Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begge barna boende hos meg, altså fast bosted. Far har samvær dagtid annenhver helg. Begge barna går i bhg og alder er 1 og 4.

Jeg har endelig fått jobben jeg lenge har ønsket meg og den er nærmere min slekt også. 3 timer fra far som garantert kommer til å protestere høylytt.

Denne jobben gir meg bedre økonomi og det er billigere å kjøpe bolig der også. 

Jeg fikk svar på denne jobben for 1 time siden og har allerede ringt kommunen og undersøkt bhg plasser. De har flere ledige plasser, sender er ingen problem å få de i bhg raskt. Jeg ønsker å få flytting, nytt bosted og jobb klart før eldste begynner på skolen.

Jeg sa til denne arbeidsgiveren at jeg gjerne takker ja, men ba om 1 uke til å si endelig ja da jeg måtte undersøke ting og ikke minst varsle barnefar.

Jeg spør her og lurer på om jeg med loven i hånd kan flytte eller ikke. Jeg flytter ikke før min oppsigelsestid der jeg jobber nå er over, så er minst 3 mnd til flytting.

Gruer meg til å informere barnefar, men dette er en jobb jeg har ønsket i mange år. 

Anonymkode: cb617...e5c

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har googlet og fått med meg at far kan nekte. Jeg bekymrer meg mer for om han kan via eventuell rettsak nekte meg det.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er slik du fremstiller det at brana har fast bosted hos deg kan du bare informere far med tre mnd varsel. Det at han evt nekter og drar deg for retten blir da en barnefordelingssak på å få omgjort fast bosted og samværsordningen - to helt ulike greier. 

Anonymkode: 72e4d...35c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom det er slik du fremstiller det at brana har fast bosted hos deg kan du bare informere far med tre mnd varsel. Det at han evt nekter og drar deg for retten blir da en barnefordelingssak på å få omgjort fast bosted og samværsordningen - to helt ulike greier. 

Anonymkode: 72e4d...35c

Det skal vel mye til før far plutselig får omgjort bosted til seg selv bare pga jeg vil flytte. Han har jo aldri snakket om ønske for delt bosted hittil. Dessuten vil jo ikke det fungere med 3 timer reisevei mellom oss. Eneste han har ønsket en gang var at barna gikk 50% i bhg i min kommune og 50% i hans kommune. Noe som heller ikke fungerer.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det blir rettssak så ser de på barnets beste, og jeg vil jo tenke at for så små barn som ser far annenhver helg på dagtid og ellers er hos mor er ikke det beste å plutselig skulle bli flyttet til far og få fast bosted der isteden.

Anonymkode: 1e009...5cf

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (4 minutter siden):

Hvorfor har far bare dagsamvær? 

Han har ikke plass til å ha barn på overnatting. 

Anonymkode: cb617...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det blir rettssak så ser de på barnets beste, og jeg vil jo tenke at for så små barn som ser far annenhver helg på dagtid og ellers er hos mor er ikke det beste å plutselig skulle bli flyttet til far og få fast bosted der isteden.

Anonymkode: 1e009...5cf

Sånn tenker jeg også. 

Anonymkode: cb617...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tenker du om barnas interesse i å ha kontakt med sin far?

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han har ikke plass til å ha barn på overnatting. 

Anonymkode: cb617...e5c

Han har ikke så mye å komme med i en evnt rettsak da. Ikke har han bosted med plass til barna, han har mindre enn normalsamvær, og du har alt på stell. Kan aldri i verden tenke meg at han skulle få gjennomslag for å beholde barna slik situasjonen står.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva tenker du om barnas interesse i å ha kontakt med sin far?

Anonymkode: c50f1...bc8

Jeg trur det vil gå helt fint. 4 åringen har flere ganger sagt han vil være hjemme og leke med nabogutten istede. De går i bhg sammen og de leker sammen daglig enten hos oss, ute på lekeplassen eller inne god nabogutten. 1 åringen bryr seg vel overhode ikke ennå, er for liten til å skjønne dette ennå.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (2 minutter siden):

Han har ikke så mye å komme med i en evnt rettsak da. Ikke har han bosted med plass til barna, han har mindre enn normalsamvær, og du har alt på stell. Kan aldri i verden tenke meg at han skulle få gjennomslag for å beholde barna slik situasjonen står.

Han har ikke mulighet til å ordne noe bedre bosted heller om han så skulle få bosted for barna hos seg. 

Anonymkode: cb617...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trur det vil gå helt fint. 4 åringen har flere ganger sagt han vil være hjemme og leke med nabogutten istede. De går i bhg sammen og de leker sammen daglig enten hos oss, ute på lekeplassen eller inne god nabogutten. 1 åringen bryr seg vel overhode ikke ennå, er for liten til å skjønne dette ennå.

Anonymkode: cb617...e5c

herregud. Det er da revnende likegyldig hva en fireåring sier. Om to minutter sier han noe annet. Om tre minutter enda noe.

Jeg spør hva DU tenker om at du frarøver dine barn kontakt med sin far? og hva du tror barna tenker NÅ er jo ikke så veldig interessant.

Hva tror du de følernår de er voksne og har vokst opp uten kontakt i dagliglivet? det er jo det som er spørsmålet..

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

herregud. Det er da revnende likegyldig hva en fireåring sier. Om to minutter sier han noe annet. Om tre minutter enda noe.

Jeg spør hva DU tenker om at du frarøver dine barn kontakt med sin far? og hva du tror barna tenker NÅ er jo ikke så veldig interessant.

Hva tror du de følernår de er voksne og har vokst opp uten kontakt i dagliglivet? det er jo det som er spørsmålet..

Anonymkode: c50f1...bc8

Jeg tenker som sagt at dette vil gå bra. De ser han såpass sjelden i dagliglivet nå også.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis det blir rettssak så ser de på barnets beste, og jeg vil jo tenke at for så små barn som ser far annenhver helg på dagtid og ellers er hos mor er ikke det beste å plutselig skulle bli flyttet til far og få fast bosted der isteden.

Anonymkode: 1e009...5cf

åpenbart ikke, men det er jo heller ikke til barnas beste at mor flytter så langt vekk at barna mister dagliglivets kontakt med far.

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har ikke mulighet til å ordne noe bedre bosted heller om han så skulle få bosted for barna hos seg. 

Anonymkode: cb617...e5c

Vel da er det jo ikke noe han kan si eller gjøre. Retten kan ikke nekte deg å flytte. Og når far ikke har bosted til barna kan ikke retten gi far omsorgen heller. Så gi beskjed om flytting slik at fristen blir overholdt.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker som sagt at dette vil gå bra. De ser han såpass sjelden i dagliglivet nå også.

Anonymkode: cb617...e5c

så du tenker at når de ser ham sjelden i dag, så kan de like gjerne se ham enda sjeldnere?

Det virker som du tenker at han ikke er viktig for dem? ikke i dag og ikke i fremtiden?

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

åpenbart ikke, men det er jo heller ikke til barnas beste at mor flytter så langt vekk at barna mister dagliglivets kontakt med far.

Anonymkode: c50f1...bc8

Fire dagsamvær i måneden er det motsatte av å ha kontakt i dagliglivet.

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har begge barna boende hos meg, altså fast bosted. Far har samvær dagtid annenhver helg. Begge barna går i bhg og alder er 1 og 4.

Jeg har endelig fått jobben jeg lenge har ønsket meg og den er nærmere min slekt også. 3 timer fra far som garantert kommer til å protestere høylytt.

Denne jobben gir meg bedre økonomi og det er billigere å kjøpe bolig der også. 

Jeg fikk svar på denne jobben for 1 time siden og har allerede ringt kommunen og undersøkt bhg plasser. De har flere ledige plasser, sender er ingen problem å få de i bhg raskt. Jeg ønsker å få flytting, nytt bosted og jobb klart før eldste begynner på skolen.

Jeg sa til denne arbeidsgiveren at jeg gjerne takker ja, men ba om 1 uke til å si endelig ja da jeg måtte undersøke ting og ikke minst varsle barnefar.

Jeg spør her og lurer på om jeg med loven i hånd kan flytte eller ikke. Jeg flytter ikke før min oppsigelsestid der jeg jobber nå er over, så er minst 3 mnd til flytting.

Gruer meg til å informere barnefar, men dette er en jobb jeg har ønsket i mange år. 

Anonymkode: cb617...e5c

er jeg den eneste som reagerer på at han kun har dags samvær på dagtid annenhver helg? wtf er det for en løsning? hvor ble det av 50/50?
nei barna er ikke for små for det

Anonymkode: 004f2...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...