Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023

Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Pølsevann skrev (3 timer siden):

Alt stod bra til og samme termin som menstermin foreløpig 🤩

Sååå godt å høre! ❤️❤️Venter på UL selv, gruer meg så mye at jeg nesten ikke vil dra, da det var helt forferdelig å ikke se noe liv sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mariak10 skrev (1 minutt siden):

Sååå godt å høre! ❤️❤️Venter på UL selv, gruer meg så mye at jeg nesten ikke vil dra, da det var helt forferdelig å ikke se noe liv sist. 

Ja det var lettelse. Når har du UL? Og hvor langt er du på vei igjen? Ikke lært meg alle enda 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (6 minutter siden):

Ja det var lettelse. Når har du UL? Og hvor langt er du på vei igjen? Ikke lært meg alle enda 🙃

Jeg var hos legen på mandag og skulle bli henvist til offentlig ultralyd som jeg skulle få hver 2 uke frem til uke 15, så venter fortsatt på innkalling, men fikk beskjed om at det var maks 1-2 uker ventetid. Så regner med at jeg får det neste uke, om ikke må jeg nok bestille en privat da jeg er så nervøs og tankefull. Er 9+3 idag, ifølge Mensentermin, men er litt usikker enda. Fikk svaaaak positivtest 17 april. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (1 time siden):

Jeg var hos legen på mandag og skulle bli henvist til offentlig ultralyd som jeg skulle få hver 2 uke frem til uke 15, så venter fortsatt på innkalling, men fikk beskjed om at det var maks 1-2 uker ventetid. Så regner med at jeg får det neste uke, om ikke må jeg nok bestille en privat da jeg er så nervøs og tankefull. Er 9+3 idag, ifølge Mensentermin, men er litt usikker enda. Fikk svaaaak positivtest 17 april. 

Spennende! Hvorfor får du så tett oppfølging med UL? Skulle gjerne fått det og 😆 neida, det er sikkert en grunn til det som ikke er så morsom da. 

Jeg har en veldig god venninne som bor i et annet land langt unna, hun er akkurat like langt på vei som meg (8+2) og de har mye mer oppfølging enn oss. Hun har vært på UL, får snart bekreftet KS dato (veldig dramatisk kriseKS sist fødsel) allerede. Og de har hyppigere kontroller og UL enn oss. Morsomt å sammenligne når vi er like langt på vei. Men de har mye kortere betalt permisjon enn oss da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (22 minutter siden):

Spennende! Hvorfor får du så tett oppfølging med UL? Skulle gjerne fått det og 😆 neida, det er sikkert en grunn til det som ikke er så morsom da. 

Jeg har en veldig god venninne som bor i et annet land langt unna, hun er akkurat like langt på vei som meg (8+2) og de har mye mer oppfølging enn oss. Hun har vært på UL, får snart bekreftet KS dato (veldig dramatisk kriseKS sist fødsel) allerede. Og de har hyppigere kontroller og UL enn oss. Morsomt å sammenligne når vi er like langt på vei. Men de har mye kortere betalt permisjon enn oss da. 

Jeg har det vel egentlig bare fordi jeg hadde en MA forrige svangerskap, også har jeg en veldig grei å forståelsesfull lege som vil at jeg skal bekymre meg minst mulig og prøve å slappe av mest mulig rundt denne graviditeten.  Er ikke flere grunner enn det, heldigvis. Er vanskelig å se positivt på det, da man ikke har barn fra før og ikke helt vet om kroppen faktisk kan gjennomføre et svangerskap eller ikke, så er veldig glad for at jeg har den legen jeg har. 

Ja, har en venninne i Spania som nå er 37 uker på vei, er spennende å hvor annerledes det er der, enn her. Der fikk hun vite kjønn i uke 10, på helt vanlig undersøkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (39 minutter siden):

Jeg har det vel egentlig bare fordi jeg hadde en MA forrige svangerskap, også har jeg en veldig grei å forståelsesfull lege som vil at jeg skal bekymre meg minst mulig og prøve å slappe av mest mulig rundt denne graviditeten.  Er ikke flere grunner enn det, heldigvis. Er vanskelig å se positivt på det, da man ikke har barn fra før og ikke helt vet om kroppen faktisk kan gjennomføre et svangerskap eller ikke, så er veldig glad for at jeg har den legen jeg har. 

Ja, har en venninne i Spania som nå er 37 uker på vei, er spennende å hvor annerledes det er der, enn her. Der fikk hun vite kjønn i uke 10, på helt vanlig undersøkelse. 

Jeg skal passe på å nevne min MA til legen til uka og. Er vikar lege da, så vet ikke om hun setter igang mye greier eller ei. 

Hvor langt var du når du oppdaget MA? Jeg føler meg ganske lik nå som da jeg hadde det, men med mer ømme pupper og trøttere. Mannen hadde ikke troa på at det funka denne gangen, så han ble overrasket når jeg sa at alt var i orden 😆

Krysser fingrene for at alt står bra til inni der hos deg (og alle andre) og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (21 timer siden):

Alt stod bra til og samme termin som menstermin foreløpig 🤩

Gratulerer!! Så deilig beskjed å få!❤️ Jeg skal til uka😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netteflette - 36 år - B2 - menstermin 9. februar

Litt artig å komme tilbake til januar/februar termingruppen da jeg også var med i januar/februar 2021 termingruppen😅

Fint å kunne følge hverandre her og håper alt går bra med oss alle til slutt❤️🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netteflette skrev (32 minutter siden):

Litt artig å komme tilbake til januar/februar termingruppen da jeg også var med i januar/februar 2021 termingruppen😅

Så gøy! Velkommen hit🥰 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netteflette skrev (47 minutter siden):

Velkommen! Så gøy!  Så du får 1 år mellom dine to? 😮 

____

Hvordan er formen for folk her inne da? 

Endret av Pølsevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (6 minutter siden):

Velkommen! Så gøy!  Så du får 1 år mellom dine to? 😮 

____

Hvordan er formen for folk her inne da? 

Takk!🥰 Nei, det blir 2 år mellom de. 2021 og 2023☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi har funnet en grei løsning for permisjon nå. Synes det så litt håpløst ut med januartermin først. Men etter å ha tygd litt på det tror jeg at vi finner en god løsning som ikke blir for dyr for oss også. Samboern er selvstendig næringsdrivende så han kan ikke være borte 4 mnd i strekk. Men tror at hvis vi løser det med jeg tar mor og felles, så ferie og 3-4 mnd ulønnet, så tar han 50% permisjon og jeg 50% ulønnet i 8 mnd og da er vi nesten i mål til august 2024. Mulig jeg starter å jobbe 30-40% før det også, siden samboern kan være hjemme på dagtid å dra på jobb på ettermiddag/kveld.  Og da vil vi jo få 7500 i kontantstøtte fra februar til august, så da blir det jo ganske bra betaling med den løsningen også. 

Har dere tenkt noe på hvordan løse det enda? 

Har lest at det er "ingen" som ønsker seg desemberbarn fordi de ikke får bhg plass før august året etter de blir 1, men er det egentlig noe forskjell for januarbarn? De har kanskje rett på plass? Men det er umulig å få her vi bor.

Netteflette skrev (4 minutter siden):

Takk!🥰 Nei, det blir 2 år mellom de. 2021 og 2023☺️

Haha.. sånn kan det gå når man ikke kan regne! 😂😂 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (7 minutter siden):

Jeg tror at vi har funnet en grei løsning for permisjon nå. Synes det så litt håpløst ut med januartermin først. Men etter å ha tygd litt på det tror jeg at vi finner en god løsning som ikke blir for dyr for oss også. Samboern er selvstendig næringsdrivende så han kan ikke være borte 4 mnd i strekk. Men tror at hvis vi løser det med jeg tar mor og felles, så ferie og 3-4 mnd ulønnet, så tar han 50% permisjon og jeg 50% ulønnet i 8 mnd og da er vi nesten i mål til august 2024. Mulig jeg starter å jobbe 30-40% før det også, siden samboern kan være hjemme på dagtid å dra på jobb på ettermiddag/kveld.  Og da vil vi jo få 7500 i kontantstøtte fra februar til august, så da blir det jo ganske bra betaling med den løsningen også. 

Har dere tenkt noe på hvordan løse det enda? 

Har lest at det er "ingen" som ønsker seg desemberbarn fordi de ikke får bhg plass før august året etter de blir 1, men er det egentlig noe forskjell for januarbarn? De har kanskje rett på plass? Men det er umulig å få her vi bor.

Haha.. sånn kan det gå når man ikke kan regne! 😂😂 

Vi har fremdeles ikke landet noe. Men vurderer å løse det litt som dere, med at jeg tar 40% ulønna perm, mannen tar 40% sin permisjon spredd over en lengre periode og at vi kanskje prøver på en dagmamma en dag i uka? Vi har en venninne som vi vurderer å spørre, som er freelancer og kunne hatt det som en liten sideinntekt kanskje. Vi får se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kassiopeia8 skrev (3 minutter siden):

Vi har fremdeles ikke landet noe. Men vurderer å løse det litt som dere, med at jeg tar 40% ulønna perm, mannen tar 40% sin permisjon spredd over en lengre periode og at vi kanskje prøver på en dagmamma en dag i uka? Vi har en venninne som vi vurderer å spørre, som er freelancer og kunne hatt det som en liten sideinntekt kanskje. Vi får se :) 

Vi har heldigvis god tid til å finne den endelige løsningen. Faren min er jo førtidspensjonist så kan hende han kan være litt dagmamma (dagbestefar?) i perioder også. Men han er ikke så super komfortabel med babyer :ler: Men blir nok en del trilleturer med han vil jeg tro. Jeg husker ikke hvor baby de er når de er fylt et år :P Rart hvor fort man glemmer. 

Vi bestilte jo ferie 3 uker i desember-januar like før jeg testet positivt... så vi håper vi får flyttet den ferien. 🤪 Vi hadde liksom ikke troa på at det skulle klaffe og egentlig gitt litt opp pga alder og sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6
Jeg har fått ulvehunger! Jeg spiser meg stapp mett til middag. Og 2 timer senere er jeg skrubbsulten. Det er så merkelig. 
Har heldigvis sluppet unna kvalme hittil. Håper ikke jeg jinxer det!

Jeg føler meg så slem på jobb.. later jo som ingenting og tar i mot nye oppgaver som jeg jo vet at noen andre må overta om noen måneder... Men jeg klarer ikke si nei, og jeg vil ikke si hvorfor jeg vil si nei heller. Ikke før etter uke 12. 

Hvordan går det med dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle? Jeg har vært på tidlig ultralyd, og alt sto bra til. Det var ett foster og et bankende hjerte🥰 Jeg ble satt noe tilbake fra menstermin, men det var som forventet. 

De siste dagene har det riktignok ikke vært like hyggelig, for jeg har blitt skikkelig kvalm🤢 Jeg trodde jeg skulle slippe unna slik som sist, men nå ser det ikke slik ut… Spyr ikke, men er konstant uvel. Har dårlig matlyst og er rett og slett bare helt utslått og utslitt. Sover i timesvis og er ikke meg selv. Har vært hjemme fra jobb de siste dagene og skal være hjemme i morgen også. Håper det går seg litt mer til over pinsehelga, hvis ikke må jeg vurdere en sykemelding til neste uke tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kassiopeia8 skrev (30 minutter siden):

Hvordan går det med dere alle? Jeg har vært på tidlig ultralyd, og alt sto bra til. Det var ett foster og et bankende hjerte🥰 Jeg ble satt noe tilbake fra menstermin, men det var som forventet. 

De siste dagene har det riktignok ikke vært like hyggelig, for jeg har blitt skikkelig kvalm🤢 Jeg trodde jeg skulle slippe unna slik som sist, men nå ser det ikke slik ut… Spyr ikke, men er konstant uvel. Har dårlig matlyst og er rett og slett bare helt utslått og utslitt. Sover i timesvis og er ikke meg selv. Har vært hjemme fra jobb de siste dagene og skal være hjemme i morgen også. Håper det går seg litt mer til over pinsehelga, hvis ikke må jeg vurdere en sykemelding til neste uke tror jeg..

Så bra at alt stod bra til! men kjipt at kvalmen har kommet! 

Jeg hadde første sv.skap kontroll i dag! Fyllt ut skjema og tatt blodprøver og sånt. Så nå føles det mye mer virkelig. Hadde litt lavt blodtrykk og muligens en uvi da. Men ellers står det bra til. Henvist til TUL, så da er det bare å vente på time å se hvor lang tid det tar. Skal også ta NIPT. 

Foreløpig har jeg få symptomer heldigvis. Men magen poppet i går 😱 Nå må jeg skjule magen frem til det er offentlig på jobb. Den ble plutselig så rund og mye mer struttende enn den pleier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vært hos JM, og litt eplekjekk som jeg er så går nok dette like greit som d to andre gangene, Men nei da, jeg er slått i bakken, super trøtt, super kvalm, slapp, trøtt, ukonsentrert, mer enn mnok med meg selv. Heldig som har en god mann hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (53 minutter siden):

Var vært hos JM, og litt eplekjekk som jeg er så går nok dette like greit som d to andre gangene, Men nei da, jeg er slått i bakken, super trøtt, super kvalm, slapp, trøtt, ukonsentrert, mer enn mnok med meg selv. Heldig som har en god mann hjemme

Litt sånn jeg også har fått det! Og overrasket over at det kom så brått. Vært helt fin i helga, gjort masse forskjellig. Kjente heller ingenting spesielt mandag og tirsdag på jobb. Så bare var jeg heelt ferdig onsdag og torsdag. Kjenner kvalmen bygger seg opp nå også… Er bare hjemme og sover og diller. Orker ikke noe. Håper det ikke varer så lenge hvertfall

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt plutselig ingen symptomer. Ikke ømme pupper en gang… Eller trøtt… så siden jeg har hatt MA før så blir jeg jo litt bekymra da… og har lyst å dra rett på UL. Men det går jo ikk på en søndag/pinse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...