Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymsis skrev (19 minutter siden):

Ble så overrasket over Fyremadel etter å ha brukt Fostimon og Meriofert mange ganger. Synes den hadde så tykk nål, nesten så jeg ikke fikk den gjennom huden😅

Slet jeg også. Fikk sjokk da jeg så lengden på nåla og den var ikke lett å stikke helt inn 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ny i denne tråden. Vi skal i gang med ivf i vår på riksen. Hadde forsamtale i januar og meldte inn mens i februar og fått tid til egguttak i mai. Neste er at tidspunktet skal finjusteres i mars ( ved melding om neste mens). Skal ha lang protokoll. Noen som har erfaringer om hvordan prosessen er videre? Kjenner jeg gruer meg til bivirkningene av nesespray og sprøyter. 🥺

Anonymkode: 2e7be...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde innsett for tre uker siden, dessverre festet det seg ikke😔 Negativ test på testdag (forrige lørdag /18.februar) og blødning startet bittelitt fra søndag. Fra onsdag hadde jeg kraftig mens blødning. Og fortsatt blør jeg litt... Har dere andre som også har hatt negativt resultat etter innsetting, også blødd kraftigere og lengre etter mislykket forsøk enn ved vanlig menstruasjon? Blødning som ved en spontanabort egentlig.

Også lurer jeg på hvordan det er nå i den kommende eggløsningsperioden, om jeg kan ha ubeskyttet sex? Vi har blitt gravide flere ganger på "normale måten", problemet vårt er at det ikke blir sittende. Jeg er 45 år, så legene tror det skyldes redusert progesteron i livmoren at vi mister gang på gang. Derfor rådet de oss til å prøve ivf. Men da festet det seg altså ikke... 😕

Hvis vi blir gravide på egenhånd igjen, kan vi nå benytte sterkere progesteronstøtte (som ved ivf), så selv om det ikke blir nye ivf forsøk har vi ikke gitt helt opp håpet om et barn sammen. Men burde vi vente til neste syklus eller har det ikke noe å si? 

❤️❤️❤️

 

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (12 timer siden):

Jeg har vært på UL og trenger ikke mer stimulering. Egguttak til torsdag. Gruer meg litt til det kjenner jeg :ler:

Går nok strålende skal du se ❤️🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vi hadde innsett for tre uker siden, dessverre festet det seg ikke😔 Negativ test på testdag (forrige lørdag /18.februar) og blødning startet bittelitt fra søndag. Fra onsdag hadde jeg kraftig mens blødning. Og fortsatt blør jeg litt... Har dere andre som også har hatt negativt resultat etter innsetting, også blødd kraftigere og lengre etter mislykket forsøk enn ved vanlig menstruasjon? Blødning som ved en spontanabort egentlig.

Også lurer jeg på hvordan det er nå i den kommende eggløsningsperioden, om jeg kan ha ubeskyttet sex? Vi har blitt gravide flere ganger på "normale måten", problemet vårt er at det ikke blir sittende. Jeg er 45 år, så legene tror det skyldes redusert progesteron i livmoren at vi mister gang på gang. Derfor rådet de oss til å prøve ivf. Men da festet det seg altså ikke... 😕

Hvis vi blir gravide på egenhånd igjen, kan vi nå benytte sterkere progesteronstøtte (som ved ivf), så selv om det ikke blir nye ivf forsøk har vi ikke gitt helt opp håpet om et barn sammen. Men burde vi vente til neste syklus eller har det ikke noe å si? 

❤️❤️❤️

 

Anonymkode: 0f25d...af5

Så lenge dere ikke har fått beskjed om å vente eller avstå fra sex en periode mens du blør eller lignende så er det nok helt opp til dere hva dere ønsker vil jeg tro..  Er du usikker, så spør klinikken/sykehuset så får du nok ett klart svar der 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, ny i denne tråden. Vi skal i gang med ivf i vår på riksen. Hadde forsamtale i januar og meldte inn mens i februar og fått tid til egguttak i mai. Neste er at tidspunktet skal finjusteres i mars ( ved melding om neste mens). Skal ha lang protokoll. Noen som har erfaringer om hvordan prosessen er videre? Kjenner jeg gruer meg til bivirkningene av nesespray og sprøyter. 🥺

Anonymkode: 2e7be...43b

Velkommen i gjengen 😊 Jeg har aldri hatt lang protokoll, men vi får iallefall en veldig nøyaktig og god skriftlig plan av sykehuset på hva, hvordan og når. Kommer ann på doser, medisiner o.l. så varierer nok litt fra person til person 😊  I påvente av kommende mens ( 🤞🏻 for iløpet av uka) så har jeg allerede sist uke fått min plan videre klar, så jeg vet hva jeg har i vente og hva som skjer når ( datoer selvsagt settes av når mens kommer) 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, 

Jeg er også ny i denne tråden. Fikk en nydelig datter i november ifjor, men har ingen partner lenger. Jeg tror jeg ønsker meg flere barn en dag, og siden jeg fyller 35 i år ønsker jeg å fryse ned egg.

Har vært på forsamtale og skal etter planen starte med kort protokoll i april. Noen spørsmål; 

1) Klinikken skal la eggene utvikle seg i fem dager før de fryses ned. Er det standard? 

2) Jeg ble anbefalt å vurdere donor, ettersom blastocyster skal øke sjansen for å lykkes med graviditet enda mer. Men jeg tror ikke at jeg ønsker å få flere barn uten at det er den rette. Når det er sagt; kan dere her inne gi litt mer informasjon om dette?

Jeg fikk vite at AMH er 38, noe de sa er normalt til høy for min alder. Jeg har ikke fått oppgitt andre verdier, burde jeg spørre om det? Vet kun at testosteron-nivå er lavt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det etter negativt fryseforsøk, pleier man å få sette inn nytt (fryst,naturlig syklus) i syklusen rett etterpå om de har kapasitet, eller vil de gjerne at man tar en pause-syklus? Hører til i Porsgrunn, om noen har erfaringer derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ut 6 egg i dag. Synes selv det virker lite, men de var fornøyd med eggene. Kvalitet over kvantitet, I guess

 

Morfinrus var ikke noe særlig, synes jeg  :ler: med en gang ho satt morfinen så kjente jeg rar prikking i den andre armen og I ryggen. Første gang jeg får morfin så var usikker på hva jeg gikk til. Gir det masse på jobb men :ler: Ble skikkelig svimmel mens de holdt på, men usikker på om det var morfinen eller blodtrykksfall av at jeg var litt stressa

Behagelig var det ikke, og tårene rant. Regner med de er vant til litt tårer 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til skikkelig nedtur her i dag, klinikken skal ha påskestengt.

Vi skulle starte med sprøyter den 18 denne måneden, og jeg har gledet meg skikkelig til at mars skulle komme og vi endelig var i gang. Skjønner jo at de trenger ferie, så ikke sint på de men gjør uansett litt vondt.. Blir litt sur hver gang jeg åpner kjøleskapet og ser alle medisinene som ligger klare på øverste hylle 🤓😅

 

Krysser fingrene for alle dere som nå ruger eller nettopp har hatt uttak 💜 måtte våren bringe lykken med seg 💜

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 20.21):

Hei, ny i denne tråden. Vi skal i gang med ivf i vår på riksen. Hadde forsamtale i januar og meldte inn mens i februar og fått tid til egguttak i mai. Neste er at tidspunktet skal finjusteres i mars ( ved melding om neste mens). Skal ha lang protokoll. Noen som har erfaringer om hvordan prosessen er videre? Kjenner jeg gruer meg til bivirkningene av nesespray og sprøyter. 🥺

Anonymkode: 2e7be...43b

Hei!
Synes selv all usikkerheten med hva, når, hvor og hvordan ting skulle bli var det mest slitsomme!
Har selv hatt to runder med lang protokoll på riksen. Det som har "irritert" meg mest er hvor hverdagslig det er for de ansatte, og derfor glemmer/ikke tenker på informasjon som kan være viktig og betryggende for deg å vite. 

Ved lang protokoll første runde får du time til kontroll etter at du har fått blødning. Du må ha begynt å blø før kontrollen. Når du da er på den første kontrollen får du opplæring i sprøyter og tid for når du skal starte på det. 
!!Viktig!! Pass på at de legger inn resept på det du skal ha av sprøyter, sånn at du får hentet ut det du trenger på sykehusapoteket. De er jo umulig å få tak i på telefon, så greit at alt er i orden. Sprøytene er bestillingsvare på stort sett alle andre apotek, så greit å ha de klare. (Det glemte de med meg, å legge inn resept og informere om at det kun var deres apotek jeg kunne få tak i det. Bor heldigvis ikke så langt unna, så det ordnet seg).

Deretter får du ny tid til kontroll for å se på eggposene, det kan ta flere kontroller før de er store nok. På disse kontrollene skal du alltid ta blodprøve på morningen. 

Når de er store nok planlegges uttak. Da kan det være greit å ha hentet ut progresteronstøtten samtidig med ovitelle, så slipper du å måtte innom apoteket etter uttaket. Uttaksdagen møter dere opp til avtalt tid, Du må mest sannsynlig vente en stund på venterommet før dere får komme inn til ett nytt venterom, med senger. Der venter du til det er din tur. Da får du først beskjed om å gå en tur på toalettet før dere går inn på uttaksrommet. Det tar rundt 15 min. Så får du komme tilbake til senga på venterommet, tilbud om saft og komme deg litt før du blir sendt hjem. Og ventingen gjenstår, blir oppringt dagen etter der du får beskjed om hvor mange egg som var modne, som ble befruktet og når du får tid til innsett. 

Masse lykke til!

Endret av Sokk123
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mens ifbm med innsett av embryo på frys, fler som har vært borti at den er forsinket? Da jeg snakket med klinikken fikk jeg bare beskjed om å regne utifra blødningen som kom uken etter uttak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 timer siden):

Jeg fikk ut 6 egg i dag. Synes selv det virker lite, men de var fornøyd med eggene. Kvalitet over kvantitet, I guess

 

Morfinrus var ikke noe særlig, synes jeg  :ler: med en gang ho satt morfinen så kjente jeg rar prikking i den andre armen og I ryggen. Første gang jeg får morfin så var usikker på hva jeg gikk til. Gir det masse på jobb men :ler: Ble skikkelig svimmel mens de holdt på, men usikker på om det var morfinen eller blodtrykksfall av at jeg var litt stressa

Behagelig var det ikke, og tårene rant. Regner med de er vant til litt tårer 

Så bra med 6 egg! Kvalitet over kvantitet ja☺️ krysser fingrene for mange bra 🤞 skal du sette inn etter 5 dager? Hørtes ikke godt ut, bra at det er overstått 🥰 er det standard at de setter morfin? Jeg fikk bare paracet, ibux og 5 mg stesolid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (2 minutter siden):

Så bra med 6 egg! Kvalitet over kvantitet ja☺️ krysser fingrene for mange bra 🤞 skal du sette inn etter 5 dager? Hørtes ikke godt ut, bra at det er overstått 🥰 er det standard at de setter morfin? Jeg fikk bare paracet, ibux og 5 mg stesolid. 

Jeg ba om morfin for jeg tålerer dårlig smerte. Men tålte ikke morfinen noe særlig heller så  :ler: har time til innsett på tirsdag hvis eggene befruktede og lever så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 minutter siden):

Jeg ba om morfin for jeg tålerer dårlig smerte. Men tålte ikke morfinen noe særlig heller så  :ler: har time til innsett på tirsdag hvis eggene befruktede og lever så lenge

Okei, masse lykke til de neste dagene 😍🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 minutt siden):

Okei, masse lykke til de neste dagene 😍🤞

Takk :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mathildabc skrev (1 time siden):

Venter på mens ifbm med innsett av embryo på frys, fler som har vært borti at den er forsinket? Da jeg snakket med klinikken fikk jeg bare beskjed om å regne utifra blødningen som kom uken etter uttak. 

Ja, jeg har alltid hatt litt forsinket første eggløsning etter uttak :-) alt er litt i ulage etter stimulering liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issa7 skrev (På 1.3.2023 den 0.35):

Hvordan er det etter negativt fryseforsøk, pleier man å få sette inn nytt (fryst,naturlig syklus) i syklusen rett etterpå om de har kapasitet, eller vil de gjerne at man tar en pause-syklus? Hører til i Porsgrunn, om noen har erfaringer derfra. 

Ja :-) så Lenge det er kapasitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathildabc skrev (20 timer siden):

Venter på mens ifbm med innsett av embryo på frys, fler som har vært borti at den er forsinket? Da jeg snakket med klinikken fikk jeg bare beskjed om å regne utifra blødningen som kom uken etter uttak. 

Jeg venter på frysforsøk nå, og mens er forsinket 🙈  fikk beskjed om å bare vente å se når se når den dukket opp 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...