Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Kassiopeia8 skrev (10 timer siden):

Gratulerer så mye! Det er jo dobbel lykke🥰 En stor overgang blir det uansett, så dette går sikkert fint! 
Jeg kan legge deg inn i hovedinnlegget. Skriv alder, hvilket barn dette blir (første/andre barn osv) pluss termindato 😊 

 

Fantastisk! Da oppdaterer jeg datoen din!

Ganske sikker på at jeg er med i hovedinnlegget fra før 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mariak10 skrev (49 minutter siden):

Ganske sikker på at jeg er med i hovedinnlegget fra før 🙈

Haha Ups! Jeg er visst litt i tåka. Leste ikke brukernavnet ditt🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg uventet med i gruppen jeg også. Er nå 4+5, så det er fortsatt veldig nytt.
Den positive testen for noen dager siden var en stor overraskelse og et lite sjokk for min del. Vi har ikke forsøkt på nummer to, men vi har tenkt at "skjer det, så skjer det". 

Jeg kan fortsatt ikke helt forstå at jeg er gravid igjen, men symptomene jeg har kjenner jeg godt igjen fra sist. Jeg er mye trøtt på dagtid, må tisse ofte, sliter med å sovne på kvelden, ligamentsmerter ved hosting og er lys våken tidlig om morgenen. 

Smashy 27 år, B2, menstermin 20 februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to! 
 

Jeg tissa så insane mye i natt. Både ofte og sykt mye. Følte meg helt dehydrert i morges 😆 Hvorfor driver kroppen med sånt? Og hvorfor på natta? 😆

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 10 og er veldig sliten om dagen. Sønnen vår har hatt den ene dårlige perioden etter den andre, egentlig helt siden vi fant ut at vi var gravide. Så det har vært krevende. Han er vanskelig å legge og sover dårlig om natta. Denne uka har greia vært at han våkner før 5 hver morgen… Da er det ikke så greit å skulle fungere på jobb. Jeg blir også veldig fortvila med tanken på å skulle få et nytt barn inn i dette kaoset. Per nå samsover vi med sønnen vår. Han krever mye nærhet og støtte til søvn. Og det er vel egentlig meg det er viktigst med for han. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å dele meg når det kommer en til. Håper det skjer mye utvikling på det neste halvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smashy skrev (36 minutter siden):

Jeg sniker meg uventet med i gruppen jeg også. Er nå 4+5, så det er fortsatt veldig nytt.
Den positive testen for noen dager siden var en stor overraskelse og et lite sjokk for min del. Vi har ikke forsøkt på nummer to, men vi har tenkt at "skjer det, så skjer det". 

Jeg kan fortsatt ikke helt forstå at jeg er gravid igjen, men symptomene jeg har kjenner jeg godt igjen fra sist. Jeg er mye trøtt på dagtid, må tisse ofte, sliter med å sovne på kvelden, ligamentsmerter ved hosting og er lys våken tidlig om morgenen. 

Smashy 27 år, B2, menstermin 20 februar

Å så fint å se deg i denne gruppen!😁🥳👏🏻 Gratulerer så mye!❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (8 minutter siden):

Jeg er i uke 10 og er veldig sliten om dagen. Sønnen vår har hatt den ene dårlige perioden etter den andre, egentlig helt siden vi fant ut at vi var gravide. Så det har vært krevende. Han er vanskelig å legge og sover dårlig om natta. Denne uka har greia vært at han våkner før 5 hver morgen… Da er det ikke så greit å skulle fungere på jobb. Jeg blir også veldig fortvila med tanken på å skulle få et nytt barn inn i dette kaoset. Per nå samsover vi med sønnen vår. Han krever mye nærhet og støtte til søvn. Og det er vel egentlig meg det er viktigst med for han. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å dele meg når det kommer en til. Håper det skjer mye utvikling på det neste halvåret.

Huff så kjipt! Skjønner at det ikke er en lett situasjon å sitte i😥 Du kan sikkert få noen gode råd på helsestasjonen når du skal på kontroller fremover! 
Tenker mye på det selv, tanken om å måtte dele meg med datteren vår og nestemann. Gruer meg veldig kjenner jeg, kommer sikkert til å ha mye dårlig samvittighet..😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenker på det med sjalusi og at frøkna er skikkelig mammadalt. Jeg tror at vi må forberede henne godt, ved å avvenne mamma-avhengigheten litt gradvis. Og etterhvert som magen blir større og hun skjønner at det er baby på vei, så kan man jo forklare at mamma må hvile/sliten osv, så pappa må hjelpe med ditt og datt. Det er nok kanskje lettere for oss som har en 4 åring enn de som har yngre barn. Men jeg tror også det er viktig å prioritere eldste helt fra begynnelsen også. Å ha litt alenetid med mamma (nesten) hver dag så de ikke blir glemt. 

Vi har heldigvis avvent samsovingen, men jeg tror det fort kan blir "urettferdig at babyen får sove med mamma og pappa", så det kan nok bli en vanskelig periode der. 

Har faktisk hatt noen krevende perioder med søvn her vi også siden jeg ble gravid. Sykdom, mareritt og bare generelt mye oppvåkninger. + mine egne oppvåkninger fordi jeg må tisse eller bare at jeg ikke får sove. 

 

Jeg har fått bestilt meg time hos jordmor. Ikke før i uke 24, men da er det hvertfall plotta inn i kalendern. OUL time har jeg fått og også fødeplass. Venter på en TUL time også, men henvisningen hadde visst stoppa et eller annet sted i systemet, men den skulle jeg få i uke 12. 

Egentlig er jeg veldig klar for å fortelle andre. Jeg synes det er vanskelig å skjule nå og det hadde vært enklere at folk visste. Men jeg vil vente til uke 12. Er i uke 10 nå, så det nærmer seg. Og etter uke 12 kan jeg bruke kjoler igjen, Det kan jeg ikke nå, for magen blir så veldig åpenbar med kjole 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (23 timer siden):

Melder meg inn her jeg ☺️
 

Vegasus - 30 - B2 - Termin 22.02.2023 

Gratulerer!!
____

Jeg dras mellom hodet og kroppen for tiden. Er veldig sliten og tar meg selv i å tenke at jeg gleder meg til jeg kan få delvis sykmelding. Samtidig som jeg har lyst å stå i full jobb. Har ganske ny jobb, og vil ikke falle utenfor allerede. Og jeg liker det jeg gjør. Men samtidig så merker jeg at det tar veldig på. Håper at det blir bedre i 2.trimester. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, jeg melder meg inn 🤗 

Jeg fant ut for litt siden at jeg er gravid med vår første. Vet ikke om jeg har rett, men har regnet meg frem til 4+5 i dag med termin 22. februar. Jeg har ikke så mange symptomer enda. Har hatt ganske mye mensenlignende smerter i magen. Håper at det er normalt. Har også merket at jeg ikke har så mye matlyst mer, er tørst og kan bli veldig varm. Håper at trøtthet, kvalme og ømme bryster kommer snart, som en slags bekreftelse på at jeg er gravid. Føles ganske uvirkelig enn så lenge 😳 Jeg har kun bestilt legetime (om ca to uker). Burde jeg kontakte jordmor eller bestilt tidlig ultralyd også, eller kan det vente til etter jeg har vært hos legen? 

Endret av Snoopdoggie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snoopdoggie skrev (1 minutt siden):

Heihei, jeg melder meg inn 🤗 

Jeg fant ut for litt siden at jeg er gravid med vår første. Vet ikke om jeg har rett, men har regnet meg frem til 4+5 i dag med termin 22. februar. Jeg har ikke så mange symptomer enda. Har hatt ganske mye mensenlignende smerter i magen. Håper at det er normalt. Har også merket at jeg ikke har så mye matlyst mer, er tørst og kan bli veldig varm. Håper at trøtthet og kvalme kommer snart, som en slags bekreftelse på at jeg er gravid. Føles ganske uvirkelig enn så lenge 😳 Enn så lenge har jeg kun bestilt legetime (om ca to uker). Burde jeg kontaktet jordmor eller bestilt tidlig ultralyd også, eller kan det vente til etter jeg har vært hos legen? 

 

 

Gratulerer! 

Jeg hadde mye mensmurringer i første svangerskap i hele første trimester. Har ikke hatt det denne gang da. Tror det er vanligst at kvalmen kommer rundt uke 6-7 og varer til 12-13.  Men du kan slippe unna og. Jeg har sluppet unna denne gangen. Føler meg heldig!
Kommer litt an på hvor du bor tror jeg, men jeg fikk ikke time hos jordmor før i uke 24 (som er standard), men vet at noen steder så kan man få time tidligere.  Tidlig UL kan man jo bestille når som helst egentlig, men hjertet begynner vel å slå i uke 8? Gjør det ikke? Mulig jeg husker feil, så kan jjo være lurt å vente til da. Jeg bor i Oslo, og her er det så enkel tilgang på TUL privat, så jeg bestilte time samme dag :P Men hvis det ikke er så mange steder å bestille der du bor, kan du jo kanskje bestille allerede nå til time om noen uker. Tror man må føle litt på det, hvor lenge man vil og klarer å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (På 9.5.2022 den 18.04):

Hola! 
Jeg har ventet på at noen skal lage tråd :fnise: Turte ikke selv. 
 

Legg meg inn

Pølsevann - 39 år - b2 - menstermin 8.januar 

 

Jeg var gravid før jul også, men hadde en MA i uke 10 i januar. Så fåe vi håpe den sitter denne gangen. 

Kult  vi har termin samme dag 😃😃😃 men min kan endres siden jeg ikke har vært på OUL enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MammatilPer - 29 - B2- termin 8.Jan. 

 

Ligger hjemme verdens verste diaré og kjempe sterk kvalme. 

Tar imot tips og råd med takk på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammatilPer skrev (21 minutter siden):

Kult  vi har termin samme dag 😃😃😃 men min kan endres siden jeg ikke har vært på OUL enda. 

Kult! Har ikke vært på OUL jeg heller, men TUL bekreftet samme dato i uke 10. 

MammatilPer skrev (18 minutter siden):

Okey, ikke le men hva betyr b1 og b2 for noe? 

Er det baby 1 og eller baby2? 

B1 betyr at du er gravid med første barn, B2 at du er gravid med andre barn osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (1 minutt siden):

Kult! Har ikke vært på OUL jeg heller, men TUL bekreftet samme dato i uke 10. 

B1 betyr at du er gravid med første barn, B2 at du er gravid med andre barn osv :) 

Mistenkte noe sånt ja. 

Takk for svar 😃😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Benk - 29 - B1 - termin 14 februar 😊

Det er første graviditet så er veldig spent på korleis det blir framover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...