Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

:daane: :Gjesp: Ferdig med klesvask og helgehandel. Holdt på å legge klær på plass da alt kom fallende ned :daane: Nei nei nei tenkte jeg. Ble ikke like pent brettet sammen lagt på plass igjen for andre gang. Bare stuet alt, så kommer vel fallende ned neste gang jeg skal ha et plagg :bond:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle egentlig bare kaste noen metallstenger som står i hjørnet på balkongen. Var tiltenkt å være blomsterpinner for solsikker, men de feilet i år, og jeg trenger ikke så mange, så skal kaste noen. Jeg kom ut på balkongen og i stedet for å gjøre det jeg skulle gjøre, begynte jeg å tømme blomsterkasser for jord. Begynte fint med å få ene blomsterkassen halvveis inni en søppelsekk, så skulle jeg tømme ut jorda. søppelsekken veltet og all jorda utover balkonggulvet mitt, og under dette :raven:

Når det likevel var møkkete blitt og jeg måtte spyle over gulvet, så tok jeg for meg største potten min. Den er større enn potten til plommetreet, som har en svær tung og stor potte, så sier litt om størrelsen. Hvertfall. Begynte å grave oppi der. Har ikke vannet oppi denne siden i vår, men har regnet på den og jorda var våt og fylte opp 6 bæreposer med jord. Hadde disse igjen oppi søppelsekker. Fikk slepet dem etter meg ut i søppelet og fikk dagens styrketrening med å få dem oppi søppelet.

Hadde på meg hansker, men oppdaget etterpå at disse var gått hull på, så tror jeg ikke har hatt så skitne fingre siden jeg var liten pike :ler:

Så skulle det spyles. Jeg hadde bare en slik 5 liters vannkanne, så ble 15-20 turer mellom badet og balkongen for å hente vann til å spyle med. Etter dekket hadde blitt nogenlunde rent, så var det takrennen sin tur. Den er også ren og pen nå.

Skal ha svinestek til middag i dag, så måtte få den i ovnen før jeg satte meg ned. Tror ikke jeg vil klare å reise meg opp igjen med det første. Ble litt for mange akrobatiske bevegelser på meg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært avsted og kjøpt meg en sånn her ASåååååååååååå fin :rodmer: Hadde egentlig tenkt å ha den utenfor døren min, men setter man noe på fellesarealet her, så blir det fort borte vekk. Irriterende. Har store nisser med lykt i hånda som også hadde passet utenfor til jul, men av samme grunn kan jeg ikke det. Får heller gjemme den til neste bolig :Nikke:

Endret av Sola de
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Har vært avsted og kjøpt meg en sånn her ASåååååååååååå fin :rodmer: Hadde egentlig tenkt å ha den utenfor døren min, men setter man noe på fellesarealet her, så blir det fort borte vekk. Irriterende. Har store nisser med lykt i hånda som også hadde passet utenfor til jul, men av samme grunn kan jeg ikke det. Får heller gjemme den til neste bolig :Nikke:

Fin. Hvor kjøpte du den? Er det noen som stjeler,eller gale folk som mener at det ikke er lov med pynt i fellesarealet, og som bare kaster det? 

Jeg synes det er så koselig i blokker at folk har litt personlig dekor utenfor døra si. Generelt et fint inngangsparti er så trivelig. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (33 minutter siden):

Fin. Hvor kjøpte du den? Er det noen som stjeler,eller gale folk som mener at det ikke er lov med pynt i fellesarealet, og som bare kaster det? 

Jeg synes det er så koselig i blokker at folk har litt personlig dekor utenfor døra si. Generelt et fint inngangsparti er så trivelig. 

Sparkjøp :) Fant en katalog blant reklamen for en stund siden og forelsket meg :rodmer:  Så når jeg gikkk forbi måtte jeg innom :Nikke: Tror folk tror det er fritt fram for å ta, om noe står på fellesareal. Har vært tidligere beboere her, som har pleid å sette ut ting de vil kvitte seg med og dermed tror kanskje andre det bare er å ta alt som settes ut :vetikke: Men har vært lapper av og til om fremmede som har tatt seg inn i bygningen og stjålet, så sikkert en kombinasjon av begge deler. Samt at enkelte som bor her, har det med å tro at alt er deres. Kommer å anklager en for å ha stjålet egne ting :riste:  - jada samme som tror de har noe de skulle ha sagt.

Det synes jeg og. Ved heisen i hver etasje har det pleid å være pent, men forfaller mer og mer, så tror ikke det er noe som blir holdt ved like lenger.

Jeg har litt pynt fastmontert utenfor/ på min dør, men noe løst er ikke noe vits.

