AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #101 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Tuller du? Anonymkode: 2e5b9...39f Har ikke peiling, men trodde det. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #102 Skrevet 12. juli 2022 De lever ikke over evne, de lever slik de har råd til. Anonymkode: e4687...87d 2
fru Alving Skrevet 12. juli 2022 #103 Skrevet 12. juli 2022 Om de har 13 millioner i lån så har de garantert boligverdien på mye mer, eller så hadde de ikke fått låne så mye. Og et innspill, jeg kunne garantert betalt ned mye mer på boligen men prioriterer å bruke mer i hverdagen. Det er viktig å leve nå med det livet du har, ikke hele tiden usette ting og vente med alt. Et par jeg kjenner ble pensjonister nå nylig og er begge i starten av 60 årene. De har hatt mange planer for å reise og dra på hytta og kose seg, men så blir han syk og ender mest sannsynlig opp i rullestol. Det er noe med å gjøre ting, reise og oppleve mens du har glede av det. Jeg tenker også at om jeg ikke får betalt ned hele lånet på boligen min, la meg si det er en million igjen i gjeld så er det ikke noe stort problem. Huset mitt er garantert verdt mye mer enn i dag om 10/20/30(!) år og om jeg da har en million eller to i gjeld så er det kanskje ikke så stort problem. Det blir uansett mye igjen til arvingene😅 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #104 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men når venninnen blir oppringt av Inkasso så skurrer det jo. Anonymkode: 40e95...e14 Har skjedd meg, var skjedd en glipp, så det kan skje Anonymkode: eebcd...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #105 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen vinner i Lotto, det er like stor sjanse for å vinne jackpot i Lotto som at et helikopter styrter ned i boligen din Anonymkode: 449f9...a85 Joda, ligger godt på overskudd også i år. Spiller for 100,- i uken, så langt har jeg vunnet over 60k Ikke gamechanging mye penger men greie fuck it penger Anonymkode: eebcd...cf6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #106 Skrevet 12. juli 2022 Tror ikke man lever over evne, når man har så store verdier. Verre med ho som er uføre-trygda på minstesats å kjører Tesla, satt litt på spissen… 😜 Anonymkode: b09f9...d7f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #107 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror du har rett der. Da vi gikk på skolen hadde hun veldig mye merkeklær, men da jobbet hun ved siden av skolen. Hun er kjempepen og har alltid vært litt over oss andre, men hun er veldig snill og empatisk. Vet bare at da vi var på stranda sammen for en god del år siden ringte tlf hennes, og hun ropte til meg; bare ta den. Det var inkassobyrå. Hørte hun sa at hun ikke hadde hentet posten på en stund siden hun ikke var hjemme. Jeg sa ingenting, synes det var ubehagelig. Like etter hadde hun hodepine og dro hjem. Så tenker hun hvertfall den tiden levde litt over evne. Vi fikk baby samtidig og hun hadde mange vogner, både til byvandring og trening. Det var samme tid hun fikk den tlf. Babyen hadde alt av beste merke ull, og dyre skinn og leker/ utstyr. Jeg hadde bare ei vogn jeg. Hun er alltid glad, positiv, energisk, empatisk og snill. Anonymkode: 449f9...a85 Det høres ut som om hun er ekstremt opptatt av fasade og at alt skal se bra ut fra utsiden, koste hva det koste vil. 17 mill i gjeld utgjør vel ca 90 000-100 000 kroner i avdrag per måned alene. Mtp tidens hissige renteøkninger så vil en så enorm gjeld fort bli fullstendig ukontrollerbar, men det ser jo ut som om de har en massiv pengestrøm inn mtp flere dyre fritidsboliger, yacht, utenlandsferier, stort overforbruk osv. Anonymkode: 3a065...15b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #108 Skrevet 12. juli 2022 fru Alving skrev (33 minutter siden): Om de har 13 millioner i lån så har de garantert boligverdien på mye mer, eller så hadde de ikke fått låne så mye. Og et innspill, jeg kunne garantert betalt ned mye mer på boligen men prioriterer å bruke mer i hverdagen. Det er viktig å leve nå med det livet du har, ikke hele tiden usette ting og vente med alt. Et par jeg kjenner ble pensjonister nå nylig og er begge i starten av 60 årene. De har hatt mange planer for å reise og dra på hytta og kose seg, men så blir han syk og ender mest sannsynlig opp i rullestol. Det er noe med å gjøre ting, reise og oppleve mens du har glede av det. Jeg tenker også at om jeg ikke får betalt ned hele lånet på boligen min, la meg si det er en million igjen i gjeld så er det ikke noe stort problem. Huset mitt er garantert verdt mye mer enn i dag om 10/20/30(!) år og om jeg da har en million eller to i gjeld så er det kanskje ikke så stort