AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #141 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, stilen din er å baksnakke de på KG🙈 Anonymkode: 8f96f...2d3 Gudfader Bodil, nå overdriver du...🙉 Anonymkode: d5ebf...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #142 Skrevet 13. juli 2022 Postet du ikke akkurat dette for noen uker siden også? Går du ikke snart lei av å prate om denne venninnen? Finn på noe bedre å bruke livet på. Anonymkode: f8caf...da7 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #143 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo det Ts gjør. Passer sine egne saker og er fornøyd med sin egen situasjon. Come on, det må være lov å undre seg over andres forbruk. Anonymkode: d5ebf...5c2 Det er lov å undre seg, men å dra det så langt som ts gjør er usmakelig. De fleste har iallfall vett til å holde nysgjerrigheten for seg selv. Anonymkode: 39eb1...018 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #144 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Postet du ikke akkurat dette for noen uker siden også? Går du ikke snart lei av å prate om denne venninnen? Finn på noe bedre å bruke livet på. Anonymkode: f8caf...da7 Nei det har jeg ikke gjort Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #145 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er lov å undre seg, men å dra det så langt som ts gjør er usmakelig. De fleste har iallfall vett til å holde nysgjerrigheten for seg selv. Anonymkode: 39eb1...018 Dra det så langt? Ved å undre seg på en anonym side? Her inne er det mange som utleverer både svigerforeldre, partner og egne barn. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med trenger du ikke kommentere i tråden. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #146 Skrevet 13. juli 2022 Knirke skrev (20 timer siden): Det kan hende de har tjent på aksjer? Denne mannen har en vanlig lønn, men har tjent stort på aksjemarkedet: https://e24.no/naeringsliv/i/zGWGy9/rekordaar-for-skipselektriker-i-aksjemarkedet-passerte-100-mill-for-foerste-gang Synes forøvrig det er trist lesning å se hvor mye hets TS får i denne tråden…☹️. Det må da være lov til å lure, uten at det skal skrikes opp om misunnelse rundt hver sving! Jeg mener det er innafor å spørre folk rett ut. En kollega av min mann (offentlig ansatt = ikke rik) spurte om hvordan vi har råd til fin bil, båt og to hytter, og mannen svarte som sant er at vi tjener helt gjennomsnittlig og har arvet hyttene. Synes ikke det var frekt av ham å spørre, og at han er nysgjerrig betyr ikke automatisk at han er misunnelig. Vi ts’er får jo alltid hets på KG, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg synes det er interessant å under seg over og diskutere/ lufte slike tanker. Enig med deg, å være nyskjerrig eller undre seg over, er ikke det samme som misunnelig. Jeg hadde ikke orket å vært sosial med vinkvelder flere kvelder i uken, konserter i helgene og fylt opp alle timene i døgnet med noe. Men folk er forskjellig, noen får energi av det - andre ikke. Jeg kan være sosial en kveld i uka, men har også behov for alenetid og tid bare med familien. Slik er vi ulik. Når noen legger ut så ekstremt mye bilder av luksus mistenker jeg det er for å skryte eller misunne folk som ligger i bunn, eller rett og slett ønske om beundring. fascinerende hvordan vi mennesker tenker, og hvilke behov vi har og hva vi trenger for å føle oss tilfreds Anonymkode: 449f9...a85
Gjest Luksusbia Skrevet 13. juli 2022 #147 Skrevet 13. juli 2022 Noen tror lykken er stort hus og hytte, dyre klær, ting og ferier. For meg er det det motsatte av lykke, men noen liker å leve på den måten. Så lenge folk er fornøyd med livet er det det viktigste. Man blir ikke fornøyd av å gå rundt å sammenligne seg med kollegaer og venner.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #148 Skrevet 13. juli 2022 Luksusbia skrev (Akkurat nå): Noen tror lykken er stort hus og hytte, dyre klær, ting og ferier. For meg er det det motsatte av lykke, men noen liker å leve på den måten. Så lenge folk er fornøyd med livet er det det viktigste. Man blir ikke fornøyd av å gå rundt å sammenligne seg med kollegaer og venner. Lykken min er å ha en god mann, kjekke barn og gode kollegaer og venner. Hus og bolig er også viktig for meg for å trives, fordi vi er jo mye hjemme. Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #149 Skrevet 13. juli 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Lite er mer usmakelig enn folk som undrer seg over andres økonomi så til de grader at de går til det skritt å opprette en tråd om det på et offentlig forum. Pass dine egne saker og din egen bankkonto, ts. Anonymkode: 39eb1...018 Tenker det er ikke så galt om det blir litt mer skambelagt igjen å måtte tigge enten det er hos NAV eller innad i familie, slekt, vennekrets hvis dette skyldes uansvarlighet. Shaming virker! Å havne på galeien er ikke bare "egne saker" når andre må betale for å ordne opp. Anonymkode: 73757...9b2 1
Knirke Skrevet 14. juli 2022 #150 Skrevet 14. juli 2022 2 hours ago, Luksusbia said: Noen tror lykken er stort hus og hytte, dyre klær, ting og ferier. For meg er det det motsatte av lykke, men noen liker å leve på den måten. Så lenge folk er fornøyd med livet er det det viktigste. Man blir ikke fornøyd av å gå rundt å sammenligne seg med kollegaer og venner. For meg er hytte den største lykken som finnes😊. Reising er også en stor lidenskap. Andre tror det handler om å flashe status, og det får de bare fortsette å tro...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #151 Skrevet 14. juli 2022 Knirke skrev (6 minutter siden): For meg er hytte den største lykken som finnes😊. Reising er også en stor lidenskap. Andre tror det handler om å flashe status, og det får de bare fortsette å tro... Å kose seg på hytta og reise på ferie er jo lykke. Er ikke noe stort i seg selv å ha hytte eller reise på ferie. Men du kjøper sikkert ikke vesker til 25.000 kr og legger ut på some? Eller legger ut kvitteringen ved restaurantbesøk? Jeg og mannen ble invitert til en skikkelig gourmet restaurant på 13 retters middag, helaften med kokker som danderte etterhvert som vi fikk servert. 3000 pr pers, og det var helt magisk. Men det er liksom en gang en gjør noe slikt. Men legger ikke ut kvitteringen på fb altså.. 😅 Vi koser oss vi også, men det er grenser på hvor mye en skal trykke det opp i ansiktet på andre? Kan føles støtende på de aller fleste som ikke har økonomi til store utskeielser. For de aller fleste inkludert oss selv svir ikke av 6000 på middag for 2.. Det var en opplevelse, men kommer ikke til å gjøre det igjen. Anonymkode: 449f9...a85
Knirke Skrevet 14. juli 2022 #152 Skrevet 14. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å kose seg på hytta og reise på ferie er jo lykke. Er ikke noe stort i seg selv å ha hytte eller reise på ferie. Men du kjøper sikkert ikke vesker til 25.000 kr og legger ut på some? Eller legger ut kvitteringen ved restaurantbesøk? Jeg og mannen ble invitert til en skikkelig gourmet restaurant på 13 retters middag, helaften med kokker som danderte etterhvert som vi fikk servert. 3000 pr pers, og det var helt magisk. Men det er liksom en gang en gjør noe slikt. Men legger ikke ut kvitteringen på fb altså.. 😅 Vi koser oss vi også, men det er grenser på hvor mye en skal trykke det opp i ansiktet på andre? Kan føles støtende på de aller fleste som ikke har økonomi til store utskeielser. For de aller fleste inkludert oss selv svir ikke av 6000 på middag for 2.. Det var en opplevelse, men kommer ikke til å gjøre det igjen. Anonymkode: 449f9...a85 De som har sett bilder av min hytte vil ikke akkurat kalle det luksus😄... Men det er en perle av de skjeldne, og det viser jeg faktisk frem med stolthet❤️. Jeg følger mange hyttekontoer på Instagram, av både enkle hytter uten strøm og vann og palasser til mange millioner. Jeg oppfatter ingen av kontoene som skrytete, de vil bare dele inspirasjon og en felles interesse for hytteliv. Jeg kan selv finne på å legge ut på SoMe noe dyrt jeg har kjøpt (ikke vesker, da😛) Det er ikke å trykke det opp i trynet på folk. Hvis folk ikke tåler at jeg har kjøpt ny bil, kajakk eller motorsag kan de jo bare slutte å følge meg, enkelt og greit. Sånne "venner" trenger jeg uansett ikke. Jeg gidder faktisk ikke anpasse mitt liv etter hvem som kan finne på å bli krenket av at jeg har mer penger enn dem (og som nevnt tidligere: Jeg er ikke rik, jeg tjener helt gjennomsnittlig). 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #153 Skrevet 14. juli 2022 Knirke skrev (38 minutter siden): De som har sett bilder av min hytte vil ikke akkurat kalle det luksus😄... Men det er en perle av de skjeldne, og det viser jeg faktisk frem med stolthet❤️. Jeg følger mange hyttekontoer på Instagram, av både enkle hytter uten strøm og vann og palasser til mange millioner. Jeg oppfatter ingen av kontoene som skrytete, de vil bare dele inspirasjon og en felles interesse for hytteliv. Jeg kan selv finne på å legge ut på SoMe noe dyrt jeg har kjøpt (ikke vesker, da😛) Det er ikke å trykke det opp i trynet på folk. Hvis folk ikke tåler at jeg har kjøpt ny bil, kajakk eller motorsag kan de jo bare slutte å følge meg, enkelt og greit. Sånne "venner" trenger jeg uansett ikke. Jeg gidder faktisk ikke anpasse mitt liv etter hvem som kan finne på å bli krenket av at jeg har mer penger enn dem (og som nevnt tidligere: Jeg er ikke rik, jeg tjener helt gjennomsnittlig). Er helt enig i det du skriver. Normalt liv med noe nytt og noe gammel. Slik som folk flest. Klart en kan få legge ut noe en er glad for eller stolt av. Men du virker ikke som typen å legge ut kvitteringen på dyre restaurant besøk, eller legge 10 par solbriller på rekke og rad, ta bilde og legge ut.. verdi på 30.000 kr. Det er forskjellen. Vi har også normal inntekt, og kan fint kjøpe design lamper, og et kult bord på bruktbutikken. Det er en balanse i alt. Mens folk med mye penger kan kjøpe alt de ser. jeg blir heller ikke støtt av å se slike bilder, men blir fascinert og nyskjerrig bare Anonymkode: 449f9...a85
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #154 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 18.10): Jeg forstår meg ikke på de. Jeg har i år en nedbetalt bolig som jeg betalte ned over 8 år. Har altså ingen boliggjeld og jeg er i 30-årene. Dette er livet jeg vil leve. Fri for økonomiske bekymringer. Jeg er veldig sparsommelig og minimalistisk av meg, hater å shoppe. Men kafé og lignende, det liker jeg! Du finner meg gjerne ofte på deichmanske også! Elsker å se i hyllene med bøker, som jeg kan låne gratis! Har noen kolleger som er slik som dine venner. Det er ikke de jeg prater mest med, for å si det sånn. Men LV veske, det har hun med seg på jobb! Anonymkode: a487a...ac0 Jeg er lik deg. Å være gjeldsfri tidlig oppleves som luksus uavhengig av hvor mye man tjener. Jeg har 22 tusen utbetalt i mnd og føler meg rik. Får spart masse hver måned. Reiser sjeldent og sløser ikke. Har ikke behov for det. Kjøper akkurat det jeg vil å spise/kose meg uten å se på regningen. Spiser likevel aldri ute da jeg elsker å lage mat hjemme. Hobbyen min. Føler meg heldig som trenger så lite for å føle meg rik og lykkelig🌸 Anonymkode: 12a7d...f8c
Drizzt Skrevet 14. juli 2022 #155 Skrevet 14. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 18.21): Hvis ikke dette er å leve over evne hva er da å leve over evne? for noen dager siden var det ei som opprettet en tråd her om en Europa ferie hun hadde vært på og var fornøyd med, og hun fikk sider opp og sider med med dritt fordi hun «skrøyt» nå er det motsatt? Anonymkode: 449f9...a85 For å si at de lever over evne, må du kjenne evnen deres godt. Det gjør du nok ikke så lenge du ikke har innsyn i deres bankkonto og lommebok. 8 sider med ''jeg er fascinert'' overfor denne venninnes livsstil virker mer som besettelse og ja, misunnelse. Endret 14. juli 2022 av Drizzt 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #156 Skrevet 14. juli 2022 Kjenner forøvrig et par som levde over evne. Det endt med at de møtte tvangsselge mye, inkl bil og hytte. Til slutt måtte de gi opp og selge millionvillaen sin. Og tror du ikke det var flere mangemillionærer som SKULLE ha det huset og det ble heftig budrunde. Som endte med at de fikk ca 20 millioner over prisantydning. Og endte opp rike likevel😅 Ihvertfall for en stund;) Anonymkode: 12a7d...f8c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #157 Skrevet 14. juli 2022 Du virker fiksert. Slutt å følge med på hva hun legger ut da vel. Anonymkode: 2e5b9...39f 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #158 Skrevet 14. juli 2022 Drizzt skrev (1 time siden): 8 sider med ''jeg er fascinert'' overfor denne venninnes livsstil virker mer som besettelse og ja, misunnelse. Enig. I tillegg kan det vitne om ganske liten selvinnsikt. Anonymkode: 55b1c...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #159 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 21.45): Jeg tenker generelt sett at et høyt materialistisk forbruk på luksus kan være uheldig. YOLO for all del. Men når en venner seg til en slik livsstil er det knalltøft å gå tilbake til et mer nøkternt forbruk om det skulle skje noe. Når en ser verden i dag bør en roe litt ned tenker jeg. Jeg har mottatt en arv nå i sommer, og alt kommer til å bli brukt på nedbetaling av bolig, slik at vi blir kvitt lånet raskere. Anonymkode: 449f9...a85 Da håper jeg du sikrer deg en skriftlig avtale på at du skal ha et beløp tilsvarende arvebeløpet ditt MER enn han hvis det blir samlivsbrudd mellom dere, og boligen må selges.... Å bare putte hele arven sin inn i en felleseid bolig uten papirarbeid som sikrer deg, er i prakis å gi vekk halve arven til mannen. Sikkert hyggelig tanke i gode dager, men den dagen han kommer hjem og forteller at han har funnet kjærligheten på nytt med en kollega eller en dame han traff på guttetur, så er du ikke fullt så glad for å ha gitt han halve arven din... Anonymkode: c89c3...f85 1
Knirke Skrevet 14. juli 2022 #160 Skrevet 14. juli 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Er helt enig i det du skriver. Normalt liv med noe nytt og noe gammel. Slik som folk flest. Klart en kan få legge ut noe en er glad for eller stolt av. Men du virker ikke som typen å legge ut kvitteringen på dyre restaurant besøk, eller legge 10 par solbriller på rekke og rad, ta bilde og legge ut.. verdi på 30.000 kr. Det er forskjellen. Vi har også normal inntekt, og kan fint kjøpe design lamper, og et kult bord på bruktbutikken. Det er en balanse i alt. Mens folk med mye penger kan kjøpe alt de ser. jeg blir heller ikke støtt av å se slike bilder, men blir fascinert og nyskjerrig bare Anonymkode: 449f9...a85 Nå er ikke jeg spesielt mye på Facebook akkurat, men jeg kunne godt ha lagt ut bilder av en restaurantkvittering på 6000 kr, hvis det er satt i en eller annen kontekst. Hvis jeg har "venner" som blir misunnelig og grinete av det, så ønsker jeg at de melder seg med én gang, sånn at jeg kan få fjernet dem. Denne konkurreringen i å leve "under evne" har blitt en greie, og er like teit som å skryte av at man er rik: - Se på meg, jeg handler kun på bruktbutikk! - Åja, Jeg handler kun fra halvpris-disken på matbutikken, og syr mine egne klær - For noen snobber dere er! Jeg spiser kun avskrap fra andres tallerkener, jeg bor i rennesteinen og bruker samme tannbørste som jeg fikk til konfirmasjonen i '91 Det blir som "Four Yorkshiremen" av Monty Python, for de som har sett den... 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå