Gå til innhold

Fiora har baby i magen!


Fiora

Anbefalte innlegg

Det er så koselig å følge med i dagboka di ❤️ Håper han legger seg riktig igjen snart! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Kakaoen said:

Ååå så koselig med bilder :rodmer: merker jeg ble veldig nysgjerrig nå :ler: Men gøy å forevige dersom man blir fornøyd med eget utseende på bilder.

Jeg finnes ikke fotogen.. og det har blitt så ille at jeg ikke orker tanken på å prøve en gang :ler: Bare å måtte ta familiebilde i dåpen. Det lyser jo lang vei av meg at dette liker jeg IKKE :ler: 

Men garanterer deg at dere ikke angrer på nyfødtfoto! Og man trenger sånn sett ikke mange bildene heller. Men det og da vil man ha alle :ler: Angrer veldig at jeg ikke tok det med eldstemann. Men det var ikke sååå poppis for 10 år siden.

Her har jeg funnet ei som gir oss 10 bilder digitalt. Midt i blinken. For jeg vil gjerne kunne fremkalle selv og gi til besteforeldre, takkekort og neste år sin kalender med barnebarna osv.. 

Var hos fotograf, type proff og kjent som holder til i sentrum, rett før korona og tok søskenbilder. Fikk et godt tilbud via bhgefotograferingen. Ble sykt fine bilder, men måtte bestille av dem. Bestilte et stort lerret, og det kosta rundt 3500 kr 😳😬 Da ryker pengene FORT! 
 

Har sittet på Pinterest siste dagene og søkt på søskenfoto. Er sååå mye fint. Jeg blir skikkelig rørt :rodmer: 

Hihi, jeg trodde også at jeg var veldig lite fotogen! Advarte tilogmed fotografen om nettopp det, men jammen blir det noe annet med skikkelig fotograf enn hvis vi prøver oss på noe selv her hjemme 🙈

Oi, for en god deal! Å få bildene digitalt er jo helt genialt! Bilder av den nyfødte er vel gjerne type bilde mange i familien ønsker seg også :hjerter:

Det er den type fotograf vi har valgt! Utrolig dyktig og ganske kjent, men huff for noen priser 😅 går an å kjøpe digitale bilder her også, men der sa lommeboken min bråstopp :ler:

Kan tenke meg søskenbildene blir stor stas for både mammaen og storebrødrene ❤️
 

13 minutter siden, gyngestolen said:

Det er så koselig å følge med i dagboka di ❤️ Håper han legger seg riktig igjen snart! 

Så hyggelig å se at du er innom! ❤️ Ja, krysser fingrene for at han gjør det! Jordmor sa han fortsatt har 4 uker på å snu seg før sykehuset evt må legge en plan b for fødselen, så satser på at lille kommer på det selv på den tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt helt ferie herfra jeg heller 🤗 Jeg leser alt, er bare innmari dårlig på å svare innimellom 🤭 Jeg er sikker på at gravidbildene ble helt nydelige, og så gøy å ha fine bilder! 😍 Bare det å kunne vise lillemann bilder av da han lå inni mammas mage er jo en kjempefin tanke 🥰

Jordmor har ikke engang sjekka leiet til lillemor her enda, og de aller fleste snur seg jo selv innen uke 36 så krysser fingre og tær for det! Om ikke er jeg sikker på at de legger en god plan og at det også vil gå helt fint 💖

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/8/2022 at 10:21 PM, Yrno said:

Jeg har ikke tatt helt ferie herfra jeg heller 🤗 Jeg leser alt, er bare innmari dårlig på å svare innimellom 🤭 Jeg er sikker på at gravidbildene ble helt nydelige, og så gøy å ha fine bilder! 😍 Bare det å kunne vise lillemann bilder av da han lå inni mammas mage er jo en kjempefin tanke 🥰

Jordmor har ikke engang sjekka leiet til lillemor her enda, og de aller fleste snur seg jo selv innen uke 36 så krysser fingre og tær for det! Om ikke er jeg sikker på at de legger en god plan og at det også vil gå helt fint 💖

Godt vi er fler som tar turen innom! :jepp: Ja, bildene ble virkelig enda flottere enn vi hadde håpet på, så blir veldig kos å vise han når han blir større 🥰

Tror ikke hun hadde planer om å sjekke på uke 32 her heller egentlig, men jeg var så nysgjerrig, så jeg spurte om hun kunne gjøre det. Skaffet meg jo egentlig bare en ekstra bekymring :ler: men ja, han turner godt enda, så har trua på at han finner frem dit han skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+3

Det er under 50 dager igjen til termin!! :strix:

48 for å være nøyaktig! Kan nesten i tro at det er så kort tid igjen, men det er det altså. Det meste er på plass nå. Mannen var på handletur til Sverige og kom uoppfordret hjem med både bedside crib og aerosleep madrass til sprinkelsengen - DET er sånt jeg smelter av for tiden altså 😍 Hentesett i ull fra lillelam ligger klart til henting på posten til jeg greier å trosse kynnerne og komme meg dit, og babyboxene fra både butikker og apotek er hentet. 

Nå kan han faktisk bare komme snart! :hoppendeglad:

Dagene går stort sett med til å komme igjennom kynnere (det er mye av de nå!), besøke diverse helseaktører og se tv/lese, men det er helt greit. Jeg er introvert og trives i grunnen i denne rugetilstanden. Føler meg også tryggest på at lille er best ivaretatt når jeg tar dagene med ro.

Hadde faktisk en litt skremmende opplevelse her om dagen da svigers insisterte på å ta oss med på en sommerforestilling. Jeg var i tvil fordi jeg vet lille i magen er sensitiv på lyd (jeg er selv høysensitiv og har hva jeg selv kaller ultrasonisk hørsel, litt redd han har arvet den da han skvetter til av både høye rop og hundebjeff 🙈) men mannen hadde så lyst så tenkte jeg fikk prøve. 

Vi fikk selvfølgelig seter inni en høyttaler og lyden var så høy at det gikk ikke mer enn 5 min før lillegutt satte i gang et voldsomt rabalder i magen. Altså, jeg har aldri opplevd han sånn før, var nesten redd han skulle greie å sparke seg ut et øyeblikk! Jeg holdt ut ca 45 min før jeg bare måtte unnskylde meg og gå, selv om jeg visste svigers hadde betalt dyrt for de billettene. Hadde ikke samvittighet til å la han holde på sånn, han var nok veldig stresset stakkars og roet seg heldigvis raskt når jeg fjernet meg fra lyden.

I dagene etterpå fant han heldigvis raskt tilbake til rytmen sin, vante bevegelser og vante tider :hjerte: men skal si mammaen var bekymret en stund der!

I dag var jeg hos legen og fikk sykemelding frem til permisjonsstart, så det er godt å ha avklart, nå trenger jeg ikke tenke jobb i det hele tatt mer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, 48 dager igjen! Kommer til å gå raskt 🥰 Så deilig at mannen ordnet både bedside crib og madrass. Høres lurt ut å være hjemme og ruge 🥰 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oioioi om 8 dager er du også betegnet som høygravid :danse: 

Godt du koser deg i sykemeldingsverden. Det gjør igrunnen jeg også :ler: 

Stakkars lille, men nå vet du at han har hørsel i hvertfall :fnise: 

Husker førstemann her reagerte med å kvekke godt fordi vi holdt på med spikerpistol. Hver gang mannen skøyt med den så hoppet han inni magen min :fnise: 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Prøver2021 said:

Tenk, 48 dager igjen! Kommer til å gå raskt 🥰 Så deilig at mannen ordnet både bedside crib og madrass. Høres lurt ut å være hjemme og ruge 🥰 

Håper det! Er så spent på å møte han! 😍
 

2 hours ago, Kakaoen said:

oioioi om 8 dager er du også betegnet som høygravid :danse: 

Godt du koser deg i sykemeldingsverden. Det gjør igrunnen jeg også :ler: 

Stakkars lille, men nå vet du at han har hørsel i hvertfall :fnise: 

Husker førstemann her reagerte med å kvekke godt fordi vi holdt på med spikerpistol. Hver gang mannen skøyt med den så hoppet han inni magen min :fnise: 

 

Det er ganske fjernt å tenke på! For under 1 år siden var jeg utålmodig prøver og nå er jeg snart i mål med en liten skatt 🥰

Sykemeldingsverden er veldig fin å være i, tror ikke det ville blitt mye fornuftig å hente fra meg på jobb nå uansett :fnise:

Ingenting i veien med hørselen, det er helt sikkert! 😄

Haha aww, dakars små der inne! Ikke lett å hverken forstå eller si ifra til omverden derifra! Lille her har bare pleid å hoppe til han også, evt etterfulgt av misfornøyd vriding, men på den sommerforestillingen ville han altså absolutt ikke være.. og jeg med et bristet ribbein allerede kjente at jeg ikke trengte ta sjansen på å ryke ett til 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+1

I dag er ingen god dag. Bare gråter og gråter. Følte jeg måtte få ut litt frustrasjon et sted, og da ble det stedet her.

Jeg har nå påbegynt uke 35 og baby sitter fremdeles godt plantet i seteleie. Har lest internett opp og ned og i mente i dag, og forstår jo at sjansen for at han snur seg riktig vei blir lavere og lavere for hver dag og hver uke som går.

Det er ikke seteleiet i seg selv som plager meg egentlig, det som plager meg er den overhengende risikoen for å ende opp med keisersnitt. Føler at jeg blir frarøvet selve finalen på svangerskapet. Føles ut som et sånt enormt nederlag. Om det ender i keisersnitt har jeg ingen fødselshistorie å være stolt av, ingen fødselshistorie å fortelle sønnen min. Bare at leger hentet han ut… i tillegg blir tiden etter han er kommet preget av rekonvales etter en stor operasjon og har selvfølgelig lest alle mulige skrekkhistorier om dagesvis på barsel, pappa som ikke får delta og gråtende baby som mor ikke er i stand til å løfte opp :icon_frown:

Er lei meg for alt det jeg kanskje ikke får oppleve, som blir erstattet av noe annet. Noe som er styrt av andre, helt ute av min kontroll. Jeg eier plutselig ikke lenger fødselen. Informasjon finnes selvfølgelig ikke å oppdrive noe sted fordi det er sommer og AS Norge er feriestengt.

Håper jo selvfølgelig han snur seg og har bestilt time hos kiropraktor som utfører websters metode i håp om å oppmuntre baby til å snu seg. Svindyrt selvfølgelig, men verdt det håper jeg.

Plutselig ble det fryktelig kort tid til termin og plutselig ble denne finalen på 9 måneder babyruging noe jeg gruer meg til i stede for å glede meg og være spent på.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg forstår deg sååå godt. Man danner seg jo et bilde om hvordan fødselen blir, øyeblikket der babyen kommer ut osv. Da er det så vondt når man står i fare for å miste hele opplevelsen man har sett for seg :klemmer: 
Og spesielt når det er første gangen. Husker godt ene kontrollen jeg var på da jeg var gravid med førstemann, hadde fått svangerskapsdiabetes da også. Satt med JM på sykehuset og hun fortalte om rutinene rundt fødsel med dia-baby. Og at nyfødtintensiven kalles inn med en gang han er født for å sjekke blodsukkeret og gi melk.
Hun sa at helst vil de være på fødestuen og gjøre dette, men av og til har de for mye og gjøre og da tar de med seg babyen til nyfødtintensiven.
Husker det knakk meg TOTALT.. Tanken på at de kanskje tok fra meg babyen den første timen. Husker enda jeg satt og hylgråt i bilen hele veien hjem :sjenert: 

Og jeg i hvertfall, merker at det er mer følelser jo nærmere mann kommer målet nå.

Men han har jo enda mange ukene på å snu seg. Og jeg er sikker på at KS kan være en fin opplevelse det også. Hva tenker du om å føde i seteleie?

Lille her lå også i sete en stund, slik at jeg begynte å lese litt om setefødsel. Og hadde han ikke snudd seg så hadde jeg ikke gått for hverken planlagt KS eller vendingsforsøk. Jeg hadde født han i seteleie. Men det er jo lettere for meg å si siden jeg har født før og vet at det er plass til at han kommer ut.
Forstår at det er vanskeligere når man ikke har født før. Men om legene hadde sagt at det er trygt så hadde jeg gjort det. Venninna mi gjorde det og hun sa det var en veldig fin og rolig opplevelse.

Når skal du ha neste kontroll?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du blir lei deg når det kanskje ikke blir slik du har sett for deg. Som det blir nevnt over her, har han heldigvis noen uker igjen å snu seg på 🥰 Det vil sannsynligvis bli en veldig sterk opplevelse uansett, men skjønner at den vil bli annerledes. Tenk at du har kommet så langt!!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Kakaoen said:

Ååå jeg forstår deg sååå godt. Man danner seg jo et bilde om hvordan fødselen blir, øyeblikket der babyen kommer ut osv. Da er det så vondt når man står i fare for å miste hele opplevelsen man har sett for seg :klemmer: 
Og spesielt når det er første gangen. Husker godt ene kontrollen jeg var på da jeg var gravid med førstemann, hadde fått svangerskapsdiabetes da også. Satt med JM på sykehuset og hun fortalte om rutinene rundt fødsel med dia-baby. Og at nyfødtintensiven kalles inn med en gang han er født for å sjekke blodsukkeret og gi melk.
Hun sa at helst vil de være på fødestuen og gjøre dette, men av og til har de for mye og gjøre og da tar de med seg babyen til nyfødtintensiven.
Husker det knakk meg TOTALT.. Tanken på at de kanskje tok fra meg babyen den første timen. Husker enda jeg satt og hylgråt i bilen hele veien hjem :sjenert: 

Og jeg i hvertfall, merker at det er mer følelser jo nærmere mann kommer målet nå.

Men han har jo enda mange ukene på å snu seg. Og jeg er sikker på at KS kan være en fin opplevelse det også. Hva tenker du om å føde i seteleie?

Lille her lå også i sete en stund, slik at jeg begynte å lese litt om setefødsel. Og hadde han ikke snudd seg så hadde jeg ikke gått for hverken planlagt KS eller vendingsforsøk. Jeg hadde født han i seteleie. Men det er jo lettere for meg å si siden jeg har født før og vet at det er plass til at han kommer ut.
Forstår at det er vanskeligere når man ikke har født før. Men om legene hadde sagt at det er trygt så hadde jeg gjort det. Venninna mi gjorde det og hun sa det var en veldig fin og rolig opplevelse.

Når skal du ha neste kontroll?

Tusen takk gode du :klem: Ja, det er noe med hva man har sett for seg og som du nevner, det store øyeblikket når babyen kommer ut! Det er jo bare 1 av 20 barn som ligger i seteleie ved termin, så det var liksom ikke i min villeste fantasi at jeg skulle behøve ta stilling til det, langt mindre ks.

Huffa, forstår godt den vonde følelsen, bekymringen og trøstesløse gråten den informasjonen medførte! Det strider jo imot alt av morsinstinkt at noen skal ta med seg babyen vekk så fort han er kommet ut! - og ja, det er mye følelser i sving for tiden! :sjenert:

Dersom lille her blir liggende i sete og jeg må ta stilling til det, så håper jeg virkelig med hvert eneste fiber i kroppen at jeg får lov av sykehuset til å føde i sete. Ser at ca 50% går for vaginal setefødsel, men at 40% av de igjen ender med hastesnitt. Totalt er jo derfor risikoen for ks langt høyere enn den noen gang var i utgangspunktet - og det er jeg så redd for! Vil mye heller ha timesvis med vondt enn operasjon! :bond:

Skal på kontroll 01.08 så det er heldigvis bare snart 1 uke til, kjenner det er lang tid å gå sånn og gruble.

I mellomtiden står jeg på hodet, spiller bråkete musikk i toppen av magen og holder på med all verdens kjerringråd for å oppmuntre stabukken til å snu seg selv :ler:

Heldigvis har min kjære mann greid å roe meg litt ned med å minne meg på at det viktigste er jo tross alt at lille skatten vår kommer frisk og velskapt til verden - uansett hvordan han kommer 🥰

 

6 hours ago, Prøver2021 said:

Forstår godt at du blir lei deg når det kanskje ikke blir slik du har sett for deg. Som det blir nevnt over her, har han heldigvis noen uker igjen å snu seg på 🥰 Det vil sannsynligvis bli en veldig sterk opplevelse uansett, men skjønner at den vil bli annerledes. Tenk at du har kommet så langt!!

Tusen takk! Det er godt noen forstår, føler meg litt urimelig som sutrer over leie når det viktigste tross alt er at jeg har et friskt og velskapt barn i magen som snart er klar for å komme ut 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir lei deg om fødselen ikke blir som du hadde sett for deg, men han kan fortsatt snu seg! Er fortsatt tid igjen for det! Om det ikke skjer så tror jeg du får valge mellom setefødsel og keisersnitt, det gjorde venninen min og hun valgte setefødsel og det gikk veldig bra der også! 🥰

Jeg har jo erfaring med keisersnitt da jeg må ha det pga tidligere opersjoner, hadde planlagt keisersnitt sist og det er en veldig rolig fin gjennomførelse og har bare god opplevelse med det. Selv om man selvfølgelig har litt vondt etterpå. Og de tar jo keisersnittet flere ganger i uka så det er jo veldig sjelden med komplikasjoner så det må du ikke være redd for. Men skjønner til syvende og sist at du vil det du har sett for deg! Håper han snur seg så du får det du ønsker mest❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Love90 said:

Skjønner godt at du blir lei deg om fødselen ikke blir som du hadde sett for deg, men han kan fortsatt snu seg! Er fortsatt tid igjen for det! Om det ikke skjer så tror jeg du får valge mellom setefødsel og keisersnitt, det gjorde venninen min og hun valgte setefødsel og det gikk veldig bra der også! 🥰

Jeg har jo erfaring med keisersnitt da jeg må ha det pga tidligere opersjoner, hadde planlagt keisersnitt sist og det er en veldig rolig fin gjennomførelse og har bare god opplevelse med det. Selv om man selvfølgelig har litt vondt etterpå. Og de tar jo keisersnittet flere ganger i uka så det er jo veldig sjelden med komplikasjoner så det må du ikke være redd for. Men skjønner til syvende og sist at du vil det du har sett for deg! Håper han snur seg så du får det du ønsker mest❤️ 

Tusen takk for fine ord søte du 🥰 Ja, har lest meg litt opp og om ikke babyen er for stor/jeg for liten vil jeg få velge dersom han fortsetter å sitte i sete. Har hørt mange fine historier om setefødsler så har ikke helt gitt opp håpet om noe tilnærmet den vaginale fødselen jeg ønsket meg enda!

Har lest masse og sett masse videoer på YouTube om ks. På en måte litt greit å få denne øyeåpneren på at det er faktisk ikke alltid barnet kan komme til verden vaginalt - og da skal man jo være glad ks finnes! Det har faktisk hjulpet litt på å avmystifisere litt, det ser ikke fullt så skummelt ut som jeg så for meg, og godt å høre du har fin erfaring med det 😄❤️

——

34+5

Siste helgen med utskeielser med kompiser for min mann overstått. Nå skal vi bare være hjemme/i nærheten begge to og vente på lille 🥰 

Føles rart at det er så kort tid igjen - 39 dager til termin!!

På leiefronten trooor jeg ikke situasjonen har endret seg, men lurer på om han har prøvd å stupe kråke et par ganger, spesielt når jeg ligger i sengen. Er helt sikker på at jeg har kjent hikking ved venstre hofte, i motsetning til under høyre ribbein, et par ganger. Det kan jo tyde på at han prøver, og hvem vet, plutselig en dag kommer han seg helt rundt! :jepp:

Snakket med svigermor om temaet og det viser seg at den voksne stabukken av en mann jeg har her også lå i sete helt frem til tett oppunder termin! Har lest litt på nett om at dette med å sitte i sete kan arves fra både mor og far, så der falt det en puslebrikke litt på plass. 

Ellers tror jeg at jeg har begynt å kjenne på litt maserier? Opplever i hvertfall flere ganger om dagen at kynnerne ikke liksom bare strammer, men også gjør ganske vondt. Formen er litt halvveis også så kan jo være derfor. Merker definitivt at trøttheten fra 1. trimester er tilbake i tillegg til at magen er litt på utur, men vet ikke hva som er best og verst av utur og forstoppelse? :ler:

Kjenner det skal bli fint med kontrolltime om en ukes tid! Dukker opp mange spørsmål og nye ting nå på tampen. Har levd i en ganske behagelig boble i mange uker nå hvor det egentlig har handlet mest om å ruge. Nå handler det snart om å føde! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ser litt lysere på fødselen generelt 😍 Det er jo alltid en sjanse for ks, så helt sikkert ikke dumt å kunne litt om det uansett ☺️ Og angående fødselshistorie som du pratet om tidligere - jeg er født med ks, og tenker at min mor er ei heltinne som bar meg frem og fødte på den måten som var best der og da, så det må du ikke tenke på 💖 En fødsel er en fødsel, uansett hvordan babyen kommer ut, og man har like god grunn til å være stolt uansett hva 🥰 

Det er forresten en episode på fødeavdelingen der det er en setefødsel. Husker ikke akkurat hvilken, men den var så fin 😍 

Himmel og hav som tiden flyr! 39 dager til termin er jo kjempelite! Når jeg tenker 39 dager tilbake i tid føles det jo virkelig ikke lenge siden i det hele tatt 😅 Det blir så spennende uker fremover! 😁

Høres ut som det blir bra med ny jordmortime snart 🥰 Vil du dele noen av spørsmålene du har? ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2022 at 10:16 PM, Yrno said:

Så bra at du ser litt lysere på fødselen generelt 😍 Det er jo alltid en sjanse for ks, så helt sikkert ikke dumt å kunne litt om det uansett ☺️ Og angående fødselshistorie som du pratet om tidligere - jeg er født med ks, og tenker at min mor er ei heltinne som bar meg frem og fødte på den måten som var best der og da, så det må du ikke tenke på 💖 En fødsel er en fødsel, uansett hvordan babyen kommer ut, og man har like god grunn til å være stolt uansett hva 🥰 

Det er forresten en episode på fødeavdelingen der det er en setefødsel. Husker ikke akkurat hvilken, men den var så fin 😍 

Himmel og hav som tiden flyr! 39 dager til termin er jo kjempelite! Når jeg tenker 39 dager tilbake i tid føles det jo virkelig ikke lenge siden i det hele tatt 😅 Det blir så spennende uker fremover! 😁

Høres ut som det blir bra med ny jordmortime snart 🥰 Vil du dele noen av spørsmålene du har? ☺️

Ja, noe lysere, selv om fødsel plutselig fremstår mye skumlere enn det gjorde da jeg komfortabelt kunne skyve det foran meg. Nå er det snart et faktum enten det blir sånn eller slik 🙈 Herlig å høre om den tøffe mammaen din! Klart fødsel er fødsel uansett og øyeblikket babyen er ute er nok like magisk uansett hvordan en kom frem dit ❤️ Likevel er det noe med hvordan man har sett for seg. Jeg ønsker meg jo aller helst fødsel uten smertelindring og i vann :sjenert:

Ja, ikkesant? Det raser overraskende fort avgårde, skjønner ikke hvor ukene blir av! Tror det er fint med å være høygravid på sommeren, dagene går jo så mye fortere når de er lyse, fine og hyggelige! :jepp:

Det trengs så absolutt! Jeg ringte dem tilogmed i dag og fikk byttet om så fikk komme på fredag i stedet for på mandag, men altså, jeg blir jo sprø her! 

Det meste av spørsmålene går egentlig på det med leie, hva jeg kan forvente av oppfølging i tiden fremover dersom han sitter i seteleie, mer informasjon om evt vendingsforsøk, hvor sannsynlig det er at jeg faktisk får føde vaginalt dersom seteleie, ting jeg bør være obs på, ting jeg kan gjøre selv osv. Kjenner at jeg går mye å tenker på disse tingene og har stort behov for informasjon!

Hvordan går innspurten for din del? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35+0

Godt oppe på oppløpssiden og merker at det skal bli godt å få tilbake kroppen sin! 

I går kveld ringte jeg føden da jeg hadde så smertefulle kynnere at jeg måtte stoppe alt jeg holdt på med og vente til takene ga seg hver gang. Fikk da beskjed om å sette meg ned i ro og bli sittende/liggende minimum ut dagen i dag.

Så her sitter jeg da og føler meg uvirksom. Har jukset litt og holdt på med klesvask og oppvask, men jeg føler at jeg må bidra noe! Også har jeg vasket og brettet alle klærne til lillegutt, og det er jo tross alt en ganske hyggelig syssel 🥰

Nå skal jeg egentlig bare komme meg gjennom dagene frem til fredag og time hos jordmor. Den timen er så sårt etterlengtet nå! Så får jeg prøve å ikke bombe henne totalt ned med spørsmål :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 time siden):

Ja, noe lysere, selv om fødsel plutselig fremstår mye skumlere enn det gjorde da jeg komfortabelt kunne skyve det foran meg. Nå er det snart et faktum enten det blir sånn eller slik 🙈 Herlig å høre om den tøffe mammaen din! Klart fødsel er fødsel uansett og øyeblikket babyen er ute er nok like magisk uansett hvordan en kom frem dit ❤️ Likevel er det noe med hvordan man har sett for seg. Jeg ønsker meg jo aller helst fødsel uten smertelindring og i vann :sjenert:

Ja, ikkesant? Det raser overraskende fort avgårde, skjønner ikke hvor ukene blir av! Tror det er fint med å være høygravid på sommeren, dagene går jo så mye fortere når de er lyse, fine og hyggelige! :jepp:

Det trengs så absolutt! Jeg ringte dem tilogmed i dag og fikk byttet om så fikk komme på fredag i stedet for på mandag, men altså, jeg blir jo sprø her! 

Det meste av spørsmålene går egentlig på det med leie, hva jeg kan forvente av oppfølging i tiden fremover dersom han sitter i seteleie, mer informasjon om evt vendingsforsøk, hvor sannsynlig det er at jeg faktisk får føde vaginalt dersom seteleie, ting jeg bør være obs på, ting jeg kan gjøre selv osv. Kjenner at jeg går mye å tenker på disse tingene og har stort behov for informasjon!

Hvordan går innspurten for din del? :klem:

Skjønner veldig godt at det er både tøft og krevende å skulle omstille seg fra det man har sett for seg til noe helt annet og mye mindre forutsigbart 💖 Håper veldig du får muligheten til å få den fødselen du har drømt om 🥰

Jeg er så positivt overrasket over det å være høygravid på sommeren! 😃 Jeg ble advart av såå mange om hvor fælt det kom til å bli, men jeg synes det har vært helt supert! 🤩 Dagene går fort, man kan gå rundt i kjoler, bade og kose seg 😍

Så bra du fikk byttet til fredag, det er jo ikke lenge til heldigvis! Blir spennende å høre hva hun sier 🥰

Innspurten for min del går egentlig overraskende bra, men jeg er nok litt i fornektelse haha 🤭 Alt er blitt litt tyngre, spesielt den siste uka, men jeg klarer ikke helt å skjønne at det liksom skal være en fødsel om ikke så lenge 🙈 Jeg er jo 36+1 i dag, så jeg ser jo at det nærmer seg, men hodet henger ikke helt med så for min del kan lillemor godt holde seg der inne en stund til så jeg rekker å bli litt mer klar 😅 Men formen er heldigvis fortsatt overraskende bra, så det er jeg evig takknemlig for 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Yrno said:

Skjønner veldig godt at det er både tøft og krevende å skulle omstille seg fra det man har sett for seg til noe helt annet og mye mindre forutsigbart 💖 Håper veldig du får muligheten til å få den fødselen du har drømt om 🥰

Jeg er så positivt overrasket over det å være høygravid på sommeren! 😃 Jeg ble advart av såå mange om hvor fælt det kom til å bli, men jeg synes det har vært helt supert! 🤩 Dagene går fort, man kan gå rundt i kjoler, bade og kose seg 😍

Så bra du fikk byttet til fredag, det er jo ikke lenge til heldigvis! Blir spennende å høre hva hun sier 🥰

Innspurten for min del går egentlig overraskende bra, men jeg er nok litt i fornektelse haha 🤭 Alt er blitt litt tyngre, spesielt den siste uka, men jeg klarer ikke helt å skjønne at det liksom skal være en fødsel om ikke så lenge 🙈 Jeg er jo 36+1 i dag, så jeg ser jo at det nærmer seg, men hodet henger ikke helt med så for min del kan lillemor godt holde seg der inne en stund til så jeg rekker å bli litt mer klar 😅 Men formen er heldigvis fortsatt overraskende bra, så det er jeg evig takknemlig for 💖

Ja, det er det absolutt! Heldigvis er ikke løpet kjørt enda og han kan fortsatt snu seg!

Ikkesant?! Jeg ble også advart om det, men synes da virkelig det er verdt litt ekstra vann i kroppen å kunne svinse rundt i luftige maxikjoler med sandaler på beina :hjerter:

Så fint at du nyter tiden som høygravid, ikke noe som er bedre enn å kunne føle seg vel og glede seg over den fantastiske jobben kroppen gjør! Skjønner litt hva du mener med at hodet ikke henger med, det er veldig kort tid igjen til livet blir snudd totalt på hodet! :fnise:

———

35+1

Funfact; da var det slutt på fiskekaker til middag frem til etter termin! Hadde ikke trodd sånne gravidaversjoner skulle dukke opp så sent når den matvaren har vært ok tidligere, men FY å FY, det smakte ikke godt! :ler: Datoen var dog langt innafor og mannen syntes det smakte fortreffelig!

Det ble is til middag i stedet… men det er vel lov når man er høygravid? :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. slike aversjoner kan virkelig plutselig dukke opp ja :ler:

Enig med deg at fiskekaker er grusomt for tiden. Generelt fisk.. eller generelt mye mat. Jeg har ganske dårlig matlyst, men må jo spise. Er jo så sulten at jeg holder på å bli sprø. Virkelig glad når disse hormonene forlater kroppen :opplyser:

Så spennende med kroppen som forbereder seg. Min har også begynt med litt tak innimellom. Jeg vet jo hvor vondt det blir, så tror hjernen min bare: dette er ingenting, slutt å syte :ler:

Håper JM finner ut litt mer om leie til fredag. Greit å kunne skylde på mannen sine gener i så fall? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...