Gå til innhold

Helt ærlig hvor uutholdelig og jævlig er det å føde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt en naturlig fødsel uten epidural selvsagt. 

På en skala hvor 1 er fult overkommelig og minst ille til 10 hvor det er helt grusomt uutholdelig når det står på og nærmest treumatiserende. 

Anonymkode: 92689...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ganske vondt, men overkommelige smerter. Vil si 11 av 10. Fødte uten epidural begge gangene. 

Anonymkode: 23b90...75c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er HELT inividuelt, så ikke bli FOR skremt, for du kan ha en helt annen smerte selv.... men MIN fødsel varte i 30 timer, og skalaen var 11 i smerte. Jeg besvimte av smerte så mange ganger at sykehuset mistet tellingen. 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10, ingen tvil!

Tror man dør underveis.. men den beste følelsen er etterpå, når alle smerter og plager plutselig er forduftet.

 

Anonymkode: e4c47...0ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7. Hadde en epidural som ikke funka. Den lammet ikke riene, men lammet trykkerier og understellet. Så jeg kjente jo ikke hodet som kom ut 🙈 totalt følelsesløst der nede. Men synes riene selv var på en 7.

Anonymkode: 29dee...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i aktiv fødsel i 8 timer før jeg fikk epidural. Vil si smerten var 8+. Da babyen skulle bli tatt ut, ble den tatt med sugekopp. Smerten var 10.

Med andre baby opplevde jeg morkakeløsning, noe som var smerter ut av denne verden (10++). Endte med katastrofesnitt.

Anonymkode: e0243...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte 3 ganger uten epidural. Smerte 10. Det er virkelig vondt, og kan ikke sammenlignes med noe annet,men så får en så fin premie at alt er glemt like etterpå.

Anonymkode: 8ad1c...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan orker folk å gjøre dette 3+ ganger da? Er det med epidural?

Anonymkode: 92689...2c0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan orker folk å gjøre dette 3+ ganger da? Er det med epidural?

Anonymkode: 92689...2c0

Premien er fin og man glemmer smerten.

Anonymkode: d901e...031

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vondt og skarp smerte at det ikke er mulig å forestille seg hvordan det er - 10 uten tvil!! Smertene tar heldigvis slutt så snart barnet er ute❤️❤️

Anonymkode: 2fd35...1a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 av 10. Jeg har sterilisert meg etter første barn, selv om jeg ønsket meg 3. Skal aldri utsette meg for det der igjen. Og nei, ingenting er glemt tross det er 8 år siden. Absolutt ingenting. 

Er nå fosterforeldre i stede :) 

Anonymkode: a3004...3d2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12. Mye værre enn det går an å forestille seg. Men dette gjelder for meg helt den siste tiden, som har vart kanskje en time på det meste.

Anonymkode: feced...8ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte uten smertestillende, i badekar. syns ikke det var så ille som jeg hadde fått inntrykk av at det skal være. STERKE menssmerter, og de kommer ikke akutt. Smertene bygger seg opp og avtar og man får pause mellom riene.

Når jeg endelig fikk presse så var det en befrielse (som når man må skikkelig på do for å gjøre nummer to) Jeg var dog ikke klar over hvor hardt man faktisk må presse og hvor hardt man faktisk er i stand til å presse 😅Jeg fikk da en stor gutt på 4300g. 

Fødselen min tok 3,5 time og jeg fikk en grad 3A rift (på en skala fra 1-4). Ble sydd i 3 timer etter fødselen, men kjente ikke at jeg revnet under fødsel og har ikke fått noen plager i ettertid. Syns egentlig de første ukene etter fødselen var verre enn selve fødselen, helt sikkert pga hemoroider etter pressingen og for at jeg var så sydd i underlivet og muskelen til endetarmen.

Alt i alt var fødsel en positiv opplevelse og jeg er nå klar for nummer to og gleder meg til ny fødsel. 

Anonymkode: 9258c...f92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv smerte med en fin premie etterpå. Ville aldri finne på å si noe negativt om fødselsmerter. Det betyr jo at man angrer på det og angrer på barna da. For MEG er det det jeg tenker. 

Anonymkode: 90829...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er utrolig vanskelig å forklare. Man må egentlig oppleve det for å virkelig forstå hvordan det er. Jeg klarte heller ikke å forestille meg hvordan det var og hva slags type smerte det var før jeg opplevde det selv.

Men på en eller annen magisk måte så er vi laget sånn at vi i stor grad glemmer smerten. Også er det jo over så fort babyen er ute og da føles det verdt alt 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fødte 3 ganger uten epidural. Smerte 10. Det er virkelig vondt, og kan ikke sammenlignes med noe annet,men så får en så fin premie at alt er glemt like etterpå.

Anonymkode: 8ad1c...48d

Det her er det beste jeg leser i sånne her tråder -den premien 😅 

«her er din bebis, og her kan du få velge hvilken kjærlighet på pinne du vil ha»😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde helt ærlig det skulle være mye vondere. Fødsel med epidural 10, fødsel uten epidural 8. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. Det er helt sinnsykt vondt. Men så er det liksom over på et blunk i det barnet kommer ut. 

Anonymkode: aaf2c...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...