Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Barnelovens hovedprinsipp er hensynet til størst mulig kontakt med begge, så dommeren skal velge den løsningen som gir barna mest kontakt med begge sine foreldre

Anonymkode: c50f1...bc8

Barnefar kommer ikke til å se barna mer enn annenhver helg, hans eget valg. Derfor håper jeg en eventuell dommer ser behovet for bedre økonomi for barna og meg veier tyngre enn hans samvær annenhver helg fra 11-15, også hans valg.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnefar kommer ikke til å se barna mer enn annenhver helg, hans eget valg. Derfor håper jeg en eventuell dommer ser behovet for bedre økonomi for barna og meg veier tyngre enn hans samvær annenhver helg fra 11-15, også hans valg.

Anonymkode: cb617...e5c

det virker som du tror dette handler om fars ønsker og valg, men det gjør det ikke. Det handler ikke om han eller deg. Det handler om hva som er best for barna. Du synes han er en slapp far, men hvis du ikke gir ham en plass i livet deres, så risikerer du at de står der som voksne og kjennet et stort og sårt tomrom etter en far som kunne vært tilstede i livet deres med litt tilrettelegging fra omgivelsene. En slapp far er bedre enn ingen far.

Det er også viktig og ta hensyn til at far kan endre seg mye i årene som kommer.

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det virker som du tror dette handler om fars ønsker og valg, men det gjør det ikke. Det handler ikke om han eller deg. Det handler om hva som er best for barna. Du synes han er en slapp far, men hvis du ikke gir ham en plass i livet deres, så risikerer du at de står der som voksne og kjennet et stort og sårt tomrom etter en far som kunne vært tilstede i livet deres med litt tilrettelegging fra omgivelsene. En slapp far er bedre enn ingen far.

Det er også viktig og ta hensyn til at far kan endre seg mye i årene som kommer.

Anonymkode: c50f1...bc8

Jeg orker faktisk ikke vente i flere år på å få bedre jobb og inntekt, samtidig vente på at han skal bli en bedre far. Jeg har også ett liv hvor jeg skal trives. Om far får mulighet til overnatting en gang i fremtiden så er det ikke meg imot at barna overnatter hos han i helger og ferier. Jeg har ingen spåkule som sier om han vil endre seg, få bedre bosted eller hva det nå måtte være. Jeg må leve livet for barna og meg nå, ikke om for eksempel 5 år +/-

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Barnefar kommer ikke til å se barna mer enn annenhver helg, hans eget valg. Derfor håper jeg en eventuell dommer ser behovet for bedre økonomi for barna og meg veier tyngre enn hans samvær annenhver helg fra 11-15, også hans valg.

Anonymkode: cb617...e5c

Det håper jeg virkelig ikke dommere gjør

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har ikke plass til overnatting. Har svart på dette tidligere.

Anonymkode: cb617...e5c

Men hvordan skal han ha samvær om du flytter da? Det er jo litt langt å kjøre for samvær i noen timer. De kan jo heller ikke ha helgesamvær når han ikke kan ha de over natta.  

Hvor lite bor han egentlig? Krever jo ikke stort å ha to så små barn på overnatting. 

Anonymkode: e6eff...27f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det håper jeg virkelig ikke dommere gjør

Anonymkode: 649bb...b5f

De kan jo ikke gi omsorgen til en far som ikke en gang har plass eller initiativ til noe særlig samvær.

Anonymkode: a9e89...274

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvordan skal han ha samvær om du flytter da? Det er jo litt langt å kjøre for samvær i noen timer. De kan jo heller ikke ha helgesamvær når han ikke kan ha de over natta.  

Hvor lite bor han egentlig? Krever jo ikke stort å ha to så små barn på overnatting. 

Anonymkode: e6eff...27f

Han bor på en hybel hvor kjøkken, stue og gang er i ett. Kjøkkenet mitt er ca 12 kvm og stort større er ikke dette rommet. Han sover på en sofa og det egner seg ikke for overnatting. Det sier han jo selv også.

Han kan ha samvær, men kanskje ikke like ofte. De er stort sett bare på senteret, går ute og noen ganger inne hos han. Minste sover alltid i vogna, men den står da utenfor ene vinduet hans. Jeg har hele tiden kjørt og hentet barna, så jeg vet jo hvor trangt han bor.

Eldste har aldri sagt han vil til pappa og når vi FaceTimer så vil han stort sett ikke snakke med far. Bruker vel 5 min fra hei til hadet. Far og jeg har ikke noe å snakke om sammen, så når barnet da går så avsluttet vi.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å tenke på, flytt! Familie og lønn veier så mye mer enn en døgenikt som ikke en gang har bosted egnet for barn. 

Anonymkode: 5baf9...428

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han bor på en hybel hvor kjøkken, stue og gang er i ett. Kjøkkenet mitt er ca 12 kvm og stort større er ikke dette rommet. Han sover på en sofa og det egner seg ikke for overnatting. Det sier han jo selv også.

Han kan ha samvær, men kanskje ikke like ofte. De er stort sett bare på senteret, går ute og noen ganger inne hos han. Minste sover alltid i vogna, men den står da utenfor ene vinduet hans. Jeg har hele tiden kjørt og hentet barna, så jeg vet jo hvor trangt han bor.

Eldste har aldri sagt han vil til pappa og når vi FaceTimer så vil han stort sett ikke snakke med far. Bruker vel 5 min fra hei til hadet. Far og jeg har ikke noe å snakke om sammen, så når barnet da går så avsluttet vi.

Anonymkode: cb617...e5c

Og denne mannen har du klart å få to barn med.

Det høres ikke ut som om barna taper så mye på at du flytter, og jeg er helt enig i at du må tenke også på deg selv og på økonomi og nærhet til din familie. Så kan vi jo håpe på at far får mer orden på livet etter hvert og kan ha barna på samvær med overnatting. Jeg tenker og at du må være litt på tilbudssiden og kjøre barna til ham i hvert fall noen ganger så de beholder kontakten.

Endret av fru Alving
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer unna er ikke langt og dagssamværene annenhver helg kan fint opprettholdes. 
Bare å flytte i vei👍🏻😊

Anonymkode: 0c151...926

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De kan jo ikke gi omsorgen til en far som ikke en gang har plass eller initiativ til noe særlig samvær.

Anonymkode: a9e89...274

det er ingen som sier at far bør ha omsorgen. Vi sier bare at mor bør ikke flytte.

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (5 minutter siden):

Og denne mannen har du klart å få to barn med.

Det høres ikke ut som om barna taper så mye på at du flytter, og jeg er helt enig i at du må tenke også på deg selv og på økonomi og nærhet til din familie. Så kan vi jo håpe på at far får mer orden på livet etter hvert og kan ha barna på samvær med overnatting. Jeg tenker og at du må være litt på tilbudssiden og kjøre barna til ham i hvert fall noen ganger så de beholder kontakten.

Ja, klarte å få to fine barn. Ting endret seg med han og vi gikk ikke overens lenger. Han flyttet til dette krypinnet sitt og jeg fikk leid leilighet i nabokommunen.

Jeg håper også at det kan være samvær, men antakelig ikke like ofte. Da får han også vise interesse av å kjøre til det stedet jeg vil flytte. Jeg vasser ikke i penger og han nekter betale bidrag, derfor er utregning og innkreving nå sendt til NAV.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det er ingen som sier at far bør ha omsorgen. Vi sier bare at mor bør ikke flytte.

Anonymkode: c50f1...bc8

Er det viktigere at far får se barna sine de få timene enn at jeg skal få bedre økonomi og trives? Får jeg det bedre, vil barna få det bedre også.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det viktigere at far får se barna sine de få timene enn at jeg skal få bedre økonomi og trives? Får jeg det bedre, vil barna få det bedre også.

Anonymkode: cb617...e5c

Ikke noe å tenke på. Flytt før det er for seint. 

Anonymkode: 5baf9...428

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke noe å tenke på. Flytt før det er for seint. 

Anonymkode: 5baf9...428

Ja, jeg trur en tlf til advokat på Mandag kan gjøre meg mer sikker. Har frist til neste fredag å takke ja til jobben.

Anonymkode: cb617...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, jeg trur en tlf til advokat på Mandag kan gjøre meg mer sikker. Har frist til neste fredag å takke ja til jobben.

Anonymkode: cb617...e5c

Du trenger ikke advokat i denne saken. Far har mindre enn vanlig samvær, betaler ikke bidrag og har ikke egnet bosted. Han vil ikke få omsorgen og retten kan ikke tvinge deg til å bli boende med barna.

