Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Nå er jeg rimelig fornøyd med meg selv :ler: Har fått ryddet ting jeg har utsatt og utsatt i alt for lange tider. Har vært ute med en hel søppelsekk stappfull. En skjærfjøl, et sengeteppe, noen stolputer, en jakke, en bluse og en bukse. Noen kleshengere, noen gardiner, en manual på 1 kg. Hadde ikke tenkt å kaste den, men den hadde liggi i en pose sammen med blant annet noe kosmetikk, som den hadde smadret og var skikkelig klistrete og ekkel blitt. Var for å være ærlig i tyngste laget for pinglete meg. 1/2 kg hadde nok vært bedre :Nikke: Høres kanskje merkelig ut, men mistet så mye muskelmasse i forbindelse med vektnedgang for noen år siden. Ble så ille den gang at jeg måtte ta tak med begge hender for å klare å løfte en pakke med mel på butikken :riste: Skulle vært like lett å bygge muskler, som det er å miste dem.

Nå skal jeg slappe av litt. Se på et eller annet gold rush- program på tv og lage middag om litt :)

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :sol:

Merker godt vi går mot kaldere tider. Var egentlig for kaldt til å gå i skyggen med vårjakke på seg. Hadde langermet genser under. Må nok ha skjerf på meg i morgen. Tror det begynner å bli tid for å bruke boblejakke igjen. :fryser:

I dag skal jeg straks se på begravelsesendingen på nrk og få ryddet litt i stua. Har noen stabler med klær som skal ryddes plass til i skapet i gangen. Må nok legge sammen det som er av klær i det, på nytt igjen, da det ofte har falt ut når jeg skulle hentet noe der og jeg har bare stappet alt inn igjen. Er nok sikkert noen t- skjorter som kan kvittes med også. 

Var en tur på nærbutikken.  Er så dyrt blitt alt. Alt pleide å være veldig mye dyrere der enn på billigere butikker, men nå er det blitt helt ekstremt der. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola! Jeg har også nettopp kastet noen manualer, så vittig. Kanskje de blir bestevenner med dine på de evige manual-marker? :Nikke: 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 timer siden):

Sola! Jeg har også nettopp kastet noen manualer, så vittig. Kanskje de blir bestevenner med dine på de evige manual-marker? :Nikke: 

:Nikke: Så kjekt for min å få selskap! :ler: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sitti og sett på begravelsen fra klokken 10 i morges. Har fått laget middag også. Hadde noen kjøttkaker jeg lagde tidlig på sommeren, hjemmelaget kålstuing, fløtesaus, potet og tyttebærsyltetøy :spise: Ble så alt for veldig godt :spise: Pleier vanligvis å ha fisk på mandager, men pga jeg hadde kål kuttet opp i en pose liggende, så ble det, det i dag. Får ha torsk i morgen i stedet :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

god formiddag :sol:

Har fått lagt i sammen og lagt på plass alle klærne i klesskapet i gangen. Er et slikt med 3 dører hvorav ene delen er med hyller og resten er til å henge opp. Stappfullt var det og enda mer stappfullt ble det, men enn så lenge ligger alt på plassen sin igjen. 

Fant ut hvor jeg hadde lagt noe sengetøy jeg ikke kunne finne da jeg ryddet i sengetøykommoden min. Så skal få vasket det opp igjen og lagt på plass der det skal ligge.

Blir så mye ryddigere overalt når man får ryddet vekk klær :Nikke:

Nå står en alt mulig rart i- reol i gangen for tur. Håper på å få tømt nederste hyllen så jeg kan få plassert noen sko der. Skohyllene mine skulle jeg ha gått igjennom også, men har gnagsår på ene hælen så får vente litt med det. Må prøve meg igjennom alle skoene og det blir alt for mange par å prøve med gnagsårhæler.

Nå skal se på SWAT på tv og slappe av litt.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt og så på NCIS i sted. Var ei gravid jente, som hadde blitt kidnappet ti år tidligere og blitt holdt fanget i en kjeller. Fikk meg til å tenke på de sakene i Østerrike og Tyskland om jeg ikke erindrer feil. Lurer på hvordan det har gått med dem. Om de klarer å leve relativt normale liv, eller om de er helt ødelagt blitt. Er så mye ondskap i denne verden. Skjønner ikke hvordan folk som gjør slikt, tenker.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og handlet. Måtte ha brød. Har ikke kjøpt brød siden fredag eller var det lørdag :unsure: Var så tørt blitt i går da jeg skulle spise kveldsmat i går, at jeg ikke ville spise mer av det. Kjøpte to brød i dag. Skulle egentlig bare ha vanlige speltbrødet mitt, men de hadde et gulrotbrød, som så, så veldig godt ut, så kjøpte det også. Kjøpte kjøttkaker fra fjordland og en frossenpizza, så er hva som blir til middag de neste dagene :spise: 

Fikk ny bok i bokserien min i posten. Hvilket passer utmerket, da jeg i går begynte å lese på bok 23 i går, så fint å få fortsette rett på bok 24 og 25  :ac:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (19 minutter siden):

Har vært og handlet. Måtte ha brød. Har ikke kjøpt brød siden fredag eller var det lørdag :unsure: Var så tørt blitt i går da jeg skulle spise kveldsmat i går, at jeg ikke ville spise mer av det. Kjøpte to brød i dag. Skulle egentlig bare ha vanlige speltbrødet mitt, men de hadde et gulrotbrød, som så, så veldig godt ut, så kjøpte det også. Kjøpte kjøttkaker fra fjordland og en frossenpizza, så er hva som blir til middag de neste dagene :spise: 

Fikk ny bok i bokserien min i posten. Hvilket passer utmerket, da jeg i går begynte å lese på bok 23 i går, så fint å få fortsette rett på bok 24 og 25  :ac:

Hvilken serie leser du? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på noen hus til salgs. Reale oppussingsobjekter. Forelsket meg litt, så sitter og tegner ned en løsning til hvordan jeg kunne ha gjort kjøkkenet. Irriterer meg at det kun er slike falleferdige rønner jeg faller for. Hagene og husene utvendig ser jo bare fullstendig amazing ut :rodmer:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola, hvilken kålstuing bruker du? Eller lager du fra bunnen av? Har fått med meg at du skriver at du har det til middag innimellom :Nikke: Skulle ønske de hadde det ferdig i den frisk&grønn serien, for de har så mange gode produkter, men det ser ikke ut som det dukker opp :vetikke:

:blomst:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Sola, hvilken kålstuing bruker du? Eller lager du fra bunnen av? Har fått med meg at du skriver at du har det til middag innimellom :Nikke: Skulle ønske de hadde det ferdig i den frisk&grønn serien, for de har så mange gode produkter, men det ser ikke ut som det dukker opp :vetikke:

:blomst:

 

Jeg lager den selv. Koker kål først. Har så en kjele hvor jeg smelter smør. Rører inn mel og har kokevann fra kålen i til passende jevning. Har i kålen. Smaker til med salt, pepper og sukker. Supergodt! :spise: Liker ikke de kjøpingsstuingene.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (8 minutter siden):

Jeg lager den selv. Koker kål først. Har så en kjele hvor jeg smelter smør. Rører inn mel og har kokevann fra kålen i til passende jevning. Har i kålen. Smaker til med salt, pepper og sukker. Supergodt! :spise: Liker ikke de kjøpingsstuingene.

Nam nam, det er jo alltid best med hjemmelaget :Nikke: Jeg har aldri smakt ferdiglaget kålstuing selv, men tror den kunne vært god om grønn&frisk laget, for de har mye som er veldig godt, synes jeg :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Nam nam, det er jo alltid best med hjemmelaget :Nikke: Jeg har aldri smakt ferdiglaget kålstuing selv, men tror den kunne vært god om grønn&frisk laget, for de har mye som er veldig godt, synes jeg :jepp:

Usikker på om jeg har smakt noe fra dem :unsure: Eneste jeg har kjøpt er ferdigskrelte mandelpoteter fra fjordland til jul, da de holder formen. Selvkokte koker jeg i stykker.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos de lærde og skulle hjem. Hadde kjøpt bussbillett, men oppdaget fort det ville være uforsvarlig å bevege meg så mye fra hvor jeg sto, så ringte etter drosje. Jeg oppga ikke noe navn, så ble litt forbauset når sjåføren visste etternavnet mitt. Har oppgitt navn tidligere når jeg har bestilt. Blir dette lagret? Synes det var litt rart.

Endret av Sola de
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (2 timer siden):

Var hos de lærde og skulle hjem. Hadde kjøpt bussbillett, men oppdaget fort det ville være uforsvarlig å bevege meg så mye fra hvor jeg sto, så ringte etter drosje. Jeg oppga ikke noe navn, så ble litt forbauset når sjåføren visste etternavnet mitt. Har oppgitt navn tidligere når jeg har bestilt. Blir dette lagret? Synes det var litt rart.

Kanskje han kjente deg igjen??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Kanskje han kjente deg igjen??

Tror ikke han har kjørt meg før :vetikke: Men han leste navnet mitt av en lapp i bilen :vetikke:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

Tror ikke han har kjørt meg før :vetikke: Men han leste navnet mitt av en lapp i bilen :vetikke:

 

Ja... så rart. De har ikke sånn at navn og nummer kommer opp når man ringer der da? Du ringte fra egen mobil? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (7 minutter siden):

Ja... så rart. De har ikke sånn at navn og nummer kommer opp når man ringer der da? Du ringte fra egen mobil? 

Jeg er ikke registrert i telefonkatalogen. Kommer ingenting opp om man googler hverken navn eller nummer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...