AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Min venninne er gift og har 4 barn. de har et stort nytt 3 etg funkis villa, 2 etg nybygd hytte på Geilo, sommerhus på landet, stor og ny båt, kajakker til hele familien, nyeste bilene, vannscooter og alt interiør er dyrt design. de selv og barna har nyeste iPhone, ps5, dyre merkeklær til hele familien. De spiser ute mange ganger i uka og vinkvelder med venninner flere ganger i uka. i vår var mannen hennes på guttetur til USA. Rett etter han kom hjem reiste hun på venninnetur til Maldivene. De har vært på Dyreparken, Tusenfryd, Bø sommerland og Hunderfossen i sommer. Så reiste mor og datter ei uke til Hellas, og nå er hele familien på Granca i 2 uker. De er en fin familie og trivelige folk. Jeg og mannen har gode jobber og jobber fullt. Allikevel har vi ikke råd til en brøkdel av deres livsstil, ikke at det er noe mål for oss. Vi kan reise på en vanlig ferie en gang i året. Unner venninnen min det livet de lever, (vi er ikke nære venninner) og grunnen til jeg vet alt dette er fordi hun forteller selv, og legger ut ca 10 ganger pr dag på sosiale medier. De har ikke rike foreldre og de har ikke arvet. Hun er lærer og han er bilselger og tjener ganske bra. Allikevel synes jeg de lever ekstremt over evne. Er dette normalt ? dere kan slippe å dra misunnelses kortet og pass på deg selv. Jeg er ikke misunnelig, bare fascinert over hvordan enkelte lever. Jeg er fornøyd med livet vårt. Anonymkode: 449f9...a85 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Jeg forstår meg ikke på de. Jeg har i år en nedbetalt bolig som jeg betalte ned over 8 år. Har altså ingen boliggjeld og jeg er i 30-årene. Dette er livet jeg vil leve. Fri for økonomiske bekymringer. Jeg er veldig sparsommelig og minimalistisk av meg, hater å shoppe. Men kafé og lignende, det liker jeg! Du finner meg gjerne ofte på deichmanske også! Elsker å se i hyllene med bøker, som jeg kan låne gratis! Har noen kolleger som er slik som dine venner. Det er ikke de jeg prater mest med, for å si det sånn. Men LV veske, det har hun med seg på jobb! Anonymkode: a487a...ac0 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 De har garantert vunnet i lotto. Anonymkode: 2425e...f4a 25 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Hvis du er fornøyd med livet deres; Hvorfor kaster du bort tiden med å skrive en tråd om noen andres livsstil på KG? Det er vel det samme for deg hvordan de finansierer livsstilen sin ? 🤷♀️ Anonymkode: 7b645...f47 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har garantert vunnet i lotto. Anonymkode: 2425e...f4a Nei de har ikke det. Vet de har 17 mill i lån. På hus og hytte. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er fornøyd med livet deres; Hvorfor kaster du bort tiden med å skrive en tråd om noen andres livsstil på KG? Det er vel det samme for deg hvordan de finansierer livsstilen sin ? 🤷♀️ Anonymkode: 7b645...f47 Nå var det ikke slike svar jeg var ute etter. Anonymkode: 449f9...a85 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei de har ikke det. Vet de har 17 mill i lån. På hus og hytte. Anonymkode: 449f9...a85 Men dersom de har såpass mye i lån så tjener de vel deretter? La de leve sitt liv på sin måte, så kan du leve ditt på din måte. At du ikke forstår er egentlig irrelevant, og dersom de har økonomiske problemer er ikke ditt problem. Anonymkode: 0af64...602 9 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei de har ikke det. Vet de har 17 mill i lån. På hus og hytte. Anonymkode: 449f9...a85 Da tjener vel han 3M på bilselgerjobben da. Skjønner ikke hvorfor du mener de lever over evne. Anonymkode: da409...490 10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da tjener vel han 3M på bilselgerjobben da. Skjønner ikke hvorfor du mener de lever over evne. Anonymkode: da409...490 Hvis ikke dette er å leve over evne hva er da å leve over evne? for noen dager siden var det ei som opprettet en tråd her om en Europa ferie hun hadde vært på og var fornøyd med, og hun fikk sider opp og sider med med dritt fordi hun «skrøyt» nå er det motsatt? Anonymkode: 449f9...a85 4
Tanuki Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 Men, hvor mye vet du egentlig om økonomien dems? Helt enig at det virker som et enormt forbruk, men hvr mye vet du egentlig? Har de fond, aksjer? Spart opp under corona? Og husk å ta SoMe med en stor klype salt. 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 Noen mennesker har lån opp til ørene bare for at de lever på spesielt måte. Ofte når de har begynt å leve bedre kan de ikke slutte. Jeg vil si med 17 millioner i lån vil de jo ha sånn 30-50 tusen i lån hver mnd...(lånekalkulator). Da må de selge noe på si...😳😳😳 Anonymkode: 4e7a7...73e 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du er fornøyd med livet deres; Hvorfor kaster du bort tiden med å skrive en tråd om noen andres livsstil på KG? Det er vel det samme for deg hvordan de finansierer livsstilen sin ? 🤷♀️ Anonymkode: 7b645...f47 Herregud, det må vel være lov å lure på hvordan andre får det til?!? Hun har jo ikke kritisert noen…. Hjelpe meg! Anonymkode: 24ef8...708 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 Tanuki skrev (3 minutter siden): Men, hvor mye vet du egentlig om økonomien dems? Helt enig at det virker som et enormt forbruk, men hvr mye vet du egentlig? Har de fond, aksjer? Spart opp under corona? Og husk å ta SoMe med en stor klype salt. Vet bare at de har så mye lån da de fortalte det engang. Ellers vet jeg ikke om de har aksjer eller andre ting. Dette jeg skrev om vår / sommer. Slik er det hvert år, voldsomme ferier og livsstil hele tiden. Året rundt Anonymkode: 449f9...a85 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen mennesker har lån opp til ørene bare for at de lever på spesielt måte. Ofte når de har begynt å leve bedre kan de ikke slutte. Jeg vil si med 17 millioner i lån vil de jo ha sånn 30-50 tusen i lån hver mnd...(lånekalkulator). Da må de selge noe på si...😳😳😳 Anonymkode: 4e7a7...73e Ja det vil jeg tro, hvis de ikke bare betaler renter på lånet da. Jeg synes alt er så dyrt. Bare å pusse opp et rom i huset, kjøpe ny sykkel til barna, gå ut å spise er jo kjempedyrt. Så slike ting kan vi bare gjøre en sjelden gang. Selv om vi har helt ok inntekt. Anonymkode: 449f9...a85 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men dersom de har såpass mye i lån så tjener de vel deretter? La de leve sitt liv på sin måte, så kan du leve ditt på din måte. At du ikke forstår er egentlig irrelevant, og dersom de har økonomiske problemer er ikke ditt problem. Anonymkode: 0af64...602 Kan ikke du bare la være å svare her, og la TS lure på det TS ønsker å lure på! Det må være lov å lure på hvordan andre klarer ting, uten at folk skal beskyldes for å blande seg! Anonymkode: 24ef8...708 5 1 1
Sofakona Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det vil jeg tro, hvis de ikke bare betaler renter på lånet da. Jeg synes alt er så dyrt. Bare å pusse opp et rom i huset, kjøpe ny sykkel til barna, gå ut å spise er jo kjempedyrt. Så slike ting kan vi bare gjøre en sjelden gang. Selv om vi har helt ok inntekt. Anonymkode: 449f9...a85 Ja he he...vi har to inntekter...bil som snart er nedbetalt... huslån på 1.6 og litt til på lånekasse..og jeg synes det er dyrt nok. Setter opp budsjett hver mnd og føler at vi ikke har råd til ny bil, dyre reiser etc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen mennesker har lån opp til ørene bare for at de lever på spesielt måte. Ofte når de har begynt å leve bedre kan de ikke slutte. Jeg vil si med 17 millioner i lån vil de jo ha sånn 30-50 tusen i lån hver mnd...(lånekalkulator). Da må de selge noe på si...😳😳😳 Anonymkode: 4e7a7...73e Tror du har rett der. Da vi gikk på skolen hadde hun veldig mye merkeklær, men da jobbet hun ved siden av skolen. Hun er kjempepen og har alltid vært litt over oss andre, men hun er veldig snill og empatisk. Vet bare at da vi var på stranda sammen for en god del år siden ringte tlf hennes, og hun ropte til meg; bare ta den. Det var inkassobyrå. Hørte hun sa at hun ikke hadde hentet posten på en stund siden hun ikke var hjemme. Jeg sa ingenting, synes det var ubehagelig. Like etter hadde hun hodepine og dro hjem. Så tenker hun hvertfall den tiden levde litt over evne. Vi fikk baby samtidig og hun hadde mange vogner, både til byvandring og trening. Det var samme tid hun fikk den tlf. Babyen hadde alt av beste merke ull, og dyre skinn og leker/ utstyr. Jeg hadde bare ei vogn jeg. Hun er alltid glad, positiv, energisk, empatisk og snill. Anonymkode: 449f9...a85 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 Sofakona skrev (4 minutter siden): Ja he he...vi har to inntekter...bil som snart er nedbetalt... huslån på 1.6 og litt til på lånekasse..og jeg synes det er dyrt nok. Setter opp budsjett hver mnd og føler at vi ikke har råd til ny bil, dyre reiser etc Akkurat samme som oss. Vi har også 1,6 på lånet og synes pengene flyr ut av kontoen. Da er det snakk om drivstoff, mat, og nødvendige ting liksom. En ferie kan fort bli veldig dyr, da en Åse skal ha mat og drikke, opplevelser og kanskje kjøpe noe ekstra. forstår ikke at folk får det til. Anonymkode: 449f9...a85 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 Det kan være en av de er utrolig flinke til å finne billige reiser, og så er de vel økonomisk smarte. Det er ingen kunst. Anonymkode: 86240...e35 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #20 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror du har rett der. Da vi gikk på skolen hadde hun veldig mye merkeklær, men da jobbet hun ved siden av skolen. Hun er kjempepen og har alltid vært litt over oss andre, men hun er veldig snill og empatisk. Vet bare at da vi var på stranda sammen for en god del år siden ringte tlf hennes, og hun ropte til meg; bare ta den. Det var inkassobyrå. Hørte hun sa at hun ikke hadde hentet posten på en stund siden hun ikke var hjemme. Jeg sa ingenting, synes det var ubehagelig. Like etter hadde hun hodepine og dro hjem. Så tenker hun hvertfall den tiden levde litt over evne. Vi fikk baby samtidig og hun hadde mange vogner, både til byvandring og trening. Det var samme tid hun fikk den tlf. Babyen hadde alt av beste merke ull, og dyre skinn og leker/ utstyr. Jeg hadde bare ei vogn jeg. Hun er alltid glad, positiv, energisk, empatisk og snill. Anonymkode: 449f9...a85 Her har du svaret. De lever over evne, som du selv sier. Anonymkode: 8796d...987 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå