Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Har forresten fler symptomer. Veldig tett i nesa. Det var jeg hele første svangerskap, og må tisse hele tiden. Våkner om natta og må tisse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pølsevann skrev (2 minutter siden):

Hvordan går det @Kassiopeia8
vært stille fra deg så lenge, så blir bekymret! 

Hei! Hyggelig at du tenker på meg. Vi er så få her inne i skravletråden, så glemmer av og til å oppdatere, hehe. Det går fint med meg! Enda en uke overstått. Har fått mer symptomer de siste dagene. Er veldig trøtt, sliten og oppblåst, og har fått veldig sensitiv luktesans. Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (55 minutter siden):

Hei! Hyggelig at du tenker på meg. Vi er så få her inne i skravletråden, så glemmer av og til å oppdatere, hehe. Det går fint med meg! Enda en uke overstått. Har fått mer symptomer de siste dagene. Er veldig trøtt, sliten og oppblåst, og har fått veldig sensitiv luktesans. Hvordan går det med deg?

Så bra å høre :) 

flere symptomer her og. Og på slutten av dagen er magen så stor at jeg ser hvertfall halveis ut 😆 Blir ikke lett å skjule til uke 12. også er jeg sulten hele tiden selv om jeg er mett. 

Og så mye som skjer i mai med spekemat og ostefat som servering 😱 Kjøpt alkoholfri champis til helgen også 🙃 blir bra når denne helgen er overstått, da er det ikke så mye sosialt på en stund. 
 

er 7+1 i dag og tenker å bestille time til TUL neste uke kanskje. Er så enkelt å få time på Oslo city legesenter så kan bestille dagen før. Kanskje ta uka etter så jeg er 8+noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (24 minutter siden):

Så bra å høre :) 

flere symptomer her og. Og på slutten av dagen er magen så stor at jeg ser hvertfall halveis ut 😆 Blir ikke lett å skjule til uke 12. også er jeg sulten hele tiden selv om jeg er mett. 

Og så mye som skjer i mai med spekemat og ostefat som servering 😱 Kjøpt alkoholfri champis til helgen også 🙃 blir bra når denne helgen er overstått, da er det ikke så mye sosialt på en stund. 
 

er 7+1 i dag og tenker å bestille time til TUL neste uke kanskje. Er så enkelt å få time på Oslo city legesenter så kan bestille dagen før. Kanskje ta uka etter så jeg er 8+noe. 

Haha, ja, det med magen er veldig gjenkjennelig! Hehe, uff. Du får skjule det så godt du kan :) 

Jeg har bestilt TUL ikke denne, men neste uke. Er da 7+5 i følge mens, men sannsynligvis noe kortere. Håper det er et bankende hjerte❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (På 20.5.2022 den 18.10):

Haha, ja, det med magen er veldig gjenkjennelig! Hehe, uff. Du får skjule det så godt du kan :) 

Jeg har bestilt TUL ikke denne, men neste uke. Er da 7+5 i følge mens, men sannsynligvis noe kortere. Håper det er et bankende hjerte❤️

Jaa! Det må vi jo bare håpe på. 
 

Var i bryllup i går, og selv om både jeg og mannen var edru så følte begge seg fyllesjuke i dag :ler: Mye støy, sent oppe, folk som røyker, høye hæler, musikk og penklær er tydeligvis en stor del av fyllesyken man får etter en kveld ute 😛

Ser det er fler som nettopp har testet positivt på gravid-rommet, så håper de finner veien inn hit snart :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (5 timer siden):

Jaa! Det må vi jo bare håpe på. 
 

Var i bryllup i går, og selv om både jeg og mannen var edru så følte begge seg fyllesjuke i dag :ler: Mye støy, sent oppe, folk som røyker, høye hæler, musikk og penklær er tydeligvis en stor del av fyllesyken man får etter en kveld ute 😛

Ser det er fler som nettopp har testet positivt på gravid-rommet, så håper de finner veien inn hit snart :) 

 

Hehe uff, ja, kjenner igjen den! Hadde det litt sånn etter 17. mai, selv om hverken jeg eller de andre jeg feiret med drakk alkohol. 

Ja, har sett det jeg også! Får håpe det👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* - 28år - B2 - menstermin 2. februar 

Ææ, endelig fikk vi positiv test, etter omtrent 1 års prøving, og 4 mnd på letrozol 🥰 tenk at min snart 4åring skal bli storesøster 😭 

Hadde null tro på at vi skulle lykkes denne mnd pga eggløsningstestene var relativt svake, og gått på vent siden torsdagskveld med svake svake streker på babyplan testene 😅 

Nu kjör vi 😍

Gjerne legg meg inn 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (4 minutter siden):

*Marihøna* - 28år - B2 - menstermin 2. februar 

Ææ, endelig fikk vi positiv test, etter omtrent 1 års prøving, og 4 mnd på letrozol 🥰 tenk at min snart 4åring skal bli storesøster 😭 

Hadde null tro på at vi skulle lykkes denne mnd pga eggløsningstestene var relativt svake, og gått på vent siden torsdagskveld med svake svake streker på babyplan testene 😅 

Nu kjör vi 😍

Gjerne legg meg inn 🥰

Hurra! Gratulerer så mye🥰 Jeg legger deg inn!

Hvor mange uker er du på vei da? Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (23 minutter siden):

*Marihøna* - 28år - B2 - menstermin 2. februar 

Ææ, endelig fikk vi positiv test, etter omtrent 1 års prøving, og 4 mnd på letrozol 🥰 tenk at min snart 4åring skal bli storesøster 😭 

Hadde null tro på at vi skulle lykkes denne mnd pga eggløsningstestene var relativt svake, og gått på vent siden torsdagskveld med svake svake streker på babyplan testene 😅 

Nu kjör vi 😍

Gjerne legg meg inn 🥰

Hurra!! Da har vi ca samme aldersforskjell på våre! 
 

velkommen til vår (hittil) lille gruppe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (1 time siden):

Hurra! Gratulerer så mye🥰 Jeg legger deg inn!

Hvor mange uker er du på vei da? Hvordan er formen?

Takk 🥰 

Er 4+1 nå, så krysser alt jeg har for at ting går fint 🤞🏼 Formen er fin, forkjøla, supertrøtt så fort ettermiddagen kommer 😴 (samme var jeg hele første trimester sist også), menssmerter og ømme brystvorter. Klager ikke 🥰

Pølsevann skrev (1 time siden):

Hurra!! Da har vi ca samme aldersforskjell på våre! 
 

velkommen til vår (hittil) lille gruppe! 

Hvor gammel er ditt første? 😍 Mi er augustbarn 2018. Tror aldersforskjellen kan bli fin jeg.. Håper hvertfall det. Etter trassen vi nylig har vært gjennom er jeg glad vi ikke har hatt en nyfødt i tillegg 🙉 

Takk 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (4 minutter siden):

Takk 🥰 

Er 4+1 nå, så krysser alt jeg har for at ting går fint 🤞🏼 Formen er fin, forkjøla, supertrøtt så fort ettermiddagen kommer 😴 (samme var jeg hele første trimester sist også), menssmerter og ømme brystvorter. Klager ikke 🥰

Hvor gammel er ditt første? 😍 Mi er augustbarn 2018. Tror aldersforskjellen kan bli fin jeg.. Håper hvertfall det. Etter trassen vi nylig har vært gjennom er jeg glad vi ikke har hatt en nyfødt i tillegg 🙉 

Takk 😍 

Min er april 2018, så nettopp fylt 4. Tror hun kan bli en ansvarlig storesøster som ta oppgaven på alvor. Og hun sa her om dagen at hun ønska seg en lillesøster for hun ville bli storesøster. Riktignok justerte hun til at hun ville bli storesøster til en jentehund etterhvert da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gå til anskaffelse av noen nye BHer… så utrolig ømme pupper nå! Skikkelig ubehagelig å ha på BH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (31 minutter siden):

Min er april 2018, så nettopp fylt 4. Tror hun kan bli en ansvarlig storesøster som ta oppgaven på alvor. Og hun sa her om dagen at hun ønska seg en lillesøster for hun ville bli storesøster. Riktignok justerte hun til at hun ville bli storesøster til en jentehund etterhvert da 😂

 

Pølsevann skrev (31 minutter siden):

Min er april 2018, så nettopp fylt 4. Tror hun kan bli en ansvarlig storesøster som ta oppgaven på alvor. Og hun sa her om dagen at hun ønska seg en lillesøster for hun ville bli storesøster. Riktignok justerte hun til at hun ville bli storesøster til en jentehund etterhvert da 😂

Får ikke fjernet den ene siteringen 🙉Ja, blir nok stas å få hjelpe til og dulle med den lille 🥰 Vi har allerede hund, og frøkna her er fornøyd med det.. Ikke spurt etter småsøsken ever, selvom folk rundt oss får bebiser, virker som tanken er ganske fjern for henne 🤔 Når tenker dere å fortelle? 

Går du for ammebh? Bruker mye sportsbh og bh uten padding og spiler selv, men gledes å kunne bruke ammebh igjen 😏 

Ringte til gynekologen for å høre om jeg skulle fortsette på noen tabletter jeg fikk sist, ble satt opp på tul 16.6. Det er faktisk bare 24 dager til :mynona:

Endret av *Marihøna*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (35 minutter siden):

 

Får ikke fjernet den ene siteringen 🙉Ja, blir nok stas å få hjelpe til og dulle med den lille 🥰 Vi har allerede hund, og frøkna her er fornøyd med det.. Ikke spurt etter småsøsken ever, selvom folk rundt oss får bebiser, virker som tanken er ganske fjern for henne 🤔 Når tenker dere å fortelle? 

Går du for ammebh? Bruker mye sportsbh og bh uten padding og spiler selv, men gledes å kunne bruke ammebh igjen 😏 

Ringte til gynekologen for å høre om jeg skulle fortsette på noen tabletter jeg fikk sist, ble satt opp på tul 16.6. Det er faktisk bare 24 dager til :mynona:

Var første gang vår spurte om småsøsken og. Så jeg ble litt satt ut 😆 Venter nok ganske lenge med å fortelle det enda. Hvertfall uke 15 kanskje.. eller etter OUL kanskje. Får se an. Får se hvor fort magen blir veldig stor og. 
 

Sikkert like greit å kjøpe amme bh med en gang. De er jo behagelig. Kanskje jeg finner de gamle utvaska fra sist gang i skuffen og 😆

Så kult at du får TUL! Har dere hatt IVF? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (6 timer siden):

Var første gang vår spurte om småsøsken og. Så jeg ble litt satt ut 😆 Venter nok ganske lenge med å fortelle det enda. Hvertfall uke 15 kanskje.. eller etter OUL kanskje. Får se an. Får se hvor fort magen blir veldig stor og. 
 

Sikkert like greit å kjøpe amme bh med en gang. De er jo behagelig. Kanskje jeg finner de gamle utvaska fra sist gang i skuffen og 😆

Så kult at du får TUL! Har dere hatt IVF? 

Ja, sikkert lurt 🥰 Vi reiser på ferie til svigers når jeg er ca 12-13 uker på vei, så vi tenkte å fortelle det da. Sist ble det over telefon, så vil si det mens vi er der nå. Lillemor vet det nok til da 🤔 usikker. Vi får se. 

Så greit at du har noen allerede da 🥰

Vi hadde ikke IVF nei, men fikk letrozol så kan nok være derfor 🤔 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg merker jeg er veldig trøtt og sliten om dagen. Men jeg får ikke sove likevel. Våknet 3 ganger i natt. Heldigvis ikke kvalm enda. Håper jeg slipper unna helt. Men tviler litt. 

Også har jeg fått craving. Samme som forrige gang jeg var gravid. Tomater. Går å tenker på tomater hele tiden :ler: 

Har begynt å prøve å tenke på navn. Men det er så utrolig vanskelig. Synes spesielt guttenavn er vanskelig. Og jeg og mannen er ikke enige i det hele tatt. Var hvertfall ikke sist gang :ler:  Vesla fikk ikke navn før hun var 5-6 uker gammel. Håper vi klarer det litt tidligere denne gang. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her:)

Alt bra med dere? Jeg fikk positiv test her om dagen. Har hatt mye kluss med mensen etter 3 vaksine. 

Endret av Christina82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (4 minutter siden):

Melder meg inn her:)

Alt bra med dere? Je fikk positiv test her om dagen. Har hatt mye kluss med mensen etter 3 vaksine. 

:velkommen:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (16 minutter siden):

Melder meg inn her:)

Alt bra med dere? Jeg fikk positiv test her om dagen. Har hatt mye kluss med mensen etter 3 vaksine. 

Velkommen! Jeg kan legge deg til i hovedinnlegget. Hvor gammel er du? Er det første barn? Og hva er termin?😊

Alt bra her! Jeg er i uke 7 og er egentlig fin i formen. Litt trøtt og sensitiv for lukt, men ikke kvalm heldigvis. Hvordan er din form?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...