Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (4 timer siden):

Dagens eple var saftigere så forhåpentligvis var det bare det ene.

Nå har jeg smakt de og, det jeg spiste var kjempegodt :jepp:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (55 minutter siden):

Vaskevafler, det høres gjenkjennelig ut :ler: Men 6 var mange! Du har god tålmodighet! :Nikke:

Nå fikk jeg lyst på vafler! Hva hadde du på?

Måtte det. Har stått sikkert et år uten å være vasket etter sist bruk :spy: Var fett på sidene kun men likevel. Ekkelt. Så derfor mange vaskevafler etter vasking med klut. Skulle ønsket det hadde vært mulig å få vasket de vaffeljernene bedre.

Rumle skrev (37 minutter siden):

Nå har jeg smakt de og, det jeg spiste var kjempegodt :jepp:

Discovery?

Har du mye epler på trærne dine i år?

Rumle skrev (36 minutter siden):

Har du sett norske pærer noe sted?

Nei, ikke enda, men virker som det kommer inn frukt nesten hver dag nå, så kommer sikkert snart.

Rumle skrev (34 minutter siden):

Jeg tar ett til, for å dobbeltsjekke! :arwen:

Det er deg vel unt :Nikke:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (27 minutter siden):

Måtte det. Har stått sikkert et år uten å være vasket etter sist bruk :spy: Var fett på sidene kun men likevel. Ekkelt. Så derfor mange vaskevafler etter vasking med klut. Skulle ønsket det hadde vært mulig å få vasket de vaffeljernene bedre.

Discovery?

Har du mye epler på trærne dine i år?

Nei, ikke enda, men virker som det kommer inn frukt nesten hver dag nå, så kommer sikkert snart.

Det er deg vel unt :Nikke:

Ja :jepp:

Nei, har ganske lite :sukk:men, kan snart ta det som er av Discovery da, smaker alltid best med hjemmedyrket, synes jeg, så de skal nytes 😊

Heldigvis! :hoppe:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (18 timer siden):

Ja :jepp:

Nei, har ganske lite :sukk:men, kan snart ta det som er av Discovery da, smaker alltid best med hjemmedyrket, synes jeg, så de skal nytes 😊

Heldigvis! :hoppe:

Ja, så absolutt. Smaker helt annerledes enn kjøpt synes jeg :Nikke:

Daryl Dixon skrev (17 timer siden):

Vaffeljern er noe herk å vaske, og blir mye søl og da.

Ja. Mitt står enda på komfyren. Må vaske det før jeg lager middag :sukk:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så veldig god de plommene at jeg har spist opp resten av hva som var i kurven :plystre: Blir ikke noe eple på meg i dag. Har spist 7 plommer!

Har plantet steinen til ene plommen oppi forsøkspotten min. Vokser alt mulig oppi der. Er sikkert plantet for sent til at det vil bli noe, men er forsøket verdt :Nikke: Var slik jeg fikk plommetreet mitt, så vet det er mulig :Nikke:

Jeg må på leting etter mer maling. Jeg så det var sprukket opp i ene vinduet på soverommet. Hadde ikke tenkt å male dem, men bør vel det.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Var så veldig god de plommene at jeg har spist opp resten av hva som var i kurven :plystre: Blir ikke noe eple på meg i dag. Har spist 7 plommer!

Har plantet steinen til ene plommen oppi forsøkspotten min. Vokser alt mulig oppi der. Er sikkert plantet for sent til at det vil bli noe, men er forsøket verdt :Nikke: Var slik jeg fikk plommetreet mitt, så vet det er mulig :Nikke:

Jeg må på leting etter mer maling. Jeg så det var sprukket opp i ene vinduet på soverommet. Hadde ikke tenkt å male dem, men bør vel det.

Hvilke plommer var det du hadde? :)

Det er så vanvittig lummert her i dag, utrolig fuktig og varm luft :svett: Samme på dine kanter?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Hvilke plommer var det du hadde? :)

Det er så vanvittig lummert her i dag, utrolig fuktig og varm luft :svett: Samme på dine kanter?

Aner ikke. Pakken var bare merket med tall, og det var fra fylkene rundt her jeg bor :vetikke:

Alt for varmt. Er kaldt i skyggen, men i solen :daane:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (21 timer siden):

Aner ikke. Pakken var bare merket med tall, og det var fra fylkene rundt her jeg bor :vetikke:

Alt for varmt. Er kaldt i skyggen, men i solen :daane:

Synes det er lummert i skyggen og jeg, kanskje det bare er meg :vetikke:

Endret av Rumle
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Synes det er lummert i skyggen og jeg, kanskje det bare er meg :vetikke:

Jeg synes det bare er supervarmt inne enda vindu og balkongdør er oppe :svett:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det bare er supervarmt inne enda vindu og balkongdør er oppe :svett:

Vi slipper å bruke ekstra strøm i alle fall. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (1 minutt siden):

Vi slipper å bruke ekstra strøm i alle fall. 

Ja. Den er mer enn dyr nok som den er. Regnet på det. Om strømprisene kommer om mot 20 kr, som jeg hørte på nyhetene, så vil jeg få en regning på 4500 i måneden :( Og jeg har ikke varmtvann og varme å betale for :riste:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Ja. Den er mer enn dyr nok som den er. Regnet på det. Om strømprisene kommer om mot 20 kr, som jeg hørte på nyhetene, så vil jeg få en regning på 4500 i måneden :( Og jeg har ikke varmtvann og varme å betale for :riste:

Det er helt skremmende dyrt, her har strømmen doblet seg siden forrige måned, selv uten ekstra varme :haar:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (4 minutter siden):

Det er helt skremmende dyrt, her har strømmen doblet seg siden forrige måned, selv uten ekstra varme :haar:

Ja. Jeg ligger på 600 kr denne måneden før nettleie. Har ingenting på annet enn hva jeg må ha på, og lager middager som er kjappe å lage, så vet ikke helt hvordan jeg skal få ned forbruket om prisene stiger enda mer. Synes ikke det er ok å kanskje måtte betale 4500 bare for å ha lys på og strøm på kjøleskapene.

Endret av Sola de
Forrige måned blir det. Vi er i september! :)
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sola de skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg ligger på 600 kr denne måneden før nettleie. Har ingenting på annet enn hva jeg må ha på, og lager middager som er kjappe å lage, så vet ikke helt hvordan jeg skal få ned forbruket om prisene stiger enda mer. Synes ikke det er ok å kanskje måtte betale 4500 bare for å ha lys på og strøm på kjøleskapene.

Ikke ok i det hele tatt :sukk:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ikke opplyses om man skal stenge vannet/ rense rør/ tappe anlegg? Jeg glemte å sette inn en pakke med melk i morges. Oppdaget den ikke før nå og skulle tømme den ut. Var mye luft i rørene når jeg skulle skylle vekk melken. Ålreit det, men jeg var i dusjen kort tid før. Hadde ikke vært så digg å stå med håret fullt av shampoo og så ikke noe vann.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (15 timer siden):

Skal det ikke opplyses om man skal stenge vannet/ rense rør/ tappe anlegg? Jeg glemte å sette inn en pakke med melk i morges. Oppdaget den ikke før nå og skulle tømme den ut. Var mye luft i rørene når jeg skulle skylle vekk melken. Ålreit det, men jeg var i dusjen kort tid før. Hadde ikke vært så digg å stå med håret fullt av shampoo og så ikke noe vann.

Jo, jeg pleier å få en sms i forkant når det skjer, tror det er vanlig? :vetikke:

God fredag og helg til deg, Solamiiii :klem:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (18 timer siden):

Jo, jeg pleier å få en sms i forkant når det skjer, tror det er vanlig? :vetikke:

God fredag og helg til deg, Solamiiii :klem:

Ja, hva jeg og mener :vetikke: Har hvertfall ikke fått noe melding.

God lørdag og helg til deg og Rumlen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...