Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fame skrev (3 timer siden):

Første dag med Fyremadel i dag. Den var ikke noe hyggelig  :ler: Føltes som om jeg hadde blitt stukket av veps første 20 minuttene

Den er ikke god nei. Anbefaler å ise ned stikkområdet litt i forkant, det hjelper utrolig mye 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Månestråla skrev (11 timer siden):

Hei alle sammen.. jeg og kona mi skal også i gang med IVF. Det er jeg som skal gå gravid. Pga lang ventetid skal vi ta det privat, men jeg kjenner at jeg blir litt pessimistisk når jeg leser her. Føler så utrolig med alle dere som har det vanskelig om dagen og som har slitt i så mange år ❤️ det unner jeg virkelig ingen. For oss er alt litt annerledes da vi ikke har prøvd å bli gravid enda (litt vanskelig med to damer😅) før det nå blir IVF.. men jeg tenker mye på hvor mange runder vi vil trenge. Det er ingen billig affære dette her. Jeg får mensen neste uke men siden det skjer så mye i mars blir første forsøket vårt startet slutten av mars. Skulle gjerne bare begynt med en gang men ja.. ønsker alle dere så masse lykke til med forsøkene❤️

Huff nei.. Ikke bli pessimistisk pga våre runddanser her inne om dagen! 😊  

For min del, så er dette med ivf  " enklere" enn jeg først hadde sett for meg. Det innebærer mye greier, medisiner, planlegging, timer, undersøkelser, oppturer og nedturer.. Men uavhengig av opptur eller nedtur ser jeg på det som ett skritt videre 😊   Ventingen er for mange ett herk, og for mange den tyngste biten. Man går på med så mye pågangsmot og vilje som man bare kan. 

Jeg kjenner for min del at dagene blir enklere når jeg tar en gang av gangen, sysselsetter meg med andre ting og nyter de små gledene 😊 man finner sin egen rytme etterhvert. 

Jeg ser optimistisk frem til neste forsøk i Mars! Masse lykke til med prosessen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 21.2.2023 den 9.30):

Jeg er på dag 3 med Rekovelle i dag. Har noen av dere damer brukt denne og opplevd bivirkninger? Kjenner fint lite  :ler:

Jeg opplevde lite eller ingen bivirkninger av Rekovelle 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle dere flotte prøvere.  4 år med prøving og 2 av de som en kasteball i systemet hadde vi endelig vårt første innsett av fryst blastocyst på torsdag forrige uke, altså for akkurat en uke siden. Gått på Lutinus siden forrige mandag. 

Idag altså på rugedag 6/7 (vet ikke om innsettdagen telles som dag én) kom det en del blod. Jeg merket antydning til rosa i Lutinusrestene i truseinnlegget, så jeg fikk litt hetta og "stappa" oppi en tampong bare for å se om det virkelig var blod oppi der, og jada, det var en del blod, både mørkt og frisk og slimete blod som dekket tampongen. Jeg gjorde det en gang til rett etterpå med en ny tampong og den var det vesentlig mindre på. Jeg har selvsagt et håp om festeblødning, men det kan vell ikke være det? Jeg mente det skulle være bare bittelitt blod da, også er det ikke forseint med festeblødning av en blastocyst på rugedag 6/7? 

I følge syklusen skal jeg ha mensen i morgen, og jeg har mensensmerter, men det har jeg hatt hver dag siden  oppstart med Lutinus. Jeg hadde tre stikk neddi der noen timer etterpå, tre "stikk" hvor jeg tenkte, "oi, hva skjer nå". 

Håpet er så stort for at den lille blastocyst skulle ha festet seg, men dagen i dag har vært fylt med tårer. En blødning kan vell aldri være et godt tegn. 

Jeg blør ikke noe mer, det har sluttet helt nå, det ble "bare" med det ene, men er alt håp ute? Noen flere som har blødd en del én gang, men likevell fått positivt test på testdagen? Jeg er jo bare kommet halvveis i ruginga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (27 minutter siden):

Hei, alle dere flotte prøvere.  4 år med prøving og 2 av de som en kasteball i systemet hadde vi endelig vårt første innsett av fryst blastocyst på torsdag forrige uke, altså for akkurat en uke siden. Gått på Lutinus siden forrige mandag. 

