Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjertespar skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke blitt gravid foreløpig. Kun fått negative tester 😏men denne syklusen skal jeg faktisk ta en prøve fra livmorveggen på det tidspunktet embryoet har blitt satt inn tidligere, for å se om hormonnivåene der er for høye/lave slik at neste embryo (det siste jeg har på frys) evt settes inn tidligere eller senere i syklusen. Jeg håper den prøven kan gi nyttig info slik at siste innsett forhåpentligvis treffer bedre og fester seg🤞🏻😌 går ikke det heller, er det offentlig løp som gjelder. Jeg har fått plass på OUS og må benytte meg av tilbudet innen juni. Jeg har gjort alt privat til nå 🙃💸💸💸

Og du, har du fått satt inn blasto eller hvordan ligger du an? Er også litt nysgjerrig på hvorfor du valgte IUI forrige gang? 😊

Krysser fingrene for oss begge!☺️

Jeg antar du har stått på lutinus ( eller den andre ) du også. Ja bra de ser på hva de kan gjøre annerledes! Krysser fingrene! 🤞

Jeg har satt inn blasto og er vel på rugedag 10 ( hvis de regner fra innsett?? ) . Så det nærmer seg testing... 🙈🙈🙈 

Jeg valgte iui første gang rett og slett fordi det var det rimeligste. Og siden jeg ikke har infertilitet, kun alder, tok jeg en sjanse. Angrer litt, men gjort er gjort. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Becka skrev (4 minutter siden):

Jeg antar du har stått på lutinus ( eller den andre ) du også. Ja bra de ser på hva de kan gjøre annerledes! Krysser fingrene! 🤞

Jeg har satt inn blasto og er vel på rugedag 10 ( hvis de regner fra innsett?? ) . Så det nærmer seg testing... 🙈🙈🙈 

Jeg valgte iui første gang rett og slett fordi det var det rimeligste. Og siden jeg ikke har infertilitet, kun alder, tok jeg en sjanse. Angrer litt, men gjort er gjort. 😊

Skjønner😊 har du søkt deg til offentlig  behandling også? Ja, jeg brukte Cyclogest etter innsettene og fulgte vanlige råd og anbefalinger. Men det lykkes nok til slutt, jeg har valgt å ikke gi opp❤️

Lykke til med testingen snart, du får holde oss oppdatert!🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke blitt gravid foreløpig. Kun fått negative tester 😏men denne syklusen skal jeg faktisk ta en prøve fra livmorveggen på det tidspunktet embryoet har blitt satt inn tidligere, for å se om hormonnivåene der er for høye/lave slik at neste embryo (det siste jeg har på frys) evt settes inn tidligere eller senere i syklusen. Jeg håper den prøven kan gi nyttig info slik at siste innsett forhåpentligvis treffer bedre og fester seg🤞🏻😌 går ikke det heller, er det offentlig løp som gjelder. Jeg har fått plass på OUS og må benytte meg av tilbudet innen juni. Jeg har gjort alt privat til nå 🙃💸💸💸

Og du, har du fått satt inn blasto eller hvordan ligger du an? Er også litt nysgjerrig på hvorfor du valgte IUI forrige gang? 😊

Krysser fingrene for oss begge!☺️

Har vært nysgjerrig på hvordan det går med deg @Hjertespar❤️ så leit at du ikke har lykkes enda, håper du får noen bedre svar og behandling deretter når du får svar på prøvene! Godt å vite at man har offentlig behandling i bakhånd. Har du flere forsøk igjen privat? Hvor mange forsøk har du hatt hittil? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testdag mandag men samboer kommer ikke hjem før kjempesent på kvelden og sa i går at han ønsker jeg skal vente til tirsdag😫 Kjempefint at han vil være tilstede, men det er en hel dag ekstra å vente det! Korte timer for han som er på guttetur, lange timer for hun som ruger😅 Søt fyr da, har vært heldig med ham, håper han husker at turgaven ikke bør være flaske fra taxfree😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (19 timer siden):

Har bevisst latt være å kjøpe tester, skal handles i helga😉 Hadde jeg hatt en liggende hadde jeg ikke klart å vente nei🙈 Holder fast på tanken om at klarer jeg å vente til testdag, så er iallefall testen riktig, enten den er negativ eller positiv😊

Lurt. Jeg falt for fristelsen og testet idag, 10 dpo, 12 dager siden ovitrelle. Blendahvit. Vet jo at det er tidlig, så har ennå håp (men det er litt svekket)..!😌 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i dag, 10 dpo, helt hvitt. Skikkelig nedtur her hjemme i dag. Unnskylder testene og tenker at det kanskje er for tidlig. 

Anonymkode: c55b3...616

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Testet i dag, 10 dpo, helt hvitt. Skikkelig nedtur her hjemme i dag. Unnskylder testene og tenker at det kanskje er for tidlig. 

Åh, så kjip følelse det må være, men det kan jo bære for tidlig alt ettersom hva du hadde innsett av. 

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Samme her..😌 Vi får fortsette å håpe🤞🏼

Endret av G1994
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

Er drit lei hele greia 😂 Skulle så gjerne bare hoppet noen måneder frem i tid hvor jeg da er gravid 😅 Skulle helst sett at syklusen ikke knølet seg til nå, er jo så sykt typisk at det skjer når man er midt i et forsøk! 
Snakket med lege i sta, så jeg skal komme inn og ta noen blodprøver for å sjekke hormonnivåene og se hvor jeg faktisk ligger i syklusen. Mulig hele forsøket blir avbrutt fordi de satte meg i gang på feil tidspunkt... hurra....

Ja er så alt for typisk! 🙈   Blir avbrutt forsøk her denne mnd. Venter på tlf fra legen om hva de bestemmer seg for neste syklus. Jeg er ganske sikker selv på at jeg har hatt eggløsning, men for kort vindu eller for lav stigning  til at det er blitt fanget opp av de digitale testene. Har hatt utslag på strips, men ikke klar positiv, men økende og sterkere utslag før de nå er helt blenda hvit igjen, hatt utslag på temp.. Hvis ikke så lurer kroppen min meg grovt! Jeg er av dem som kjenner når eggløsning skjer på kroppen, og alle tegn har vært tilstede som normalt..  men siden det ikke har vært utslag på digital test eller klar positiv på strips så har de bedt meg vente litt til.. og litt til.. 🙈   Venting blir man verdens mester i, iallefall 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Åh, så kjip følelse det må være, men det kan jo bære for tidlig alt ettersom hva du hadde innsett av. 

Anonymkode: c379d...6da

Hadde innsett av blastocyst. Burde testen vært positiv nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (19 timer siden):

Skjønner😊 har du søkt deg til offentlig  behandling også? Ja, jeg brukte Cyclogest etter innsettene og fulgte vanlige råd og anbefalinger. Men det lykkes nok til slutt, jeg har valgt å ikke gi opp❤️

Lykke til med testingen snart, du får holde oss oppdatert!🤞🏻

Ja jeg søkte meg inn til offentlig noen måneder etter forsøket privat. Skulle gjort det først. Men men.. gjort er gjort! 

Sjansene øker jo.. så ja, lykkes vil du nok. Jeg kjenner veldig på alderspress, og føler jeg ikke har tid til mange sjanser. Bare håper jeg i såfall kan starte opp fortest mulig ( slutten av mars blir neste ) opp igjen og negativ test. Set jo at mange må forsøke flere ganger..  så prøver å ikke bli alt for håpefull på første nå. 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste tilfeldigvis nå at hcg har lavere økning ved ivf. Noen som kan bekrefte om dette kan stemme? Fant informasjonen under en tabell for hcg pr dag i graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (2 timer siden):

Ja jeg søkte meg inn til offentlig noen måneder etter forsøket privat. Skulle gjort det først. Men men.. gjort er gjort! 

Sjansene øker jo.. så ja, lykkes vil du nok. Jeg kjenner veldig på alderspress, og føler jeg ikke har tid til mange sjanser. Bare håper jeg i såfall kan starte opp fortest mulig ( slutten av mars blir neste ) opp igjen og negativ test. Set jo at mange må forsøke flere ganger..  så prøver å ikke bli alt for håpefull på første nå. 🙈 

Ja, ventetiden er veldig krevende og slitsom 🙄når skal du teste? 
Jeg fikk tilbud om plass på OUS etter 7 måneder, som var raskere enn jeg forventet (fikk beskjed om at det var 1-1 1/2 års ventetid når jeg var på konsultasjon). Håper det går raskt for deg hvis du må benytte deg av det selv🤞🏻😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (11 timer siden):

Har vært nysgjerrig på hvordan det går med deg @Hjertespar❤️ så leit at du ikke har lykkes enda, håper du får noen bedre svar og behandling deretter når du får svar på prøvene! Godt å vite at man har offentlig behandling i bakhånd. Har du flere forsøk igjen privat? Hvor mange forsøk har du hatt hittil? ❤️

Hei Elise ❤️

Jeg har ikke hatt flere forsøk siden september. Måtte hente meg litt inn igjen først, og så har jeg hatt store utgifter med andre ting som jeg bare har måttet prioritere 🙄 men nå er jeg snart i gang igjen med denne testen og så planlegger jeg siste fryseforsøk i mars. 🤞🏻 jeg har hatt tre forsøk totalt - to ferskforsøk og et frys. Hvordan går det med deg?? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test dag.... Negativ test😭 Regner med at den dessverre er til å stole på? Clearblue.. 

Skal jeg bare slutte med alle medisiner nå da?🥺🥺💖

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Test dag.... Negativ test😭 Regner med at den dessverre er til å stole på? Clearblue.. 

Skal jeg bare slutte med alle medisiner nå da?🥺🥺💖

Anonymkode: 0f25d...af5

Ville ventet med å slutte på alle medisiner frem til du har fått bekreftet på klinikk/sykehus at det er negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg leste tilfeldigvis nå at hcg har lavere økning ved ivf. Noen som kan bekrefte om dette kan stemme? Fant informasjonen under en tabell for hcg pr dag i graviditet. 

Det har jeg aldri hørt om.. Men godt mulig det er noe i det med tanke på at man i praksis manipulerer kroppens hormonelle system.

Jeg personlig vet at kroppen min er treig i hormon økning generelt.. Hcgstigningen med mitt første barn var treig. Hormonstigning ved eggløsning er lav og med kort vindu for å bli oppdaget. Verdiene synker også sakte hos meg. Tok f.eks over 5mnd for meg før hcg var i 0 etter exu i fjord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (21 timer siden):

Ja, ventetiden er veldig krevende og slitsom 🙄når skal du teste? 
Jeg fikk tilbud om plass på OUS etter 7 måneder, som var raskere enn jeg forventet (fikk beskjed om at det var 1-1 1/2 års ventetid når jeg var på konsultasjon). Håper det går raskt for deg hvis du må benytte deg av det selv🤞🏻😊 

Jeg har kjøpt test nå i dag. Usikker på om jeg skal teste i kveld. Vet at det kan være litt tidlig.. har fått beskjed om testdag 16 dager etter embryo transfer. Som da blir til torsdag. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt test nå i dag. Usikker på om jeg skal teste i kveld. Vet at det kan være litt tidlig.. har fått beskjed om testdag 16 dager etter embryo transfer. Som da blir til torsdag. 🙈

Jeg hadde testet i dag hvis jeg var deg, eller i morgen tidlig hvis du har veldig utvannet urin på kvelden.

Men det er meg da, jeg hadde ikke gått i kjelleren av negativ test. Gjør du det så er det litt tidlig.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (1 time siden):

Og lykke til uansett hva du velger å gjøre! 🤞

Anonymkode: 0ce56...af5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...