Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann. 

Går fint med meg. Merker hva jeg kan og ikke kan gjøre med tanke på rygg/bekken. Har mye behov for avslapping. Men humøret er stabilt. Men gravidhjernen merkes på jobb. jeg sover ganske dårlig. Kan ligge våken lenge på natta uten å få sove igjen. 

Begynner å få det meste i boks til babyen kommer. Mangler noe utstyr da, men det har vi tenkt å ønske oss til jul eller har Finn varsler på. 

Er i uke 29 nå, så nå er det 3.trimester og det er snart bare 10 uker igjen. Tror de siste ukene inn mot jul nå kommer til å gå fort.. Kanskje for fort :P  Jordmortime igjen neste uke. 

Har begynt å kjøpe litt julegaver, så jeg skal slippe det når jeg er høygravid midt i julestresset i butikker. Spent på hvordan jula blir. Om jeg orker å feire eller om alt er vondt og ubehagelig. Håper for eldstemann sin del at jeg orker da.

Hva med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Prøver2021 skrev (På 14.10.2022 den 9.15):

Hvordan går det med dere her inne? 🥰

Jeg har nettopp blitt relativt frisk etter covid. Hostet så mye av jeg har hatt strekk på begge sidene av ryggen. Ganske sliten, men heldigvis i bedring nå. Jobber 50% av 75%, noen dager i uken. Kan komme 8.30 og går når jeg ikke klarer mer. Jobber ellers natt som sykepleier. Er rart å jobbe så lite, vært vant med 3-6 netter pr uke. Alltid elsket å jobbe, men å er det deilig å være mest hjemme og tenke på seg selv. Nærmer seg med stormskritt nå. Har fått keisersnitt dato også, så snart bare 2 mnd igjen:) Gleder meg til baby og gleder meg til å aldri være gravid igjen 🤣 Er nr 3, så har gjort mitt:)

 

Du da? @Prøver2021?

Endret av Christina82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (3 timer siden):

Jeg har nettopp blitt relativt frisk etter covid. Hostet så mye av jeg har hatt strekk på begge sidene av ryggen. Ganske sliten, men heldigvis i bedring nå. Jobber 50% av 75%, noen dager i uken. Kan komme 8.30 og går når jeg ikke klarer mer. Jobber ellers natt som sykepleier. Er rart å jobbe så lite, vært vant med 3-6 netter pr uke. Alltid elsket å jobbe, men å er det deilig å være mest hjemme og tenke på seg selv. Nærmer seg med stormskritt nå. Har fått keisersnitt dato også, så snart bare 2 mnd igjen:) Gleder meg til baby og gleder meg til å aldri være gravid igjen 🤣 Er nr 3, så har gjort mitt:)

 

Du da? @Prøver2021?

Så spennende med dato for keisersnitt. Når er det? Da kan du virkelig begynne nedtelling 🤩 

Med meg går det fint. 28+0 i morgen. Formen er egentlig bra, men er plaget av halsbrann. Det har tatt seg skikkelig opp de siste ukene og blir bare verre. Noen netter våkner jeg opp og tror jeg må kaste opp. Har heldigvis funnet noen tabletter som fungerer 🤩 Jobber 80 % og satser på å fortsette med det ut svangerskapet. Bare 8 uker igjen på jobb i og med at jeg tar juleferie først. Føles surrealistisk!! Merker jeg begynner å bli klar for permisjon 👶🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fin her egentlig. Er i uke 29. Ingen merkbare plager. Ingen hevelser. Er mer sliten og trøtt enn før. Nurket er utrolig aktiv 😅 så er null stress å telle bevegelser. 

Hadde ingen symptomer men har akkurat blitt diagnosert med svangerskapsdiabetes. Har endret kostholdet og må måle blodsukkeret hjemme fremover. Har begynt med det og det går fint. Litt bekymringer knyttet til svangerskapsdiabetesen.. Men verdiene hjemme hittil ser fine ut. Håper den holder seg stabil til fødselen! 

Endret av Karmelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei dere!
Har helt glemt av denne gruppa, så en stund siden jeg har vært her inne. Ser at ikke dere andre er her så ofte heller, men tenkte å oppdatere om at guttene mine kom til verden for noen dager siden, friske å fine! Ca 2000 g begge to, så de var litt små, men ikke så veldig. Var dessverre veldig drastisk fødsel, da han ene kom vanlig og han andre snudde seg i tverrleie i det nr 1 kom ut, så ble keisersnitt på sistemann! Men da har man vært igjennom det også, alt gikk heldigvis veldig fint med alle sammen, og jeg kunne ikke vært en stoltere mor enn det jeg er 🥹 håper dere ikke har det altfor tungt nå, og at alt går fint når skattene deres kommer til verden ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

God jul alle sammen. 
og gratulerer til @Mariak10 med tvillingene. Hvordan går det med dere? 
 

Her har den lille jenta født for noen dager siden i styrtfødsel på 2 timer 3 uker før termin. Bitteliten frøken på 45 cm og 2,7 kg. Foreløpig sover hun masse og tar jula med ro. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (22 minutter siden):

God jul alle sammen. 
og gratulerer til @Mariak10 med tvillingene. Hvordan går det med dere? 
 

Her har den lille jenta født for noen dager siden i styrtfødsel på 2 timer 3 uker før termin. Bitteliten frøken på 45 cm og 2,7 kg. Foreløpig sover hun masse og tar jula med ro. 

Gratulerer med baby ❤️ 

Rakk du frem til sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (39 minutter siden):

Gratulerer med baby ❤️ 

Rakk du frem til sykehuset?

Ja, heldigvis. Hadde tettere og tettere rier i bilen på vei inn. Og så tok det 2 timer fra vi kom inn. Intenst. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (På 24.12.2022 den 12.37):

God jul alle sammen. 
og gratulerer til @Mariak10 med tvillingene. Hvordan går det med dere? 
 

Her har den lille jenta født for noen dager siden i styrtfødsel på 2 timer 3 uker før termin. Bitteliten frøken på 45 cm og 2,7 kg. Foreløpig sover hun masse og tar jula med ro. 

Tusen takk! Med oss går det faktisk overraskende bra, hadde sett for meg at det skulle bli myyyye mer slitsomt og søvnløse netter enn det har blitt, men regner med at det kommer vel etterhvert det også 😅 

Gratulerer så masse med lille jenta di 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Baby er født, 1 uke i dag:)

Planlagt ks. Nydelig opplevelse❤️ Vi fikk reise hjem etter 2 dager, jeg er i veldig god form, var ikke det sist etter hastesnitt. 

Storkoser meg med baby💙

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...