Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

dette vet vi ikke nok om . Det trenger ikke være noe annet enn at han har dårlig økonomi pga f.eks en gjeldsordningsavtale som gjør det umulig å få seg noe større. Da snakker vi om et bestemt antall år med dårlig økonomi, og ikke en total personlighetsforvandling.

Og jo, fra barnas ståsted er det helt irrelevant. Jeg er forbauset over hvor lite hensynet til barnas interesse i å ha kontakt med begge sine foreldre, betyr for mange her inne. Dere fremstår som svært lite reflekterte der dere automatisk tar en voksens parti og bedømmer det hele ut fra hvordan det føles for den voksne. Det er irrelevant!!!!

Anonymkode: c50f1...bc8

Du får ikke et SÅ dårlig budsjett av å ha gjeldsordning at du ikke har råd til bolig som inkluderer barna dine.

 

De ER å ta hensyn til BARNA å flytte et sted mor har familie som kan stille opp og mor får seg en bedre jobb, det gir BARNA fordeler. Det er ikke i barnas interesse at mor skal bli boende i fars hjemkommune i påvente av at han en vakker dag skal fonne ut at han har lyst til å stille opp for barna sine. 
 

 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nok en gang , han kan ha en annen mening, 

Anonymkode: 649bb...b5f

Han må gjerne ha en annen mening, men det er han som ikke vil ha barna mer enn det er nå. Han vil ikke ha de på overnatting fordi han ikke har plass. Sover selv på en sofa, ikke plass til egen seng engang.

Jeg kjenner at jo mer du skal kverulere å være på far sin side, så ser jeg mer og mer fornuft i det jeg ønsker å gjøre.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er litt finurlig med denne tråden der mange hopper på og er kritisk til TS fordi hun skal ta seg jobb et annet sted, når det i andre tråder formelig florerer av folk som sier "du må jo bare ta jobben da, om du må flytte så må du jo det, må jo jobbe i stedet for å gå på NAV, så flytt da vel" osv osv osv

Har ikke lest gjennom hele tråden, bare skummet litt, men jeg mener at TS selvfølgelig drar når det er jobb for henne et annet sted enn der faren er. Om faren bor i en knøttligen leilighet som ikke engang ungene kan overnatte i, så kan han vel flytte etter han da? Finne seg et sted nærmere og litt større så han etterhvert kan ha ungene litt mer enn bare dagssamvær annenhver helg. 

Anonymkode: 70b86...aba

nå har jo både TS og faren jobb på det stedet de begge er nå

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

dette vet vi ikke nok om . Det trenger ikke være noe annet enn at han har dårlig økonomi pga f.eks en gjeldsordningsavtale som gjør det umulig å få seg noe større. Da snakker vi om et bestemt antall år med dårlig økonomi, og ikke en total personlighetsforvandling.

Og jo, fra barnas ståsted er det helt irrelevant. Jeg er forbauset over hvor lite hensynet til barnas interesse i å ha kontakt med begge sine foreldre, betyr for mange her inne. Dere fremstår som svært lite reflekterte der dere automatisk tar en voksens parti og bedømmer det hele ut fra hvordan det føles for den voksne. Det er irrelevant!!!!

Anonymkode: c50f1...bc8

Mor flytter ikke til Finland. Hun sier heller ikke at barna ikke skal ha kontakt med sin far. Hun flytter noen timer vekk, fra en far som ikke engasjerer seg i barna uansett. Det hjelper jo ikke mase om kontakt med far om far knapt er interessert? Finnes slike fedre? Ja! Jeg har selv vokst opp med det. For min barndom hadde det derfor vært revende likegyldig om vi bodde 10 min eller 5 timer unna min far. Han hadde heller ikke egnet bosted for overnatting og var ikke interessert i noe særlig samvær heller. 

Anonymkode: a6576...a03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er helt utrolig hvor mye synd det er på far fra enkelte her. Han er selv skyld i bruddet, økonomien, bosted og tid med samvær.Det er også han sin skyld for at han ikke er velkommen hos meg.

Dere må gjerne tro jeg saboterer, noe jeg ikke gjør. Kommer ikke til å gjøre det heller. Det ville ikke skadet om far viste mer engasjement for barna, men dette er også noe han selv velger.

Jeg skjønner at jeg blir sett på som den store stygge ulven her og det er greit. Jeg kjenner hele sannheten og kunne sikkert skrevet alt, men jeg henger ikke ut barnefar mer enn jeg har. 

