Gå til innhold

Fiora har baby i magen!


Fiora

Anbefalte innlegg

38+0

Nå kjenner jeg at jeg har begynt å vente veldig! Er så spent på å møte lille, og det å vite at han kan komme «når som helst» gjør meg ikke mindre utålmodig! 

I går var jeg på familievernkontoret på oppfølging i forbindelse med at jeg har hatt det indre stresset og uroen under svangerskapet. Er så glad for at de tar den bekymringen på alvor og følger opp skikkelig! Avtalte at fvk og hs skal følge oss opp med tettere hjemmebesøk etter fødsel for å forebygge fødselsdepresjon siden jeg har slitt med vanlig depresjon tidligere. Det føles utrolig trygt og godt å ha de i ryggen! :jepp:

Formen fysisk begynner å bli ganske crap for å si det rett ut :ler: Er så tung, sliten og slapp og merker at jeg ikke har energi til den minste ting. I dag hadde jeg en eneste ting på agendaen og det var å pakke om fødebagen siden jeg pakket for liten bag til å begynne med. Det har jeg enda ikke orket å gjøre. 

Har så mye vann i kroppen at jeg ikke fikk på meg slippers da jeg skulle ut i hagen med hundene tidligere i dag så føler meg ikke akkurat strålende vakker av gravidglød heller 🙈

Veldig spent på neste kontroll hos jm med tanke på evt svangerskapsforgiftning. Har stjerner for øynene og hodepine, men samtidig så er jo været eksepsjonelt ubehagelig om dagen så er jo ikke rart om en plukker opp noen ubehag ekstra bare på det.

På plussiden er lille skatt i magen flink til å holde seg i aktivitet og fortelle mammaen sin at han har det bra ❤️ Nyter hvert spark og synes det er litt ekstra gøy når han sparker så langt ut på siden at han kommer utenom morkaken - da kan jeg jo nesten kjenne de små tottene hans! 😍

Ingen tegn på fødsel enda og må nok regne med å vente til termin, men det er jo lov å håpe og ønsketenke! :fnise:

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som det nærmer seg! :yvonne:

Så flink du har vært som har passet på at du får god hjelp og blir fulgt opp så bra 😍 Veldig godt å høre at du får god oppfølging etter lillemann har kommet, det må være veldig godt å ha den betryggelsen allerede nå 🥰

Kjedelig at formen er så kjip, men nå er det bare innspurten igjen! Kan anbefale litt egenpleie om du orker, jeg synes det gjør underverker for humøret å føle seg bittelitt freshere bare 🤭 Lakke tåneglene, ta en tur til frisøren, farge bryn og vipper - bare sånne småting som gjør at man føler seg bittelitt mer som normalt, og det slår ihjel litt tid 😅

Høres ikke ut noe bra ut den hodepinen kombinert med ødem altså! Håper virkelig det går fort over og ikke er svangerskapsforgiftning 🤞 Når er neste JM-time?

Så bra at lillemann hvert fall er aktiv 😍 Lillemor hadde en litt rolig dag forrige uke, og jeg var dødsbekymret i mange dager etterpå 🤭 Holder liksom med alt annet om man ikke skal bekymre seg for mageboeren i tillegg..

Krysser fingrene for masse modningstegn og action fremover :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Yrno said:

Som det nærmer seg! :yvonne:

Så flink du har vært som har passet på at du får god hjelp og blir fulgt opp så bra 😍 Veldig godt å høre at du får god oppfølging etter lillemann har kommet, det må være veldig godt å ha den betryggelsen allerede nå 🥰

Kjedelig at formen er så kjip, men nå er det bare innspurten igjen! Kan anbefale litt egenpleie om du orker, jeg synes det gjør underverker for humøret å føle seg bittelitt freshere bare 🤭 Lakke tåneglene, ta en tur til frisøren, farge bryn og vipper - bare sånne småting som gjør at man føler seg bittelitt mer som normalt, og det slår ihjel litt tid 😅

Høres ikke ut noe bra ut den hodepinen kombinert med ødem altså! Håper virkelig det går fort over og ikke er svangerskapsforgiftning 🤞 Når er neste JM-time?

Så bra at lillemann hvert fall er aktiv 😍 Lillemor hadde en litt rolig dag forrige uke, og jeg var dødsbekymret i mange dager etterpå 🤭 Holder liksom med alt annet om man ikke skal bekymre seg for mageboeren i tillegg..

Krysser fingrene for masse modningstegn og action fremover :yvonne:

Takk, det kostet litt, særlig når det ble snakk om familievernkontor! Men kjenner at jeg er glad jeg har vært åpen om disse bekymringene. Det beste for lille er jo om mammaen ikke får noen depresjon i utgangspunktet :hjerte:

Morsomt at du nevner det! Jeg tok faktisk tåneglene i dag! Kreves litt av en innsats å nå ned dit, men når jeg ikke får på hverken sokker eller sko føles det utrolig godt å se så velstelt ut som mulig på føttene :ler: Tok også et lite spa opphold i dusjen som sikkert kostet en 100-lapp i dyre strømpenger, men du har helt rett, egenpleie gjorde seg skikkelig! :jepp:

Hodepinen er litt lettere i dag, så håper det var været som gjorde det! Skal til jm i morgen, skal bli fint med ny kontroll, alltid betryggende og godt når man akkurat har vært der 😊

Huff ja, kjempeskummelt med sånne rolige dager! Blir bare sittende å kjenne etter hele tiden. Godt det virker som hun er i farta igjen? :yvonne:

Å ja, det blir spennende! Bare å håpe på både slimpropp om maserier nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

Takk, det kostet litt, særlig når det ble snakk om familievernkontor! Men kjenner at jeg er glad jeg har vært åpen om disse bekymringene. Det beste for lille er jo om mammaen ikke får noen depresjon i utgangspunktet :hjerte:

Morsomt at du nevner det! Jeg tok faktisk tåneglene i dag! Kreves litt av en innsats å nå ned dit, men når jeg ikke får på hverken sokker eller sko føles det utrolig godt å se så velstelt ut som mulig på føttene :ler: Tok også et lite spa opphold i dusjen som sikkert kostet en 100-lapp i dyre strømpenger, men du har helt rett, egenpleie gjorde seg skikkelig! :jepp:

Hodepinen er litt lettere i dag, så håper det var været som gjorde det! Skal til jm i morgen, skal bli fint med ny kontroll, alltid betryggende og godt når man akkurat har vært der 😊

Huff ja, kjempeskummelt med sånne rolige dager! Blir bare sittende å kjenne etter hele tiden. Godt det virker som hun er i farta igjen? :yvonne:

Å ja, det blir spennende! Bare å håpe på både slimpropp om maserier nå! :fnise:

Skjønner veldig godt at det kostet - du er modig! Og ikke minst tenker jeg at du allerede er en kjempegod mamma som allerede før lille kommer til verden passer på å ha best mulig utgangspunkt for og ta vare på egen psykiske helse når han kommer 🧡

Haha så morsomt at du hadde hoppet på egenpleie allerede 😅 Jeg burde egentlig også følge eget råd og prøve meg på tåneglene i morgen 😁 Enhver investering i ting som kan gjøre at man føler seg litt bedre er en god investering nå om dagen altså! Og tenk så mye vi sparer på å bare tusle hjemme i buss, lunsj på jobb, shopping, etc. så jeg unner meg både dyr frukt og brus, og så lange dusjer jeg bare vil om dagen :fnise: 

Så bra at du skal til jordmor allerede i morgen, blir spennende å høre hvordan det går 🥰

Ja, hun var helt i farta igjen dagen etter, og var aldri rolig nok til at jeg tok kontakt med føden så alt står nok helt fint til der inne, men så blir man jo bekymret likevel da 😅

Krysser fingre og tær for at det skjer spennende saker snart, hadde vært så digg med bare et lite tegn på at kroppen skjønner at termin er en uke unna :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Yrno said:

Skjønner veldig godt at det kostet - du er modig! Og ikke minst tenker jeg at du allerede er en kjempegod mamma som allerede før lille kommer til verden passer på å ha best mulig utgangspunkt for og ta vare på egen psykiske helse når han kommer 🧡

Haha så morsomt at du hadde hoppet på egenpleie allerede 😅 Jeg burde egentlig også følge eget råd og prøve meg på tåneglene i morgen 😁 Enhver investering i ting som kan gjøre at man føler seg litt bedre er en god investering nå om dagen altså! Og tenk så mye vi sparer på å bare tusle hjemme i buss, lunsj på jobb, shopping, etc. så jeg unner meg både dyr frukt og brus, og så lange dusjer jeg bare vil om dagen :fnise: 

Så bra at du skal til jordmor allerede i morgen, blir spennende å høre hvordan det går 🥰

Ja, hun var helt i farta igjen dagen etter, og var aldri rolig nok til at jeg tok kontakt med føden så alt står nok helt fint til der inne, men så blir man jo bekymret likevel da 😅

Krysser fingre og tær for at det skjer spennende saker snart, hadde vært så digg med bare et lite tegn på at kroppen skjønner at termin er en uke unna :yvonne:

Det var snillt sagt - takk! 🥰

Haha, det er helt sant! Man får mange dyre dusjer for samme sum som månedskort og lunsj i kantina! :fnise:

Ja, det skjønner jeg! Det kan nok sikkert skje ganske plutselig for mange. Som du nevnte tidligere, bare tenk på Rachel i friends som gikk på overtid i hetebølge! Jeg sa til mannen her i går at vi kanskje måtte ta en Rachel og Ross hvis det blir overtid - en helkveld med løping i trapper, sterk mat og sengekos :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2

Oppdatering fra kontroll hos jordmor! Ingen spor av svangerskapsforgiftning i urinprøven og blodtrykket er stabilt litt høyt, men innenfor normalen, så er nok rett og slett bare gravidkroppen min som reagerer på varmen med alt dette vannet og hodepinen! :hoppendeglad:

Lille har det bra, følger vekstkurven sin fint og hodet er festet! 🥰 Alltid så godt å få vite hvordan det står til der inne! ❤️

Tok forsåvidt opp at jeg har en del kraftige, takvise menssmerter på kveldstid noen ganger. Jm sa det mest sannsynlig er modningsrier, men var rask med å legge til at en kan gå med modningsrier lenge. Hun mente jeg måtte innstille meg på å gå til termin og kanskje en uke over. Heller ta det som en bonus om han bestemmer seg for å komme før. Tenker uansett det er greit å kjenne litt på det og øve på smerten i og med at det jo er rie-smerte bare i et veldig mildt format.

Nå gleder jeg meg faktisk til helg! Er veldig innstilt på en hyggelig helg sammen med mannen - vi må jo nyte hverandre litt ekstra de få barnefri helgene som er igjen nå :fnise: Vi vurderer til og med å dra på visning! Ikke at jeg burde dra noe som helst sted så tung og sliten som jeg er, men denne eiendommen er litt for spennende til å ikke ta en kikk på! :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at det gikk bra på JM kontroll. 🥰

Er inne og leser her, men sjeldent jeg har ledige hender til å skrive for tiden 🙈 

Det er jammen ikke lenge igjen altså. Spennende med modningsrier. Og litt plagsomt! Men seriøst, drit å i gå i trapper :ler: Det har jeg prøvd, hjalp ikke en ting!! 😂

Bruk heller tiden til å slappe av. Folk er jo forskjellige, men min kropp lagde mer rier når jeg satt i ro fremfor når jeg var ute og gikk. Totalt motsatt av hva man blir fortalt :ler: 

Spennende med visning.. gøy å se litt. Har dere leilighet og leter etter hus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kakaoen said:

Så godt å høre at det gikk bra på JM kontroll. 🥰

Er inne og leser her, men sjeldent jeg har ledige hender til å skrive for tiden 🙈 

Det er jammen ikke lenge igjen altså. Spennende med modningsrier. Og litt plagsomt! Men seriøst, drit å i gå i trapper :ler: Det har jeg prøvd, hjalp ikke en ting!! 😂

Bruk heller tiden til å slappe av. Folk er jo forskjellige, men min kropp lagde mer rier når jeg satt i ro fremfor når jeg var ute og gikk. Totalt motsatt av hva man blir fortalt :ler: 

Spennende med visning.. gøy å se litt. Har dere leilighet og leter etter hus? 

Så hyggelig at du tar turen innom! Regner med du har nok å holde på med for tiden, så bare veldig hyggelig å høre fra deg når du har tid 😍

Ja, det er veldig spennende! Håper det betyr at kroppen er skikkelig moden og klar når fødsel først starter :jepp: Spørs om det trappegåingen blir noe av ja, sånn formen er for tiden frister ikke det noe særlig! Men en ekstra sterk butter chicken kan nok fort havne på bordet, om ikke annet så er det jo veldig godt! :fnise:

Ja, det kan bli veldig spennende! Vi har vært kjempeheldig å arve et hus, så det finnes egentlig ikke synd på oss, men vi ønsker oss lenger unna byen. Har så lyst på høner og bier :sjenert:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange gode nyheter på sist besøk! Veldig bra at hodet har festet seg, så slipper du alle tankene om setefødsel. Håper du og mannen klarer å nyte den siste tiden alene, men etter hvert blir du sikkert utålmodig :fnise: Lykke til med fødsel, for den kan jo skje når som helst nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hodet nå er festet og at den lille ligger klar til å ut når som helst nå😍😄 tenk nå er han her snart🤩 synes siste tiden din har gått utrolig fort, synes ikke det er lenge siden du var i uke 32😅 ikke den samme følelsen over meg selv, har helt sikkeet ikke du over deg heller men🙈

spennende tider her inne nå hvertfall! Kan jo skje når som helst😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 18.8.2022 den 15.03):

38+2

Oppdatering fra kontroll hos jordmor! Ingen spor av svangerskapsforgiftning i urinprøven og blodtrykket er stabilt litt høyt, men innenfor normalen, så er nok rett og slett bare gravidkroppen min som reagerer på varmen med alt dette vannet og hodepinen! :hoppendeglad:

Lille har det bra, følger vekstkurven sin fint og hodet er festet! 🥰 Alltid så godt å få vite hvordan det står til der inne! ❤️

Tok forsåvidt opp at jeg har en del kraftige, takvise menssmerter på kveldstid noen ganger. Jm sa det mest sannsynlig er modningsrier, men var rask med å legge til at en kan gå med modningsrier lenge. Hun mente jeg måtte innstille meg på å gå til termin og kanskje en uke over. Heller ta det som en bonus om han bestemmer seg for å komme før. Tenker uansett det er greit å kjenne litt på det og øve på smerten i og med at det jo er rie-smerte bare i et veldig mildt format.

Nå gleder jeg meg faktisk til helg! Er veldig innstilt på en hyggelig helg sammen med mannen - vi må jo nyte hverandre litt ekstra de få barnefri helgene som er igjen nå :fnise: Vi vurderer til og med å dra på visning! Ikke at jeg burde dra noe som helst sted så tung og sliten som jeg er, men denne eiendommen er litt for spennende til å ikke ta en kikk på! :jepp:

Så bra at det ikke var noen spor av svangerskapsforgiftning! :yvonne: Og ikke minst at hodet er festet, så er det en bekymring mindre hvert fall 😁

Veldig spennende at du har modningsrier, så får vi håpe at det betyr at han ikke har tenkt til å drøye den så altfor lenge :bond:

Endte dere opp med å dra på visningen? Og hvordan gikk det så fall? 😊

Håper helgen din har vært strålende 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/19/2022 at 4:29 PM, gyngestolen said:

Så mange gode nyheter på sist besøk! Veldig bra at hodet har festet seg, så slipper du alle tankene om setefødsel. Håper du og mannen klarer å nyte den siste tiden alene, men etter hvert blir du sikkert utålmodig :fnise: Lykke til med fødsel, for den kan jo skje når som helst nå! 

Ja, virkelig! 😄 Vi begynner nok å bli utålmodige begge to, så nå gjør vi vårt beste for å få dagene til å gå :fnise:

tusen takk! 🥰

 

On 8/20/2022 at 10:07 AM, Love90 said:

Så bra at hodet nå er festet og at den lille ligger klar til å ut når som helst nå😍😄 tenk nå er han her snart🤩 synes siste tiden din har gått utrolig fort, synes ikke det er lenge siden du var i uke 32😅 ikke den samme følelsen over meg selv, har helt sikkeet ikke du over deg heller men🙈

spennende tider her inne nå hvertfall! Kan jo skje når som helst😄😄

Ja, det er så betryggende å tenke på! 🥰 Jeg må si jeg er enig med deg, synes også tiden har gått utrolig fort fra uke 32! Nå håper jeg bare innspurten går like fort! 🙈

Men det fyker jo jammen avgårde for din del også nå, plutselig sitter du der med den lille i armene 😍

 

On 8/21/2022 at 7:57 PM, Yrno said:

Så bra at det ikke var noen spor av svangerskapsforgiftning! :yvonne: Og ikke minst at hodet er festet, så er det en bekymring mindre hvert fall 😁

Veldig spennende at du har modningsrier, så får vi håpe at det betyr at han ikke har tenkt til å drøye den så altfor lenge :bond:

Endte dere opp med å dra på visningen? Og hvordan gikk det så fall? 😊

Håper helgen din har vært strålende 🥰

Absolutt! Merker at jeg har senket skuldrene skikkelig nå, er bare i ventemodus :jepp:

Ja, jeg ble så glad når jordmor sa det var det det var, men måtte jo plante beina raskt på bakken igjen når hun sa at jeg likevel kunne gå til termin :ler:

Nei, visningen var kl 12 nesten 2 timer kjøring unna og jeg hadde den første skikkelig gode natten på lenge, så det ble soving utover formiddagen i stede! Akkurat da føltes det veldig verdt det!