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

.

Eldste har aldri sagt han vil til pappa og når vi FaceTimer så vil han stort sett ikke snakke med far. Bruker vel 5 min fra hei til hadet. Far og jeg har ikke noe å snakke om sammen, så når barnet da går så avsluttet vi.

Anonymkode: cb617...e5c

Uansett hva du gjør, så må du slutte å skyve en fireåring foran deg på denne måten.

Om 20 år, når han står foran deg og spør hvorfor han ikke fikk være nærmere far i barndommen, skal du si til ham at han valgte det selv da? Når ettåringen stiller det samme spørsmålet som voksen, skal du skylde på den eldste?

Pleier du å la fireåringen ta andre store avgjørelser i familien?

Jeg forstår at det virker fordelaktig for deg å flytte, men jeg synes du fremstår som lite reflektert i forhold til barnas behov og det er veldig merkelig å argumentere med at de godt kan flytte fra faren fordi de ikke kjenner ham, samtidig som grunnen til at de ikke kjenner ham er at de ser ham så lite. De har ikke valgt det selv, og derfor blir det veldig feil å legge vekt på hva du tror de føler om det.

For all del, bare flytt, men ikke legg det på barna.

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært en normalt oppegående far, så ville jeg sagt at du ikke burde flytte. Men han her virker ikke som om han noe orden på livet, og er heller ikke interessert i å legge tilrette for å ha barna mer. Så da mener jeg at du kan flytte.

Anonymkode: b13f3...3c7

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uansett hva du gjør, så må du slutte å skyve en fireåring foran deg på denne måten.

Om 20 år, når han står foran deg og spør hvorfor han ikke fikk være nærmere far i barndommen, skal du si til ham at han valgte det selv da? Når ettåringen stiller det samme spørsmålet som voksen, skal du skylde på den eldste?

Pleier du å la fireåringen ta andre store avgjørelser i familien?

Jeg forstår at det virker fordelaktig for deg å flytte, men jeg synes du fremstår som lite reflektert i forhold til barnas behov og det er veldig merkelig å argumentere med at de godt kan flytte fra faren fordi de ikke kjenner ham, samtidig som grunnen til at de ikke kjenner ham er at de ser ham så lite. De har ikke valgt det selv, og derfor blir det veldig feil å legge vekt på hva du tror de føler om det.

For all del, bare flytt, men ikke legg det på barna.

Anonymkode: c50f1...bc8

Hva med at far tar ansvaret sitt her, TS kan ikke kompensere for far i ett og alt.

Om barnet som voksen spør hvorfor det ble slik så er del det naturlige svaret at far ikke la til rette på noe slags vis.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uansett hva du gjør, så må du slutte å skyve en fireåring foran deg på denne måten.

Om 20 år, når han står foran deg og spør hvorfor han ikke fikk være nærmere far i barndommen, skal du si til ham at han valgte det selv da? Når ettåringen stiller det samme spørsmålet som voksen, skal du skylde på den eldste?

Pleier du å la fireåringen ta andre store avgjørelser i familien?

Jeg forstår at det virker fordelaktig for deg å flytte, men jeg synes du fremstår som lite reflektert i forhold til barnas behov og det er veldig merkelig å argumentere med at de godt kan flytte fra faren fordi de ikke kjenner ham, samtidig som grunnen til at de ikke kjenner ham er at de ser ham så lite. De har ikke valgt det selv, og derfor blir det veldig feil å legge vekt på hva du tror de føler om det.

For all del, bare flytt, men ikke legg det på barna.

Anonymkode: c50f1...bc8

Selvfølgelig bestemmer ikke 4 åringen, samvær gjennomføres uansett hva han sier. Er heller ikke 4 åringen sin skyld at JEG vil ha en bedre jobb og inntekt. 
Samvær behøver ikke opphøre selv om jeg flytter. Jeg kan fint kjøre de til far, men han må også vise interesse for å kjøre dit vi flytter også. Er mange muligheter for far og barna til å ha samvær dit vi flytter, på lik linje som på hans bosted. Om han går tur eller leker i en park hos seg eller dit vi flytter er det samme. Park er park. Han er jo sjelden hjemme hos seg med barna pga liten plass.

Kommer aldri til å legge skylden for flytting på en 4 åring, hvordan klarer du egentlig å få deg til å tro jeg vil gjøre det?

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...