Anonymkode: cb617...e5c

Ikke bry deg om noen av de som svarer her, utrolig mange bitre inne her når  det kommer til samvær, barn, brudd etc. Du gjør det som er best for dine barn, og du vil ikke få problem med å flytte. Jeg er enig med deg, jeg personlig ville aldri hatt mine barns far i mitt hjem, det er da ikke noe noen kan forvente eller forlange. Det er slutt for en grunn.Det er tull at han ville fått mere samvær om han hadde søkt. Søkt hvor? Det er ikke sånn at du søker om det, enten blir  foreldrene enig ellers så måen faktisk ta det via retten. Far til mine barn er meget oppegående, god økonomi, flott rrspektert jobb, bor i huset begge barna våre bodde i sine første leveår, det betyr ikke at han er en god omsorgsperson av den grunn. Først tok jeg med barna og flyttet ut innefor samme kommune, ette2 runder i retten fikk far 0 samvær, uten at barna selv ville det. Og jeg flyttet etterhvert med barna noe lenger unna, meldte ifra etter vi hadde flyttet. Det koster å ta det til retten, brukte selv over 200 000. Og fri rettshjelp får en ikke si denne type saker om det ville vært tilfelle hos dere og barnefar. Din barnefar viser liten vilje til samvær, derfor vil det ikke bli brukt mot deg på noen måte at du saborterer. Han bør jo ha plass til barna sine når de kommer

Anonymkode: b2519...727

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pappaer som ikke stiller opp for barna sine ER ikke verd noe. 

Anonymkode: 5180c...ed4

Han stiller opp, mulig du ikkr har lest det

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han må gjerne ha en annen mening, men det er han som ikke vil ha barna mer enn det er nå. Han vil ikke ha de på overnatting fordi han ikke har plass. Sover selv på en sofa, ikke plass til egen seng engang.

Jeg kjenner at jo mer du skal kverulere å være på far sin side, så ser jeg mer og mer fornuft i det jeg ønsker å gjøre.

Anonymkode: cb617...e5c

Ha ha noe så sabla dumt 

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke bry deg om noen av de som svarer her, utrolig mange bitre inne her når  det kommer til samvær, barn, brudd etc. Du gjør det som er best for dine barn, og du vil ikke få problem med å flytte. Jeg er enig med deg, jeg personlig ville aldri hatt mine barns far i mitt hjem, det er da ikke noe noen kan forvente eller forlange. Det er slutt for en grunn.Det er tull at han ville fått mere samvær om han hadde søkt. Søkt hvor? Det er ikke sånn at du søker om det, enten blir  foreldrene enig ellers så måen faktisk ta det via retten. Far til mine barn er meget oppegående, god økonomi, flott rrspektert jobb, bor i huset begge barna våre bodde i sine første leveår, det betyr ikke at han er en god omsorgsperson av den grunn. Først tok jeg med barna og flyttet ut innefor samme kommune, ette2 runder i retten fikk far 0 samvær, uten at barna selv ville det. Og jeg flyttet etterhvert med barna noe lenger unna, meldte ifra etter vi hadde flyttet. Det koster å ta det til retten, brukte selv over 200 000. Og fri rettshjelp får en ikke si denne type saker om det ville vært tilfelle hos dere og barnefar. Din barnefar viser liten vilje til samvær, derfor vil det ikke bli brukt mot deg på noen måte at du saborterer. Han bør jo ha plass til barna sine når de kommer

Anonymkode: b2519...727

Støtter denne. Det er mange bitre mennesker i dette forumet - gjerne kun med Livets harde skole å skilte med, og tankesett deretter. 

Anonymkode: 9e378...04c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Støtter denne. Det er mange bitre mennesker i dette forumet - gjerne kun med Livets harde skole å skilte med, og tankesett deretter. 

Anonymkode: 9e378...04c

Hva i all verden er dette for kommentarer? Livets harde skole må være de som mener man  bare skal flytte og ikke bry seg om at de har en pappa, oppegående mennesker mener nemlig begge foreldre er viktig .

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden er dette for kommentarer? Livets harde skole må være de som mener man  bare skal flytte og ikke bry seg om at de har en pappa, oppegående mennesker mener nemlig begge foreldre er viktig .

Anonymkode: 649bb...b5f

Livets harde skole har vanskelig for å se nyansene...?

