Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare flytt. Jeg og barna flyttet fra moren til barna ca 7t unna. Ble rettsak, hvor jeg vant frem. Denne moren var i jobb, god økonomi og egen bolig, men pga enkelte situasjoner så fikk jeg omsorgen for barna og moren er ute av barnas liv! 

Anonymkode: 5a8a4...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skal man gå arbeidsledig da, eller hva tenker du? Det er mange som sliter med å skaffe seg arbeid i dagens samfunn, hvis du ikke har fått det med deg. 

Anonymkode: 3b538...071

Eh forhold deg til fakta du. Hun har jobb

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en utrolig grei advokat nå nettopp. Jeg har lov å flytte med barna, bare varsle far 3 mnd før flyttingen skjer. Advokaten ba meg ikke engste meg for en eventuell rettsak da far ikke har egnet bolig å tilby barna vil ingen dommer gi han medhold i å få barna hos seg. Mest sannsynlig vil også en advokat fraråde å ta saken til retten all den tid far ikke kan tilby barna egnet bosted.Han kan heller ikke nekte meg å flytte med barna så lenge flyttingen bidrar til bedre  levevilkår for barna.

Må få lov å si jeg kjenner en enorm lettelse. Nå er det bare å varsle far og det skjer i kveld. Han skal få protestere, men jeg tenker på sikt vil ha forstå at dette er til det beste for barna.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det å snakke med barnefar, TS? Håper dere klarer å holde en grei tone dere imellom.

Anonymkode: 4cb7a...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk det å snakke med barnefar, TS? Håper dere klarer å holde en grei tone dere imellom.

Anonymkode: 4cb7a...85a

Jeg snakket med barnefar i en time i tlf. Det ble som jeg antok, ville protester. Han ble forbanna og satte seg helt på bakbeina. Jeg lot han rase uten å ta igjen på samme måte. Jeg snakket om fordelene for barna og at samvær ikke behøver å opphøre. 
Vi snakket frem og tilbake. Samtalen avsluttet med en enighet til barnas fordel. 
Jeg ga han fritak for de 2000.- han betaler i bidrag i mnd og han ga meg lov til å flytte. Samværene blir som normalt, men han skal også kjøre og hente de annenhver helg. 
 

Jeg har nå takket ja til jobben og gleder meg veldig til å flytte og ikke minst få bedre økonomi. Hans bidrag tjener jeg inn på å slippe kjøre og hente barna til samvær.

Vi fikk en veldig god tone tilslutt og jeg spurte om han kunne væresåsnill å sende meg en bekreftelse på Mail eller melding om at han godkjenner flytting. Det fikk jeg heldigvis. Om han skulle angre seg nå så tas ikke det hensyn til av meg.

Idag skal jeg fortelle dette til 4 åringen. Det vil nok gå veldig fint da han er veldig glad i besteforeldrene sine og en fetter på samme alder. Jeg skal prøve å få de i samme bhg.

Nå er jeg bare lettet og glad 😊

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...