Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Hmm...når den store sluttsummen for bruk av penger i et liv kommer, så er vi flere som får litt bakoversveis
m.h.t. innkjøp som måtte gis, eller selges videre, for fasongen passet ikke, eller str. var feil. Sko er fristende
på nett, men livsfarlige å kjøpe i virkeligheten. Jeg har stoppet nå. :( God lørdag for det om. Alle to i tråden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (22 timer siden):

Hmm...når den store sluttsummen for bruk av penger i et liv kommer, så er vi flere som får litt bakoversveis
m.h.t. innkjøp som måtte gis, eller selges videre, for fasongen passet ikke, eller str. var feil. Sko er fristende
på nett, men livsfarlige å kjøpe i virkeligheten. Jeg har stoppet nå. :( God lørdag for det om. Alle to i tråden. :) 

Mitt problem er at det knapt er sko å få i størrelse 42 til damer i skobutikkene, som ikke ser ut som gammel dame- sko, de få skoparene som er. Før brukte jeg 41, men siste 10 årene ish har jeg ikke kommet inn i annet enn støvler og enkelte skomerker i 41. Har begynt å lese antall cm på skoene, men problem oppstår, når det oppført ikke er helt i samsvar med hva som sendes. Så om et par sko er så så mange cm oppført i den størrelsen på nettsiden, så kommer et par sko i posten som er en halv cm kortere :riste: Da blir det ofte bomkjøp. Men helst er det at sko er så harde bak, at jeg får gnagsår som er årsak til at jeg ikke vil bruke sko. Eller at skoen føles veldig merkelig på.

God søndag :klem:

Rumle skrev (21 timer siden):

God lørdag herfra også :hallo:

God søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bestilt noen julegaver i går. Ene blir litt risky tror jeg. Vedkommende kan tolke gaven veldig feil, så kanskje jeg bør kjøpe en ting til, så det ikke blir misforståelser om hva jeg mener. Tror kanskje jeg gjør det :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste meg langt forbi overmett til middag i går. Klarte ikke spise noe mer i går, så først til frokost i dag sånn 18 timer senere ble det mat. Magen ble nok mett lenge før øynene :daane:

I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal lage. Får se hva jeg finner i fryseren eller i skapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min har visst oppdaget tinder. Er tredje herrebesøket denne uken. Trodde først det var samme fyr og kjæreste hun hadde fått seg men :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sagt det før. Kalender koblet til mailen min lever sitt eget liv. Fikk varsel nå om at jeg har legetime hos en lege jeg ikke har hatt på mange år :riste: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått shinet opp litt her i dag. Kastet et par sko ingen liker å ha på seg. Ene skoen er perfekt, men er noe i andre skoen, som stikker deg inn i foten. Mine sine prøvde dem, men klarte heller ikke å gå med den skoen slik. En singlet og en blondeoverdel ble også kastet. Jeg liker de der støvsugerne som ser ut som en oppvaskkost, men jeg lader den så sjelden opp at når jeg har en skikkelig shining, så går den alltid tom for strøm :bond: Står på lading nå. Fikk ryddet litt i kjøleskapet også.

Var på butikken en tur. ble pizzabit fra ferskvaren til middag i dag. Kjapt og gæli :) Er egentlig ganske god den de har. Er mye jalapeno på den.

Nå skal jeg skifte på senga. Tror jeg skal ta i bruk nye hodeputen jeg kjøpte på ikea da vi var der, når feriebesøket mitt var her. Kanskje vinterdynen skal tas i bruk og. Sover stort sett uten dyne nå, men blir vel fort kaldt nok til at den kommer i bruk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 21.8.2022 den 12.47):

Naboen min har visst oppdaget tinder. Er tredje herrebesøket denne uken. Trodde først det var samme fyr og kjæreste hun hadde fått seg men :riste:

Da går vel telefonen varm mellom overvåkingsnaboene, gjetter jeg? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Da går vel telefonen varm mellom overvåkingsnaboene, gjetter jeg? :unsure:

Sikkert. Jeg har sluttet å åpne døren når de ringer på, så unngår dem så godt det lar seg gjøre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen slike over dør- knaggrekke på noen dører her. På ene som sjelden er lukket, har det hengt mange jakker. Ble slik at for hver gang du gikk forbi så falt noen av dem ned. Fant så mange både jakker, en bukse, en morgenkåpe, to pledd og en kjole jeg ikke visste at jeg hadde. Morgenkåpen og to jakker går i søppelet. Ene stinket fabrikk. Har vasket den 3 ganger, i håp om å få bort lukten, men er sånn kjemisk lukt. Den andre ble for stor og tung og knapper som man nesten ødela fingrene sine for å få lukket. Morgenkåpen har jeg for lengst mistet beltet til, så den gikk også i søppelet. Brukte den ikke noe særlig.

Oppi en koffert har jeg plassert 12 jakker, som kan tas i bruk senere. Deriblant 5 regnjakker, 2 fake skinnjakker, jeg forelsker meg i. En dongerijakke. Slikt er vårjakke synes jeg, så blir ikke i bruk før til neste år. En boblejakke jeg dessverre har 2 til av liggende et eller annet sted. jeg kom over et godt tilbud, så kjøpte i størrelsen jeg er i, samt to i størrelsene under, men de er jo så for det første figursydde og så tykke at de blir for tette. Fant noen vårjakker til. Er ikke helt tid for dem nå.