Det synes jeg og. Ser så innbydende ut :Nikke:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (3 minutter siden):

Sparkjøp :) Fant en katalog blant reklamen for en stund siden og forelsket meg :rodmer:  Så når jeg gikkk forbi måtte jeg innom :Nikke: Tror folk tror det er fritt fram for å ta, om noe står på fellesareal. Har vært tidligere beboere her, som har pleid å sette ut ting de vil kvitte seg med og dermed tror kanskje andre det bare er å ta alt som settes ut :vetikke: Men har vært lapper av og til om fremmede som har tatt seg inn i bygningen og stjålet, så sikkert en kombinasjon av begge deler. Samt at enkelte som bor her, har det med å tro at alt er deres. Kommer å anklager en for å ha stjålet egne ting :riste:  - jada samme som tror de har noe de skulle ha sagt.

Det synes jeg og. Ved heisen i hver etasje har det pleid å være pent, men forfaller mer og mer, så tror ikke det er noe som blir holdt ved like lenger.

Jeg har litt pynt fastmontert utenfor/ på min dør, men noe løst er ikke noe vits.

Det synes jeg og. Ser så innbydende ut :Nikke:

For noen utrivelige naboer...

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

For noen utrivelige naboer...

Ja. De ødelegger mye. Før svarte jeg dem på sms og åpnet døra når de ringte på. Nå lar jeg være. Når jeg møter på dem er det bare beskyldninger de kommer med. og framferden deres. Som om de alltid skal ta en for noe :riste:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (5 minutter siden):

Ja. De ødelegger mye. Før svarte jeg dem på sms og åpnet døra når de ringte på. Nå lar jeg være. Når jeg møter på dem er det bare beskyldninger de kommer med. og framferden deres. Som om de alltid skal ta en for noe :riste:

De må være rivtuskende gale. Burde bodd i en hytte midt ute i skogen sånne folk.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (30 minutter siden):

De må være rivtuskende gale. Burde bodd i en hytte midt ute i skogen sånne folk.

Akkurat hva jeg tenker også.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Ååååh! Hvor fant du de? :hoppe:

Jeg fant både på rema og på meny. Men de var litt tørre om jeg skal beskrive dem på noe måte. Var ikke så saftig.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Jeg fant både på rema og på meny. Men de var litt tørre om jeg skal beskrive dem på noe måte. Var ikke så saftig.

 

Tørre? Hmm håper ikle det gjelder alle? :vetikke: Kanskje en dårlig epleårgang i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (19 timer siden):

Tørre? Hmm håper ikle det gjelder alle? :vetikke: Kanskje en dårlig epleårgang i år?

Dagens eple var saftigere så forhåpentligvis var det bare det ene.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med et lite eksperiment. Jeg tåler epler dårlig på denne tiden av året. Det jeg gjør er å spise plommer før jeg spiser et eple. Gikk greit i går uten for mye trøbbel, så håper jeg får spist meg igjennom kurven jeg kjøpte uten å måtte lage eplekake til vinteren av resterende av eplene.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Holder på med et lite eksperiment. Jeg tåler epler dårlig på denne tiden av året. Det jeg gjør er å spise plommer før jeg spiser et eple. Gikk greit i går uten for mye trøbbel, så håper jeg får spist meg igjennom kurven jeg kjøpte uten å måtte lage eplekake til vinteren av resterende av eplene.

Mener du at du tåler epler bedre om du spiser plomme like før?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (12 minutter siden):

Mener du at du tåler epler bedre om du spiser plomme like før?

Plommer er bra for fordøyelsen :vetikke: Finner vel ut av det tidsnok.. :roll:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde vafler til middag i dag. Oppdaget jeg ikke hadde gjort rent vaffeljernet sist jeg brukte det :sjokkert: så ble først massiv rengjøring og stekte så 6 "vaskevafler" ( har dobbeltjern) før jeg så meg fornøyd nok. Må gi det en grundig vask igjen når det er kaldt blitt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde vafler til middag i dag. Oppdaget jeg ikke hadde gjort rent vaffeljernet sist jeg brukte det :sjokkert: så ble først massiv rengjøring og stekte så 6 "vaskevafler" ( har dobbeltjern) før jeg så meg fornøyd nok. Må gi det en grundig vask igjen når det er kaldt blitt.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Lagde vafler til middag i dag. Oppdaget jeg ikke hadde gjort rent vaffeljernet sist jeg brukte det :sjokkert: så ble først massiv rengjøring og stekte så 6 "vaskevafler" ( har dobbeltjern) før jeg så meg fornøyd nok. Må gi det en grundig vask igjen når det er kaldt blitt.

Vaskevafler, det høres gjenkjennelig ut :ler: Men 6 var mange! Du har god tålmodighet! :Nikke:

Nå fikk jeg lyst på vafler! Hva hadde du på?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...