Helgen har vært kjempefin, tilogmed krydret med litt sosialt! 🥰 Håper du også har hatt en god helg! Du er vel på termin nå? Hvordan går det? Eller har du kanskje født? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+0

Helt uvirkelig å skrive 39+0! I appene mine står det at jeg nå er i uke 40 og det er 9 dager til termin! Tenk, nå er han her snart!! :strix:

I dag våknet jeg med et lass modningsrier kl 07. Lå og kjente etter en stund og syntes nesten det var en slags regelmessighet i det, men like plutselig som de kom, forduftet de igjen 🙈 Kynnere og modningsrier kommer og går stort sett gjennom hele dagen for tiden. Håper det betyr at han har tenkt å komme veldig snart! Tenk å bli glad når ting gjør vondt! :ler:

Helgen brukte vi på å gjøre siste finish på babyforberedelsene. Nå står stellebordet klart på badet, fylt opp med bleier og våtservietter og som blåhval full av hormoner feller jeg selvfølgelig en liten tåre hver gang jeg kommer inn der 🥰

Vi feiret også bursdagen til mannen som egentlig skulle feires neste helg i tilfelle vi er blitt foreldre til da. Var på favorittrestauranten vår sammen med et vennepar og det var altså så hyggelig! 

Så, nå er alt som skulle vært gjort blitt gjort! I dag la jeg tilogmed helsekortet over fra hverdagsveska til fødebagen :fnise:

Formen er forøvrig overraskende bra! Hatt noen gode netter med søvn og noe av ødemene har gått litt ned etter at varmen roet seg. Nå er det bare å lene seg tilbake og vente ❤️

Legger ved (forhåpentligvis) siste magebilde!

 

6457B8F6-B5A9-4FB4-BF95-2E63357B1AB2.jpeg

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå så fin du er :strix: 

Jeg må innrømme jeg er inne og kikker hver dag, sååå spent på om det har skjedd noe snart. Virkelig rørt på dine vegne som skal få møte babyen for første gang. Det er såå magisk 😍

Ønsker deg virkelig den beste innspurten. Og at du får en utrolig flott fødeopplevelse :strix: det er så fortjent etter alle disse månedene! 💙

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kakaoen said:

Åååå så fin du er :strix: 

Jeg må innrømme jeg er inne og kikker hver dag, sååå spent på om det har skjedd noe snart. Virkelig rørt på dine vegne som skal få møte babyen for første gang. Det er såå magisk 😍

Ønsker deg virkelig den beste innspurten. Og at du får en utrolig flott fødeopplevelse :strix: det er så fortjent etter alle disse månedene! 💙

Tusen takk! 🥰

Så koselig å høre at du er innom! Er veldig spent på hvordan det første møtet føles, ser for meg en eksplosjon av kjærlighet :strix: Håper ting er i ferd med å gå seg til for dere og at du har fått den tøffe fødselen litt på avstand?

Tusen takk snille du - gleder meg mer og mer for hver dag! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

Tusen takk! 🥰

Så koselig å høre at du er innom! Er veldig spent på hvordan det første møtet føles, ser for meg en eksplosjon av kjærlighet :strix: Håper ting er i ferd med å gå seg til for dere og at du har fått den tøffe fødselen litt på avstand?

Tusen takk snille du - gleder meg mer og mer for hver dag! 💙

Ting går noe bedre ja. Var hos JM igjen i dag og fikk delt en del tanker. Er fortsatt mye vondt som sitter i kroppen og hodet. Jeg har trodd at det har hjulpet å fortelle folk om fødselen. Men jeg har igrunnen delt en mer faktabasert historie, mye sett fra mannen sitt perspektiv. Mye fordi ungene har vært rundt oss når vi har besøk og da må jeg moderere litt. Samt at jeg ikke orker sitte å gråte til hvem som helst.

Men JM anbefalte meg å dele den fulle historien med de jeg føler tåler å høre den. For jeg kjenner også jeg blir lei meg når jeg får svaret: Jammen det gikk jo bra til slutt.  :sjenert: Hvis det gir mening :klo: 

Kjenner jeg unner ingen å kjenne de følelsene jeg sitter med nå. Det er jo mye følelser i utgangspunktet etter man har født. Men det burde være mer av stolthet og glede 💙

Og kjærlighetseksplosjonen.. den er så herlig 😍 er jo et mirakel at det kommer et ferdig menneske ut av deg som har alt på plass 😍 Virkelig nyt de første timene på føden med den lille oppå deg. De er virkelig hellige ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...