Blåttvann Skrevet 2. juli 2022 #101 Skrevet 2. juli 2022 Fy faen, det der er LIVSFARLIG! Jeg driter i om hun og de som kjørte i den sølvbilen mister livet, men det er f ikke greit å utsette andre for så stor fare som hun/de gjorde. Det der er drapsforsøk!!!!! Lås inne slike mordere. Det er bare flaks at dette gikk så bra som det gjorde. 10 1 1
Katten.2.0 Skrevet 2. juli 2022 #102 Skrevet 2. juli 2022 2 minutter siden, Entern said: Det er trist å se folk sulte ihjel, og det er trist å se kvinner myrdes på fotballbaner som underholdning fordi hun viste seg utenfor huset uten en mann. Empati. Ikke akkurat gode argumenter for å okkupere et land i tyve år, men skal ikke nære avsporingen mer utover dét :D 2
Flytendesåpe Skrevet 2. juli 2022 #103 Skrevet 2. juli 2022 Grønnfrakk skrev (2 minutter siden): Nå synes jeg bare politiet må få bestemt at brenning av koranen, pride-flagg, bibelen, MC-jakker og nasjonalflagg er hatkriminalitet, enkelt og greit. Dette holder ikke i lengden og koster politiet store ressurser. Jammen hva med ytringsfriheten sier du. Du kan fortsatt stille deg opp på torget og si "jeg er uenig med det muslimene, de homofile, de kristne og staten Russland sier og gjør, men ikke brenne noen av deres symboler. Ferdig snakka, det er for mye hissige og dumme folk både på den ene og andre siden i samfunnet til at dette kan fortsette. Fredelig sommer. Du burde få pris for denne kommentaren ❤️
Entern Skrevet 2. juli 2022 #104 Skrevet 2. juli 2022 Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Ikke akkurat gode argumenter for å okkupere et land i tyve år, men skal ikke nære avsporingen mer utover dét 😄 That’s, like, your opinion, man. 4
Blåttvann Skrevet 2. juli 2022 #105 Skrevet 2. juli 2022 ltfutt skrev (1 time siden): Det er dette SIAN er eksperter på.. Provosere fram en handling slik at de kan være offer.. De hadde muligens ropt "jævla m***" står det i en nrk-artikkel. Nå har de igjen fått akkurat det de var ute etter... -Tipper denne "biljakten" ikke begynner når filmen starter. Kan godt være de har oppført seg som rasshøl (i trafikken) mot henne i forkant uten at vi ser det på filmen. At bilen "ruller rundt" var nok ikke noe det går an å beregne.. Vel vell.. Nok en gang fikk SIAN akkurat det dem var ute etter. Selvsagt ikke en akseptabel handling av den kvinnelige bilføreren som setter liv i fare.. -At SIAN indirekte setter liv i fare er også noe som må tas på alvor. De som reagerer kan jo bare oppføre seg, så går SIAN lei og de slutter å provosere. Grunnen til at det brennes flere Koraner er fordi det funker å brenne Koranen. Hadde det ikke fungert så hadde det heller ikke blitt gjort. Her er det de som reagerer som har alt ansvar. 5 2
Entern Skrevet 2. juli 2022 #106 Skrevet 2. juli 2022 Grønnfrakk skrev (På 2.7.2022 den 19.25): Nå synes jeg bare politiet må få bestemt at brenning av koranen, pride-flagg, bibelen, MC-jakker og nasjonalflagg er hatkriminalitet, enkelt og greit. Dette holder ikke i lengden og koster politiet store ressurser. Jammen hva med ytringsfriheten sier du. Du kan fortsatt stille deg opp på torget og si "jeg er uenig med det muslimene, de homofile, de kristne og staten Russland sier og gjør, men ikke brenne noen av deres symboler. Ferdig snakka, det er for mye hissige og dumme folk både på den ene og andre siden i samfunnet til at dette kan fortsette. Fredelig sommer. Nei. Blåttvann skrev (På 2.7.2022 den 19.28): De som reagerer kan jo bare oppføre seg, så går SIAN lei og de slutter å provosere. Grunnen til at det brennes flere Koraner er fordi det funker å brenne Koranen. Hadde det ikke fungert så hadde det heller ikke blitt gjort. Her er det de som reagerer som har alt ansvar. Nettopp. SIAN er hatske, rasistiske drittsekker men de er ikke voldelige. »Motdemonstrantene» fremstår 100 ganger verre. Har fortsatt det som skjedde i Oslo friskt i minne. 5 2 1
Skid_raw Skrevet 2. juli 2022 #107 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Entern skrev (29 minutter siden): Kan jo håpe. Tviler dog. Politimannen på nrk står jo der og er så forståelsesfull atte 🤢🤮 Politiets jobb er å håndheve loven slik det er bestemt av ordensmaktene. De er offentlig ansatte med spesielle tillatelser til å anholde og arrestere folk. Tillatelser ingen andre har. De er borgernes politi og kan derfor ikke drive med forskjellsbehandling. De er statens ansikt utad og må te seg deretter. De kan ikke uttale seg fritt i mediene som de måtte ønske. Eller vil dere ha spanske, russiske eller italienske tilstander? Endret 2. juli 2022 av Skid_raw 1
Drizzt Skrevet 2. juli 2022 #108 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Apis skrev (11 minutter siden): Førerne av alle bilene, kan ikke skjønne at noen av de overholdt vegtrafikkloven. Føreren til bilen som kjørte bak og føreren til Jeepen kan ikke klandres for det som skjedde. Den ene er vitne, den andre er et offer. Hvis du ser videoen, så ser du at Jeepen kjører videre uten å ''krasje i selvforsvar'' i den sølvfargede Mercedesen. ''Krasje i selvforsvar'' i en bil som ikke gjør deg noe på veien var nok den morsomste jeg har lest på lenge 🤣 Tror ikke det vil holde i retten. Endret 2. juli 2022 av Drizzt 6
Blåttvann Skrevet 2. juli 2022 #109 Skrevet 2. juli 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Nettopp. SIAN er hatske, rasistiske drittsekker men de er ikke voldelige. »Motdemonstrantene» fremstår 100 ganger verre. Har fortsatt det som skjedde i Oslo friskt i minne. Jepp! Dersom man sier at muslimer har rett til å reagere voldelig fordi de føler seg krenket av SIAN, så kan jo jeg si at jeg føler meg krenket av de muslimene igjen fordi de ikke respekterer vår ytringsfrihet. Har jeg lov til å reagere med vold mot disse muslimene? Nei. Bare fordi man føler seg krenket så får man ikke automatisk rettigheter til å bruke vold. Man kan bruke ordene sine eller velge å se en annen vei. 9 2 3
Thaila Skrevet 2. juli 2022 #110 Skrevet 2. juli 2022 Stopper politiet Pride men Sian får lov til å holde på!?! Altså hallo, disse går jo inn for å provosere og hisse opp, mens pride folka kub ønsker rett til å være seg selv. Utrolig dårlig timing av Sian å prøve å hisse opp folk akkurat nå! 🙄🤦♀️ 2
Blåttvann Skrevet 2. juli 2022 #111 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Thaila skrev (4 minutter siden): Stopper politiet Pride men Sian får lov til å holde på!?! Altså hallo, disse går jo inn for å provosere og hisse opp, mens pride folka kub ønsker rett til å være seg selv. Utrolig dårlig timing av Sian å prøve å hisse opp folk akkurat nå! 🙄🤦♀️ Politiet stoppet ikke Pride tror jeg, men anbefalte å ikke gjennomføre paraden fordi situasjonen var uklar. Ressursene og de ekstra forberedelsene i forhold til trusselbildet som var nødvendig osv var ikke mulig å få på plass på under et døgn... Det var vel Pride selv som valgte å avlyse? Men ja, jeg er enig i at dette er fryktelig trist. HVORFOR brenne de jævla Koranene, man utsetter uskyldige folk for skade og hærverk. Det er jo bare fordi det funker. Det beste muslimene kan gjøre er å se en annen vei. Heldigvis gjør de fleste nettopp det. Endret 2. juli 2022 av Blåttvann 1
Drizzt Skrevet 2. juli 2022 #112 Skrevet 2. juli 2022 Blåttvann skrev (10 minutter siden): Jepp! Dersom man sier at muslimer har rett til å reagere voldelig fordi de føler seg krenket av SIAN, så kan jo jeg si at jeg føler meg krenket av de muslimene igjen fordi de ikke respekterer vår ytringsfrihet. Har jeg lov til å reagere med vold mot disse muslimene? Nei. Bare fordi man føler seg krenket så får man ikke automatisk rettigheter til å bruke vold. Man kan bruke ordene sine eller velge å se en annen vei. Nettopp, nettopp. Man kan være så uenig med SIAN som man bare vil, men man kan ikke ty til vold bare fordi man føler seg krenket. SIAN vet godt hvordan utnytte de voldelige tendensene i islam og hos de venstreekstreme og de får akkurat det de ønsker av reaksjon. 5 2
ltfutt Skrevet 2. juli 2022 #114 Skrevet 2. juli 2022 Blåttvann skrev (Akkurat nå): De som reagerer kan jo bare oppføre seg, så går SIAN lei og de slutter å provosere. Grunnen til at det brennes flere Koraner er fordi det funker å brenne Koranen. Hadde det ikke fungert så hadde det heller ikke blitt gjort. Her er det de som reagerer som har alt ansvar Hvis du hadde som heltidsjobb å reise rundt i landet og provosere nordmenn så hadde du nok klart å få noen livstruende situasjoner ut av det også.. Jeg hadde ikke fratatt deg hele ansvaret, selv om du ikke direkte utførte noen "voldelig" handling. Det finnes så uendelig mange måter å være kritisk på uten å ty til provokasjoner. Jeg veit ikke hva SIANs endelige mål er.. Det dem holder på med vil bare føre med seg mer radikalisering. 4
Entern Skrevet 2. juli 2022 #115 Skrevet 2. juli 2022 Blåttvann skrev (20 minutter siden): Jepp! Dersom man sier at muslimer har rett til å reagere voldelig fordi de føler seg krenket av SIAN, så kan jo jeg si at jeg føler meg krenket av de muslimene igjen fordi de ikke respekterer vår ytringsfrihet. Har jeg lov til å reagere med vold mot disse muslimene? Nei. Bare fordi man føler seg krenket så får man ikke automatisk rettigheter til å bruke vold. Man kan bruke ordene sine eller velge å se en annen vei. Ja dette her. 3
Drizzt Skrevet 2. juli 2022 #116 Skrevet 2. juli 2022 (endret) ltfutt skrev (6 minutter siden): Hvis du hadde som heltidsjobb å reise rundt i landet og provosere nordmenn så hadde du nok klart å få noen livstruende situasjoner ut av det også.. Jeg hadde ikke fratatt deg hele ansvaret, selv om du ikke direkte utførte noen "voldelig" handling. Det finnes så uendelig mange måter å være kritisk på uten å ty til provokasjoner. Jeg veit ikke hva SIANs endelige mål er.. Det dem holder på med vil bare føre med seg mer radikalisering. Likevel kan ingen provokasjon kvalifisere til vold og drapsforsøk. Det går en grense. Det som er provokasjon for noen er ytringsfrihet for en annen. Provokasjon er en subjektiv opplevelse hos den provoserte på lik linje med krenkelsen for den krenkede. Så lenge det ikke er forbudt med lov å ødelegge et symbol for noe, så kan man ødelegge så mye man vil. Er det smart? Nei. er det dumt? Ja. Men det er ikke ulovlig og skal ikke føre til at man blir utsatt for vold. Provoser tilbake da, men ikke bruk vold. Jeg blir provosert av muslimene som ropte Allahu akbar og jublet at noen de er uenige med ble forsøkt drept, men det gir meg ingen rett å bli voldelig mot dem. Endret 2. juli 2022 av Drizzt 4 1
