AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #61 Skrevet 12. juli 2022 17 milli lån, og to helt vanlige jobber? Hvordan er dette mulig? Hvordan har de fått så mye lån? Anonymkode: 40e95...e14 2
Fru Uperfekt Skrevet 12. juli 2022 #62 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tenker at det å huske så detaljert om andres pengebruk vitner om at du har tenkt mye på dette. Kan det være et snev av sjalusi her? Skjønner ikke kritikken eller interessen i andres økonomi om de får det til å gå rundt… Anonymkode: f399c...c00 Nå er ikke jeg TS men var for å vise TS at å pusse opp ikke trenger å koste skjorten Hva i alle himmelens dager var det som gjorde at du kunne tenke tanken på at jeg skulle være smålige TS?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #64 Skrevet 12. juli 2022 Er de aldri hjemme, eller? Vinkveld og restauranter og reiser hele tiden jo😅 Høres jo ut fra det lille detektivarbeidet som trollet - unnskyld, jeg mente TS - har gjort at kvinnen her har en tendens til å leve over evne. Men mannen kan jo tjene grisefett og ha full kontroll på regninger og utgifter, du får jo ikke lån på 17 mill uten å vise til særdeles god økonomi. Kjenner mange velstående personer, alt det du ramser opp er ikke så langt fra hvordan de lever, eller eventuelt kunne levd om de ikke sparte millioner til å pensjonere seg tidlig. Anonymkode: 9d586...5d2 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #65 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 17 milli lån, og to helt vanlige jobber? Hvordan er dette mulig? Hvordan har de fått så mye lån? Anonymkode: 40e95...e14 Kanskje den "selgerjobben" til venninnens mann er mer fancy enn den fremkommer? Frynsegoder, bonuser, provisjon, lederlønn på et eller annet nivå? Er det en lokal bilselger på bygda eller er det Tesla/Porche/Bentley han jobber for? Og hvordan er det med hans side av familiens økonomi? Arv, fond, akser? Mine venninner vet ikke hvor mye min mann har arvet og hvordan økonomien til mine pensjonerte svigerforeldre ser ut. Å utlevere deres økonomi ville ikke falt meg inn. Anonymkode: 2c743...d36 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #66 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje den "selgerjobben" til venninnens mann er mer fancy enn den fremkommer? Frynsegoder, bonuser, provisjon, lederlønn på et eller annet nivå? Er det en lokal bilselger på bygda eller er det Tesla/Porche/Bentley han jobber for? Og hvordan er det med hans side av familiens økonomi? Arv, fond, akser? Mine venninner vet ikke hvor mye min mann har arvet og hvordan økonomien til mine pensjonerte svigerforeldre ser ut. Å utlevere deres økonomi ville ikke falt meg inn. Anonymkode: 2c743...d36 Men når venninnen blir oppringt av Inkasso så skurrer det jo. Anonymkode: 40e95...e14 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #67 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei de har ikke det. Vet de har 17 mill i lån. På hus og hytte. Anonymkode: 449f9...a85 De må jo ha ganske god inntekt for å låne så mye. Hadde de hatt inkasso så ville de vel ikke kunne lånt penger til alt av hytter, båt osv? Anonymkode: 15f91...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #68 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så sant. I andre land har de det de trenger og ikke så opptatt av flotte hus. I England bor folk gjerne i rekkehus og alle husene er lik. Bare ulik farge på døra. Vi i Norge pusser opp og bygger på og har det veldig flott. Men som du sier er vi mye inne, og vi besøker hverandre hjemme. I England er det mer vanlig å møtes ute. har også bodd noen år i England under studiene. Anonymkode: 449f9...a85 Etter at sosiale medier kom så er vi jo ikke så flink å besøke hverandre hjemme lengre. Kanskje de gjør det mer på bygda enn i byene, men der går folk ut eller så gjør de aktiviteter sammen utenfor hjemmet. Anonymkode: edc9c...f0a
Uglems Skrevet 12. juli 2022 #69 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min venninne er gift og har 4 barn. de har et stort nytt 3 etg funkis villa, 2 etg nybygd hytte på Geilo, sommerhus på landet, stor og ny båt, kajakker til hele familien, nyeste bilene, vannscooter og alt interiør er dyrt design. de selv og barna har nyeste iPhone, ps5, dyre merkeklær til hele familien. De spiser ute mange ganger i uka og vinkvelder med venninner flere ganger i uka. i vår var mannen hennes på guttetur til USA. Rett etter han kom hjem reiste hun på venninnetur til Maldivene. De har vært på Dyreparken, Tusenfryd, Bø sommerland og Hunderfossen i sommer. Så reiste mor og datter ei uke til Hellas, og nå er hele familien på Granca i 2 uker. De er en fin familie og trivelige folk. Jeg og mannen har gode jobber og jobber fullt. Allikevel har vi ikke råd til en brøkdel av deres livsstil, ikke at det er noe mål for oss. Vi kan reise på en vanlig ferie en gang i året. Unner venninnen min det livet de lever, (vi er ikke nære venninner) og grunnen til jeg vet alt dette er fordi hun forteller selv, og legger ut ca 10 ganger pr dag på sosiale medier. De har ikke rike foreldre og de har ikke arvet. Hun er lærer og han er bilselger og tjener ganske bra. Allikevel synes jeg de lever ekstremt over evne. Er dette normalt ? dere kan slippe å dra misunnelses kortet og pass på deg selv. Jeg er ikke misunnelig, bare fascinert over hvordan enkelte lever. Jeg er fornøyd med livet vårt. Anonymkode: 449f9...a85 Så fint at de koser seg ❤️ yolo 😉 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #70 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men når venninnen blir oppringt av Inkasso så skurrer det jo. Anonymkode: 40e95...e14 Var ikke det noen år siden? Eller leste jeg feil🤔 Anonymkode: 2c743...d36 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #71 Skrevet 12. juli 2022 Har også ett sånt vennepar. Dyre ferier, spiser ute hver uke, spiser kreps og biff hver helg. Ungene fikk hver sin gaming pc (20 000) til jul og i phone 13. Etter jul fikk de ps5. Ungene maser til de får ja hvis de ønsker seg noe De tjener bra, men folk snakker om forbruket. Hva skjer hvis en av de blir syke og ufør. Anonymkode: a9485...0fa
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #72 Skrevet 12. juli 2022 Jeg har sett minimum en sånn tråd med nøyaktig samme innhold fra deg før. Skjerp deg og la folk være i fred. Så lenge de ikke bruker dine penger skal du bare drite i hvordan de finansierer livene sine Anonymkode: 86935...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #73 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har også ett sånt vennepar. Dyre ferier, spiser ute hver uke, spiser kreps og biff hver helg. Ungene fikk hver sin gaming pc (20 000) til jul og i phone 13. Etter jul fikk de ps5. Ungene maser til de får ja hvis de ønsker seg noe De tjener bra, men folk snakker om forbruket. Hva skjer hvis en av de blir syke og ufør. Anonymkode: a9485...0fa Da må de redusere forbruket, akkurat slik alle andre vil måtte gjøre i samme situasjon. Hvis begge har god inntekt vil de nok klare seg bra selv om den ene blir redusert, det er verre for familier som har lite i utgangspunktet. Anonymkode: 32958...e75 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #74 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har også ett sånt vennepar. Dyre ferier, spiser ute hver uke, spiser kreps og biff hver helg. Ungene fikk hver sin gaming pc (20 000) til jul og i phone 13. Etter jul fikk de ps5. Ungene maser til de får ja hvis de ønsker seg noe De tjener bra, men folk snakker om forbruket. Hva skjer hvis en av de blir syke og ufør. Anonymkode: a9485...0fa Det er nettopp dette. når de legger ut alt dette på sosiale medier er det for å vise at de har penger. Når de tar bilder av 3 ulike LV vesker og legger ut er det jo ikke annet enn å vise seg frem. Da blir det lett en snakkis. Mange snakker om de og at de er blærete og overfladiske. De er fine mennesker også på innsiden. De har bare et behov for å vise frem luksus og penger på sosiale medier Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #75 Skrevet 12. juli 2022 Jeg har en venninne som bodde i USA i flere år, der er det vanlig å bruke kredittkort og så betale regningen for den hver mnd. Jeg vet at hun har fortsatt med det, men går aldri i minus av den grunn. Hun gjør det fordi da får hun ulike fordeler, f.eks flypoeng, på denne måten kan hun fly uten å betale noe ekstra for det. Hun har en helt ordinær jobb, men reiser mye, uten at det koster henne noe særlig ekstra. Dette kan jo se ekstravagant og "leve over evne" ut fra utsiden, men det er jo bare veldig smart gjort. Så enkelte folk har slike triks og får ting til med de pengene de har. Anonymkode: 2e18f...14c 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #76 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da må de redusere forbruket, akkurat slik alle andre vil måtte gjøre i samme situasjon. Hvis begge har god inntekt vil de nok klare seg bra selv om den ene blir redusert, det er verre for familier som har lite i utgangspunktet. Anonymkode: 32958...e75 Jeg tenker generelt sett at et høyt materialistisk forbruk på luksus kan være uheldig. YOLO for all del. Men når en venner seg til en slik livsstil er det knalltøft å gå tilbake til et mer nøkternt forbruk om det skulle skje noe. Når en ser verden i dag bør en roe litt ned tenker jeg. Jeg har mottatt en arv nå i sommer, og alt kommer til å bli brukt på nedbetaling av bolig, slik at vi blir kvitt lånet raskere. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #77 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har også ett sånt vennepar. Dyre ferier, spiser ute hver uke, spiser kreps og biff hver helg. Ungene fikk hver sin gaming pc (20 000) til jul og i phone 13. Etter jul fikk de ps5. Ungene maser til de får ja hvis de ønsker seg noe De tjener bra, men folk snakker om forbruket. Hva skjer hvis en av de blir syke og ufør. Anonymkode: a9485...0fa Det er viktig å leve godt når en har økonomi til det. Det som kan være en bjørnetjeneste er å gi barna alt de peker på. Da lærer de seg ikke verdien av penger, spare til et formål og ha respekt for penger. Målet er jo at barna skal bli selvstendige og uavhengig som voksen, og står godt på egne bein. Den luksusen barna lever i får de ikke når de skal ut av rede og starte sitt eget liv, om ikke foreldrene sponser de. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #78 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De må jo ha ganske god inntekt for å låne så mye. Hadde de hatt inkasso så ville de vel ikke kunne lånt penger til alt av hytter, båt osv? Anonymkode: 15f91...7b0 Hun har hatt inkasso, men det er mange år siden, ikke sikkert det telles med nå. Synd hvis en er dømt fra alt lån i framtiden pga feilgrep som ung. Alt av lån står på mannen sier hun Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #79 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er de aldri hjemme, eller? Vinkveld og restauranter og reiser hele tiden jo😅 Høres jo ut fra det lille detektivarbeidet som trollet - unnskyld, jeg mente TS - har gjort at kvinnen her har en tendens til å leve over evne. Men mannen kan jo tjene grisefett og ha full kontroll på regninger og utgifter, du får jo ikke lån på 17 mill uten å vise til særdeles god økonomi. Kjenner mange velstående personer, alt det du ramser opp er ikke så langt fra hvordan de lever, eller eventuelt kunne levd om de ikke sparte millioner til å pensjonere seg tidlig. Anonymkode: 9d586...5d2 Nei de er mye ute å farter. Med vinkvelder med venninner er jo mannen hjemme. Mulig mannen tjener grisefett, det gjør han sikkert også. Men å forsvare 17 mill i lån, inkl all den luksusen må han jo tjene enormt. Du trenger ikke være nedlatende i kommentaren din fordi folk reagerer på/ undrer seg over ulike livsstiler. Dette er et diskusjonsforum, og det går fint an p diskutere en sak uten å skal «ta» noen hele tiden Anonymkode: 449f9...a85 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #80 Skrevet 12. juli 2022 Kanskje han driver med underslag.... Anonymkode: 320de...a3a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå