Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Pølsevann skrev (5 minutter siden):

Jeg og tror jeg kjenner noe noen ganger. Er 16-0 i dag. Noen små knepp her og der. 

Kanskje det virkelig er mini da 🥰

Jeg er 16+3 i dag, men ut ifra forrige ultralyd kan det se ut som at mini er 2 dager yngre enn tidligere antatt. Så da er jeg evt 16+1. Får vite det ved neste ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 16+2 idag og har ikke fått mage :(

jeg er andregangs og trodde magen skulle komme tidligere denne gangen. Med datteren var magen ikke til å skjule i uke 14. 

største trøsten min er at på UL i uke 14 så beveget babyen seg og var i live 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammatilPer skrev (3 minutter siden):

Jeg er 16+2 idag og har ikke fått mage :(

jeg er andregangs og trodde magen skulle komme tidligere denne gangen. Med datteren var magen ikke til å skjule i uke 14. 

største trøsten min er at på UL i uke 14 så beveget babyen seg og var i live 🥰

Har lest at det kan variere mye fra svangerskap til svangerskap. Noen "popper magen" først i uke 20. Og størrelsen på magen sier ingenting om hvor fint den lille har det. Den har det nok ypperlig der inne 😊

Jeg har litt antydning til mage helt nederst, men ser det bare når jeg ligger 😅. Første baby 😊❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min var mer fremtredende før uke 12. På morningen er den nesten flat, men blir dtørre etter jeg har spist. Men den er ikke gravid-fasong. Føler meg bare feir foreløpig :ler: 

Trodde den skulle være mye større nå ettersom den ble så fort stor i uke 8-9, og det er nr 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (På 23.7.2022 den 9.32):

Magen min var mer fremtredende før uke 12. På morningen er den nesten flat, men blir dtørre etter jeg har spist. Men den er ikke gravid-fasong. Føler meg bare feir foreløpig :ler: 

Trodde den skulle være mye større nå ettersom den ble så fort stor i uke 8-9, og det er nr 2. 

Greia med 1.trimester og halvveis inn i 2.trimester er at man ser mer tjukk ut enn gravid fordi magen ikke har fått formen enda. 🥲🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmelia skrev (På 23.7.2022 den 9.17):

Har lest at det kan variere mye fra svangerskap til svangerskap. Noen "popper magen" først i uke 20. Og størrelsen på magen sier ingenting om hvor fint den lille har det. Den har det nok ypperlig der inne 😊

Jeg har litt antydning til mage helt nederst, men ser det bare når jeg ligger 😅. Første baby 😊❤️

Takk, det tørster 💗 når har jeg ikke råd til flere private UL heller så jeg satser på at alt er i orden. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MammatilPer skrev (31 minutter siden):

Greia med 1.trimester og halvveis inn i 2.trimester er at man ser mer tjukk ut enn gravid fordi magen ikke har fått formen enda. 🥲🤭

Ja, den irriterende mellomfasen 😂 

Husker en venninne sa at hun følte seg så feit når hun var tidlig i 2.trimester og jeg tenkte at hun var gæærn, men skjønner hva hun mente nå 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (6 timer siden):

Ja, den irriterende mellomfasen 😂 

Husker en venninne sa at hun følte seg så feit når hun var tidlig i 2.trimester og jeg tenkte at hun var gæærn, men skjønner hva hun mente nå 😆

Opplever dere også at øverste delen av magen har blåst seg opp? Synes min er blitt merkbart større, men har ikke gått opp i vekt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmelia skrev (4 minutter siden):

Opplever dere også at øverste delen av magen har blåst seg opp? Synes min er blitt merkbart større, men har ikke gått opp i vekt 🤔

Ja, den er liksom større fra under puppene og ned, uten den gravid-fasongen. Har heller ikke gått opp noe i vekt enda. Første gang gikk jeg opp den første kg i uke 24-25 eller noe. Noen går opp mye tidlig, noen ikkeno og omvendt. Tror det meste er normalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (14 minutter siden):

Ja, den er liksom større fra under puppene og ned, uten den gravid-fasongen. Har heller ikke gått opp noe i vekt enda. Første gang gikk jeg opp den første kg i uke 24-25 eller noe. Noen går opp mye tidlig, noen ikkeno og omvendt. Tror det meste er normalt. 

Fint å høre at det ikke bare er meg! Er sånn for min del også. Er som å være konstant oppblåst 😅

Ja jeg hadde ganske heftig svangerskapskvalme, holdt ikke all maten nede. Så gikk ned i første trimester. Men er heldigvis fint igjen nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dager i dag siden test, ikke fått noe brev på helsenorge enda. De ringer om det er noe galt, jeg må innrømme jeg er ganske nervøs og spent. skulle ta 7-10 dager, så er jo ikke noe stress enda. 

 

Lagt til: 

Fikk brev samme kveld, alt i orden:) Lite sannynlighet for avvik. 

Endret av Christina82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (På 26.7.2022 den 8.40):

7 dager i dag siden test, ikke fått noe brev på helsenorge enda. De ringer om det er noe galt, jeg må innrømme jeg er ganske nervøs og spent. skulle ta 7-10 dager, så er jo ikke noe stress enda. 

Jeg tok testen 27.juni og fikk svar 8.juli. Tror kanskje de mener 7-10 arbeidsdager? 

Var også nervøs fordi jeg følte det tok lang tid, men gikk fint 😊

Endret av Karmelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Lenge siden jeg har skrevet her inne.. hvordan går det med dere alle? Jeg var på oul på mandag og fikk vite at jeg venter to små guttebebiser! Har en morkake foran og en bak.. men merker absolutt ingen bevegelser eller tegn til noe spark. Har prøvd å lese litt her inne, å finner folk som kjente liv ved uke 11,12,13. kjenner dere noe til liv enda ? Jordmor sa at ene morkaken er som en pute foran magen så det drøyer nok litt til før jeg kjenner noe, meeeen jeg er så utålmodig, vil kjenne nååå! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mariak10 skrev (3 timer siden):

Hei dere! Lenge siden jeg har skrevet her inne.. hvordan går det med dere alle? Jeg var på oul på mandag og fikk vite at jeg venter to små guttebebiser! Har en morkake foran og en bak.. men merker absolutt ingen bevegelser eller tegn til noe spark. Har prøvd å lese litt her inne, å finner folk som kjente liv ved uke 11,12,13. kjenner dere noe til liv enda ? Jordmor sa at ene morkaken er som en pute foran magen så det drøyer nok litt til før jeg kjenner noe, meeeen jeg er så utålmodig, vil kjenne nååå! 😂

Gratulerer så mye med to gutter! Så spennende😍 skjønner du er utålmodig! Jeg har kjent litt liv innimellom, men gleder meg veldig til det blir jevnlig❤️ Det er så koselig og ikke minst betryggende. Helt til de blir så sterke at det kjennes ut som du blir kickboxa innvendig😨 

Med meg går det fint. Jeg er 16+2 i dag. Har OUL om et par uker, og er kjempespent på å vite kjønn. Har dessverre fått litt bekkenplager, og bekymrer meg litt for hvordan høsten blir om det blir verre. Har fått time hos fysioterapeut og håper det gir meg noen tiltak som kan prøves ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra med meg og. Godt med ferie og kunne sove litt mer. Var veldig sliten før ferie så er spent på hvordan det blir tilbake på jobb. 
jeg er 17+0 i dag og kjenner små spark 😍 har kjent det en ukes tid tror jeg. Men første svangerskap kjente jeg ikke før uke 20. 

Hurra for to små gutter @Mariak10 😍

Jeg klarer ikke lukten av egg nå 😂 Blir skikkelig kvalm av det. Veldig rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (19 timer siden):

Gratulerer så mye med to gutter! Så spennende😍 skjønner du er utålmodig! Jeg har kjent litt liv innimellom, men gleder meg veldig til det blir jevnlig❤️ Det er så koselig og ikke minst betryggende. Helt til de blir så sterke at det kjennes ut som du blir kickboxa innvendig😨 

Med meg går det fint. Jeg er 16+2 i dag. Har OUL om et par uker, og er kjempespent på å vite kjønn. Har dessverre fått litt bekkenplager, og bekymrer meg litt for hvordan høsten blir om det blir verre. Har fått time hos fysioterapeut og håper det gir meg noen tiltak som kan prøves ut.

Tusen takk ❤️ Ååå så heldig! Får vel bare smøre meg med tålmodighet.
Skjønner at du er spent på å vite kjønn, det samme var  jeg! 

uff så utrolig kjipt med bekkenplager, får krysse fingrene å håpe på at det ikke blir verre utover svangerskapet. 🤞🏽🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pølsevann skrev (19 timer siden):

Går bra med meg og. Godt med ferie og kunne sove litt mer. Var veldig sliten før ferie så er spent på hvordan det blir tilbake på jobb. 
jeg er 17+0 i dag og kjenner små spark 😍 har kjent det en ukes tid tror jeg. Men første svangerskap kjente jeg ikke før uke 20. 

Hurra for to små gutter @Mariak10 😍

Jeg klarer ikke lukten av egg nå 😂 Blir skikkelig kvalm av det. Veldig rart. 

Så bra at alt går fint med deg også! Og superheldig som kjenner spark! Sjalu 🥺 

tusen takk 😍

hahaha jeg har faktisk ikke hatt en eneste craving eller noe jeg absolutt ikke takler, verken smaksmessig eller luktmessig! Får håpe det holder seg sånn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (På 30.7.2022 den 17.12):

Hei dere! Lenge siden jeg har skrevet her inne.. hvordan går det med dere alle? Jeg var på oul på mandag og fikk vite at jeg venter to små guttebebiser! Har en morkake foran og en bak.. men merker absolutt ingen bevegelser eller tegn til noe spark. Har prøvd å lese litt her inne, å finner folk som kjente liv ved uke 11,12,13. kjenner dere noe til liv enda ? Jordmor sa at ene morkaken er som en pute foran magen så det drøyer nok litt til før jeg kjenner noe, meeeen jeg er så utålmodig, vil kjenne nååå! 😂

Gratulerer så mye 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! 

Jeg melder meg gjerne inn her :)

Jeg er 35 år, venter barn nummer 2. I følge ultralyd 13+0, er jeg i dag 14+2. I følge IVF termin, er jeg 14+0. 

Jeg opplevde en MA i vinter, og er veldig veldig nervøs denne gangen. Trodde nervene skulle roe seg litt etter at jeg var på UL i uke 13, men da tok jeg feil 😛 I følge jordmor som tok UL i uke 13, var alt fint med lille, hun kunne også fortelle at det var en jente. Jeg har ikke fått svar på NIPT testen enda, men jordmor sa at om det var avvik så ville hun mest sannsynlig sett det på UL. 

Problemet med 2 trimester er at man ikke føler seg gravid :P Symptomene er diffuse, magen har ikke poppet og jeg kjenner ikke liv enda.. 

Hvordan er formen til alle andre i andre trimester? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen. Det er ikke så mye aktivitet her da. 

Jeg har vært på OUL og alt ser bra ut med min lille pike. Skal tilbake på ultralyd på ekstra sjekk i november, for jeg har morkaken delvis forliggende, så de må sjekke om den flytter på seg. Hvis den ikke gjør det må jeg nok ta KS. Og det vil jeg virkelig ikke. 

Formen min er sånn passe, får fort vondt i ryggen og er veldig sliten, så jeg er 30% sykmeldt. Magen har kommet ganske så bra nå. Dvs den ser ut som gravidmage med klær på, men uten ser den bare tjukk ut :ler:  

Har kjent liv i 3 ukers tid nå. Hver dag. Masse bevegelser. Og spesielt etter jeg har spist. Nå de siste dagene kjenner jeg det også utenpå magen. Er 18+ noe nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...