Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan går det med rugende her inne?

🤎

Anonymkode: c379d...6da

På RD 5, innsett var på fredag. Vurderer test fredag, 10 dpo - men så usikker 🙊 Om jeg skal vente til testdag. Er på storby-helgetur med kjæresten da, så kan ødelegge litt stemningen hvis neg..

Endret av G1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

🤎

Det går bra ❤️❤️ blodprøven var kjempe bra på fredag, så nå er jeg offisielt 5 uker på vei 🤩 krysser alt jeg har på at det skal holde  og gå bra🤞🤞🤞

Anonymkode: a19ab...e96

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går bra ❤️❤️ blodprøven var kjempe bra på fredag, så nå er jeg offisielt 5 uker på vei 🤩 krysser alt jeg har på at det skal holde  og gå bra🤞🤞🤞

Anonymkode: a19ab...e96

Åååå GRATULERER💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å så og si hele livet ha normale sykluser og eggløsning etter klokken, så er det ikke dukket opp eggløsning denne syklusen (enda). Selvsagt kluss når man venter på frysforsøk.. 🙈 Er på dag 20, så kan jo enda dukke opp, men denne syklusen er likevel ute på sykkeltur 😮💨  

Fortsetter å teste for å se om den dukker opp, men legen mener vi heller tar sats på neste syklus.. Noe som er helt greit, men er sååå lei av venting her og venting der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at jeg har fulgt med på flere av disse trådene under mine tre år som prøver kommer nå mitt første innlegg her🙋🏻‍♀️ Jeg skal ha mitt første innsett i morgen (fryseforsøk i naturlig syklus) etter uttak i september. Synes det både er spennende og skummelt, men mest glad for at jeg nå får et forsøk etter flere avbrutte planlagte innsett. Når tenker dere at jeg kan starte å teste? Er det noe jeg bør tenke på fra innsett til testdag? Jeg tar i mot alle tips og råd. Merker at jeg er veldig positiv til dette forsøket, så vet ikke helt om jeg har innstilt meg på et eventuelt negativt resultat. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (29 minutter siden):

Etter å så og si hele livet ha normale sykluser og eggløsning etter klokken, så er det ikke dukket opp eggløsning denne syklusen (enda). Selvsagt kluss når man venter på frysforsøk.. 🙈 Er på dag 20, så kan jo enda dukke opp, men denne syklusen er likevel ute på sykkeltur 😮💨  

Fortsetter å teste for å se om den dukker opp, men legen mener vi heller tar sats på neste syklus.. Noe som er helt greit, men er sååå lei av venting her og venting der.. 

Kjenner meg veldig igjen i dette! Jeg har også hatt veldig regelmessige sykluser, helt frem til jeg ventet på eggløsning for innsett. Planlagt innsett ble avbrutt i tre sykluser. Fikk letrozol på denne syklusen, og da kom eggløsning tilbake. Veldig typisk at det skal være sånn og skjønner godt at du er lei av å vente. Forhåpentligvis så får du satt inn på neste syklus☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Issa7 skrev (15 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen i dette! Jeg har også hatt veldig regelmessige sykluser, helt frem til jeg ventet på eggløsning for innsett. Planlagt innsett ble avbrutt i tre sykluser. Fikk letrozol på denne syklusen, og da kom eggløsning tilbake. Veldig typisk at det skal være sånn og skjønner godt at du er lei av å vente. Forhåpentligvis så får du satt inn på neste syklus☺️

Ja, legen sa jeg kunne fortsette å teste og se om den dukket opp, men bare var sein, men at hun ville skrive ut resept for neste syklus, så da håper vi det blir kun denne ekstra ventetiden.. 🤞🏻 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

🤎

Innsett forrige mandag her, 3-dagers❤️ Eneste brukbare egget vi fikk ut av forsøket. Har testdag neste mandag, gruver veldig for synes ikke jeg har kjent noen symptom, ingen festesmerter eller blødning🙄 Når er det vanlig å merke noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (4 timer siden):

Innsett forrige mandag her, 3-dagers❤️ Eneste brukbare egget vi fikk ut av forsøket. Har testdag neste mandag, gruver veldig for synes ikke jeg har kjent noen symptom, ingen festesmerter eller blødning🙄 Når er det vanlig å merke noe? 

Tror veldig mange ikke har symptomer så tidlig, så ville ikke bekymret meg ennå💕 Venter du helt til testdag med å teste? Disiplinert isåfall!

Endret av G1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (6 timer siden):

Syklusen min er også plutselig på bærtur! Har normalt stabil syklus på 26 dager, men sist fikk jeg den plutselig 5 dager for tidlig, og nå er jeg på 10 dager på overtid! Føles ut som at jeg har gått på synarela en liten evighet. Skulle egentlgi hatt uttak neste uke, men har jo ikke fått startet på sprøyter enda en gang.. Har time for kontroll på fredag, men den blir jo utsatt igjen.. venting og venting og venting 🙄

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (6 timer siden):

Jeg hadde jo innsett på tirsdagen dagen etter deg. Ser mange her tester seg tidligere.. men jeg venter.. Jeg er nok litt redd for svaret å jeg. 🙈 Og har heller ikke merket noe, i likhet med deg. Bortsett fra bittelitt "murringer " fra tid til annen.. som jeg har lest kan komme av Lutinus. Har vel satt test dag til 22 feb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issa7 skrev (7 timer siden):

Til tross for at jeg har fulgt med på flere av disse trådene under mine tre år som prøver kommer nå mitt første innlegg her🙋🏻‍♀️ Jeg skal ha mitt første innsett i morgen (fryseforsøk i naturlig syklus) etter uttak i september. Synes det både er spennende og skummelt, men mest glad for at jeg nå får et forsøk etter flere avbrutte planlagte innsett. Når tenker dere at jeg kan starte å teste? Er det noe jeg bør tenke på fra innsett til testdag? Jeg tar i mot alle tips og råd. Merker at jeg er veldig positiv til dette forsøket, så vet ikke helt om jeg har innstilt meg på et eventuelt negativt resultat. 

Jeg har ikke veldig mye erfaring. Jeg har hatt et iui forsøk i fjor, og første forsøk på ivf nå. Ruger. Egentlig ikke noe spesielt å gjøre/tenke på tror jeg... Fikk god informasjon på sykehuset. Holder meg unna fysisk aktivitet bortsett fra vanlig gåturer med bikkja. Ingen yoga. Tar ingen sjanser i rugetiden. Tror det viktigste er å være god mot en selv og ikkje stresse. ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (På 26.1.2023 den 0.26):

Hei! 

Jeg satt første sprøyte i dag, og kan nesten ikke tro at jeg er i gang med denne prosessen! Jeg var på utredning mandag, og begynte i dag. Første gang jeg prøver ivf. Men har gjort et forsøk med iui tidligere. 

Jeg har veldig lyst å dele erfaringer og råd med dere andre i samme situasjon.🥰

Jeg er også alene om dette. Dvs, ingen partner. 

Så dette er både spennende og skummelt på samme tid!

Så spennende! Og litt fint å lese om flere som prøver alene - det gjør jeg også😌 jeg er 38 nå. Har vært i prosessen i litt over ett år (en inseminasjon, to egguttak, tre innsett - altså to ferskforsøk og ett fryseforsøk) men hatt noen måneders opphold nå. Ingen av de har sittet enda, men jeg har fortsatt troa 🤞🏻❤️Er det første forsøk du gjør på egen hånd? Det IUI-forsøket tidligere, var det alene eller med partner? Hvor gammel er du?☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (12 timer siden):

Syklusen min er også plutselig på bærtur! Har normalt stabil syklus på 26 dager, men sist fikk jeg den plutselig 5 dager for tidlig, og nå er jeg på 10 dager på overtid! Føles ut som at jeg har gått på synarela en liten evighet. Skulle egentlgi hatt uttak neste uke, men har jo ikke fått startet på sprøyter enda en gang.. Har time for kontroll på fredag, men den blir jo utsatt igjen.. venting og venting og venting 🙄

Skulle etter planen hatt innsett i morgen, men fremdeles ingen eggløsning! Hvis om og men eggløsning skulle dukket opp i dag eller i morgen, så kan jeg kansje være heldig å få innsett neste uke, men er veldig innstilt nå på at det blir ny runde venting til neste syklus.. Kan ikke bare syklusen spille på lag iallefall da? 😂🙈  Har normalt sett hatt 30 dagers syklus.. Sist mnd var den 34 dager... så blir spennende å se hvor lang denne ender med å være. Fortsetter å teste frem til søndag, bare for å se om eggløsning skjer.. Ventingen er for min del absolutt verst med hele ivf 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni dager siden innsett av ferskt egg (5-dagers). Testet siden dpo 7 og alt er negativt foreløpig. Fikk beskjed om å leve normalt, men å ikke drive med aerobic-lignende aktiviteter i starten. Blodprøve på mandag. 

Vårt første forsøk, og vi har nå klart å miste troen på at det er en spire der. Bare pga. graviditetstestene vi begynte med. Veldig dumt! 

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (11 timer siden):

Så spennende! Og litt fint å lese om flere som prøver alene - det gjør jeg også😌 jeg er 38 nå. Har vært i prosessen i litt over ett år (en inseminasjon, to egguttak, tre innsett - altså to ferskforsøk og ett fryseforsøk) men hatt noen måneders opphold nå. Ingen av de har sittet enda, men jeg har fortsatt troa 🤞🏻❤️Er det første forsøk du gjør på egen hånd? Det IUI-forsøket tidligere, var det alene eller med partner? Hvor gammel er du?☺️ 

❤ bra du ikke har mista troa. Viktigste vi kan ha. Tøft nok. IUI har jo lav prosent. Så jeg hadde langt mindre forhåpninger enn np. Jeg var 38 med iui, er blitt 39 nå. Begynte nok litt "for sent". Da mener jeg at jeg skulle nok kastet meg på venteliste så fort det ble lovlig her til lands. Jeg var btw også alene med iui. Og da gjorde jeg det privat. 🙈🤑🙈

Har du blitt gravid på noen av innsetta,  eller vil det ikke feste seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
G1994 skrev (16 timer siden):

Tror veldig mange ikke har symptomer så tidlig, så ville ikke bekymret meg ennå💕 Venter du helt til testdag med å teste? Disiplinert isåfall!

Har bevisst latt være å kjøpe tester, skal handles i helga😉 Hadde jeg hatt en liggende hadde jeg ikke klart å vente nei🙈 Holder fast på tanken om at klarer jeg å vente til testdag, så er iallefall testen riktig, enten den er negativ eller positiv😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (14 timer siden):

Jeg hadde jo innsett på tirsdagen dagen etter deg. Ser mange her tester seg tidligere.. men jeg venter.. Jeg er nok litt redd for svaret å jeg. 🙈 Og har heller ikke merket noe, i likhet med deg. Bortsett fra bittelitt "murringer " fra tid til annen.. som jeg har lest kan komme av Lutinus. Har vel satt test dag til 22 feb. 

Jeg har også litt murringer i livmoren innimellom, tar cyclogest morgen og kveld, så det kan være den🤷‍♀️

Jeg skal teste mandag morgen, så får vi se hva som skjer😊 Har lest altfor mye om festeblødninger og festesmerter, så det blir godt å få tatt den testen😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (8 timer siden):

Skulle etter planen hatt innsett i morgen, men fremdeles ingen eggløsning! Hvis om og men eggløsning skulle dukket opp i dag eller i morgen, så kan jeg kansje være heldig å få innsett neste uke, men er veldig innstilt nå på at det blir ny runde venting til neste syklus.. Kan ikke bare syklusen spille på lag iallefall da? 😂🙈  Har normalt sett hatt 30 dagers syklus.. Sist mnd var den 34 dager... så blir spennende å se hvor lang denne ender med å være. Fortsetter å teste frem til søndag, bare for å se om eggløsning skjer.. Ventingen er for min del absolutt verst med hele ivf 

Er drit lei hele greia 😂 Skulle så gjerne bare hoppet noen måneder frem i tid hvor jeg da er gravid 😅 Skulle helst sett at syklusen ikke knølet seg til nå, er jo så sykt typisk at det skjer når man er midt i et forsøk! 
Snakket med lege i sta, så jeg skal komme inn og ta noen blodprøver for å sjekke hormonnivåene og se hvor jeg faktisk ligger i syklusen. Mulig hele forsøket blir avbrutt fordi de satte meg i gang på feil tidspunkt... hurra....

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (7 timer siden):

❤ bra du ikke har mista troa. Viktigste vi kan ha. Tøft nok. IUI har jo lav prosent. Så jeg hadde langt mindre forhåpninger enn np. Jeg var 38 med iui, er blitt 39 nå. Begynte nok litt "for sent". Da mener jeg at jeg skulle nok kastet meg på venteliste så fort det ble lovlig her til lands. Jeg var btw også alene med iui. Og da gjorde jeg det privat. 🙈🤑🙈

Har du blitt gravid på noen av innsetta,  eller vil det ikke feste seg? 

Jeg har ikke blitt gravid foreløpig. Kun fått negative tester 😏men denne syklusen skal jeg faktisk ta en prøve fra livmorveggen på det tidspunktet embryoet har blitt satt inn tidligere, for å se om hormonnivåene der er for høye/lave slik at neste embryo (det siste jeg har på frys) evt settes inn tidligere eller senere i syklusen. Jeg håper den prøven kan gi nyttig info slik at siste innsett forhåpentligvis treffer bedre og fester seg🤞🏻😌 går ikke det heller, er det offentlig løp som gjelder. Jeg har fått plass på OUS og må benytte meg av tilbudet innen juni. Jeg har gjort alt privat til nå 🙃💸💸💸

Og du, har du fått satt inn blasto eller hvordan ligger du an? Er også litt nysgjerrig på hvorfor du valgte IUI forrige gang? 😊

Krysser fingrene for oss begge!☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...