Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Oppretter en skravletråd for de med termin i januar eller februar 2023! Håper å treffe flere av dere som venter vinterbabyer❤️
 

Jeg legger dere inn i lista etterhvert som dere melder dere inn.

🤰🏻

Mariak10 - 27 år - B1 - termin 31. desember

Karmelia - 35 år - B1 - termin 6. januar

MammatilPer - 29 år - B2 - termin 8. januar 

Pølsevann - 39 år - B2 - termin 10. januar

Kassiopeia8 - 28 år - B2 - termin 15. januar

Prøver2021 - 28 år - B1 - termin 22. januar 

Christina82 - 39 år - B3 - termin 28. januar

Karoline89 - 33 år - B2 - termin 2. februar 

Netteflette - 36 år - B2 - menstermin 9. februar

Benk - 29 år - B1 - termin 14. februar

rødsoppen - B4 - termin 16. februar

Smashy - 27 år - B2 - menstermin 20. februar

Vegasus - 30 år - B2 - Termin 22. februar

Luna_SolO - 39 år - B1 - termin 23. februar

Endret av Kassiopeia8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hola! 
Jeg har ventet på at noen skal lage tråd :fnise: Turte ikke selv. 
 

Legg meg inn

Pølsevann - 39 år - b2 - menstermin 8.januar 

 

Jeg var gravid før jul også, men hadde en MA i uke 10 i januar. Så fåe vi håpe den sitter denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen symptomer enda @Kassiopeia8? Hvor langt er du? 4+noe?

Jeg er 5+4 i dag. Merker ingen symptomer. Er ganske trøtt for tiden, men det kan være fordi det har vært mye på jobb de siste par ukene og litt mye oppvåkninger på vesla. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (31 minutter siden):

Hola! 
Jeg har ventet på at noen skal lage tråd :fnise: Turte ikke selv. 
 

Legg meg inn

Pølsevann - 39 år - b2 - menstermin 8.januar 

 

Jeg var gravid før jul også, men hadde en MA i uke 10 i januar. Så fåe vi håpe den sitter denne gangen. 

Så hyggelig! Håper den sitter denne gangen. Så tøft med MA😓

Pølsevann skrev (8 minutter siden):

Har du noen symptomer enda @Kassiopeia8? Hvor langt er du? 4+noe?

Jeg er 5+4 i dag. Merker ingen symptomer. Er ganske trøtt for tiden, men det kan være fordi det har vært mye på jobb de siste par ukene og litt mye oppvåkninger på vesla. 
 

Hvis jeg følger menstermin er jeg 4+5, men jeg tror egentlig 4+1 er mer riktig med tanke på eggløsningstestene. Fikk 2-3 på en digital graviditetstest i dag tidlig, så er vel 4+ noe hvertfall 😅 

Foreløpig ingen/lite symptomer. Litt mer uren hud kanskje. Sist graviditet fikk jeg en del symptomer ganske tidlig. Både ømme pupper, litt kvalme og stor sultfølelse. Så får se om det dukker opp noe i løpet av uka! Ellers er vel forsåvidt jeg også konsekvent litt trøtt, med en liten pjokk som fortsatt våkner en del på natta.

Har du tenkt å ta noe TUL? Eller venter du bare til OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (Akkurat nå):

Så hyggelig! Håper den sitter denne gangen. Så tøft med MA😓

Hvis jeg følger menstermin er jeg 4+5, men jeg tror egentlig 4+1 er mer riktig med tanke på eggløsningstestene. Fikk 2-3 på en digital graviditetstest i dag tidlig, så er vel 4+ noe hvertfall 😅 

Foreløpig ingen/lite symptomer. Litt mer uren hud kanskje. Sist graviditet fikk jeg en del symptomer ganske tidlig. Både ømme pupper, litt kvalme og stor sultfølelse. Så får se om det dukker opp noe i løpet av uka! Ellers er vel forsåvidt jeg også konsekvent litt trøtt, med en liten pjokk som fortsatt våkner en del på natta.

Har du tenkt å ta noe TUL? Eller venter du bare til OUL?

Nei, jeg må ta TUL. For lenge å vente. Jeg er jo gammel nok til å få TUL/nipt også. Det er vel i uke 12-13? 
men jeg kommer til å ta en rundt uke 8 også tenker jeg. Sist ble jo MA oppdaget i uke 10, men utviklingen stoppet i uke 6. så aner ikke hvor lenge jeg kunne gått uten at det skjedde noe av seg selv. Så tenker nok jeg tar i uke 8-ish så jeg vet at det er liv. 
 

hvor gammel er gutten din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg må ta TUL. For lenge å vente. Jeg er jo gammel nok til å få TUL/nipt også. Det er vel i uke 12-13? 
men jeg kommer til å ta en rundt uke 8 også tenker jeg. Sist ble jo MA oppdaget i uke 10, men utviklingen stoppet i uke 6. så aner ikke hvor lenge jeg kunne gått uten at det skjedde noe av seg selv. Så tenker nok jeg tar i uke 8-ish så jeg vet at det er liv. 
 

hvor gammel er gutten din? 

Det skjønner jeg veldig godt! Ja, er vel rundt uke 12 man får offentlig TUL. Jeg tipper jeg må ta to private runder. Sist tok jeg bare UL i uke 8, men vi får se om vi går for to tidlige denne runden. Er så lenge mellom at jeg blir utålmodig! 

Han er snart 2 år. Hva med jenta di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, det er utrolig lenge å vente til uke 19 hvertfall! Sist jeg var gravid fikk jeg en ekstra for jeg var hos gynekolog for noe annet og han hadde fått nyt UL apparat så han hadde så lyst å prøve det 😂

Jenta mi er nylig blitt 4. Så det blir jo ganske stor aldersforskjell, men håper de får godt søskenforhold likevel. 

Lurer på om jeg skal bestille legetime allerede, eller om jeg skal vente litt. De gjør jo ikke så mye egentlig. Men kanskje greit å søke fødeplass og få booket TUL gjennom sykehuset først som sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (2 minutter siden):

Jaa, det er utrolig lenge å vente til uke 19 hvertfall! Sist jeg var gravid fikk jeg en ekstra for jeg var hos gynekolog for noe annet og han hadde fått nyt UL apparat så han hadde så lyst å prøve det 😂

Jenta mi er nylig blitt 4. Så det blir jo ganske stor aldersforskjell, men håper de får godt søskenforhold likevel. 

Lurer på om jeg skal bestille legetime allerede, eller om jeg skal vente litt. De gjør jo ikke så mye egentlig. Men kanskje greit å søke fødeplass og få booket TUL gjennom sykehuset først som sist. 

Så greit med en ekstra UL! Jaa, jeg er avhengig av litt hyppigere «oppdateringer». Tenker prisen er verdt å bli beroliget.

Sikkert fin aldersforskjell det også! Har inntrykk av at selve forskjellen ikke egentlig har så mye å si - mer personligheten. De vil kanskje ikke leke helt som jevnaldrende, men storesøster vil sikkert synes det er stad å vise og hjelpe småsøskenet sitt😊

Jeg tenker det er greit å bare få første svangerskapskontroll booket. Jeg ønsker å gå til jordmor på helsestasjonen, ikke fastlege. Det var jeg veldig fornøyd med sist! Husker det var litt ventetid også, så tenker jeg ringer og bestiller i løpet av uka. De skriver at første kontroll bør være mellom uke 6 og 11. Så prøver nok å få en time i slutten av måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo (hvertfall var det sånn for 4 år siden) kunne man ikke gå til jordmord før uke 24 eller noe sånt. Før det var det fastlege. Vet ikke om det er endret da, for det er mye som er endret siden da. Da fikk man ikke fastlegetime før uke 12 heller. 

Jeg er litt sånn vinglete da. Mellom å ikke tenke så mye på at jeg er gravid (siden det kan skje ting, beskytte meg selv litt) og å prøve å planlegge det praktiske.  ANER ikke hva vi skal gjøre med permisjon. Blir jo veldig mye ulønnet når man ikke får bhgplass før i august! Så den kabalen ligger i bakhodet mitt konstant. Tror vi kanskje må ta en sånn 50/50 ulønnet periode for å fordele det litt. Kanskje jeg skal begynne å jobbe 30-40% litt tidlig (mannen kan flekse veldig på jobb) så kan vi strekke permisjonen lenger. :vetikke:  
Jeg er en praktiker, så jeg begynner å tenke langt frem på praktiske detaljer med en gang :ler: 

Håper det kommer fler inn i klubben vår snart! Vi er jo tidlig i mai, så det kommer vel til å komme til masse folk i løpet av de neste ukene. 

Åh! Den ene bestevenninnen min er også gravid. Samme termin som meg! Er det mulig?!  Bare skikkelig synd vi bor så langt unna hverandre at vi ikke kan være sammen. Men blir nok mye chatting og sånt hvertfall 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (8 minutter siden):

I Oslo (hvertfall var det sånn for 4 år siden) kunne man ikke gå til jordmord før uke 24 eller noe sånt. Før det var det fastlege. Vet ikke om det er endret da, for det er mye som er endret siden da. Da fikk man ikke fastlegetime før uke 12 heller. 

Jeg er litt sånn vinglete da. Mellom å ikke tenke så mye på at jeg er gravid (siden det kan skje ting, beskytte meg selv litt) og å prøve å planlegge det praktiske.  ANER ikke hva vi skal gjøre med permisjon. Blir jo veldig mye ulønnet når man ikke får bhgplass før i august! Så den kabalen ligger i bakhodet mitt konstant. Tror vi kanskje må ta en sånn 50/50 ulønnet periode for å fordele det litt. Kanskje jeg skal begynne å jobbe 30-40% litt tidlig (mannen kan flekse veldig på jobb) så kan vi strekke permisjonen lenger. :vetikke:  
Jeg er en praktiker, så jeg begynner å tenke langt frem på praktiske detaljer med en gang :ler: 

Håper det kommer fler inn i klubben vår snart! Vi er jo tidlig i mai, så det kommer vel til å komme til masse folk i løpet av de neste ukene. 

Åh! Den ene bestevenninnen min er også gravid. Samme termin som meg! Er det mulig?!  Bare skikkelig synd vi bor så langt unna hverandre at vi ikke kan være sammen. Men blir nok mye chatting og sånt hvertfall 😄 

Oi, det visste jeg ikke! Men jeg bor også i Oslo, og på kommunens nettsider står det at alle som ønsker har krav på time hos jordmor, og at første kontroll er mellom uke 6 og 11. Det var slik da jeg var gravid sist også, for 2,5 år siden.

Åh ja, det praktiske er vanskelig. Også er jeg usikker på om man skal gamble på at man får barnehageplass i januar (hender at det er ledige plasser i vår bydel), eller om vi må planlegge for at det ikke blir før i august. 

Så sykt hyggelig å være sammen med venninnen din om det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (19 minutter siden):

Oi, det visste jeg ikke! Men jeg bor også i Oslo, og på kommunens nettsider står det at alle som ønsker har krav på time hos jordmor, og at første kontroll er mellom uke 6 og 11. Det var slik da jeg var gravid sist også, for 2,5 år siden.

Åh ja, det praktiske er vanskelig. Også er jeg usikker på om man skal gamble på at man får barnehageplass i januar (hender at det er ledige plasser i vår bydel), eller om vi må planlegge for at det ikke blir før i august. 

Så sykt hyggelig å være sammen med venninnen din om det! 

Det kan hende det har endret seg siden sist ja. For jeg gikk på helsestasjonen å ba om time og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme tilbake om et par mnd :ler:  Men hører til en annen helsestasjon nå, kan hende de praktiserer det snderledes der. 
 

Det er neppe noe ledig i januar i bhg til eldste. Den er veldig populær, og har få plasser, så da er vi avhengig av at noen flytter midt i året.. og det spørs vel. Kan snakke med styreren der etterhvert. Det hender jo de flytter noen over på storbarn også midt i året. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (20 minutter siden):

Det kan hende det har endret seg siden sist ja. For jeg gikk på helsestasjonen å ba om time og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme tilbake om et par mnd :ler:  Men hører til en annen helsestasjon nå, kan hende de praktiserer det snderledes der. 
 

Det er neppe noe ledig i januar i bhg til eldste. Den er veldig populær, og har få plasser, så da er vi avhengig av at noen flytter midt i året.. og det spørs vel. Kan snakke med styreren der etterhvert. Det hender jo de flytter noen over på storbarn også midt i året. 
 

 

Ja, man får vel bare høre hva ståa er litt utover høsten. Vi har ikke snakket ordentlig om det ennå hva vi ønsker heller. Personlig vil jeg gjerne gå hjemme med ulønna perm og at barnet begynner i bhg ved 1,5 år, men vet ikke hvordan vi skal løse det økonomisk i såfall. Går vel kanskje opp på et vis. Får begynne å spare, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (22 timer siden):

Ja, man får vel bare høre hva ståa er litt utover høsten. Vi har ikke snakket ordentlig om det ennå hva vi ønsker heller. Personlig vil jeg gjerne gå hjemme med ulønna perm og at barnet begynner i bhg ved 1,5 år, men vet ikke hvordan vi skal løse det økonomisk i såfall. Går vel kanskje opp på et vis. Får begynne å spare, hehe.

Jaa, jeg synes å begynne i bhg ved 1 år er litt tidlig, men 1 år og 8 mnd er litt sent mtp økonomien :ler:  Var hjemme til 1 år og 4 mnd sist. Dvs jeg jobbet 1,5 dag i uka. Får komme oss over 8-10 uker før vi for alvor begynner å se på kabalen. Har jo goood tid enda. 

Jeg har bestilt legetime 2.juni, da er jeg 9+1 eller 8+5. Kommer an på hvilken app jeg ser på :ler:  Jeg tror den 9+1 er amerikansk (Flo), så den er sikkert feil. Er vel Helseoversikt som er riktigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (11 minutter siden):

Jaa, jeg synes å begynne i bhg ved 1 år er litt tidlig, men 1 år og 8 mnd er litt sent mtp økonomien :ler:  Var hjemme til 1 år og 4 mnd sist. Dvs jeg jobbet 1,5 dag i uka. Får komme oss over 8-10 uker før vi for alvor begynner å se på kabalen. Har jo goood tid enda. 

Jeg har bestilt legetime 2.juni, da er jeg 9+1 eller 8+5. Kommer an på hvilken app jeg ser på :ler:  Jeg tror den 9+1 er amerikansk (Flo), så den er sikkert feil. Er vel Helseoversikt som er riktigst. 

Ja, enig! Sønnen vår var akkurat 1 år da han begynte, og selv om det jo har gått bra var det litt vel tidlig. Han sov blant annet fremdeles to dupper, og barnehagedagen var hovedsaklig tilpasset rundt en dupp. Han fikk jo selvsagt lov å sove mer, men det var gjerne mer bråkete aktiviteter rundt som gjorde at han slet med å sove. Så det var mye styr med kort og lite søvn de første månedene. Han var jo så liten, og hadde nok hatt godt av et par måneder til hjemme. Men vi får bare se hva som lar seg gjøre denne gangen. Som du sier - vi kan vel vente litt med detaljplanleggingen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag! Det er da utviklingen stoppet opp forrige svangerskap. Og jeg oppdaget det ikke før på UL i uke 10. Kommer nok til å kjenne litt ekstra etter symptomer de neste par ukene nå. 

Og tror jeg må sjekke zalando etter noen klær som kan passe som gravid og ikke-gravid og som kan brukes på jobb. Vi har kleskode, så må kle oss pent. Og vil gjerne ha noe som skjuler magen en stund fremover. Regner med den kommer mye raskere denne gang enn med førstemann. Da hadde jeg ikke synlig mage (for andre enn meg selv) før uke 23-24. Virker som de som venter nr 2 ofte får den rundt uke 10 😮  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (18 minutter siden):

6+0 i dag! Det er da utviklingen stoppet opp forrige svangerskap. Og jeg oppdaget det ikke før på UL i uke 10. Kommer nok til å kjenne litt ekstra etter symptomer de neste par ukene nå. 

Og tror jeg må sjekke zalando etter noen klær som kan passe som gravid og ikke-gravid og som kan brukes på jobb. Vi har kleskode, så må kle oss pent. Og vil gjerne ha noe som skjuler magen en stund fremover. Regner med den kommer mye raskere denne gang enn med førstemann. Da hadde jeg ikke synlig mage (for andre enn meg selv) før uke 23-24. Virker som de som venter nr 2 ofte får den rundt uke 10 😮  

Uff, det skjønner jeg er rart! Men som oftest går det jo bra, så denne gangen må det jo bare gjøre det!❤️
 

Tenker det samme som deg med klær! Jeg har hatt sykt vondt i magen i dag, og når jeg kom hjem fra jobb var den stor og oppblåst som en tromme. Tror problemet er at jeg har gått med en relativt stram high waist bukse. Den passer jo egentlig, men nå når livmoren plutselig begynner å jobbe, så blir det ekstra press mot magen, og det går ikke. Så spørs om jeg må kjøpe meg litt større eller mer stretchy bukser.

Jeg er 5+0 i dag i følge menstermin, så akkurat en uke før deg! Har bestemt meg for å bare følge menstermin fram til den blir korrigert på UL, da dette er det mest konkrete holdepunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååhh jaaa stramme bukser kombinert med oppblåst er skikkelig ubehagelig!  Mener å huske fra sist at det var verst i 1.trimester, så ga det ubehagelige og oppblåste seg litt. 
 

Jeg trente i dag, og kjente skikkelig stikk i siden. Usikker på om det var hold eller ligamentene som jobbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (8 timer siden):

Åååhh jaaa stramme bukser kombinert med oppblåst er skikkelig ubehagelig!  Mener å huske fra sist at det var verst i 1.trimester, så ga det ubehagelige og oppblåste seg litt. 
 

Jeg trente i dag, og kjente skikkelig stikk i siden. Usikker på om det var hold eller ligamentene som jobbet. 

Nå måtte jeg Google ligamentsmerter😂 husker at det var en ting, men hadde glemt hva det var. 

Mye som blir fortrengt gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du, @Pølsevann? Fått mange symptomer enda?

Jeg har følt at det har kommet flere tegn på graviditeten de siste dagene. Brystvortene er blitt ømme, og jeg er blitt veldig trøtt. Ikke så trøtt at jeg må sove på dagtid, men de siste kveldene har jeg sovnet ved legging av sønnen min, noe jeg aldri gjør ellers. Er også veldig sulten, og i dag har jeg bare følt som jeg aldri ble mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite symptomer egentlig. Litt ømme pupper. Hadde en veldig sterk luktesans her om dagen. Og magen er veldig oppblåst på kvelden. Har kjent veldig på trøtthet også, men jeg vet ikke om det er symptom eller fordi jeg har hatt noen litt heftige uker på jobb kombinert med en del oppvåkninger på 4 åringen. Har også spist mer enn normalt. 

Husker ikke når symptomene kom sist gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...