Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Kassiopeia8 skrev (6 timer siden):

12+0!!! En merkedag. Dette er riktignok menstermin, og sannsynligvis er jeg nok litt bak siden EL kom sent i syklusen. Men forholder meg til menstermin frem til OUL enn så lenge. Jeg føler meg veldig fin i formen. Kjenner knapt at jeg er gravid. Noe ekstra sulten kanskje, men det har avtatt litt. Fått litt mage, og det er vel eneste tydelige tegn. Føler nesten at det blafrer litt inni der av og til, men tror det er for tidlig å kjenne bevegelse? Kjente ikke før typ uke 17 sist tror jeg.
 

Begynt å tenke litt på barnerom i det siste, og praktiske greier som sprinkelseng, bed side crib osv. Med forrige gav vi bare opp alt det der, og han sover fortsatt i dobbeltsenga vår. Men tenker jo at nummer to kanskje har en annen personlighet, og at det er verdt å prøve. Tror også vi snart skal kjøpe inn et skap, sånn at vi kan begynne å finne fram de små klærne igjen. Gleder meg!

Åå så deilig å komme til den magiske grensen!! 🥰 Du er heldig som har få symptomer. Bare å nyte!! 🥰 Så gøy å begynne og tenke på alt som skal ordnes. Har dere mye igjen fra nr. 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 13 🥳. Har hatt plagsom svangerskapskvalme med oppkast (nekter å kalle det morgenkvalme, for det varer hele dagen 🙈) frem til nå. Den ser endelig ut til å avta og jeg kjenner antydning til babybump nederst på magen 🥰. På ultralyden for noen dager siden hoppet nurket rundt der inne 🤭. Alt så fint ut hittil❤️ lettelse!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødsoppen

Så gøy å lese om alle dere som har nådd den 12 ukers grensa!🤩🥳 Vi teller ned her og for full hals😊

Dog syns jeg denne ventetiden eller perioden mellom TUL og frem til man kan høre hjertelyd / neste ultralyd rundt uke 13/14 er så lang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rødsoppen skrev (5 timer siden):

Noen som har brukt doppler hjemme?

Nei, har fått anbefalt å ikke gjøre det pga man blir så redd om man ikke finner hjertet. Spesielt tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag var jeg over «den magiske grensen». Det ble bekreftet på TUL da vi så et lite foster som turnet rundt i magen i går 🥰 Alt så fint ut. Nå skal vi begynne å fortelle det til familie og venner. Blir rart, men mest av alt, stas!!!🥰

Endret av Prøver2021
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (30 minutter siden):

På onsdag var jeg over «den magiske grensen». Det ble bekreftet på TUL da vi så et lite foster som turnet rundt i magen i går 🥰 Alt så fint ut. Nå skal vi begynne å fortelle det til familie og venner. Blir rart, men mest av alt, stas!!!🥰

Så bra!! Deilig å komme over grensen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rødsoppen skrev (På 4.7.2022 den 16.54):

Noen som har brukt doppler hjemme?

Brukte i forrige svangerskap og kommer til å bruke nå. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg i 2.trimester! 14+0 og vi skal fortelle førstemann at hun skal bli storesøster. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (11 timer siden):

I morgen er jeg i 2.trimester! 14+0 og vi skal fortelle førstemann at hun skal bli storesøster. 

Åå så stas!! Lykke til 🥰 Spent på å høre om reaksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (31 minutter siden):

Åå så stas!! Lykke til 🥰 Spent på å høre om reaksjonen

Hun ble glad! Lite gledeshyl og så kom denne samtalen

«Hvordan fikk du baby i magen? 
«Hva tror du?»
«For du har spist så mye mat» 
😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle her inne? 🥰 vært litt lite action fra meg her på grunn av ferien, men nå fikk jeg en rolig stund til å kikke innom. 

Selv er jeg snart 14 uker, og magen har poppet! Jeg tror også jeg kjenner liv innimellom - så mye tidligere enn forrige gang. Ellers er formen god, men jeg er mye trøtt. Gleeeder meg til OUL i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (På 9.7.2022 den 10.06):

Hun ble glad! Lite gledeshyl og så kom denne samtalen

«Hvordan fikk du baby i magen? 
«Hva tror du?»
«For du har spist så mye mat» 
😂😂

Åå så herlig!! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kassiopeia8 skrev (49 minutter siden):

Hvordan går det med alle her inne? 🥰 vært litt lite action fra meg her på grunn av ferien, men nå fikk jeg en rolig stund til å kikke innom. 

Selv er jeg snart 14 uker, og magen har poppet! Jeg tror også jeg kjenner liv innimellom - så mye tidligere enn forrige gang. Ellers er formen god, men jeg er mye trøtt. Gleeeder meg til OUL i august!

Så gøy at magen har poppet og at du kjenner bevegelser. Når skal du på OUL? 🥰 Med meg går det fint. 13+0 i dag. Formen er bedre enn den har vært. Ikke kvalm og utslitt, men ganske trøtt fremdeles. Jeg har ikke fått antydning til mage enda (men er oppblåst). Kanskje det har sammenheng med at jeg er førstegangsgravid? Venter i spenning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+4 nå og er fortsatt helt utslitt. Kunne sovet 2 ganger hver dag hvis jeg fikk sjansen. Ellers har jeg ingen symptomer så formen er fin når jeg ikke er trøtt. Magen har poppet, men synes den har gått litt tilbake igjen (mindre oppblåst tenker jeg). Synlig etter jeg har spist, men ganske flat på morgenen. Var i familieselskap i helgen og da hadde en hvisket til en annen at de trodde jeg var gravid før jeg annonserte det. Så det er synlig. Hvertfall i kjole. I bukse/topp er det lettere å skjule. 
 

OUL er jo om bare en måned ca. Det kommer til å gå fort, for snart starter ferien. 
 

Den kommende storesøsteren er kjempestolt og kan plutselig få til masse hun ikke har klart/gidder før, for hun er nemlig storesøster nå. Og hun vil bytte bleier, trille vogn og ta på sko på babyen. 
 

Jeg har hatt et navn i tankene lenge. Siden i fjor sommer. Har ikke sagt det til noen, ikke mannen heller (han vil ikke snakke om navn så tidlig, så har spart det. Nevnt noen andre navn på lista, og han er bare negativ på dette stadiet :ler: ). Så sier plutselig storesøster at babyen skal hete X og det er akkurat det navnet jeg har sol favoritt. Så jeg har annonsert til mannen at vi har bestemt navn 😇 Så nå jobber jeg med å overtale han. Han bestemte navn til storesøster, så jeg synes jeg skal få bestemme på lillesøster. 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL og nipt test i går, alt så bra ut, får svar på blodprøver om 7-10 dager. Utrolig deilig å se baby igjen. Er 13+1.  JM sa jeg får PKS ca 1 uke før termin:) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Christina82 skrev (1 time siden):

Var på UL og nipt test i går, alt så bra ut, får svar på blodprøver om 7-10 dager. Utrolig deilig å se baby igjen. Er 13+1.  JM sa jeg får PKS ca 1 uke før termin:) 

Så bra alt ser bra ut. Håper nipt også gir bra resultater. 
 

Jeg har snart OUL faktisk. 10.august! Tida går fort dit nå, siden jeg har ferie nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (3 timer siden):

Så bra alt ser bra ut. Håper nipt også gir bra resultater. 
 

Jeg har snart OUL faktisk. 10.august! Tida går fort dit nå, siden jeg har ferie nå. 

Jeg skulle få ul i uke 34, fra 22/8 og. den uken:)  Det går fremover nå:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (På 20.7.2022 den 19.54):

Var på UL og nipt test i går, alt så bra ut, får svar på blodprøver om 7-10 dager. Utrolig deilig å se baby igjen. Er 13+1.  JM sa jeg får PKS ca 1 uke før termin:) 

Lykke til 😊

Vi og tok Nipt test! Normale resultater og hoppende glad baby på ultralyd. Alt så normalt ut på ultralyden. Neste ultralyd er i uke 19, 16.august 😊

Lurer litt på om jeg har begynt å kjenne liv nå. Kjenner det ikke som bobler som de fleste beskriver det som. Er litt som noen rare vibrasjoner innvendig og som om det skjer bevegelser der nede. Kan jo være innbilning og ønsketenking 😅. Men tror kanskje det er babyen 😊. På forrige ultralyd var morkaken fremme, så i teorien skal jeg vel ikke kunne kjenne noe da? 🤔

Endret av Karmelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmelia skrev (1 time siden):

Lykke til 😊

Vi og tok Nipt test! Normale resultater og hoppende glad baby på ultralyd. Alt så normalt ut på ultralyden. Neste ultralyd er i uke 19, 16.august 😊

Lurer litt på om jeg har begynt å kjenne liv nå. Kjenner det ikke som bobler som de fleste beskriver det som. Er litt som noen rare vibrasjoner innvendig og som om det skjer bevegelser der nede. Kan jo være innbilning og ønsketenking 😅. Men tror kanskje det er babyen 😊. På forrige ultralyd var morkaken fremme, så i teorien skal jeg vel ikke kunne kjenne noe da? 🤔

Jeg og tror jeg kjenner noe noen ganger. Er 16-0 i dag. Noen små knepp her og der. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...