Flytendesåpe Skrevet 2. juli 2022 #117 Skrevet 2. juli 2022 ltfutt skrev (2 minutter siden): Hvis du hadde som heltidsjobb å reise rundt i landet og provosere nordmenn så hadde du nok klart å få noen livstruende situasjoner ut av det også.. Jeg hadde ikke fratatt deg hele ansvaret, selv om du ikke direkte utførte noen "voldelig" handling. Det finnes så uendelig mange måter å være kritisk på uten å ty til provokasjoner. Jeg veit ikke hva SIANs endelige mål er.. Det dem holder på med vil bare føre med seg mer radikalisering. Helt enig med deg. Er det å provosere og være full av hat ok så lenge man ikke er voldelig? Ingen har nektet dem å kritisere, debattere eller i det hele tatt være så hatefulle men at de bevisst ønsker og gang på gang på gang fremprovoserer slike handlinger gjør de like mye ekstreme som motparten. Og at man er så bitteliten at man tyr til brenning er bare tilbakestående. Brenne prideflagg, brenne koran, brenne ditt og brenne datt. Burde blitt sendt til en leir hele gjengen og krangle så mye som de bare orker. 2
Blåttvann Skrevet 2. juli 2022 #118 Skrevet 2. juli 2022 ltfutt skrev (1 minutt siden): Hvis du hadde som heltidsjobb å reise rundt i landet og provosere nordmenn så hadde du nok klart å få noen livstruende situasjoner ut av det også.. Jeg hadde ikke fratatt deg hele ansvaret, selv om du ikke direkte utførte noen "voldelig" handling. Det finnes så uendelig mange måter å være kritisk på uten å ty til provokasjoner. Jeg veit ikke hva SIANs endelige mål er.. Det dem holder på med vil bare føre med seg mer radikalisering. Sorry, men vi har alle et ansvar for våre reaksjoner. Man er temmelig dum når man reagerer voldelig på noen som sier "du er voldelig du!". Da viser man bare at provokatøren har rett. Da SIAN holdt på utenfor Stortinget, husker ikke helt når det var, så oppførte noen av muslimene seg akkurat slik SIAN sier at de gjør. Med vold, med utbrudd, med sinne og hat. Tenk om muslimene som var voldelige heller hadde stått stille med roser i hendene. Kanskje sunget noe greier. Virkningen av noe sånt ville jo vært ekstrem sammenlignet med det oppstyret som ble. 4 2
Entern Skrevet 2. juli 2022 #119 Skrevet 2. juli 2022 Thaila skrev (24 minutter siden): Stopper politiet Pride men Sian får lov til å holde på!?! Altså hallo, disse går jo inn for å provosere og hisse opp, mens pride folka kub ønsker rett til å være seg selv. Utrolig dårlig timing av Sian å prøve å hisse opp folk akkurat nå! 🙄🤦♀️ Pride parader er tusenvis av uskyldige mennesker. SIAN-demonstrasjoner er noen hatefulle troll + illsinte motdemonstranter. 1
Thaila Skrevet 2. juli 2022 #120 Skrevet 2. juli 2022 Blåttvann skrev (19 minutter siden): Politiet stoppet ikke Pride tror jeg, men anbefalte å ikke gjennomføre paraden fordi situasjonen var uklar. Ressursene og de ekstra forberedelsene i forhold til trusselbildet som var nødvendig osv var ikke mulig å få på plass på under et døgn... Det var vel Pride selv som valgte å avlyse? Men ja, jeg er enig i at dette er fryktelig trist. HVORFOR brenne de jævla Koranene, man utsetter uskyldige folk for skade og hærverk. Det er jo bare fordi det funker. Det beste muslimene kan gjøre er å se en annen vei. Heldigvis gjør de fleste nettopp det. Ja det er sant at det var en anbefaling men likevel. De burde ha sagt det samme om Sian ikke bare om pride! Sian veit hva de driver med, det er nok dette de vil. En slags vestlig selvmordsbombe kan man vel kalle det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå