Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skid_raw skrev (3 minutter siden):

Det er så trist å lese hvor mye hat og frykt det er blant folk. Seriøst, tror du virkelig at det vil skje? Vet du at finnes godt utdannede mennesker med innvandrerbakgrunn som kan mye om filosofi osv.? Tror du virkelig at de ikke ser det større bildet? At de evner å tenke selv? At de evner å ta egne valg?

Det virker for meg som at mange nordmenn tror at innvandrere ikke kan tenke.

Det er enda mer trist å lese hvor virkelighetsfjerne enkelte er. Den syriske flyktningen Omar Dabaa, som i Kristiansand fløy på SIAN når de tente på koranen, ble hyllet som helt verden rundt. Det er bare å google, så finner du støttesidene.

Jeg har aldri gitt uttrykk for at "innvandrere ikke kan tenke", og det finnes garantert mange som er uenig i mordforsøk på norske veier. Men dessverre, er det veldig mange som også vil hylle henne som helt når de finner ut hvem personene i bilen hun velta er.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Det er enda mer trist å lese hvor virkelighetsfjerne enkelte er. Den syriske flyktningen Omar Dabaa, som i Kristiansand fløy på SIAN når de tente på koranen, ble hyllet som helt verden rundt. Det er bare å google, så finner du støttesidene.

Jeg har aldri gitt uttrykk for at "innvandrere ikke kan tenke", og det finnes garantert mange som er uenig i mordforsøk på norske veier. Men dessverre, er det veldig mange som også vil hylle henne som helt når de finner ut hvem personene i bilen hun velta er.

Jeg hyllet ikke den personen. Hvor er jeg da på aksen din?

• Liker 1
Skrevet
MammatilPer skrev (2 minutter siden):

Nei  har jeg  påstått at jeg har det ? 

Men er ikke respektløs som vedkommende som skrev tidligere at høyreekstreme terrorisme er småtteri fordi islamister dreper flere. 

Et liv tapt pga terror er et  tapt liv for mange. 

Men dere som mener at høyreekstreme handlinger er "småtteri" iforhold til hva islamister gjør sier jo med andre ord at ofrene til brevik er bare småtteri fordi islamister dreper flere. 

Ja, i forhold til ofretall ligger høyreekstreme langt bak islamister, så det er helt legitimt å sammenligne dem når det gjelder utført skade og komme fram til at høyreekstreme har drept og skadet langt færre enn islamister. Jeg har ikke sagt noe om ''småtteri'', men tallenes tale er klar. Din hersketeknikk slår bak på deg.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MammatilPer skrev (1 minutt siden):

Det må jo være så lite da når Europa går inn å kriger på deres hjemmebane for "opprette" demokrati. 

Nei det er det ikke. For det første blander du Europa og USA.

Afghanistan måtte tas, de skjulte en fyr som sto bak mord på 2000 sivile.

Irak er USAs feil

Libya er Frankrikes feil

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
RealistiskDot skrev (10 minutter siden):

Elitenes drøm dette. En splittet nasjon er enkelt å kontrollere, da folk rett og slett holder kun til sine "egne" og derfor er avhengig av staten for trygghet. 

Så sant.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, MammatilPer said:

https://www.consilium.europa.eu/en/eu-response-to-terrorism/

Var det ikke en høyrevridd  nettside? Opprettet av journalister fra antimuslimer?  Men bra nok kilde for deg. 

Er denne bra nok for deg da?

https://www.europol.europa.eu/crime-areas-and-statistics/crime-areas/terrorism

5 minutter siden, MammatilPer said:

Europa som er muslimene største fan right? 

Oops. Linken over fra Europol er visst ikke bra nok den heller fordi den er europeisk, må vite.

Hva slags linker er bra nok da - har du noen du vil dele?

Når det gjelder islamistisk terror er det mange, mange muslimer også som er ofre for slik terror - fordi de tilhørte "feil" retning av islam, eller fordi de ikke var "muslimske nok".

Terror er jævlig uansett, og skal man få bukt med det er det en god start å erkjenne at den finner sted; og det gjelder all terror.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Irak er USAs feil

Libya er Frankrikes feil

Men hvem skapte Bin Laden og Taliban? Hyklere finnes overalt og de fleste tror jeg vet hvorfor og hvordan disse ble skapt. Stikkord: Tidligere Sovjetunionen, USA og den kalde krigen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MammatilPer skrev (3 minutter siden):

Men er ikke respektløs som vedkommende som skrev tidligere at høyreekstreme terrorisme er småtteri fordi islamister dreper flere. 

Men dere som mener at høyreekstreme handlinger er "småtteri" iforhold til hva islamister gjør sier jo med andre ord at ofrene til brevik er bare småtteri fordi islamister dreper flere. 

Kanskje du ikke skjønte hva jeg skrev og mente?.

Ingen terrorhandlinger er "småtteri" men antallet drepte, skadede og det totale antallet terroraksjoner i Europa utført av islamister er mange ganger høyere enn det som er utført av høyreekstreme.

• Liker 5
Skrevet
FryNor skrev (4 minutter siden):

Kanskje du ikke skjønte hva jeg skrev og mente?.

Ingen terrorhandlinger er "småtteri" men antallet drepte, skadede og det totale antallet terroraksjoner i Europa utført av islamister er mange ganger høyere enn det som er utført av høyreekstreme.

Jepp. Ubehagelig for enkelte å ta innover seg, men sant.

• Liker 4
Skrevet
MammatilPer skrev (6 minutter siden):

Det som er poenget er vel at alle rasjonelle mennesker bør kunne fordømme vold ubetinget?

Hvis dette var en person på venstresiden av politikken som ble utsatt for dette pga en ytring ; hadde du argumentert slik du gjør nå?  Vist til hendelsen i Oslo nylig og bagatellisert dette? Mest sannsynlig er svaret nei.

Prinsipielt er det ingen forskjell på bruk av fysisk vold som virkemiddel. Hvorfor ikke bare gjør det enkelt å si at vold mot SIAN er akkurat like uakseptabelt som all annen vold?

Dette behovet for å bagatellisere vold utført av folk som har sympati fra venstresiden er skremmende i Norge i dag. Vis gjerne motstand mot SIAN og andre tullinger, men  alt fra kasting av gjenstander til slag, spark og vandalisering bør alle rasjonelle mennesker ta sterkt avstand fra.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Grandidosa83 skrev (3 minutter siden):

Det som er poenget er vel at alle rasjonelle mennesker bør kunne fordømme vold ubetinget?

Hvis dette var en person på venstresiden av politikken som ble utsatt for dette pga en ytring ; hadde du argumentert slik du gjør nå?  Vist til hendelsen i Oslo nylig og bagatellisert dette? Mest sannsynlig er svaret nei.

Prinsipielt er det ingen forskjell på bruk av fysisk vold som virkemiddel. Hvorfor ikke bare gjør det enkelt å si at vold mot SIAN er akkurat like uakseptabelt som all annen vold?

Dette behovet for å bagatellisere vold utført av folk som har sympati fra venstresiden er skremmende i Norge i dag. Vis gjerne motstand mot SIAN og andre tullinger, men  alt fra kasting av gjenstander til slag, spark og vandalisering bør alle rasjonelle mennesker ta sterkt avstand fra.

Vi ser en utbredt rettferdiggjøring av venstreekstrem vold i Norge i dag og det er SKREMMENDE.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Enda en muslim som angriper ytringsfriheten..

Merkelig at man skal bli så aggressiv pga. en eventyrbok.

Og ekstremt dårlig timing mtp. det som skjedde for bare en uke siden.

På tide og gi slipp på berøringsangsten og slutte å verne om konversativ islam nå kanskje?

Endret av Anonymus1986
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Entern skrev (13 minutter siden):

Irak er USAs feil

Libya er Frankrikes feil

Jeg påstod heller ikke at Europa er alene om disse " tvinge demokrati" unnskyldning for å invadere et land. 

Skrevet
Callisto83 skrev (34 minutter siden):

Brødhue? Hun kommer jo nå til å få heltestatus i en rekke muslimske miljøer i inn og utland...

Sikkert, men bør fengsles. Tviler ikke på at hun vil mene at det var verdt det. 

• Liker 3
Skrevet

Håper alle 3 involverte kjøtthuer mister retten til å kjøre bil i lang lang tid.

• Liker 3
Skrevet

I slutten av videoen sier noen om pistol og kniv det ble viftet med. 

Det er uklart hvem som sier det, men det sies til politimannen som innledet samtale med den som filmet.

Jeg venter på opptakene fra Jeepen for da ser man det fra en annen vinkel.

• Liker 3
Skrevet
Anonymus1986 skrev (7 minutter siden):

Enda en muslim som angriper ytringsfriheten..

Merkelig at man skal bli så aggressiv pga. en eventyrbok.

Og ekstremt dårlig timing mtp. det som skjedde for bare en uke siden.

På tide og gi slipp på berøringsangsten og slutte å verne om konversativ islam nå kanskje?

Tviler. Kan jo håpe det beste, men tviler.

• Liker 1
Skrevet
Apis skrev (2 minutter siden):

Håper alle 3 involverte kjøtthuer mister retten til å kjøre bil i lang lang tid.

Hvilke 3? Var det 3 som satt i den søvfargede Mercedesen? 

• Liker 1
Skrevet

Er så idiotisk at folk lar seg provosere av dette, selv om man kan forstå det.

SIAN bør ties i hjel. Uten oppmerksomhet dør dem ut.

• Liker 7
Skrevet
I livestreamen som ble startet etter politiet kom så  dukker opp tilskuere som tilsynelatende er muslimer som skriker "allahu akbar" og nyter det som har skjedd.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...