Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i at ts virker lite reflektert iht barnas beste og behov. Ingen oppegående forelder nekter den andre forelderen å komme inn i hjemmet, dette får selvfølgelig barna med seg og er en patetisk måte å markere seg på. Barnefar vil gjerne se barna oftere, men her står ts i veien. Dette er samværssabotasje. 

Anonymkode: 8b9c1...ce1

Sier du dette til voldsoffere også? At den som har begått vold må få komme inn i hjemmet fordi man ellers ikke er en oppegående forelder.

Du har ikke noe kjennskap til hvorfor TS nekter far å komme inn i hennes hjem, og dermed blir det du skriver kun grunnløse spekulasjoner.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulven skrev (6 minutter siden):

Sier du dette til voldsoffere også? At den som har begått vold må få komme inn i hjemmet fordi man ellers ikke er en oppegående forelder.

Du har ikke noe kjennskap til hvorfor TS nekter far å komme inn i hennes hjem, og dermed blir det du skriver kun grunnløse spekulasjoner.

ganske drøy stråmannsargumentasjon. Så lenge det ikke er noen indikasjoner på at det er vold med i bildet, så må det være greitt å legge til grunn at vi snakker om normale folk.

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

ganske drøy stråmannsargumentasjon. Så lenge det ikke er noen indikasjoner på at det er vold med i bildet, så må det være greitt å legge til grunn at vi snakker om normale folk.

Anonymkode: c50f1...bc8

Ts har beskrevet en mann som har alvorlige utfordringer med økonomien sin, som ser barna minimalt og som forårsaket bruddet mellom dem mens TS er gravid. Det er ikke så utenkelig at det er snakk om psykisk eller fysisk vold når TS da nekter han inn i hjemmet. Hadde dette vært en normal oppegående far hadde ikke historien sett slik ut.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig blir både mor og far svært aktivert følelsesmessig ved å se hverandre, og ønsker derfor ikke det. Fordi man kan bli utagerende verbalt og (noen fysisk ja) eller bite negative følelser i seg og bruke mye energi på det. Det siste skaper en ubehagelig stemning mellom foreldrene som barna merker så da kan det være lurt å holde litt avstand uansett om det er ille - også uten vold og fæle ting.

Men det går an å ta seg sammen for barnas beste. Litt dårlig stemning og verbal utagering er vel bedre enn at barna ikke skal ha kontakt med faren som regel. Har aldri hørt om en mor som ikke får ha samvær samme hvor ustabil og utagerende hun er. Det må nesten rus inne i bildet da.

Anonymkode: 6ca0e...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de største tabbene jeg gjorde var å la eksen ha samvær hos meg. Det gjorde konfliktnivået mye høyere.

Anonymkode: a9e89...274

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (2 minutter siden):

Ts har beskrevet en mann som har alvorlige utfordringer med økonomien sin, som ser barna minimalt og som forårsaket bruddet mellom dem mens TS er gravid. Det er ikke så utenkelig at det er snakk om psykisk eller fysisk vold når TS da nekter han inn i hjemmet. Hadde dette vært en normal oppegående far hadde ikke historien sett slik ut.

det er ren spekulasjon som ikke tilfører debatten noe. 

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Skjønner jeg har et helt annet syn på avstander en  andre i tråden...synes ikke 3 timer unna er så langt. Men så bor vi grisgrent, og kjører alltid 3 timer til F.eks fotballkamper,  kjeveortoped, røntgen eller lignende til nærmeste by (Tromsø). 

Ser ikke noe problem ved at dere flytter 3 timer unna, ts :) Grattis med ny jobb! 

Anonymkode: 80530...e51

Herregud. Jon3 t er langt fir små barn og det betyr at man ikke kan ha samvær midt i uken

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (7 minutter siden):

Ts har beskrevet en mann som har alvorlige utfordringer med økonomien sin, som ser barna minimalt og som forårsaket bruddet mellom dem mens TS er gravid. Det er ikke så utenkelig at det er snakk om psykisk eller fysisk vold når TS da nekter han inn i hjemmet. Hadde dette vært en normal oppegående far hadde ikke historien sett slik ut.

Må du rulle inn.

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En av de største tabbene jeg gjorde var å la eksen ha samvær hos meg. Det gjorde konfliktnivået mye høyere.

Anonymkode: a9e89...274

Ja det er noe som bør unngås i lang tid, til begge to er kvitt alt av angst og depresjon og ustabilitet. Dessverre er det vanskelig å vite på forhånd om det går bra. Noen ganger går det dessverre virkelig ille

Anonymkode: 6ca0e...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette blir for dumt, ts. Du skyver ansvaret foran deg, og tilsynelatende enser du ikke dine egne handlinger. Dårlig selvinnsikt kalles det. Har man dårlig råd, så er ikke bosted noe man får gjort noe med på et sekund. Og her er det faktisk du som står i veien for hyppig samvær, siden du tross alt nekter pappaen til ungene å komme inn døra. Du virker jo helt blåst. 

Anonymkode: 8b9c1...ce1

Helt enig 

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (20 minutter siden):

Sier du dette til voldsoffere også? At den som har begått vold må få komme inn i hjemmet fordi man ellers ikke er en oppegående forelder.

Du har ikke noe kjennskap til hvorfor TS nekter far å komme inn i hennes hjem, og dermed blir det du skriver kun grunnløse spekulasjoner.