problem. Det blir uansett mye igjen til arvingene😅 Med tanke på forvitringen av det norske helsevesenet så skal paret du snakker om være svært takknemlige for at de har en solid økonomi nå som han har havnet i rullestol. Da har de råd til å kjøpe seg private tjenester som vaskehjelp, tilsyn, fotpleie, tilrettelagt bolig osv, i stedet for å få 8 minutters hjemmesykepleie tre dager i uken. Jeg har selv en morfar på 86 år som ikke får sykehjemsplass på tross av 3 hjerteinfarkt, stadige angstanfall og utallige fall i gulvet i hjemmet de siste par årene. Han fikk innvilget kommunal vaskehjelp hver 8. uke og 10 min tilsyn av hjemmesykepleie morgen og kveld. Anonymkode: 3a065...15b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #109 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du er fornøyd med livet deres; Hvorfor kaster du bort tiden med å skrive en tråd om noen andres livsstil på KG? Det er vel det samme for deg hvordan de finansierer livsstilen sin ? 🤷♀️ Anonymkode: 7b645...f47 jeg synes det er et interessant spørsmål. For det er et faktum at det er mange mennesker som har en livstil som ligner den ts beskriver, som det er litt vanskelig å forstå hvordan de finansierer. Lever de over evne? Er alt lån? spørsmålene er interessante, fordi disse menneskene typiske legger ut perfekte bilder av det perfekte livet sitt i sosiale medier, og bidrar til en sammenligningskarusell som man skal være sterk for ikke å kaste seg på. Jeg tenker at dette ikke er et privatspørsmål, men et spørsmål om samtidskulturen, som vi bør snakke om. Anonymkode: 4b10f...ee2 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #110 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tror ikke man lever over evne, når man har så store verdier. Verre med ho som er uføre-trygda på minstesats å kjører Tesla, satt litt på spissen… 😜 Anonymkode: b09f9...d7f De har store verdier, men det er det jo banken som eier Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #111 Skrevet 12. juli 2022 Du er en dårlig venninne som utleverer venninnen din.. hadde lett kjent igjen tingene du beskriver hadde jeg kjent deg. Skjerp deg ts, og pass dine egne saker. Du har ikke noe med hva de bruker lenger på! Anonymkode: 5fdd5...272 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #112 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det høres ut som om hun er ekstremt opptatt av fasade og at alt skal se bra ut fra utsiden, koste hva det koste vil. 17 mill i gjeld utgjør vel ca 90 000-100 000 kroner i avdrag per måned alene. Mtp tidens hissige renteøkninger så vil en så enorm gjeld fort bli fullstendig ukontrollerbar, men det ser jo ut som om de har en massiv pengestrøm inn mtp flere dyre fritidsboliger, yacht, utenlandsferier, stort overforbruk osv. Anonymkode: 3a065...15b Hun har alltid vært veldig opptatt av fasade. Uten han hadde hun bodd rimelig og måtte snu på krona. hun er en typisk «rikmannsfrue» hadde jeg tjent gode penger hadde jeg nok unnet meg ting, men veldig sårbart å leve som konge på mannens penger. Blir det slutt så kan hun ikke fortsette den e livsstilen. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #113 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er en dårlig venninne som utleverer venninnen din.. hadde lett kjent igjen tingene du beskriver hadde jeg kjent deg. Skjerp deg ts, og pass dine egne saker. Du har ikke noe med hva de bruker lenger på! Anonymkode: 5fdd5...272 Om hun hadde lest dette hadde hun ikke kjent seg igjen da jeg skriver om på detaljene men likevel får fram poenget. Som andre har skrevet her er det et samfunnsspørsmål da dette gjelder ganske mange. Når folk legger ut i hytt og pine på sosiale medier om det perfekte livet, og diamantringen hun fikk i fjor, klart folk lurer. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #114 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da tjener vel han 3M på bilselgerjobben da. Skjønner ikke hvorfor du mener de lever over evne. Anonymkode: da409...490 Tjener du 5M for den saks skyld, så lever man over evne med 17M i lån Anonymkode: 8e47e...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #115 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De lever ikke over evne, de lever slik de har råd til. Anonymkode: e4687...87d Kanskje? Vet ikke. Men folka på luksusfellen har levd godt lenge de også, og alle rundt de tenker jo at de har råd.. sier ikke at det gjelder min venninne. Men vil tippe de bruker 3000 i uka på restauranter, og sikkert 10.000 i mnd på annet luksus. men har de økonomi til det er det jo ikke noen sak, men det er jo noe som ligger i bunn siden behovet og trangen for å dele alt dette på sosiale medier er så stort. Jeg personlig hadde synes det var flaut å gå med ei veske til 20.000.. Fordi jeg er en vanlig person. Folk hadde synes jeg var helt dum Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #116 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tjener du 5M for den saks skyld, så lever man over evne med 17M i lån Anonymkode: 8e47e...9a3 På seeiendom hadde de 17 mill i lån i mars 2022. Men på inntektstoppen står det at mannen har ca 3 mill i formue i 2021 hvordan går det an? Hus og hytte ble bygd i 2019. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #117 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje? Vet ikke. Men folka på luksusfellen har levd godt lenge de også, og alle rundt de tenker jo at de har råd.. sier ikke at det gjelder min venninne. Men vil tippe de bruker 3000 i uka på restauranter, og sikkert 10.000 i mnd på annet luksus. men har de økonomi til det er det jo ikke noen sak, men det er jo noe som ligger i bunn siden behovet og trangen for å dele alt dette på sosiale medier er så stort. Jeg personlig hadde synes det var flaut å gå med ei veske til 20.000.. Fordi jeg er en vanlig person. Folk hadde synes jeg var helt dum Anonymkode: 449f9...a85 Forstår hva du mener, altfor mange i dag prøver å leve et luksus liv for fasaden sin skyld basert på lån. Tror at dette er en trend som forhåpentligvis vil snu nå. Anonymkode: 8e47e...9a3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #118 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje? Vet ikke. Men folka på luksusfellen har levd godt lenge de også, og alle rundt de tenker jo at de har råd.. sier ikke at det gjelder min venninne. Men vil tippe de bruker 3000 i uka på restauranter, og sikkert 10.000 i mnd på annet luksus. men har de økonomi til det er det jo ikke noen sak, men det er jo noe som ligger i bunn siden behovet og trangen for å dele alt dette på sosiale medier er så stort. Jeg personlig hadde synes det var flaut å gå med ei veske til 20.000.. Fordi jeg er en vanlig person. Folk hadde synes jeg var helt dum Anonymkode: 449f9...a85 Jeg tenker også at hvis folk har innkomst av penger som tillater et sånt enormt forbruk, så hadde de kanskje ikke hatt behov for å "bevise" det via facebbok el. SoMe. Men ikke vet jeg. Jeg lar meg ikke påvirke av hva andre har. Eier noen en veske til 10-20.000 så blir jeg ikke imponert for jeg ser ikke forskjell på billige vesker og dyre vesker. Og det gjelder biler osv...jeg lar meg ikke imponere av døde ting eller titler. Si meg heller hvem du er som person, det syns jeg er mer interessant. Litt trist hvis vedkommede kun blir husket for sin dyre LV-veske etter sin død. -satt på spissen. Anonymkode: d5ebf...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #119 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Akkurat samme som oss. Vi har også 1,6 på lånet og synes pengene flyr ut av kontoen. Da er det snakk om drivstoff, mat, og nødvendige ting liksom. En ferie kan fort bli veldig dyr, da en Åse skal ha mat og drikke, opplevelser og kanskje kjøpe noe ekstra. forstår ikke at folk får det til. Anonymkode: 449f9...a85 Hva har dere da i inntekt? Vi har over 5 mill i lån og vi greier oss ok. Anonymkode: ac840...4ee
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #120 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg tenker også at hvis folk har innkomst av penger som tillater et sånt enormt forbruk, så hadde de kanskje ikke hatt behov for å "bevise" det via facebbok el. SoMe. Men ikke vet jeg. Jeg lar meg ikke påvirke av hva andre har. Eier noen en veske til 10-20.000 så blir jeg ikke imponert for jeg ser ikke forskjell på billige vesker og dyre vesker. Og det gjelder biler osv...jeg lar meg ikke imponere av døde ting eller titler. Si meg heller hvem du er som person, det syns jeg er mer interessant. Litt trist hvis vedkommede kun blir husket for sin dyre LV-veske etter sin død. -satt på spissen. Anonymkode: d5ebf...5c2 Jeg har heller ikke peiling på billige eller dyre vesker. Men det behovet for å vise frem alt er ekstremt. Mannen er ikke så ille, men menn generelt er ikke så ivrige på å dele alt på some. Men for henne er det ekstremt viktig. Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg vært mer diskre. Men jeg er ikke type person som har orket å leve slik om jeg hadde mye penger. Arven jeg mottok er ikke samtaletema eller noe jeg sier til folk. Fordi jeg føler det er privat og ikke av andres interesse. Skal bare betale ned gjeld med den, og den er ikke så stor at jeg får betalt ned hele lånet heller. Men nesten halvparten. Min drøm er å få ned lånet og ha tryggheten der, om en av oss blir syk eller ufør kan vi fortsatt beholde huset og ha et normalt liv Anonymkode: 449f9...a85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå