Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2023


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Pølsevann skrev (24 minutter siden):

Jeg merker jeg er veldig trøtt og sliten om dagen. Men jeg får ikke sove likevel. Våknet 3 ganger i natt. Heldigvis ikke kvalm enda. Håper jeg slipper unna helt. Men tviler litt. 

Også har jeg fått craving. Samme som forrige gang jeg var gravid. Tomater. Går å tenker på tomater hele tiden :ler: 

Har begynt å prøve å tenke på navn. Men det er så utrolig vanskelig. Synes spesielt guttenavn er vanskelig. Og jeg og mannen er ikke enige i det hele tatt. Var hvertfall ikke sist gang :ler:  Vesla fikk ikke navn før hun var 5-6 uker gammel. Håper vi klarer det litt tidligere denne gang. 

 

Åh navn er vanskelig ja! Vi har mange navn fra sist som vi ikke brukte, men nå synes vi plutselig ingen av dem passer til navnet til sønnen vår. Så da må vi begynne på nytt, typisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kassiopeia8 skrev (19 minutter siden):

Åh navn er vanskelig ja! Vi har mange navn fra sist som vi ikke brukte, men nå synes vi plutselig ingen av dem passer til navnet til sønnen vår. Så da må vi begynne på nytt, typisk!

Ja samme her. Lista fra sist har jeg bare kassert 😂 Likte plutselig ingen av de 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (11 timer siden):

Velkommen! Jeg kan legge deg til i hovedinnlegget. Hvor gammel er du? Er det første barn? Og hva er termin?😊

Alt bra her! Jeg er i uke 7 og er egentlig fin i formen. Litt trøtt og sensitiv for lukt, men ikke kvalm heldigvis. Hvordan er din form?

jeg er 39, dette er nr 3.  Usikker på termin, hatt så mye kluss med mensen etter 3 vaksine. Hadde negativ test 16 mai og positiv test 21 mai, så må jo bli i januar en gang? Skal ta pks da jeg har 2 ks fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bussen på vei hjem i dag var det en som hadde en take away pose fra burger king. Det stinka! Hurra for ekstra god luktesans (hvorfor har man det som gravid forresten?)! Ble så sykt kvalm av den frityrlukta. Heldigvis kom det en mann med en kopp kaffe fra kaffebrenneriet som lukta veldig sterkt og satt seg ved siden av meg! Den overdøvde frityren heldigvis! Han redda meg fra å spy på bussen 😂 hverdagshelt uten at han vet det 😇

Så kom jeg hjem og mannen lager fisk… han har sløya den og jeg kjenner jeg er kvalm igjen. Fiskelukt er ikke tingen! 
 

Dumme luktesans! 
 

Forrige gang jeg var gravid smakte plutselig eplejuice helt grusomt! Det var så rart! Håper ikke det skjer igjen 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (8 timer siden):

jeg er 39, dette er nr 3.  Usikker på termin, hatt så mye kluss med mensen etter 3 vaksine. Hadde negativ test 16 mai og positiv test 21 mai, så må jo bli i januar en gang? Skal ta pks da jeg har 2 ks fra før. 

Du får kanskje TUL for å tidfeste graviditeten da? Eller du får jo uansett pga alder da. Vi gamlinger er heldige sånn sett 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (41 minutter siden):

Du får kanskje TUL for å tidfeste graviditeten da? Eller du får jo uansett pga alder da. Vi gamlinger er heldige sånn sett 😂

ja, har bestilt privat, samt fått time til jm som sist sendte meg på nipt til riksen. Satser på det samme nå, er jo 2 år siden sist:) 

Gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christina82 skrev (12 minutter siden):

ja, har bestilt privat, samt fått time til jm som sist sendte meg på nipt til riksen. Satser på det samme nå, er jo 2 år siden sist:) 

Gammel er du?

39 jeg og, men født i 83. Skal til legen neste uke så bestiller de sikkert nipt til meg og

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Vil gjerne melde meg inn! Er 8+6 idag, men veldig nervøs og redd for at det ikke vil gå veien, da det var en MA I uke 7 sist som ble oppdaget på tidlig ultralyd i uke 12. krysser fingre å tær for oss alle 🤞🏽

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (4 minutter siden):

Heihei! Vil gjerne melde meg inn! Er 8+6 idag, men veldig nervøs og redd for at det ikke vil gå veien, da det var en MA I uke 7 sist som ble oppdaget på tidlig ultralyd i uke 12. krysser fingre å tær for oss alle 🤞🏽

Skjønner hva du mener. Jeg hadde MA i uke 6 som ble oppdaget på TUL i uke 10 i januar. Er 7+6 i dag. 
 

Velkommen til oss! Og krysser fingrene for alle jeg og

Endret av Pølsevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariak10 skrev (36 minutter siden):

Heihei! Vil gjerne melde meg inn! Er 8+6 idag, men veldig nervøs og redd for at det ikke vil gå veien, da det var en MA I uke 7 sist som ble oppdaget på tidlig ultralyd i uke 12. krysser fingre å tær for oss alle 🤞🏽

Velkommen! Krysser fingrene for deg❤️ hvor gammel er du, hvilket barn og hva er foreløpig termindato? Så kan jeg legge deg inn i hovedinnlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg også inn her 😄 Testet positivt i går og foreløpig termin 2 februar. Andre barnet 🎉👶4+2 i dag. Tror ikke helt på det enda, men etter fem strips tester og en digital så må jeg vel tro på det nå 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline89 skrev (14 minutter siden):

Melder meg også inn her 😄 Testet positivt i går og foreløpig termin 2 februar. Andre barnet 🎉👶4+2 i dag. Tror ikke helt på det enda, men etter fem strips tester og en digital så må jeg vel tro på det nå 🤣

Gratulerer! Så spennende😍 hvor gammel er du? Kan legge deg inn i hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (2 minutter siden):

Gratulerer! Så spennende😍 hvor gammel er du? Kan legge deg inn i hovedinnlegget.

33år neste måned 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karoline89 skrev (3 timer siden):

Melder meg også inn her 😄 Testet positivt i går og foreløpig termin 2 februar. Andre barnet 🎉👶4+2 i dag. Tror ikke helt på det enda, men etter fem strips tester og en digital så må jeg vel tro på det nå 🤣

Gratulerer og velkommen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med flere nye 🤩 🥰

Endelig langhelg... Denne uka har vært lang, men kort 🤓 

Blir akutt trøtt halvveis i arbeidsdagen, jeg kræsjer helt 😴 kollegaer må jo tro at jeg har begynt å døgne 🥴 føler meg fjern og.. Ellers liten matlyst, men ingen kvalme enda 🤞🏼

Flere som kjenner på ligamentsmerter/magesmerter? Igår var det såpass at jeg nesten ble bekymret 🤔

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (6 minutter siden):

Så kjekt med flere nye 🤩 🥰

Endelig langhelg... Denne uka har vært lang, men kort 🤓 

Blir akutt trøtt halvveis i arbeidsdagen, jeg kræsjer helt 😴 kollegaer må jo tro at jeg har begynt å døgne 🥴 føler meg fjern og.. Ellers liten matlyst, men ingen kvalme enda 🤞🏼

Flere som kjenner på ligamentsmerter/magesmerter? Igår var det såpass at jeg nesten ble bekymret 🤔

 

 

Jeg har ikke hatt noe ligamentsmerter. Tror ikke jeg hadde det sist gang heller. Men hadde mye kynnere da. Håper jeg slipper denne gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Karoline89 skrev (7 timer siden):

Melder meg også inn her 😄 Testet positivt i går og foreløpig termin 2 februar. Andre barnet 🎉👶4+2 i dag. Tror ikke helt på det enda, men etter fem strips tester og en digital så må jeg vel tro på det nå 🤣

Hvor gammel er det første barnet ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (11 timer siden):

Så kjekt med flere nye 🤩 🥰

Endelig langhelg... Denne uka har vært lang, men kort 🤓 

Blir akutt trøtt halvveis i arbeidsdagen, jeg kræsjer helt 😴 kollegaer må jo tro at jeg har begynt å døgne 🥴 føler meg fjern og.. Ellers liten matlyst, men ingen kvalme enda 🤞🏼

Flere som kjenner på ligamentsmerter/magesmerter? Igår var det såpass at jeg nesten ble bekymret 🤔

 

 

Ja, det tar på disse første ukene! Jeg har hatt litt ligamentsmerter innimellom. Aldri så sterke at jeg har vært bekymret da, men hatt en del ubehag innimellom. Hjelper å ligge mye på sofaen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (12 timer siden):

Hvor gammel er det første barnet ditt? 

17 mnd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (13 timer siden):

 

Får ikke slettet siteringen 🥴

Blør friskt rosa blod nå.. Hadde det samme med datteren min i uke 8-9. Nå har jeg panikk for at jeg holder på å miste, mtp det er så tidlig 😔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...