Å du lager ørten spekulasjoner selv

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å du lager ørten spekulasjoner selv

Anonymkode: 649bb...b5f

Jepp jeg skal ærlig innrømme at jeg blir engasjert når jeg ser så mye unnskyldninger som lages for en far som gir f i ansvaret han har for barna sine. De fleste foreldre vil det beste for barna sine, så når TS velger å ikke ha far i sitt hjem er det med stor sannsynlighet gode grunner for det gitt det hun har beskrevet av bakgrunnsinformasjon.

Og om så TS ikke har en god grunn for ikke å ha far i sitt hjem, så er det allikevel en ærlig sak å si nei. Da må far finne en løsning på samværet. Dette er ikke TS sitt ansvar.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Sannheten er at du setter deg selv først. Du nekter far å komme på samvær, det kalles sabotasje. Barna får med seg dette og du overfører dine negative følelser over på barna. Alle barn har rett til å være med begge foreldre, begge foreldre er like viktig. Barnefar vil jo gjerne se ungene, men du nekter han jo inn huset ditt. Se deg selv i speilet, tålt ta en grundig revurdering - for dette er ikke bra. 

Anonymkode: 8b9c1...ce1

Jeg er ikke ts, men ts saboterer ingenting! Barnefar har hatt all mulighet til å se ungene mer, men har vært uinteressert. Hvorfor i all verden skulle ts slippe han inn i huset sitt? De har gått fra hverandre det er ikke hennes ansvar. 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

men ts nekter å ta ham inn i sitt hjem, samtidig som hun insisterer på å flytte 3 timer vekk

Anonymkode: c50f1...bc8

Han trenger ikke være i hjemmet til ts for å ha samvær. Jeg er mor og hadde reist det dobbelte for å tilbringe tid med barnet mitt ❤️

Anonymkode: efe61...4a7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han trenger ikke være i hjemmet til ts for å ha samvær. Jeg er mor og hadde reist det dobbelte for å tilbringe tid med barnet mitt ❤️

Anonymkode: efe61...4a7

Dette! Ti ville hester hadde ikke stoppet meg fra å se barna mine. Hvis man virkelig ønsker å se barna sine så lar man seg ikke stoppe av avstand eller plass. 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Sannheten er at du setter deg selv først. Du nekter far å komme på samvær, det kalles sabotasje. Barna får med seg dette og du overfører dine negative følelser over på barna. Alle barn har rett til å være med begge foreldre, begge foreldre er like viktig. Barnefar vil jo gjerne se ungene, men du nekter han jo inn huset ditt. Se deg selv i speilet, tålt ta en grundig revurdering - for dette er ikke bra. 

Anonymkode: 8b9c1...ce1

Han er da ikke nødt til å være I hennes hus for samvær. Folk må slutte å unnskylde godt voksne menn som ikke evner å ta tak i eget liv for å kunne være en forelder OM de ønsker det. 

Anonymkode: a6576...a03

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

det vet vi ingenting om. Vi vet ikke hvor lenge de har hatt det sånn. Det trenger ikke være lenge siden bruddet - yngste barnet er bare ett år, det kan være midlertidig, han kan være student, han kan være sykmeldt, han kan være permittert - dette vet vi ikke nok om til å kunne slå fast så bastant.

Anonymkode: c50f1...bc8

Så hvorfor vil ikke far se barna sine oftere? Det koster ikke penger å gå en tur med barna sine. 

Synes den iherdige argumentasjonen på fars vegne blir vel påfallende unyansert.

Anonymkode: efe61...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sannheten er at du setter deg selv først. Du nekter far å komme på samvær, det kalles sabotasje. Barna får med seg dette og du overfører dine negative følelser over på barna. Alle barn har rett til å være med begge foreldre, begge foreldre er like viktig. Barnefar vil jo gjerne se ungene, men du nekter han jo inn huset ditt. Se deg selv i speilet, tålt ta en grundig revurdering - for dette er ikke bra. 

Anonymkode: 8b9c1...ce1

Hva i alle dager er det du sier??

Her dikter du fritt. 

Anonymkode: efe61...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er da ikke nødt til å være I hennes hus for samvær. Folk må slutte å unnskylde godt voksne menn som ikke evner å ta tak i eget liv for å kunne være en forelder OM de ønsker det. 

Anonymkode: a6576...a03

nei, men du ser kanskje at det vil by på noen praktiske utfordringer for fars samvær at mor flytter til et sted som er tre timer vekke, og ikke inviterer ham inn? han blir jo tvunget til a) ha samværet på offentlige steder på mors nye bosted b) flytte etter elelr c) la barna reise seks timer for dagsamvær på fars bosted. ALt er mulig, men det er jo ikke gode løsninger.

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

nei, men du ser kanskje at det vil by på noen praktiske utfordringer for fars samvær at mor flytter til et sted som er tre timer vekke, og ikke inviterer ham inn? han blir jo tvunget til a) ha samværet på offentlige steder på mors nye bosted b) flytte etter elelr c) la barna reise seks timer for dagsamvær på fars bosted. ALt er mulig, men det er jo ikke gode løsninger.

Anonymkode: c50f1...bc8

Det er jo ikke praktiske utfordringer som har holdt han unna hittill, men jammen greide han å ikke stille opp for barna når de har bodd nærme hverandre heller. 
 

Det er visst ingen grenser for unnskyldninger man skal lage for denne mannen🙄

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...