FryNor Skrevet 2. juli 2022 #161 Skrevet 2. juli 2022 Ichiko skrev (4 minutter siden): Legning handler om hva det mennesket er, religion handler om hva det mennesket tror på. Den moderne oppfatningen er at legningen er like uforanderlig som andre medfødte trekk som f.eks. hudfarge, mens de strengt religiøse oppfatter religionen som uforanderlig og at mennesker derfor skal adlyde den. SIAN vil forhåpentligvis slutte med sine demonstrasjoner når vi får på plass en saklig debatt om selve islam. For faktum er at vi har ikke en slik debatt - knapt noen våger; og de som gjør dét lever på hemmelig adresse, falskt navn, og gjerne med 24/7 livvakt. Før sommeren 2011 så var innvandringspolitikk og de negative sidene ved islam noe som ofte var et diskusjonstema i de fleste store mediene, det terroristen gjorde var å sette en stopper for denne debatten. Det er kul umulig å føre en saklig debatt i disse dager uten å bli stemplet som rasist eller at man er fobisk på en eller en annen måte. Optimo skrev (15 minutter siden): Nettopp, det er ikke religionen i seg selv som er problemet, men utøvelsen av den. Moderat vs ekstremist. Da er vi på individnivå, ikke gruppenivå. Ikke islam som sådan. Ikke alle muslimer. Noen muslimer. Så lenge religionen er så totalitær og ideologisk som den er så er det en veldig stor del av problemet, det er så mye i islam og hvordan den praktiseres som strider mot alt av vestlige verdier. For at islam skal fungere i moderne vestlige samfunn så trengs det en total overhaling og reformasjon. 5 1 3
Entern Skrevet 2. juli 2022 #162 Skrevet 2. juli 2022 Bellalala skrev (Akkurat nå): Har vært prøvd mange ganger, det, ble hverken drap eller voldelige angrep av det, selv ikke da selverklærte satanister på 90-tallet satte fyr på alt de kom over av norske kirker. Satte kristne pris på det? Selvfølgelig ikke, men de holdt seg til å syte litt, ingen måtte så mye som få politibeskyttelse, så her har enkelte muslimer litt å lære. Jepp. Ingen kristne har prøvd å myrde Otto Jespersen, eller Christian «Greven» Vikernes for den del. 7 2
A-hunter Skrevet 2. juli 2022 #163 Skrevet 2. juli 2022 Bibbi_ skrev (5 minutter siden): Greit man aldri skal presse folk av veien e.l. Men hvorfor i all verden skal man gå rundt å brenne Koranen?? Han har nesten seg selv å takke. La vær å brenne Koranen, så går nok alt bra. Akkurat som om vi kristne hadde vært fornøyd om noen gikk rundt å brant Bibelen.... Basert på alt dette må vel svaret være at det brennes alt for få koraner... Brenning av bøker er en helt legale ytring. Uansett bok. Uansett sted. Uansett. Alltid. 4 1
Jaimatadi Skrevet 2. juli 2022 #164 Skrevet 2. juli 2022 Storebror skrev (1 minutt siden): Nei, han har seg ikke nesten selv å takke. Ytringsfriheten er der for å beskytte de kontroversielle ytringene. For oss vanlige folk er det bålforbud🤷🏼♀️ Tviler jeg hadde fått stå i fred om jeg gikk ut i gata nå og tent opp en bok. Hadde vel kommet politi og brannvesen straks, samt mulige andre følger for meg? Det er det der med like regler for alle igjen. . 1
Jaimatadi Skrevet 2. juli 2022 #165 Skrevet 2. juli 2022 Entern skrev (4 minutter siden): Jepp. Ingen kristne har prøvd å myrde Otto Jespersen, eller Christian «Greven» Vikernes for den del. Ikke kødd med Greven ❤ 1
AnonymBruker 42 Skrevet 2. juli 2022 #166 Skrevet 2. juli 2022 Jaimatadi skrev (2 minutter siden): Kan godt diskutere sak, og ikke Sian. Jeg lurer på hvordan et sånt dytt i siden på en bil, får den å snurre rundt og havne på taket? Har null peiling på slikt, kult hvis noen kan forklare. Er det pga fart, vinkel, type bil etc? For meg ser bilen dama kjørte mindre solid ut enn den de kjørte. Hvilke mekanismer er det som fører til et så drastisk resultat? Du får ta i bruk din favoritt søkemotor, og søke på "Fishtailing" eller "PIT-maneuver" - så finner du nok svar For en vanvittig uansvarlig kjøring! Både av de som filmet og den tilbakestående dama Fengsel og inndratt førerkort resten av livet! 2 1
Gjest SVK Skrevet 2. juli 2022 #167 Skrevet 2. juli 2022 Det er helt sykt at enkelte her forsvarer drapsforsøk.
Thaila Skrevet 2. juli 2022 #168 Skrevet 2. juli 2022 SVK skrev (1 minutt siden): Det er helt sykt at enkelte her forsvarer drapsforsøk. Hvem gjør det?
Entern Skrevet 2. juli 2022 #169 Skrevet 2. juli 2022 Jaimatadi skrev (3 minutter siden): Ikke kødd med Greven ❤ 😆 1
Drizzt Skrevet 2. juli 2022 #170 Skrevet 2. juli 2022 Bibbi_ skrev (12 minutter siden): Greit man aldri skal presse folk av veien e.l. Men hvorfor i all verden skal man gå rundt å brenne Koranen?? Han har nesten seg selv å takke. La vær å brenne Koranen, så går nok alt bra. Akkurat som om vi kristne hadde vært fornøyd om noen gikk rundt å brant Bibelen.... La vær å kritisere islam, så går nok alt bra. Bye-bye ytringsfrihet. Det er da forskjell mellom å være misfornøyd og å være voldelig? Ditt resonnement minner meg veldig om resonnementet voldtektsmenn har: Hvorfor i all verden skal hun gå med kort skjørt? Hun hadde seg selv å takke. La vær å gå med kort skjørt, så går nok alt bra. 9 2 2
FryNor Skrevet 2. juli 2022 #171 Skrevet 2. juli 2022 Jaimatadi skrev (5 minutter siden): Kan godt diskutere sak, og ikke Sian. Jeg lurer på hvordan et sånt dytt i siden på en bil, får den å snurre rundt og havne på taket? Har null peiling på slikt, kult hvis noen kan forklare. Er det pga fart, vinkel, type bil etc? For meg ser bilen dama kjørte mindre solid ut enn den de kjørte. Hvilke mekanismer er det som fører til et så drastisk resultat? Det som skjedde var ganske enkelt en "Pit Maneuver" og det er en taktikk som politiet også kan bruke for å stoppe biler. Det skal ikke mye til for å få en bil til å miste veigrepet på bakakslingen ved å dytte sidelengs, den naturlige reaksjonen til sjåføren i den andre bilen er å svinge motsatt vei og da kommer kontrabevegelsen som gjør at bilen går rundt. Når det i tillegg er en bil med høyt tyngdepunkt som i dette tilfellet så er sjansen stor for at bilen havner på taket. Bilen de kjørte er i tillegg en kabriolet så den har ikke fast tak men bare en enkel ramme som holder tøytaket oppe, de kunne blitt flatklemte hele gjengen og det er et under at det gikk så bra som det gikk. 7 1 2
Gjest SVK Skrevet 2. juli 2022 #172 Skrevet 2. juli 2022 2 minutter siden, Thaila said: Hvem gjør det? F.eks @magic carpet som kaller dette for selvforsvar. Det er selvsagt ikke selvforsvar å prøve å drepe noen som har brent en koran.
Thaila Skrevet 2. juli 2022 #173 Skrevet 2. juli 2022 SVK skrev (Akkurat nå): F.eks @magic carpet som kaller dette for selvforsvar. Det er selvsagt ikke selvforsvar å prøve å drepe noen som har brent en koran. Nei, det er vel heller et forsvar av religionen, jeg tror det er sånn mange ser det. At de forsvarer den, ikke nødvendigvis fordi DE er krenka men for at Gud blir det.
Gibralfaro Skrevet 2. juli 2022 #174 Skrevet 2. juli 2022 (endret) 5 hours ago, MAGEROST said: Hva faen..... Jeg får bare sett den korte videosnutten, men ut fra den så må jo den dama bli buret inne. Vet ikke hva som har provosert henne, men vet ikke om det har så mye å si heller. Det er jævla drøyt, uansett hva foranledningen er. Endret 2. juli 2022 av Gibralfaro 4 2 2
Bellalala Skrevet 2. juli 2022 #175 Skrevet 2. juli 2022 Thaila skrev (1 minutt siden): Nei, det er vel heller et forsvar av religionen, jeg tror det er sånn mange ser det. At de forsvarer den, ikke nødvendigvis fordi DE er krenka men for at Gud blir det. Og om man har valgt seg en så evneveik gud at han (eller hun) ikke evner å forsvare seg mot SIAN, så er det kanskje på tide å kikke seg rundt etter andre guder? 4 3
Jaimatadi Skrevet 2. juli 2022 #176 Skrevet 2. juli 2022 FryNor skrev (5 minutter siden): Det som skjedde var ganske enkelt en "Pit Maneuver" og det er en taktikk som politiet også kan bruke for å stoppe biler. Det skal ikke mye til for å få en bil til å miste veigrepet på bakakslingen ved å dytte sidelengs, den naturlige reaksjonen til sjåføren i den andre bilen er å svinge motsatt vei og da kommer kontrabevegelsen som gjør at bilen går rundt. Når det i tillegg er en bil med høyt tyngdepunkt som i dette tilfellet så er sjansen stor for at bilen havner på taket. Bilen de kjørte er i tillegg en kabriolet så den har ikke fast tak men bare en enkel ramme som holder tøytaket oppe, de kunne blitt flatklemte hele gjengen og det er et under at det gikk så bra som det gikk. Så dama visste hva hun holdt på med? 2
Blåttvann Skrevet 2. juli 2022 #177 Skrevet 2. juli 2022 Flytendesåpe skrev (1 time siden): Jeg har blitt trakassert av norske UNGDOM jeg også i årevis på VGS fordi jeg ikke er lys i huden, har blitt kalt alt fra neger til "allahu akbar" til terrorist men så fort jeg roper om det er jeg "krenka". Uansett er det irrelevant hva ungdommene gjør seg imellom, det som er relevant for denne saken er Thorsen sine handlinger som har fremprovosert enda mer idiotiske handlinger. Og det gjelder ikke kun koranbrenning men at han gang på gang trakaserer og plager andre mennesker. Jeg har blitt trakassert fordi jeg er kvinne, men man må lære seg å ikke bli krenka av piss. Ungdom blir ikke såra av ord, dersom vi lærer dem å stå imot. Å lære barn at de blir ødelagt for livet av å bli trakassert innimellom hjelper dem ikke, da blir de bare ødelagte da. Men skaper man sterke selvtillitsfulle mennesker som fnyser av tullprat så kommer vi mye lenger. 2 2 1
Skid_raw Skrevet 2. juli 2022 #178 Skrevet 2. juli 2022 Det er så viktig at de svart-hvite argumentene i denne tråden ikke står ubesvarte. Det ser mer og mer ut som at enkelte tror at de har makten til å styre hvilke ytringer som er okei og hvilke ikke. 1
Thaila Skrevet 2. juli 2022 #179 Skrevet 2. juli 2022 Bellalala skrev (1 minutt siden): Og om man har valgt seg en så evneveik gud at han (eller hun) ikke evner å forsvare seg mot SIAN, så er det kanskje på tide å kikke seg rundt etter andre guder? Hvem vet, det gjør vel egentlig ingen av oss 🤷♀️
Jaimatadi Skrevet 2. juli 2022 #180 Skrevet 2. juli 2022 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt trakassert fordi jeg er kvinne, men man må lære seg å ikke bli krenka av piss. Ungdom blir ikke såra av ord, dersom vi lærer dem å stå imot. Å lære barn at de blir ødelagt for livet av å bli trakassert innimellom hjelper dem ikke, da blir de bare ødelagte da. Men skaper man sterke selvtillitsfulle mennesker som fnyser av tullprat så kommer vi mye lenger. Samme her✌ 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå