngst

Kontakt med far mot mors trivsel på jobb? Kontakt med far veier tyngst

Anonymkode: c50f1...bc8

Men da kan far gjøre en innsats å flytte etter barna, så helhets bilde blit bedre før barnet. Det er ikke utelukket mors ansvar. 

Anonymkode: 00901...cb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Herregud du vet ingenting om hvordan mor er! 

Anonymkode: 649bb...b5f

Og du veit ingenting om far! 

Anonymkode: 00901...cb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da kan far gjøre en innsats å flytte etter barna, så helhets bilde blit bedre før barnet. Det er ikke utelukket mors ansvar. 

Anonymkode: 00901...cb5

Nei, det er ikke det. Men fra barnas ståsted er det nokså likegyldig hvem av de voksne som har skyld og hvem som viser ansvar. For dem er det bare resultatet som betyr noe - kontakt med far, eller ikke kontakt med far?

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

nei, men du ser kanskje at det vil by på noen praktiske utfordringer for fars samvær at mor flytter til et sted som er tre timer vekke, og ikke inviterer ham inn? han blir jo tvunget til a) ha samværet på offentlige steder på mors nye bosted b) flytte etter elelr c) la barna reise seks timer for dagsamvær på fars bosted. ALt er mulig, men det er jo ikke gode løsninger.

Anonymkode: c50f1...bc8

Far bør søke løsninger for å få en bolig hvor barna kan overnatte først og fremst. Altså han er et voksent menneske som har vært med på å sette barn til verden.  Det bør være førsteprioritet å faktisk kunne ha et sted til barna aine og det kan han få til om han vil. Han trenger minimum ett soverom og kan selv sove på stua når han har barna. Da kan barna overnatte helg og ferier.

Og er det egentlig riktig at en far med dagsamvær annenhver helg skal diktere hvor mor skal bo? Jeg bor i min eksmanns hjemby uten egen familie rundt meg og med en dårlig betalt jobb/vanskelig marked for mine barns skyld, men det er fordi han er en pappa som faktisk har et reelt samvær og er en del av livet til barna. Hadde han vært så uengasjert og sett barna så lite som ts sin eks, så hadde jeg også flyttet nærmere min familie og bedre jobbmuligheter. 

Anonymkode: a6576...a03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det dier du ja , hans historie nan være helt annerledes. Jeg bryr meg i grunn ikke hvem som har skyld, jeg Skjlnner fortsatt ikke at lan velger å flytte flere timer unna

Anonymkode: 649bb...b5f

Jeg skjønner det godt når den ene forelderen velger å ikke bry seg eller ta noe tak. 

Anonymkode: a6576...a03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner det godt når den ene forelderen velger å ikke bry seg eller ta noe tak. 

Anonymkode: a6576...a03

Ikke bryr seg? Da hadde han aldri hatt barna

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å lese og få med deg hvordan far bor og hvordan samværene han har gjennomføres.

Anonymkode: cb617...e5c

Det er vel heller at jeg ikke anerkjenner premisset at barns oppvekst skal være arenaen for en krig mellom foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt spiller det en rolle 

Anonymkode: 649bb...b5f

Nei, det er ikke mor som dikterer fars samvær. Hvis far hadde hatt en interesse av større samvær enn han har nå, så hadde han fått det. 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke bryr seg? Da hadde han aldri hatt barna

Anonymkode: 649bb...b5f

Hallo! Han har jo nesten aldri barna.

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det er ikke mor som dikterer fars samvær. Hvis far hadde hatt en interesse av større samvær enn han har nå, så hadde han fått det. 

Anonymkode: 5180c...ed4

Eh nei

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh nei

Anonymkode: 649bb...b5f

Eh, jo! 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du barna dine ville svart her? Flytte langt bort fra far??

Jeg synes mødre som flytter langt unna far, er ganske egoistiske. Du burde heller håpe på at det ordner seg for far, slik at barna dine får ett godt forhold til sin far, og får møtt ham ofte. Flytter du, legger du ikke akkurat til rette for dette.

Det er ganske mange barn som utvikler store problemer, fordi de treffer far så lite,og far ikke er så mye i livet deres. 

Ditt valg, men barna er dine betaler prisen av valget du tar!

Anonymkode: 92833...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at far må signere på flyttemelding på barna? Så du får fysisk ikke skole eller barnehageplass om han ikke er enig i å flytte kommune (med mindre dere allerede bor i forskjellige kommuner?)

Anonymkode: 8a204...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det ikke slik at far må signere på flyttemelding på barna? Så du får fysisk ikke skole eller barnehageplass om han ikke er enig i å flytte kommune (med mindre dere allerede bor i forskjellige kommuner?)

Anonymkode: 8a204...b53

Nei. Ikke når de ikke bor sammen i dag.

Anonymkode: a9e89...274

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Eh, jo! 

Anonymkode: 5180c...ed4

Nei det vet fu ingenting om, finnes masse mødre som saboteree

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva tror du barna dine ville svart her? Flytte langt bort fra far??

Jeg synes mødre som flytter langt unna far, er ganske egoistiske. Du burde heller håpe på at det ordner seg for far, slik at barna dine får ett godt forhold til sin far, og får møtt ham ofte. Flytter du, legger du ikke akkurat til rette for dette.

Det er ganske mange barn som utvikler store problemer, fordi de treffer far så lite,og far ikke er så mye i livet deres. 

Ditt valg, men barna er dine betaler prisen av valget du tar!

Anonymkode: 92833...600

Hvor lenge skal mor (og barn) sette livet sitt på vent og håpe på bedring? Skal de gå hele livet sitt å «håpe»?
 

Hva tror du er verst for de. Treffe far lite til tross for at han bor rett ved, møte han på kino og andre aktiviteter han har prioritert fremfor dem, eller ha en dårlig far på avstand? 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det vet fu ingenting om, finnes masse mødre som saboteree

Anonymkode: 649bb...b5f

Mødre har ikke mulighet til å diktere hvilket samvær en normal og oppegående far skal ha. Det har hun 0 mulighet til.

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...