Anonymkode: 9e378...04c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Livets harde skole har vanskelig for å se nyansene...?

Anonymkode: 9e378...04c

eller lovfestede prinsipper som barnets beste?

Du er på bærtur.

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 14.49):

er jeg den eneste som reagerer på at han kun har dags samvær på dagtid annenhver helg? wtf er det for en løsning? hvor ble det av 50/50?
nei barna er ikke for små for det

Anonymkode: 004f2...487

Jo, de er da virkelig for små til det… 

Anonymkode: 3669a...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

eller lovfestede prinsipper som barnets beste?

Du er på bærtur.

Anonymkode: c50f1...bc8

Njaaaaaaaei?! ☺️

Anonymkode: 9e378...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Njaaaaaaaei?! ☺️

Anonymkode: 9e378...04c

jo. Veldig. Langt. Tror til og med du kan finne multer der.

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser noen her snakker om gjeldsordning. Barnafar har en ordning som sier at enhver krone skal tilbakebetales i sin helhet. Denne gjelden kommer aldri under noen gjeldsordning hvor gjelden slettes etter 5 år. Er ikke helt sikker på hvordan dette fungere med den 5 års grensen.

Han har satt seg i denne situasjonen helt alene og betaler for det i dyre dommer i maaaange år fremover. Bare nevner at han fikk sparken fra en jobb, you do the math. Han har en grei nok lønn nå, men lønnstrekk tapper enormt mye hver mnd.

Sånn, da utlevere jeg ikke ett ord til om barnefar. Enkelte som kommenterer her ikke kommer jeg heretter ikke å ta notis av. Kverulere kan dere gjøre andre steder.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke bry deg om noen av de som svarer her, utrolig mange bitre inne her når  det kommer til samvær, barn, brudd etc. Du gjør det som er best for dine barn, og du vil ikke få problem med å flytte. Jeg er enig med deg, jeg personlig ville aldri hatt mine barns far i mitt hjem, det er da ikke noe noen kan forvente eller forlange. Det er slutt for en grunn.Det er tull at han ville fått mere samvær om han hadde søkt. Søkt hvor? Det er ikke sånn at du søker om det, enten blir  foreldrene enig ellers så måen faktisk ta det via retten. Far til mine barn er meget oppegående, god økonomi, flott rrspektert jobb, bor i huset begge barna våre bodde i sine første leveår, det betyr ikke at han er en god omsorgsperson av den grunn. Først tok jeg med barna og flyttet ut innefor samme kommune, ette2 runder i retten fikk far 0 samvær, uten at barna selv ville det. Og jeg flyttet etterhvert med barna noe lenger unna, meldte ifra etter vi hadde flyttet. Det koster å ta det til retten, brukte selv over 200 000. Og fri rettshjelp får en ikke si denne type saker om det ville vært tilfelle hos dere og barnefar. Din barnefar viser liten vilje til samvær, derfor vil det ikke bli brukt mot deg på noen måte at du saborterer. Han bør jo ha plass til barna sine når de kommer

Anonymkode: b2519...727

Jeg kan ikke tenke meg barnefar vil forsøke seg med advokat. Han sliter økonomisk big time fra før av.

Jeg skal kontakte advokat i morgen og forhøre meg. Tenker det blir vel anvendte kroner å bruke for en bedre fremtid for barna og meg.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han stiller opp, mulig du ikkr har lest det

Anonymkode: 649bb...b5f

Noen få timer på dagtid, det et ikke å være en forelder. 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Noen få timer på dagtid, det et ikke å være en forelder. 

Anonymkode: 5180c...ed4

🙄

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 15.06):

Helt enig . Fatter ikke  at man gjør det mot barna sine

Anonymkode: 649bb...b5f

Skal man gå arbeidsledig da, eller hva tenker du? Det er mange som sliter med å skaffe seg arbeid i dagens samfunn, hvis du ikke har fått det med deg. 

Anonymkode: 3b538...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal man gå arbeidsledig da, eller hva tenker du? Det er mange som sliter med å skaffe seg arbeid i dagens samfunn, hvis du ikke har fått det med deg. 

Anonymkode: 3b538...071

Det er det ingen som sier. TS er uansett ikke arbeidsledig, og barnefaren er ikke arbeidsledig, så det er irrelevant. Forøvrig er arbeidsledigheten på et lavt nivå nå.

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...