Gå til innhold

Ny jobb og flytte med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

er jeg den eneste som reagerer på at han kun har dags samvær på dagtid annenhver helg? wtf er det for en løsning? hvor ble det av 50/50?
nei barna er ikke for små for det

Anonymkode: 004f2...487

For å ha 50/50 må man nesten ha bosted egnet for det.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

er jeg den eneste som reagerer på at han kun har dags samvær på dagtid annenhver helg? wtf er det for en løsning? hvor ble det av 50/50?
nei barna er ikke for små for det

Anonymkode: 004f2...487

Han har ikke plass til overnatting. Har svart på dette tidligere.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er faren forhold til nåværende kommune? 

Han har ikke overnatting mulighet, så han må uansett flytte på et tidspunkt.

Kan dere begge bo med litt reisetid til jobben, så reisetid mellom heimen blir mindre? 

Anonymkode: 00901...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

åpenbart ikke, men det er jo heller ikke til barnas beste at mor flytter så langt vekk at barna mister dagliglivets kontakt med far.

Anonymkode: c50f1...bc8

Helt enig . Fatter ikke  at man gjør det mot barna sine

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

så du tenker at når de ser ham sjelden i dag, så kan de like gjerne se ham enda sjeldnere?

Det virker som du tenker at han ikke er viktig for dem? ikke i dag og ikke i fremtiden?

Anonymkode: c50f1...bc8

Det er mitt inntrykk også 

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er faren forhold til nåværende kommune? 

Han har ikke overnatting mulighet, så han må uansett flytte på et tidspunkt.

Kan dere begge bo med litt reisetid til jobben, så reisetid mellom heimen blir mindre? 

Anonymkode: 00901...cb5

Han er født og oppvokst i sin kommune. Hele slekta og de fleste venner bor der. Jobber 10 min gange fra bosted. Han har aldri ønsket å flytte ut av kommunen.

Han har ikke økonomi til å kjøpe seg større bolig. Han leier ett krypinn nå og bruker penger på mye tull, så sparing vet han ikke hva er.

Jeg ønsker ikke å ha spesielt lang reisetid til jobb fordi barna skal være minst mulig i bhg og sfo da den tid kommer.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig . Fatter ikke  at man gjør det mot barna sine

Anonymkode: 649bb...b5f

Ser du ikke at bedre økonomi blir til det bedre for barna? At mor trives bedre i ny jobb og barna også får se mors side av slekten oftere? Far sin slekt ser de så og si aldri siden far aldri tar de med dit på samværene.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser du ikke at bedre økonomi blir til det bedre for barna? At mor trives bedre i ny jobb og barna også får se mors side av slekten oftere? Far sin slekt ser de så og si aldri siden far aldri tar de med dit på samværene.

Anonymkode: cb617...e5c

Nei , har man en far til barna så blir man i nærheten 

Anonymkode: 649bb...b5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tenkt deg å tilrettelegge for at barnefar kan overnatte i ditt nye hjem en til to ganger i måneden og at du da er hos venner og familie? Hvis du finner en slik løsning ville jeg sagt ja. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud a, hvis mor får mye bedre råd og kommer nærmere sin familie er det jo bare å flytte! Ettersom at far ikke tar ansvar og leier en bolig som ikke har plass til barna engang så er det ikke riktig at han skal bestemme hvor ungene skal bo. 

Anonymkode: 269be...cbd

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre hva som er nest for deg PG barna. Du kan ikke la en nisse som ikke får til å se barna sine mer enn annenhver uke diktere hvordan du skal leve livet. Hvis han ikke stiller opp mer, så kan han ikke forvente å være med i beregningene dine.

Anonymkode: 5180c...ed4

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser du ikke at bedre økonomi blir til det bedre for barna? At mor trives bedre i ny jobb og barna også får se mors side av slekten oftere? Far sin slekt ser de så og si aldri siden far aldri tar de med dit på samværene.

Anonymkode: cb617...e5c

jeg synes kanskje kontakt med far veier tyngre enn det aller meste man kan trekke frem av argumenter. 

Kontakt med far mot kontakt med mors slekt? Kontakt med far veier tyngst

Kontakt med far mot mors økonomi? Kontakt med far veier tyngst

Kontakt med far mot mors trivsel på jobb? Kontakt med far veier tyngst

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men herregud a, hvis mor får mye bedre råd og kommer nærmere sin familie er det jo bare å flytte! Ettersom at far ikke tar ansvar og leier en bolig som ikke har plass til barna engang så er det ikke riktig at han skal bestemme hvor ungene skal bo. 

Anonymkode: 269be...cbd

så du mener at det er bare folk med god økonomi som skal få ha god kontakt med barna sine? som skal få medbestemmelse?

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (1 time siden):

Kunne du tenkt deg å tilrettelegge for at barnefar kan overnatte i ditt nye hjem en til to ganger i måneden og at du da er hos venner og familie? Hvis du finner en slik løsning ville jeg sagt ja. 

Nei, det blir ikke aktuell å ha han i mitt hjem. Det kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

så du mener at det er bare folk med god økonomi som skal få ha god kontakt med barna sine? som skal få medbestemmelse?

Anonymkode: c50f1...bc8

Hvem har sagt det? Far velger å ikke se barna sine mer enn naboen, tviler på at det har med dårlig økonomi å gjøre. 

Anonymkode: f4f20...28e

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Screenshot_20230203_163420_Chrome.thumb.jpg.17365db51bb71746ae70347356437536.jpg

Anonymkode: d0deb...7a4

Jeg støtter meg veldig til dette og håper en eventuell rettsak går min vei. Kan ikke forstå at far har råd til noen rettssak heller ut fra hans økonomi.

Anonymkode: cb617...e5c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem har sagt det? Far velger å ikke se barna sine mer enn naboen, tviler på at det har med dårlig økonomi å gjøre. 

Anonymkode: f4f20...28e

hvor tar du dette fra? du bare dikter opp ting

Anonymkode: c50f1...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg støtter meg veldig til dette og håper en eventuell rettsak går min vei. Kan ikke forstå at far har råd til noen rettssak heller ut fra hans økonomi.

Anonymkode: cb617...e5c

Barnelovens hovedprinsipp er hensynet til størst mulig kontakt med begge, så dommeren skal velge den løsningen som gir barna mest kontakt med begge sine foreldre

Anonymkode: c50f1...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...