Idag altså på rugedag 6/7 (vet ikke om innsettdagen telles som dag én) kom det en del blod. Jeg merket antydning til rosa i Lutinusrestene i truseinnlegget, så jeg fikk litt hetta og "stappa" oppi en tampong bare for å se om det virkelig var blod oppi der, og jada, det var en del blod, både mørkt og frisk og slimete blod som dekket tampongen. Jeg gjorde det en gang til rett etterpå med en ny tampong og den var det vesentlig mindre på. Jeg har selvsagt et håp om festeblødning, men det kan vell ikke være det? Jeg mente det skulle være bare bittelitt blod da, også er det ikke forseint med festeblødning av en blastocyst på rugedag 6/7? 

I følge syklusen skal jeg ha mensen i morgen, og jeg har mensensmerter, men det har jeg hatt hver dag siden  oppstart med Lutinus. Jeg hadde tre stikk neddi der noen timer etterpå, tre "stikk" hvor jeg tenkte, "oi, hva skjer nå". 

Håpet er så stort for at den lille blastocyst skulle ha festet seg, men dagen i dag har vært fylt med tårer. En blødning kan vell aldri være et godt tegn. 

Jeg blør ikke noe mer, det har sluttet helt nå, det ble "bare" med det ene, men er alt håp ute? Noen flere som har blødd en del én gang, men likevell fått positivt test på testdagen? Jeg er jo bare kommet halvveis i ruginga. 

Mange har blødninger i starten av svangerskapet og det er umulig å si hva som skjer i ditt tilfelle dessverre.

Har du tatt graviditetstest?

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange har blødninger i starten av svangerskapet og det er umulig å si hva som skjer i ditt tilfelle dessverre.

Har du tatt graviditetstest?

Anonymkode: 0ce56...af5

Ja, den er negativ, men samtidig er det nok tidlig å teste. Jeg får bare være tålmodig. Gikk skikkelig i kjelleren i dag, mn hele opplegget er jo en berg og dalbane når det kommer til følelser. 

Kjenner det presser der nede, så får bare håpe at mensen ikke kommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle flotte prøvere.

Vi har nå etter en tid med prøving over flere år endelig kommet inn under behandling for IVF. Begynner med lang protokoll til helgen. Vi er utrolig spent på prosessen videre og håper sånn på at det endelig er vår tur til en liten spire! 

Jeg har ingen i min omgangskrets som går gjennom det samme, så syns det er utrolig flott å kunne få være del av et digitalt miljø her i denne gruppen. 

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten annet enn å fortelle det høyt, vi har holdt kortene tett til kroppen og ikke fortalt om det til venner/familie. Så det er fint å ha et forum hvor jeg kan dele høyt mine tanker annet enn med mannen min. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (16 timer siden):

Huff nei.. Ikke bli pessimistisk pga våre runddanser her inne om dagen! 😊  

For min del, så er dette med ivf  " enklere" enn jeg først hadde sett for meg. Det innebærer mye greier, medisiner, planlegging, timer, undersøkelser, oppturer og nedturer.. Men uavhengig av opptur eller nedtur ser jeg på det som ett skritt videre 😊   Ventingen er for mange ett herk, og for mange den tyngste biten. Man går på med så mye pågangsmot og vilje som man bare kan. 

Jeg kjenner for min del at dagene blir enklere når jeg tar en gang av gangen, sysselsetter meg med andre ting og nyter de små gledene 😊 man finner sin egen rytme etterhvert. 

Jeg ser optimistisk frem til neste forsøk i Mars! Masse lykke til med prosessen 

Tusen takk for oppløftende ord❤️ jeg håper vi begge to sitter med en positiv test i april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 23.2.2023 den 8.18):

Hei!
Prøv å ikke bli påvirket av historiene til oss som har det vanskelig eller har holdt på lenge ❤️ Er mange, mange solskinnshistorier der ute, men de blir ofte ikke skrevet om.


