Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Pølsevann skrev (1 time siden):

Jeg har helt plutselig ingen symptomer. Ikke ømme pupper en gang… Eller trøtt… så siden jeg har hatt MA før så blir jeg jo litt bekymra da… og har lyst å dra rett på UL. Men det går jo ikk på en søndag/pinse. 

Uff, skjønner at det er ekkelt! Men det er vel relativt vanlig å miste symptomene i løpet av første trimester, hvertfall når du er kommet såpass langt som du er! Det gjorde jeg sist gang hvertfall. Også kan du jo bestille time til en ultralyd til uka bare for å være sikker❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pølsevann skrev (1 time siden):

Jeg har helt plutselig ingen symptomer. Ikke ømme pupper en gang… Eller trøtt… så siden jeg har hatt MA før så blir jeg jo litt bekymra da… og har lyst å dra rett på UL. Men det går jo ikk på en søndag/pinse. 

Huff, ikke noen god følelse å ha det sånn! Føler med deg❤️
Skal sies at jeg har opplevd MA selv, mistet symptomene tidlig (MA uke 8). Men jeg mistet også symptomer rundt uke 8-9 andre gangen og har en datter som ligger i vognen nå for en lur☺️ 
Du er vel rundt uke 9 nå? 
Krysser fingrene for deg at dette er normalt og neste UL viser en frisk liten nurk☺️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (10 minutter siden):

Uff, skjønner at det er ekkelt! Men det er vel relativt vanlig å miste symptomene i løpet av første trimester, hvertfall når du er kommet såpass langt som du er! Det gjorde jeg sist gang hvertfall. Også kan du jo bestille time til en ultralyd til uka bare for å være sikker❤️

 

Netteflette skrev (8 minutter siden):

Huff, ikke noen god følelse å ha det sånn! Føler med deg❤️
Skal sies at jeg har opplevd MA selv, mistet symptomene tidlig (MA uke 8). Men jeg mistet også symptomer rundt uke 8-9 andre gangen og har en datter som ligger i vognen nå for en lur☺️ 
Du er vel rundt uke 9 nå? 
Krysser fingrene for deg at dette er normalt og neste UL viser en frisk liten nurk☺️🤞🏻

Takk. Er jo 9+4 nå. Så håper det bare er at symptomene avtar. Eller at de kommer og går litt. Typisk at jeg la merke til det i natt da jeg var på do. Ikke så lett å sovne igjen da når man analyserer alt 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg melde meg inn, til tross for at det føles litt skummelt etter å ha mistet to ganger tidligere. Alt så bra ut på ultralyd 7+0, så håper fosteret utvikler seg riktig videre og at det er vår tur nå 👶🏼❤️ Foreløpig er termin 22. januar. Det vil eventuelt bli vårt første barn. Fint å være en del av en gruppe med flere som er i samme situasjon 🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (18 minutter siden):

Hei! Her vil jeg melde meg inn, til tross for at det føles litt skummelt etter å ha mistet to ganger tidligere. Alt så bra ut på ultralyd 7+0, så håper fosteret utvikler seg riktig videre og at det er vår tur nå 👶🏼❤️ Foreløpig er termin 22. januar. Det vil eventuelt bli vårt første barn. Fint å være en del av en gruppe med flere som er i samme situasjon 🥰

Hei! Velkommen til oss og gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (40 minutter siden):

Hei! Her vil jeg melde meg inn, til tross for at det føles litt skummelt etter å ha mistet to ganger tidligere. Alt så bra ut på ultralyd 7+0, så håper fosteret utvikler seg riktig videre og at det er vår tur nå 👶🏼❤️ Foreløpig er termin 22. januar. Det vil eventuelt bli vårt første barn. Fint å være en del av en gruppe med flere som er i samme situasjon 🥰

Velkommen! Håper det går din vei nå! Også er du jo såpass langt på vei, at nå er det veldig liten sannsynlighet for at noe skal gå galt 😊 Hvor gammel er du? Skal legge deg inn i hovedinnlegget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kassiopeia8 skrev (58 minutter siden):

Velkommen! Håper det går din vei nå! Også er du jo såpass langt på vei, at nå er det veldig liten sannsynlighet for at noe skal gå galt 😊 Hvor gammel er du? Skal legge deg inn i hovedinnlegget 😊

Tusen takk. Jeg er 28 år 🥰

Endret av Prøver2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på blodprøvene mine i dag, og fastlegen opplyste om at det anbefales å ta jerntilskudd fra uke 18 for alle gravide som har ferritin under 70. Det ble aldri sagt noe om sist jeg var gravid, og en venninne som er i uke 31 har ikke hørt noe om det. Så tenkte jeg skulle si fra i tilfelle deres fastleger ikke er oppdatert på siste retningslinjer. :) 

Endret av Pølsevann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ny TUL og alt var fint! Vokste som den skulle og hjerte banket og slo. Og han gjettet at det var en gutt. Er 10+0 i dag så det et tidlig, men jeg så jo bildet, så det så virkelig ut som en tiss der 😆 Vi får se etterhvert! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (4 timer siden):

Vært på ny TUL og alt var fint! Vokste som den skulle og hjerte banket og slo. Og han gjettet at det var en gutt. Er 10+0 i dag så det et tidlig, men jeg så jo bildet, så det så virkelig ut som en tiss der 😆 Vi får se etterhvert! 

Så bra!! Hvis du er såpass tidlig ville jeg ikke stolt på det😂 jeg tror ikke de har begynt å utvikle kjønnsorgan en gang så tidlig! At de har et utgangspunkt som er felles som kan vokse til enten penis eller klitoris 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (12 minutter siden):

Så bra!! Hvis du er såpass tidlig ville jeg ikke stolt på det😂 jeg tror ikke de har begynt å utvikle kjønnsorgan en gang så tidlig! At de har et utgangspunkt som er felles som kan vokse til enten penis eller klitoris 😊 

Ja, tar det med en klype salt. Han er kjent for å se kjønn tidlig. merker jo at jeg blir litt satt på det nå 😆 men får definitivt svar om noen uker da. Får vente litt med å kjøpe første blå body 😇  Hvis det er riktig at det er gutt må vi vel bytte ut en del rosa greier. Vi hadde jo bestemt oss for å bare få ett barn, så gadd ikke å tenke på nøytrale farger på vognpose, sparkesykkel osv 😆 Men så ombestemte vi oss jo noen år etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (59 minutter siden):

Ja, tar det med en klype salt. Han er kjent for å se kjønn tidlig. merker jo at jeg blir litt satt på det nå 😆 men får definitivt svar om noen uker da. Får vente litt med å kjøpe første blå body 😇  Hvis det er riktig at det er gutt må vi vel bytte ut en del rosa greier. Vi hadde jo bestemt oss for å bare få ett barn, så gadd ikke å tenke på nøytrale farger på vognpose, sparkesykkel osv 😆 Men så ombestemte vi oss jo noen år etterpå. 

Hehe skjønner! Personlig ville jeg ikke brydd meg så veldig med litt rosa til gutt, men skjønner at man kanskje ikke går for full rosa vogn, vognpose og ulldress til gutt liksom 😂

Endret av Kassiopeia8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (1 time siden):

Hehe skjønner! Personlig ville jeg ikke brydd meg så veldig med litt rosa til gutt, men skjønner at man kanskje ikke går for full rosa vogn, vognpose og ulldress til gutt liksom 😂

Nei litt rosa/lilla her og der gjør ikke noe, men fullt utstyrt i rosa/lilla blir kansjke litt voldsomt 😂  Heldigvis har vi mye grønt og blått til jenta. Handler ofte i gutteavd til henne, for min favorittfarge er blå, så klær har vi en del nøytralt og/eller guttete da. 

Men jeg kom på en ting som han gynekologen sa. Jeg hadde foranliggende morkake. Tenkte ikke så mye på det. Han nevnte bare at spark kom til å bli vanskeligere å kjenne. Men så googlet jeg, og det er jo en del risikoer ved det faktisk. Blødninger, tidlig fødsel, seteleie, tverrleie, KS osv. Men den kan flytte seg når livmora vokser, så hvis den fortsatt er foranliggende på OUL så vil man få ekstra oppfølging med ekstra UL osv. Så jeg håper den flytter seg. Ante ikke at det var noen risiko forbundet med det. Men jeg skal ikke bekymre meg over det. Får ikke gjort noe fra eller til uansett, og det er ganske vanlig at den flytter på seg til OUL eller senere i svangerskapet. Så da satser jeg på at det skjer. 

Har også tatt blodprøver til NIPT i dag. Så venter i spenning på resultatet der.

Endret av Pølsevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (14 minutter siden):

Nei litt rosa/lilla her og der gjør ikke noe, men fullt utstyrt i rosa/lilla blir kansjke litt voldsomt 😂  Heldigvis har vi mye grønt og blått til jenta. Handler ofte i gutteavd til henne, for min favorittfarge er blå, så klær har vi en del nøytralt og/eller guttete da. 

Men jeg kom på en ting som han gynekologen sa. Jeg hadde foranliggende morkake. Tenkte ikke så mye på det. Han nevnte bare at spark kom til å bli vanskeligere å kjenne. Men så googlet jeg, og det er jo en del risikoer ved det faktisk. Blødninger, tidlig fødsel, seteleie, tverrleie, KS osv. Men den kan flytte seg når livmora vokser, så hvis den fortsatt er foranliggende på OUL så vil man få ekstra oppfølging med ekstra UL osv. Så jeg håper den flytter seg. Ante ikke at det var noen risiko forbundet med det. Men jeg skal ikke bekymre meg over det. Får ikke gjort noe fra eller til uansett, og det er ganske vanlig at den flytter på seg til OUL eller senere i svangerskapet. Så da satser jeg på at det skjer. 

Har også tatt blodprøver til NIPT i dag. Så venter i spenning på resultatet der.

Skjønner at du blir bekymret! Samtidig tenker jeg jo at det er relativt mange som har det, og det går jo helt uproblematisk for de aller aller fleste!❤️ At noe har forhøyet risiko, betyr ikke at den er høy. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Håper alt går bra med dere? Jeg kom fra ultralyd idag.. der var det jammen 2 fostre i 11+4 og 11+1! Er fortsatt i sjokk, og lurer litt på når det skal gå opp for meg 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (1 minutt siden):

Hei alle sammen! Håper alt går bra med dere? Jeg kom fra ultralyd idag.. der var det jammen 2 fostre i 11+4 og 11+1! Er fortsatt i sjokk, og lurer litt på når det skal gå opp for meg 🙈

Oii!! Tvillinger?! Wow! Så gøy. Og skummelt på en gang.  Hadde du noen fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pølsevann skrev (3 timer siden):

Oii!! Tvillinger?! Wow! Så gøy. Og skummelt på en gang.  Hadde du noen fra før?

Jaa, tvillinger, har ingen fra før så dette blir  en heeeelt ny erfaring 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (37 minutter siden):

Jaa, tvillinger, har ingen fra før så dette blir  en heeeelt ny erfaring 😅

Wow! Det blir sikkert gøy! Og slitsomt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tu i dag i Oslo, var et lite bankende hjerte. Fantastisk lyd å høre:)  termin 28 jan- 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (18 timer siden):

Hei alle sammen! Håper alt går bra med dere? Jeg kom fra ultralyd idag.. der var det jammen 2 fostre i 11+4 og 11+1! Er fortsatt i sjokk, og lurer litt på når det skal gå opp for meg 🙈

Gratulerer så mye! Det er jo dobbel lykke🥰 En stor overgang blir det uansett, så dette går sikkert fint! 
Jeg kan legge deg inn i hovedinnlegget. Skriv alder, hvilket barn dette blir (første/andre barn osv) pluss termindato 😊 

 

Christina82 skrev (6 timer siden):

Var på tu i dag i Oslo, var et lite bankende hjerte. Fantastisk lyd å høre:)  termin 28 jan- 

Fantastisk! Da oppdaterer jeg datoen din!

Endret av Kassiopeia8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...