Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mødre har ikke mulighet til å diktere hvilket samvær en normal og oppegående far skal ha. Det har hun 0 mulighet til.

Anonymkode: 5180c...ed4

Åh så naiv

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Åh så naiv

Anonymkode: 649bb...b5f

Åh, så konspiratorisk.

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 13.54):

Jeg har begge barna boende hos meg, altså fast bosted. Far har samvær dagtid annenhver helg. Begge barna går i bhg og alder er 1 og 4.

Jeg har endelig fått jobben jeg lenge har ønsket meg og den er nærmere min slekt også. 3 timer fra far som garantert kommer til å protestere høylytt.

Denne jobben gir meg bedre økonomi og det er billigere å kjøpe bolig der også. 

Jeg fikk svar på denne jobben for 1 time siden og har allerede ringt kommunen og undersøkt bhg plasser. De har flere ledige plasser, sender er ingen problem å få de i bhg raskt. Jeg ønsker å få flytting, nytt bosted og jobb klart før eldste begynner på skolen.

Jeg sa til denne arbeidsgiveren at jeg gjerne takker ja, men ba om 1 uke til å si endelig ja da jeg måtte undersøke ting og ikke minst varsle barnefar.

Jeg spør her og lurer på om jeg med loven i hånd kan flytte eller ikke. Jeg flytter ikke før min oppsigelsestid der jeg jobber nå er over, så er minst 3 mnd til flytting.

Gruer meg til å informere barnefar, men dette er en jobb jeg har ønsket i mange år. 

Anonymkode: cb617...e5c

Juridisk sett kan du flytte innenlands med barna, så lenge du overholder varslingsplikten på 3 måneder. Mye kan løses ved god dialog. Foreslår at du på en respektfull måte informerer barnefar om jobbtilbudet, hvorfor du ønsker å ta denne muligheten, at du ønsker å ta med deg barna, og kommer med konstruktive forslag til hvordan dere kan løse dette med samvær; vær på tilbudssiden, vær raus. Muligheten er da stor for at barnefar føler seg inkludert og tatt på alvor, og selv vil fremstå som konstruktiv og løsningsorientert. Foreslå for han at dere tar kontakt med familievernkontoret, la han få velge tidspunkt som passer for han; la han føle seg inkludert i prosessen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 14.32):

Han har ikke mulighet til å ordne noe bedre bosted heller om han så skulle få bosted for barna hos seg. 

Anonymkode: cb617...e5c

Kan han også kanskje flytte dit? Lavere boligpriser vil jo gi ham mulighet til å kjøpe noe større. 

Men høres uansett ut som et riktig valg. Du får være på tilbudssiden da, mht å kjøre og levere barna til samvær eller huse barnefar hos dere regelmessig.

Anonymkode: f9fda...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan han også kanskje flytte dit? Lavere boligpriser vil jo gi ham mulighet til å kjøpe noe større. 

Men høres uansett ut som et riktig valg. Du får være på tilbudssiden da, mht å kjøre og levere barna til samvær eller huse barnefar hos dere regelmessig.

Anonymkode: f9fda...947

Han har absolutt ingen mulighet til å kjøpe seg eget sted å bo på flere år fremover. Jeg kan selvsagt kjøre barna til han, men ikke like ofte som idag. Barnefar kommer aldri til å få komme inn i mitt hjem.

Er årsaker til hvorfor situasjonen er som den er.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissTeri skrev (15 minutter siden):

Juridisk sett kan du flytte innenlands med barna, så lenge du overholder varslingsplikten på 3 måneder. Mye kan løses ved god dialog. Foreslår at du på en respektfull måte informerer barnefar om jobbtilbudet, hvorfor du ønsker å ta denne muligheten, at du ønsker å ta med deg barna, og kommer med konstruktive forslag til hvordan dere kan løse dette med samvær; vær på tilbudssiden, vær raus. Muligheten er da stor for at barnefar føler seg inkludert og tatt på alvor, og selv vil fremstå som konstruktiv og løsningsorientert. Foreslå for han at dere tar kontakt med familievernkontoret, la han få velge tidspunkt som passer for han; la han føle seg inkludert i prosessen. 

Ja, jeg må inkludere han og la han få si sitt. Uansett så kan han aldri få barna 100% om han krever det. Bosituasjonen hans er elendig i flere år fremover, hans egen skyld.

Jeg håper dette går i orden og at han ser fordelen selv ved at barna får det bedre på flere måter ved flytting.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh, så konspiratorisk.

Anonymkode: 5180c...ed4

Nope

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg må inkludere han og la han få si sitt. Uansett så kan han aldri få barna 100% om han krever det. Bosituasjonen hans er elendig i flere år fremover, hans egen skyld.

Jeg håper dette går i orden og at han ser fordelen selv ved at barna får det bedre på flere måter ved flytting.

Anonymkode: cb617...e5c

Så bosituasjonen gjør at han ikke kan ha de 100%? Din mening det ?

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg må inkludere han og la han få si sitt. Uansett så kan han aldri få barna 100% om han krever det. Bosituasjonen hans er elendig i flere år fremover, hans egen skyld.

Jeg håper dette går i orden og at han ser fordelen selv ved at barna får det bedre på flere måter ved flytting.

Anonymkode: cb617...e5c

Muligheten for at han vil se fordelen som du sier, er mye større dersom du er raus og inkluderende ovenfor han. Lykke, lykke til - jeg heier på deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så bosituasjonen gjør at han ikke kan ha de 100%? Din mening det ?

Anonymkode: 649bb...b5f

Han har ikke plass til overnatting og dermed kan han selvsagt ikke ha barna 100% hos seg selv.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Han har ikke plass til overnatting og dermed kan han selvsagt ikke ha barna 100% hos seg selv.

Anonymkode: cb617...e5c

Det finnes flere som ikkr har egne rom til barna, man kan fint leve der likevel 

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det finnes flere som ikkr har egne rom til barna, man kan fint leve der likevel 

Anonymkode: 649bb...b5f

Har du fått med deg hvordan barnefar bor? Jeg har skrevet det i tidligere innlegg. Greit at du forsvarer barnefar i denne tråden, men han har selv forårsaket alt selv. Har forklart det også tidligere.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har du fått med deg hvordan barnefar bor? Jeg har skrevet det i tidligere innlegg. Greit at du forsvarer barnefar i denne tråden, men han har selv forårsaket alt selv. Har forklart det også tidligere.

Anonymkode: cb617...e5c

Nok en gang , han kan ha en annen mening, 

Anonymkode: 649bb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har du fått med deg hvordan barnefar bor? Jeg har skrevet det i tidligere innlegg. Greit at du forsvarer barnefar i denne tråden, men han har selv forårsaket alt selv. Har forklart det også tidligere.

Anonymkode: cb617...e5c

det er ikke så veldig relevant at han har forårsaket dette selv. Det går ut over barna uansett hva som ligger bak,  og det er ihvertfall ikke dem som har forårsaket det.

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

det er ikke så veldig relevant at han har forårsaket dette selv. Det går ut over barna uansett hva som ligger bak,  og det er ihvertfall ikke dem som har forårsaket det.

Anonymkode: c50f1...bc8

Det er ikke irrelevant at han har forsaket det selv, og grunnen til at det går ut over barna er ene og alene han.
 

Ts kan ikke sette livet sitt på vent og leve i en fantasiverden der voksne mennesker plutselig forandrer seg og blir et bedre menneske, det skjer ytterst sjeldent. Hun må tenke på seg selv og det livet hun ønsker å leve for barna sine. hva slags eksempel skulle det sette fir barna det er riktig å utslette seg selv, slutte å følge drømmene sine og leve livet sitt fordi en eks skal dikterer hvor man skal bo. Det er å oppdra barn til å bli selvutslettende dørmatter i sine voksne forhold. 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

det er ikke så veldig relevant at han har forårsaket dette selv. Det går ut over barna uansett hva som ligger bak,  og det er ihvertfall ikke dem som har forårsaket det.

Anonymkode: c50f1...bc8

Enig 

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke irrelevant at han har forsaket det selv, og grunnen til at det går ut over barna er ene og alene han.
 

Ts kan ikke sette livet sitt på vent og leve i en fantasiverden der voksne mennesker plutselig forandrer seg og blir et bedre menneske, det skjer ytterst sjeldent. Hun må tenke på seg selv og det livet hun ønsker å leve for barna sine. hva slags eksempel skulle det sette fir barna det er riktig å utslette seg selv, slutte å følge drømmene sine og leve livet sitt fordi en eks skal dikterer hvor man skal bo. Det er å oppdra barn til å bli selvutslettende dørmatter i sine voksne forhold. 

Anonymkode: 5180c...ed4

Nei det er å ta hensyn til barna og vise de at far også er viktig.

hvilket samfunn får man om man skal kun tenke på seg selv og drite i den andre forelderen . Det er å lære barn at pappa ikke betyr noe!

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke irrelevant at han har forsaket det selv, og grunnen til at det går ut over barna er ene og alene han.
 

Ts kan ikke sette livet sitt på vent og leve i en fantasiverden der voksne mennesker plutselig forandrer seg og blir et bedre menneske, det skjer ytterst sjeldent. Hun må tenke på seg selv og det livet hun ønsker å leve for barna sine. hva slags eksempel skulle det sette fir barna det er riktig å utslette seg selv, slutte å følge drømmene sine og leve livet sitt fordi en eks skal dikterer hvor man skal bo. Det er å oppdra barn til å bli selvutslettende dørmatter i sine voksne forhold. 

Anonymkode: 5180c...ed4

dette vet vi ikke nok om . Det trenger ikke være noe annet enn at han har dårlig økonomi pga f.eks en gjeldsordningsavtale som gjør det umulig å få seg noe større. Da snakker vi om et bestemt antall år med dårlig økonomi, og ikke en total personlighetsforvandling.

Og jo, fra barnas ståsted er det helt irrelevant. Jeg er forbauset over hvor lite hensynet til barnas interesse i å ha kontakt med begge sine foreldre, betyr for mange her inne. Dere fremstår som svært lite reflekterte der dere automatisk tar en voksens parti og bedømmer det hele ut fra hvordan det føles for den voksne. Det er irrelevant!!!!

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei det er å ta hensyn til barna og vise de at far også er viktig.

hvilket samfunn får man om man skal kun tenke på seg selv og drite i den andre forelderen . Det er å lære barn at pappa ikke betyr noe!

Anonymkode: 649bb...b5f

Pappaer som ikke stiller opp for barna sine ER ikke verd noe. 

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt finurlig med denne tråden der mange hopper på og er kritisk til TS fordi hun skal ta seg jobb et annet sted, når det i andre tråder formelig florerer av folk som sier "du må jo bare ta jobben da, om du må flytte så må du jo det, må jo jobbe i stedet for å gå på NAV, så flytt da vel" osv osv osv

Har ikke lest gjennom hele tråden, bare skummet litt, men jeg mener at TS selvfølgelig drar når det er jobb for henne et annet sted enn der faren er. Om faren bor i en knøttligen leilighet som ikke engang ungene kan overnatte i, så kan han vel flytte etter han da? Finne seg et sted nærmere og litt større så han etterhvert kan ha ungene litt mer enn bare dagssamvær annenhver helg. 

Anonymkode: 70b86...aba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...