Første gangen vi skulle i gang med ivf høsten 2018 gikk alt på skinner! Jeg ble gravid på første forsøk og fødte en perfekt liten gutt i mai året etter. Er mange fine historier der ute, husk på det når dere skal i gang 🥰

Takk for gode ord. Du har nok rett i at de gode historiene kanskje ikke alltid kommer like mye frem som de dårligere. Jeg håper jeg er like heldig som du var med første forsøket❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 23.2.2023 den 8.14):

Går gått mange steg frem og tilbake her og, graver seg jo ned på stedet hvil med denne "fremgangen". 
Sliter med følelsen av å ikke ha kontroll selv, har vært så mange ganger frem og tilbake på sykehuset at jeg nesten kan fornavnene til legene 😂 Våknet til rådyr utenfor huset i dag, det var veldig hyggelig og hjalp overraskende mye på humøret 😊 Det føltes godt å finne glede i noe som var så lite 🙂

 

Takk for gode ord! ❤️ Er ufattelig kjipt å få den telefonen. Sist jeg fikk den var det ei som var helt ny, så man kunne høre på henne at hun var kjempe letta for sin egen del at jeg sa jeg allerede visste det var negativt. Trist hele greia. 
Forrige gang, altså for snart 5 år siden, var jeg åpent om alt, snakket med jobben og familien, oppdaterte alle om alt. Og jeg ble gravid på første forsøk! Har en nydelig gutt på snart 4 år som er vår verden ❤️ 

Denne gangen har vi ikke sagt noe til noen. Rett og slett for å slippe alle spørsmålene om hvordan det går, eller alle "det ordner seg til slutt" samtalene. Vi har holdt på med søskenforsøk i over ett år nå, men har bare hatt to innsett fordi ventetiden er så sabla lang. Jeg angrer ikke på at jeg ikke ønsket å fortelle noen, men det er virkelig ensomt til tider. Har en god dialog med fastlegen, men det er jo ikke akkurat det samme. Heldigvis snakker jeg og mannen godt sammen og i går sa han at jeg ser at du sliter, men jeg elsker deg og er her for deg uansett. Da begynte jeg bare å grine, det var så godt å høre ❤️ Jeg er veldig heldig, selv om det er ekstra kjip akkurat nå.


Og jeg går jo selvfølgelig og håper på at dette er siste gangen.. dette er siste gangen!

Jeg tror ikke jeg hadde fikset å sjonglere forsøk privat og offentlig om hverandre. Det koster for mye i forhold til hva medisiner og alle sykehusbesøk gjør med kroppen og sinnet mitt. Sikkert mange som klarer det, men der må jeg sette en grense for min egen del.

Jeg har lederstilling selv og ingen av mine ansatte vet hvorfor jeg er borte. Ønsker ikke at de skal vite det heller, jeg er en del eldre enn de og på et helt annet sted i livet. Sjefen min vet heller ikke hva som skjer, annet enn at jeg er frem og tilbake på sykehuset og at medisinene ikke fungerer som planlagt. Hun er helt fantastisk, men jeg klarer ikke å fortelle henne om det i detalj.. 
 

Hei Frøken pøls, leit å lese at forsøket si skulle ha er utsatt og at du har vært så stresset. Har likevel trua på at det kan gå bra til slutt, og det er bra dere har en flott gutt fra før. Håper og ber for deg 🙂 Og alle andre her som opplever motgang.❤️❤️❤️

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. 

Vi har etter en stund som prøvere nå begynt vår IVF-reise på Ullevål/Riksen. Har hatt utredningssamtale og har fått beskjed om å melde mens i april. Vet noen av dere andre som er samme sted hvordan ventetiden er der? Er det noen sjanse for at vi får oppstart før sommeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært stimulert i en ukes tid nå og kjenner svært lite, men da jeg skulle jogge i stad ble jeg ganske øm I magen av for mye bevegelse :ler: UL i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (2 timer siden):

Hei Frøken pøls, leit å lese at forsøket si skulle ha er utsatt og at du har vært så stresset. Har likevel trua på at det kan gå bra til slutt, og det er bra dere har en flott gutt fra før. Håper og ber for deg 🙂 Og alle andre her som opplever motgang.❤️❤️❤️

 

Takk kjære deg ❤️ Forsøket ble dessverre avbrutt da kroppen min ikke responderer godt nok på medisinene. Legen sa at det ikke var bra for meg å fortsette etter 5 uker på medisiner. Hun mente at det var på grunn av at kroppen min jobber med å kontrollere stresshormoner som raser rundt og er da på ingen måte klar for en graviditet. Det er utrolig vondt å få beskjed om.