Fant en jakke jeg kjøpte i fjor. Da var den for trang. Nå satt den som et skudd :hoppendeglad: Den er slik lettvekts boblejakke. Jeg liker dem best. Da kan man vandre både ute og innendørs uten å svette ihjel. Den blir nok hovedjakken min denne vinteren :Nikke:  Sammen med andre varmere vinterjakka jeg nylig kjøpte, kan jeg kan bruke når det blir minusgrader. Har enda i bruk varmere vinterjakken fra denne vinteren som var, men jeg vasker dem jo hver uke nærmest, så blir vel fort ødelagt den.

Jeg latt en regnjakke bli hengende. Fant en rosa en og. Trodde først det var gamle tur- regnjakken min, men denne ser helt ny ut, så har sikkert kjøpt en likedan, da den andre var så digg å gå tur i :rodmer: Denne pakket jeg i kofferten til senere bruk. Tenker det er greiest å bare bruke en om gangen. - Jeg har svært mange regnjakker i alle størrelser jeg har vært innom, men liker dem store, så bruker dem selv om de ikke helt passer lenger :) 

Noen vår og høstjakker får også bli hengende.

Vet jeg har alt for mange jakker. Men jeg er svært svak for vakre jakker :rodmer: Men mindre skal det bli. Har noen solide feilkjøp fra laredoute i et skap, som jeg skal få gitt vekk til fretex eller noe. Jeg glemte jeg måtte opp en størrelse i klærne der, så ble noen jakker kjøpt så små at jeg må tilbake til størrelser jeg brukte som barn for å komme inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

Du skulle fått en egen sang, ikke se min kjole, men se min jakke. 

:Nikke:  Jeg har nok mer jakker enn kjoler :ler: Er jo så mange vakre å velge mellom. Dessuten er det fint å ha en/ flere til enhver tenkelig anledning :rodmer: Og i ørten forskjellige farger ikke minst.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle spise kveldsmat. Oppdaget jeg har kjøpt laktoseredusert melk i dag i stedet for laktosefri melk! En eller ansatt på nærbutikken har plassert laktosereduserte melken der laktosefri melken pleier å stå :raven: Merker jeg blir irritert. Er mange som ser dårlig og da kan slike feil få større konsekvenser. Jeg oppdaget det før jeg fikk den i meg heldigvis, men gjett om de skal få høre det i morgen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at en kunde har satt melken tilbake feil plass for andre pakkene som sto der var laktosefri. Skummelt slikt.

 

Har vært på kjøpesenteret. Fikk kjøpt tusjer blant annet og hentet noen medisiner. Gikk kjapt. Var på vei hjem igjen med bussen under et kvarter etter jeg kom dit. Pleier å være som en virvelvind når jeg er i butikker. Like fort ut som jeg kom inn. Foretrekker nettshopping som dere vet :ler: 

Endret av Sola de
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt i bruk nye dun og fjærputen jeg kjøpte for noen uker siden. Den stinker! Som i skrekkelig stygg lukt i fra den. Har brukt dunputer i alle år, og ikke opplevd at de luktet fra før. Jeg tenkte den kanskje ville lukte mindre natt nummer to i bruk, men om mulig synes jeg den stanker verre, eller bare nesa mi, som har fått nok av lukten :vetikke:  Har heldigvis flere puter jeg kan bruke. Lurer på hva som får den til å lukte slik :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En av tingene jeg bestilte på lørdag av julegaver kom i dag. Har ikke fått noe melding om at resten er sendt, så kommer vel når det kommer.

Er så supervarmt i dag. Eller. Er lummert, så alt for varmt til å ha jakke på seg, men likevel litt kaldt til å gå uten. Er meldt sånn vær hele uken, så skal få svettet i fra meg.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkerdragehode! :opplyser:

Dracocephalum_moldavica20090710_32.jpg

Ligner en del både på løvemunn i fasongen og blå salvie, bare at denne har mer lilla i blåfargen :jepp:

Nydelig farge forresten veldig sterk og flott i sollyset.

Denne salvien må du prøve en gang og, den er også helt nydelig i fargen;

Salviapatens.jpg

Salvia patens. Mener jeg leste et sted at det er den blåeste, som i ren blå, fargen som finnes på blomster. Den er så fin! Har sådd den selv et par ganger, den tar veldig lang tid før den blomstrer, så føler blomstringen blir for kort for alt styret, men gu den er flott! Om du prøver noen gang, lønner det seg nok å så tidlig inne :jepp:

 

 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Tyrkerdragehode! :opplyser:

Dracocephalum_moldavica20090710_32.jpg

Ligner en del både på løvemunn i fasongen og blå salvie, bare at denne har mer lilla i blåfargen :jepp:

Nydelig farge forresten veldig sterk og flott i sollyset.

Denne salvien må du prøve en gang og, den er også helt nydelig i fargen;

Salviapatens.jpg

Salvia patens. Mener jeg leste et sted at det er den blåeste, som i ren blå, fargen som finnes på blomster. Den er så fin! Har sådd den selv et par ganger, den tar veldig lang tid før den blomstrer, så føler blomstringen blir for kort for alt styret, men gu den er flott! Om du prøver noen gang, lønner det seg nok å så tidlig inne :jepp:

 

 

Å! :hoppe: Den er rett og slett nydelig :rodmer:  Er stilk og bladene stikkende?

Skulle til å si den var veldig fin den blåfargen. Kan ikke bli renere enn fra naturen selv :Nikke: Skal forsøke meg på den til neste år. Når sår du?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg de naboene mine som tror de har noe de skulle sagt har tråkket over en grense. Hørte lyder i døren min da jeg skulle ut på kjøkkenet. Så ut av kikkerhullet og der sto faen med ene av dem og så for meg ut som enten lyttet ved døren eller hva jeg oppfattet tittet inn kikkerhullet. Kan man se noe andre veien? Jeg tok hardt i dørhåndtaket og hun gikk :riste: Får være grenser. Jeg har sendt en klage.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...