Gå til innhold

Helt ærlig hvor uutholdelig og jævlig er det å føde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vondt, men det er tross alt bare en dag det står på, så det er overkommelig.

Anonymkode: d6695...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt forjævlig. 10+

Jeg skalv og kastet opp av smerter, fødselen varte i 20 timer. Barnet ble tatt med tang, revnet fra ende til annen. 

Men. 

I det barnet ble lagt på brystet mitt, så gikk det fint. Fikk ingen bedøvelse mens de sydde. Smertene var ikke glemt da, og de første månedene tenkte jeg innimellom tilbake på det og grøsset. 

Nå, to år etterpå så kunne jeg fint tenkt meg et barn til

Anonymkode: 2897e...b14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olive_North skrev (1 minutt siden):

Det her er det beste jeg leser i sånne her tråder -den premien 😅 

«her er din bebis, og her kan du få velge hvilken kjærlighet på pinne du vil ha»😀

 

🤣🤣

Nå fikk jeg lyst til å bli jordmor så jeg kan finne frem en eske med kjærlighet på pinne og plastdyr for å tilby damene som nettopp har født.

Anonymkode: d78a5...3fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan orker folk å gjøre dette 3+ ganger da? Er det med epidural?

Anonymkode: 92689...2c0

Antageligvis er smerten så traumatisk, at hjernen glemmer det fordi det er for ekstremt 😅 Da er det eneste man har igjen fra fødselen, barnet man fødte, og siden man elsker det så tenker man at det går fint å prøve igjen. Its really weird

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er stigende smertekurve. Utpressingsfasene er 10 av 10 for min del.

Har født én gang med epidural og én gang uten smertestillende, synes egentlig det var liten forskjell i smertenivået, i all fall utpressinga. Men mulig epiduralen funka dårlig på meg.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10, uten tvil. Styrtfødsel uten smertelindring. Ingen annen smerte jeg har opplevd har vært i nærheten. Det underlige er hvor ekstrem smerten er mens rien pågår, men så er den helt borte i pausene. Sånn er det jo ikke når man brekker et ben eller har andre smerter. Skal føde for andre gang om cirka ni uker, så selv om det er det vondeste i verden er det absolutt noe man kan stå i. 

Anonymkode: 26d25...081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olive_North skrev (3 minutter siden):

Det her er det beste jeg leser i sånne her tråder -den premien 😅 

«her er din bebis, og her kan du få velge hvilken kjærlighet på pinne du vil ha»😀

 

😅😅så sant🙈

Anonymkode: 8ad1c...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle dø. 10++ 

 

Alle sa: Du kommer til å glemme smertene etter fødselen. 
-Husker dem 21 år etter!!!! Verdens største løgn!

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde epidural. Gjorde ikke vondt, i det hele tatt. Verken under førsel eller etterpå. Langt vondere å gå til tannlegen liksom! Har født to ganger med epidural og hadde en like super opplevelse hver gang. Har aldri født uten og kunne aldri tenkt meg å gjøre det heller.

Anonymkode: c41d2...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Positiv smerte med en fin premie etterpå. Ville aldri finne på å si noe negativt om fødselsmerter. Det betyr jo at man angrer på det og angrer på barna da. For MEG er det det jeg tenker. 

Anonymkode: 90829...dc7

Hva slags tullete svar er dette?😂 Fødsel er drit vondt.... har da vel ingenting med å angre på barnet å gjøre? Hvis barnet mitt biter meg, så gjør det fryktelig vondt selvom jeg elsker det? 

Anonymkode: 3b081...c79

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg at selv de som sier det var overkommelig og mindre ille enn forventet, likevel sier 10 og 11. 😄

Anonymkode: af51e...071

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo ikke kalt det uutholdelig og traumatiserende, for de alle fleste klarer seg jo gjennom? Samtidig, så tenker jeg, at livet vi har nå, den byr jo ikke akkurat på smerter? Før min første fødsel, jeg har ikke engang brekket et ben. Så ja, fødselen er absolutt verste smerte jeg ha opplevd i livet, har jo ikke opplevd mye smerter. Mamma har fått nyrestein, hun sier det var mye verre enn fødselen - uten at hun er traumatisert av det heller.. 

Anonymkode: 805da...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan orker folk å gjøre dette 3+ ganger da? Er det med epidural?

Anonymkode: 92689...2c0

Det er merkelig med det. Tankene mine husker hvor vondt det var men klarer ikke fysisk å «huske» det om det gir noen mening. Jeg tenkte flere ganger, dette klarer jeg ikke første gang. De siste gangene tenkte jeg litt det samme men da visste jeg jo samtidig at jeg faktisk klarer det Jeg har fire barn og må si en 9-10, fødte uten epidural alle gangene.

Anonymkode: 083c1...623

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har gode hofter og ikke er en latmakk som sitter hele livet og får stivt bekken, samt ikke gosser deg med sukker så ungen blir for feit, så tipper jeg en rolig 10 av 10.

Utifra hva jeg har sett på de to bertene jeg måtte holde i hånda/gni på ryggen mens de fødte.

Anonymkode: 6c136...2e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene er så forjævlige at de passer uke inn i noen skala. De er vare beyond. Ikke for alle da, men for mange. 

Reproduksjonsdriften er nok den sterkeste driften vi mennesker har, så alt er rigget for at vi skal glemme, men for meg tok det 6 år før jeg turte igjen. Man kan på en måte ikke huske sånne smerter. Du må være i det der og da for å forstå. Husker at jeg ba til Gud om å få dø. 

Anonymkode: 05075...be9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dere som har hatt en naturlig fødsel uten epidural selvsagt. 

På en skala hvor 1 er fult overkommelig og minst ille til 10 hvor det er helt grusomt uutholdelig når det står på og nærmest treumatiserende. 

Anonymkode: 92689...2c0

10. Men det er likevell den sykeste rusen i verden! Og har jeg prøvd det meste av psykadelisk dop. (Bor i Nederland, så det er lov) 

Har lyst å bli suragat bare for å få føde igjen og igjen og igjen. 

Anonymkode: 07e46...d6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hatt 3 forskjellige fødsler. Første var 11+ og selvsagt heeelt jævlig, knappe 2 år etterpå fikk jeg andre og det var en fin og rolig fødsel, 7 i smerte på det verste men fin! 10 år senere fikk jeg en attpåklatt og det var DØDEN igjen🙈. 12+ i smerte..!, å selv om jeg er godt voksen nå og har gjort dette før så trodde jeg faktisk at jeg ikke kom til å overleve 🤪

Men! Det er verdt det! Eller så hadde ikke folk gjort det mer enn 1 gang 😉

Anonymkode: 3eacf...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke noen form for smertelidring, og hadde ingen pauser mellom riene. Den ene utløste den andre, så vet ikke om mitt svar sånn er relevant.

men det er smerter på 10++, og jeg ville bare dø. Det skrek jeg også. Men så fort det hele var ute, så blokkerte hodet mitt hele opplevelsen tror jeg. Jeg husker ikke fødselen omtrent i det hele tatt. Det jeg husker er For det meste ting som er blitt gjenfortalt. Og rett etterpå var jeg helt klar for å gå igjennom med det der en gang til.. så det er jøvlig. Men det er verdt det. Jeg elsket det. Og jeg gleder meg til å oppleve det igjen nå innen 4 uker, selv hvor vondt der var.

Anonymkode: e2ed3...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Smertene er så forjævlige at de passer uke inn i noen skala. De er vare beyond. Ikke for alle da, men for mange. 

Reproduksjonsdriften er nok den sterkeste driften vi mennesker har, så alt er rigget for at vi skal glemme, men for meg tok det 6 år før jeg turte igjen. Man kan på en måte ikke huske sånne smerter. Du må være i det der og da for å forstå. Husker at jeg ba til Gud om å få dø. 

Anonymkode: 05075...be9

Jeg prøvde å rømme ut av senga 😂 

Anonymkode: 07e46...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var ganske vondt, men overkommelige smerter. Vil si 11 av 10. Fødte uten epidural begge gangene. 

Anonymkode: 23b90...75c

 

8 minutter siden, gretchenlowell said:

Jeg trodde helt ærlig det skulle være mye vondere. Fødsel med epidural 10, fødsel uten epidural 8. 😅

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har gode hofter og ikke er en latmakk som sitter hele livet og får stivt bekken, samt ikke gosser deg med sukker så ungen blir for feit, så tipper jeg en rolig 10 av 10.

Utifra hva jeg har sett på de to bertene jeg måtte holde i hånda/gni på ryggen mens de fødte.

Anonymkode: 6c136...2e1

Jeg begynner å mistenke at noen ikke har forstått skalaen her.

Anonymkode: af51e...071

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...