Så nå skal jeg ha pause på minimum 2 måneder der er ikke skal fokusere på medisiner, forsøk og graviditet. Hun sa jeg rett og slett måtte legge alt fra mer en stund, lese en bok, gå turer, fokusere på kosthold og selvpleie. Så da skal jeg gjøre det fremover.

Skal til fastlegen på onsdag og gruer meg litt for å si at jeg fremdeles ikke er klar for å jobbe. Jeg spurte om legen på Rikshospitalet kunne skrive litt om det vi snakket om i epikrisen hun sender til fastlegen min, og det har hun gjort. Hun skriver blant annet at hun råder meg til å fokusere på stresshåndtering og kosthold og anbefaler meg å gå ned 1-2 kilo. Er glad for at hun skrev litt mer enn "normalen", føler det muligens blir enklere for meg å snakke om det med fastlegen. Så får vi se om noen måneder om kroppen er klar. Jeg har en kontroll om 6 uker, så får sikkert en statusrapport på hvordan jeg ligger an da.

Så frem til da skal jeg kun ha fokus på meg selv, så godt jeg klarer i alle fall.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Tka said:

Hei dere. 

Vi har etter en stund som prøvere nå begynt vår IVF-reise på Ullevål/Riksen. Har hatt utredningssamtale og har fått beskjed om å melde mens i april. Vet noen av dere andre som er samme sted hvordan ventetiden er der? Er det noen sjanse for at vi får oppstart før sommeren? 

Hei og velkommen❤️ Jeg vet ikke helt, men vi fikk beskjed i desember om å ringe inn mens i februar, deretter pga. mye pågang ble vi henvist til å ringe inn igjen i Mars. 

Vi fikk reservert plass i slutten av April/starten av Mai, også er vi på venteliste for plass i slutten av Mars.

Så hvis du regner med ca. Samme ventetid som oss (Riksen) så legg til to-tre måneder fra første innmeldte mens til oppstart av medisiner. 
 

Hvis dere er heldige kan det hende dere får starte i juni, om ikke så må dere nok vente til august pga. sommerstengt dessverre.

Krysser fingrene for dere, så får vi bare smøre oss med tålmodighet alle sammen 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (7 minutter siden):

Hei og velkommen❤️ Jeg vet ikke helt, men vi fikk beskjed i desember om å ringe inn mens i februar, deretter pga. mye pågang ble vi henvist til å ringe inn igjen i Mars. 

Vi fikk reservert plass i slutten av April/starten av Mai, også er vi på venteliste for plass i slutten av Mars.

Så hvis du regner med ca. Samme ventetid som oss (Riksen) så legg til to-tre måneder fra første innmeldte mens til oppstart av medisiner. 
 

Hvis dere er heldige kan det hende dere får starte i juni, om ikke så må dere nok vente til august pga. sommerstengt dessverre.

Krysser fingrene for dere, så får vi bare smøre oss med tålmodighet alle sammen 🤷🏼‍♀️ 

Takk for svar! 

Synes det er så vanskelig med all denne ventingen 🙈 

Da får vi bare håpe de har plass til oss i juni, hvis ikke får vi finne på noe spennende å gjøre i sommerferien for å gjøre den ekstra ventetiden mer tålelig 😊

Lykke til med oppstart i april 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tka said:

Takk for svar! 

Synes det er så vanskelig med all denne ventingen 🙈 

Da får vi bare håpe de har plass til oss i juni, hvis ikke får vi finne på noe spennende å gjøre i sommerferien for å gjøre den ekstra ventetiden mer tålelig 😊

Lykke til med oppstart i april 😁

ja, det er veldig frustrerende med ventetiden. Samtidig må man prøve å holde seg opptatt med andre ting og i det minste prøve å sette pris på de små tingene! 
 

