Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Velkommen!! 🥰 I dag er jeg 17+1. Formen er bedre enn den var i første trimester, men trøttheten har dessverre ikke gitt seg. Jobber 100 %, men vurderer sterkt å redusere til 80 % hvis ikke noe blir vesentlig forbedret snart. Jeg venter i spenning på OUL neste fredag!! Håper å se en frisk og velutviklet baby, og kanskje få vite kjønn 🥰 Den siste uken har magen begynt å komme. Det er stas 🥰 Jeg har ikke kjent bevegelser enda, men er førstegangsfødende og fikk beskjed om at man vanligvis ikke kjenner noe før uke 20. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pølsevann skrev (15 timer siden):

Hei og velkommen. Det er ikke så mye aktivitet her da. 

Jeg har vært på OUL og alt ser bra ut med min lille pike. Skal tilbake på ultralyd på ekstra sjekk i november, for jeg har morkaken delvis forliggende, så de må sjekke om den flytter på seg. Hvis den ikke gjør det må jeg nok ta KS. Og det vil jeg virkelig ikke. 

Formen min er sånn passe, får fort vondt i ryggen og er veldig sliten, så jeg er 30% sykmeldt. Magen har kommet ganske så bra nå. Dvs den ser ut som gravidmage med klær på, men uten ser den bare tjukk ut :ler:  

Har kjent liv i 3 ukers tid nå. Hver dag. Masse bevegelser. Og spesielt etter jeg har spist. Nå de siste dagene kjenner jeg det også utenpå magen. Er 18+ noe nå. 

Så gøy at her var litt liv :)  og så deilig å få vite at alt ser bra ut med jenta di. Jeg fikk vite på TUL at morkaken min også ligger delvis på fremsiden. Det er visst vanlig om man har tatt keisersnitt OG har bakovervendt livmor 😮 Men forhåpentligvis flytter den seg. Jeg har vært gjennom 1 keistersnitt før, og det er ikke drømmesituasjon, men så lenge det går bra er det det viktigeste. I følge jordmor på TUL får jeg også en jente! blir spennende å se på OUL. For meg er det virkelig det samme hva jeg får! 

Heldig som har fått mage, jeg gleder meg. Akkurat nå føler jeg meg som en luftballong. Formen min er ellers veldig bra faktisk, trettheten ga slipp etter uke 12, så nå har jeg litt ømme bryst, fryktelig mye leamus (både på øynene, i ryggen, på leggen og magen!). Blir lettere andpusten, men jeg kan virkelig ikke klage. 

Jeg troooor jeg kjenner litt bevegelse, men det kan være luftbobler også. Det føles litt tidlig å kjenne noe nå, jeg er 14+4 idag.
Er det ditt første barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (4 timer siden):

Velkommen!! 🥰 I dag er jeg 17+1. Formen er bedre enn den var i første trimester, men trøttheten har dessverre ikke gitt seg. Jobber 100 %, men vurderer sterkt å redusere til 80 % hvis ikke noe blir vesentlig forbedret snart. Jeg venter i spenning på OUL neste fredag!! Håper å se en frisk og velutviklet baby, og kanskje få vite kjønn 🥰 Den siste uken har magen begynt å komme. Det er stas 🥰 Jeg har ikke kjent bevegelser enda, men er førstegangsfødende og fikk beskjed om at man vanligvis ikke kjenner noe før uke 20. 

Takk takk :)

Uff, det er helt grusomt å være trøtt hele tiden, jeg sovnet faktisk på kontoret i uke 9-10. Om jeg hadde sovet i 5 minutt eller 4 timer er det ingen som vet 😛 80% er ikke dumt, enten ha en dag fri i uken, eller jobbe kortere dager. Håper trøttheten slipper snart, for min del var det verste over i uke 12. 

Jeg fikk vite kjønn på TUL, jordmor var 98% sikker på at det var en jente :) Det viktigeste er at barnet er friskt :)

Så deilig med mage, og enda bedre blir det når du kjenner liv. Det er virkelig en unik følelse, og veldig betryggende. Jeg kjente liv ganske tidlig med sønnen min, men denne gangen ligger morkaken på fremsiden og blokkerer, så jeg er innstilt på at det kan ta lenger tid! Er over gjennomsnittet bekymret denne gangen, etter en MA i vinter. 

Spennende med første barnet :) Gratulerer! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (31 minutter siden):

Så gøy at her var litt liv :)  og så deilig å få vite at alt ser bra ut med jenta di. Jeg fikk vite på TUL at morkaken min også ligger delvis på fremsiden. Det er visst vanlig om man har tatt keisersnitt OG har bakovervendt livmor 😮 Men forhåpentligvis flytter den seg. Jeg har vært gjennom 1 keistersnitt før, og det er ikke drømmesituasjon, men så lenge det går bra er det det viktigeste. I følge jordmor på TUL får jeg også en jente! blir spennende å se på OUL. For meg er det virkelig det samme hva jeg får! 

Heldig som har fått mage, jeg gleder meg. Akkurat nå føler jeg meg som en luftballong. Formen min er ellers veldig bra faktisk, trettheten ga slipp etter uke 12, så nå har jeg litt ømme bryst, fryktelig mye leamus (både på øynene, i ryggen, på leggen og magen!). Blir lettere andpusten, men jeg kan virkelig ikke klage. 

Jeg troooor jeg kjenner litt bevegelse, men det kan være luftbobler også. Det føles litt tidlig å kjenne noe nå, jeg er 14+4 idag.
Er det ditt første barn? 

Mitt andre barn. Hadde vanlig vaginal fødsel sist, og selv om det er vondt, vil jeg heller det enn å ta KS. Så får krysse fingrene for at morkake flytter seg så åpningen er fri! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos jm på onsdag, hun hørte ikke hjetelyden, Ble ikke bekymret, jeg har en del ekstra på magen. Men bestilte meg priv.ul. Alt så bra ut, og vi venter en gutt:) Helt perfekt. Da har jeg jente på 10, gutt på 1.5, så de blir jo tette. Hyggelig med to tette gutter:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (8 timer siden):

var hos jm på onsdag, hun hørte ikke hjetelyden, Ble ikke bekymret, jeg har en del ekstra på magen. Men bestilte meg priv.ul. Alt så bra ut, og vi venter en gutt:) Helt perfekt. Da har jeg jente på 10, gutt på 1.5, så de blir jo tette. Hyggelig med to tette gutter:) 

Gratulerer med gutt! Så koselig. Da er har dere jo alle klær klart og trenger ikke kjøpe så mye nytt heller :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (På 14.8.2022 den 10.31):

Gratulerer med gutt! Så koselig. Da er har dere jo alle klær klart og trenger ikke kjøpe så mye nytt heller :) 

Ja, sant det, vi har alt:) Jeg ble skikkelig glad for en gutt til, passer jo bra siden de blir relativt tett i alder. Og storesøster ønsket seg nok en lillesøster, men hun ble glad hun også:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kongletoppen skrev (1 minutt siden):

Ny her, barn nr 3 og termin 14.februar.

27 år.

Velkommen og gratulerer! Kanskje et valentines barn da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i går. Nurket er noe yngre enn antatt og nye terminen er 13.januar ❤️. Alt så bra ut, aktiv baby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var fint på OUL i dag! Vi venter ei lita prinsesse 💗 Termin er 21. januar, samme som det var på TUL. Vi føler oss heldige og er takknemlige 💗

Endret av Prøver2021
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har tydeligvis en sterk og aktiv liten jente i magen. Har morkaken fremme, så burde ikke kjenne spark fremme ennå. Men tidligere i uken (uke 20) kjente jeg faktisk et spark da jeg lå med hånden på magen. Kunne kjenne det mot hånden. Kun skjedd en gang hittil, men du verden for et magisk øyeblikk 😍

Endret av Karmelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere om dagen? Jeg er sykemeldt i 4 uker, det er både godt og litt kjedelig. 

Jeg er så ekstrem hormonell, gråter av ingenting, og det er så sykt slitsomt. Kan ikke se på IG uten å gråte skikkelig. Kan kke huske at jeg var slik de to andre gangene. 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hormoner er slitsomt til tider! 
 

Jeg har vært 30% sykmeldt i 5 uker nå og blir det de neste ukene også. Skal snart på ferie og tror nok at jeg må øke % etter det. Hsr begynt å få en del smerter i bekken/rygg og jeg er fortsatt helt utmattet. Sover etter jobb hver dag for å fungere på ettermiddagen. 

Går over på 23+0 i morgen, og kjenner masse liv. Blir holdt våken på kvelden og vekkes på natta av spark. Magen er synlig (har vel sett ut 2 mnd lengre enn med førstemann hele veien) og klær begynner å bli utfordrende, siden jeg ikke vil kjøpe masse tøy jeg skal bruke i et par mnd 🙃 Første jordmorkontroll neste uke og det gleder jeg meg til. Har en del spørsmål til henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet noe her! Hyggelig å snakke med dere igjen! Dagene som gravid med en 2-åring går veldig i ett og tida flyr unna. Jeg er fremdeles i full jobb, og kjenner det er veldig hektisk med alt sammen. Enn så lenge er formen god og det går fortsatt bra. Jeg er nå 22 uker på vei, og det er snart en mnd siden OUL. Alt sto bra til der og vi venter en gutt til☺️ Fortsatt to uker til jordmorkontroll, så føler det er lenge til. Gleder meg veldig til å snakke om tanker og følelser. Ellers kjenner jeg også mye liv, og det er veldig betryggende ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint å høre at det går greit med dere!! 🥰 I dag er jeg 21+4. Formen er vekslende. Noen dager føler jeg meg ok, andre dager helt utmattet. De siste ukene har jeg brukt all energi på jobb og ikke klart å gjøre noe etterpå, så nå er jeg blitt 20 % sykemeldt. Skulle gjerne unngått det, men ser at det er for det beste på sikt. Har morkake foran, så det tok tid før jeg kjente bevegelser, men den siste uken har jeg kjent det med jevne mellomrom. I dag fikk mannen kjenne spark for første gang! Det var stas! Skal ikke på neste svangerskapskontroll før i slutten av september, så føles veldig lenge til! Da skal jeg ta glukosebelastning. Hva er dere andres erfaring med det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (5 minutter siden):

Fint å høre at det går greit med dere!! 🥰 I dag er jeg 21+4. Formen er vekslende. Noen dager føler jeg meg ok, andre dager helt utmattet. De siste ukene har jeg brukt all energi på jobb og ikke klart å gjøre noe etterpå, så nå er jeg blitt 20 % sykemeldt. Skulle gjerne unngått det, men ser at det er for det beste på sikt. Har morkake foran, så det tok tid før jeg kjente bevegelser, men den siste uken har jeg kjent det med jevne mellomrom. I dag fikk mannen kjenne spark for første gang! Det var stas! Skal ikke på neste svangerskapskontroll før i slutten av september, så føles veldig lenge til! Da skal jeg ta glukosebelastning. Hva er dere andres erfaring med det?

Tok det med nr 1, man drikker 2.5 dl om jeg ikke husker feil med noe glukoseblanding etter å ha fastet. Så måles bs fastende, etter 1 time og etter 2 timer. Så er det vel blodprøve også. 

Husk at du kan ikke tvinges til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummel opplevelse i kveld, jeg blødde, så kontaktet føden, så de ville at jeg skulle komme på en ekstra ul. Heldigvis var alt bra. Jeg bare hoster så mye, så mulig jeg har hostet så hardt at jeg sprakk et blodkar. Alt bra med baby, fikk både innvendig og utvendig ul, og ingen blod på kolben❤️ Legen sa det var jo en kritisk fase, baby er 21+4 så for tidlig å redde om det skulle vært så kritisk at den skulle ut, men heldigvis så var alt bra. Jeg er lettet. Tenk at om bare noen få uker så kan baby overleve på utsiden. Håper jo så klart ikke det skjer.  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra! Ikke noe merkbart ubehag, er energisk og har ikke blødd siden forrige menstruasjon. Håper formen holder seg slik lengst mulig! Mini har det bra ❤️. Aktiv liten sak som sparker mye og vokser bra. Fikk beskjed på ultralyd at lårbeina er sterke, det merker jeg 😅🤭. Begynner på uke 24 i overmorgen. Er første graviditet, så alt er jo veldig nytt og spennende 🥰

Endret av Karmelia
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...