Hvis vårt forsøk ender negativt må vi også vente over sommeren på nytt forsøk. Prøver å se på det sånn at da er det fritt frem med ferieplanlegging i det minste! Jeg er også glad i sommerfester og tar gjerne noen kalde drinker i skyggen så klager ikke på det heller (selv om alternativet er bedre, men fint å vinkle livet uten graviditet som noe positivt også)

Den som venter på noe godt si ❤️ Så lenge det blir en baby one way or another til slutt! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det er helt utrolig å lese om hvor lange ventelister enkelte har 💔 Fra vi hadde første samtale, ventet vi 6 uker (mener jeg å huske) på samtale med sykepleier for gjennomgang av medisiner og lignende, og startet deretter på første syklus etter det. 

Nå med frysforsøk var jeg forberedt på ventetid, men fikk beskjed om at de ikke hadde ventetid på frysforsøk heldigvis. Ble jo venting likevel pga avbrutt forsøk, men skyldes iallefall ikke sykehuset 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (5 timer siden):

Takk kjære deg ❤️ Forsøket ble dessverre avbrutt da kroppen min ikke responderer godt nok på medisinene. Legen sa at det ikke var bra for meg å fortsette etter 5 uker på medisiner. Hun mente at det var på grunn av at kroppen min jobber med å kontrollere stresshormoner som raser rundt og er da på ingen måte klar for en graviditet. Det er utrolig vondt å få beskjed om.

Så nå skal jeg ha pause på minimum 2 måneder der er ikke skal fokusere på medisiner, forsøk og graviditet. Hun sa jeg rett og slett måtte legge alt fra mer en stund, lese en bok, gå turer, fokusere på kosthold og selvpleie. Så da skal jeg gjøre det fremover.

Skal til fastlegen på onsdag og gruer meg litt for å si at jeg fremdeles ikke er klar for å jobbe. Jeg spurte om legen på Rikshospitalet kunne skrive litt om det vi snakket om i epikrisen hun sender til fastlegen min, og det har hun gjort. Hun skriver blant annet at hun råder meg til å fokusere på stresshåndtering og kosthold og anbefaler meg å gå ned 1-2 kilo. Er glad for at hun skrev litt mer enn "normalen", føler det muligens blir enklere for meg å snakke om det med fastlegen. Så får vi se om noen måneder om kroppen er klar. Jeg har en kontroll om 6 uker, så får sikkert en statusrapport på hvordan jeg ligger an da.

Så frem til da skal jeg kun ha fokus på meg selv, så godt jeg klarer i alle fall.

Åååh ja skjønner godt det er en kjip beskjed å få ❤️  Du får snakke med fastlegen og ta en dag av gangen ❤️ 

Pausen etter exu kjentes først utrolig urettferdig og vanskelig. Men etter en stund så kjentes det godt å legge Ivf prosessen litt på is. Tok meg 1mnd ekstra pause for å ikke starte opp rett før jul. Men kroppen er som en tikkende bombe når vi nærmet oss januar og ny oppstart. Ville bare komme i gang. Men mentalt sett så kjenner jeg nå etterpå at pausen var godt for både meg, forhold og livet. 

Ble enklere å holde fokus på de tingene som gav glede, leve litt utenfor boblen.. Nå som vi er i gang, og samtidig sommeren og snakk om planer dukker opp, klarer jeg ikke å forholde meg til det. Min kalender er basert på syklus, ikke mnd og uke 😂🙈 Venting er kjipt, prøving er hardt.. Så ta godt vare på deg selv nå ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL og trenger ikke mer stimulering. Egguttak til torsdag. Gruer meg litt til det kjenner jeg :ler:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (På 23.2.2023 den 11.50):

Den er ikke god nei. Anbefaler å ise ned stikkområdet litt i forkant, det hjelper utrolig mye 😉

Ble så overrasket over Fyremadel etter å ha brukt Fostimon og Meriofert mange ganger. Synes den hadde så tykk nål, nesten så jeg ikke fikk den gjennom huden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...