Gå til innhold

Fiora har baby i magen!


Fiora

Anbefalte innlegg

Velkommen til graviditetsdagboken min! :hjerte:

Endelig tør jeg opprette ny dagbok for det nye kapittelet i livet her inne i gravidtetsdagbøkene etter etterlengtede positive tester og spire godt plantet i magen. Prøvedageboken kan leses her.

Litt om meg: Jeg er en kvinne på 33 år, forlovet med en fantastisk mann på 34. Vi har utdanning, faste jobber, enebolig, stasjonsvogn og hund fra før, så nå venter vi bare på babyen vår med termin 02.09.22 for å komplettere familien 🥰

Jeg fikk positiv test den 17 desember, 9 dpo. Har testet jevnlig siden da. Det føles jo helt uvirkelig at vi skal være så heldig at spiren endelig er der! I dag er jeg 5+2 og fikk 3+ på cb digital, så da føler jeg meg så trygg jeg foreløpig kan bli på at den lille trives der inne! Vi skal på TUL 10. januar, og det gleder jeg meg veldig til! 😄

I følge babyverden skal hjertet begynne å slå rundt disse tider. Tenk for en fantastisk avslutning på 2021/start på 2022! Jeg gleder meg til tiden fremover! :strix:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, gyngestolen said:

Gleder meg til å følge deg fremover i denne spennende tiden ❤️

Så hyggelig å høre at du vil følge! 🥰 Håper du følger på inn i graviditetsdagbøkene du også snart! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Yrno said:

Følger deg selvsagt videre 🌸

Så hyggelig! Vi er jo ikke mer enn en uke eller to unna hverandre? Blir spennende måneder fremover! 😍

 

10 hours ago, Kakaoen said:

Gratulerer med ny spire 🥰 Vil gjerne følge med her. Ekstra spennende nå i begynnelsen 😍

Tusen takk! 🥰 Så hyggelig at du vil følge! Det er veldig spennende, og litt nervepirrende - Hadde aldri trodd jeg skulle bli glad for diverse vondter og kvalme, men føler at det sier noe om at lille har det bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (2 minutter siden):

Så hyggelig! Vi er jo ikke mer enn en uke eller to unna hverandre? Blir spennende måneder fremover! 😍

Jeg er 6+6 i dag, så rett over ei uke bare 😄 Blir kjempe spennende måneder fremover, er jo helt sykt at vi vokser frem små bebiser inni der 😅😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yrno said:

Jeg er 6+6 i dag, så rett over ei uke bare 😄 Blir kjempe spennende måneder fremover, er jo helt sykt at vi vokser frem små bebiser inni der 😅😍

Så gøy! Kan plutselig havne på føden samtidig vi da! 😄 Ja, det er helt vanvittig! Av og til er det nesten så jeg lurer på om det faktisk er sant 🙈

Kjenner jeg helst vil spole litt over en uke frem til TUL, skal bli godt å se med egne øyne! Har forresten TUL samme dag som du er på nå, 6+6 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4

Godt nyttår til alle som besøker boka! 🥳

Her startet vi det nye året svært rolig. Da vi har hund har ikke jeg vært med på noe særlig festligheter de siste årene uansett, og mannen fikk dårlig samvittighet for å dra på fest siden jeg er gravid så da var vi hjemme og kosa oss med en bedre middag sammen og en serie vi liker veldig godt. Koselig avslutning på det gamle og start på det nye! 🥰

I dag ringer jeg det nye året inn med at kvalmen har skrudd seg opp et hakk (!) og å felle en liten tåre til en babyvideo på en av gravidappene mine :blush:

Akkurat den lettrørtheten finner jeg ganske fascinerende! Jeg gråter egentlig aldri. Jeg er bare sånn skrudd sammen, men nå.. skal ingenting til! Her om dagen fant mannen ut at han ville finne ut hva vi har i vente, så han satte på Minibarna. Det var jo litt søtt i seg selv, men da Fantus fant mammaen til krabben sto tårene i øynene på meg, det var jo så koselig at de fant mammaen :fnise:

Nå blir det å fortsette å ligge her til kvalmen roer seg litt… noen som har noen tips? (Det hjelper ikke å gå ut, det har jeg prøvd da jeg vanligvis synes frisk luft hjelper mot kvalme, men nå ble det bare verre!)

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen! Bare å glede seg til å kjenne liv inni og kunne se det utenpå! 🥰 

Husker jeg ble lettrørt selv. Begynte å hulke av åpningen til løvenes konge og da korpset spilte på 17. mai måtte jeg anstrenge meg for å ikke sitte i en dam av tårer og snørr på jobb 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig koselig nyttårsaften 🥰 Er dessverre ikke så mye som har hjulpet på kvalmen hos meg annet enn å få i meg nok væske (farris har vært magisk!) og små men hyppige måltider. Har litt Mariekjeks stående på nattbordet mitt som jeg stapper i meg et par av hver morgen, og synes det hjelper litt ☺️ Utover det er det bare å spise det som frister, for meg er det vannmelon og druer 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, GulSitron said:

Gratulerer med baby i magen! Bare å glede seg til å kjenne liv inni og kunne se det utenpå! 🥰 

Husker jeg ble lettrørt selv. Begynte å hulke av åpningen til løvenes konge og da korpset spilte på 17. mai måtte jeg anstrenge meg for å ikke sitte i en dam av tårer og snørr på jobb 🙈

Tusen takk! 🥰 Ja, det gleder jeg meg veldig til! 

Hihi, godt å høre vi er fler! Tårene spretter for de rareste ting 😅

 

20 hours ago, Yrno said:

Høres ut som en veldig koselig nyttårsaften 🥰 Er dessverre ikke så mye som har hjulpet på kvalmen hos meg annet enn å få i meg nok væske (farris har vært magisk!) og små men hyppige måltider. Har litt Mariekjeks stående på nattbordet mitt som jeg stapper i meg et par av hver morgen, og synes det hjelper litt ☺️ Utover det er det bare å spise det som frister, for meg er det vannmelon og druer 😋

Det var det 🥰 Farrisen har jeg også funnet frem, den er veldig fin å ha! Skal kjøpe meg kjeks, det var et godt tips, takk! Merker jeg må bli flinkere til å huske på disse små måltidene, hjelper nok å få en slags rutine på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0

Tenk at jeg har 6 fullgåtte uker allerede! Plutselig føltes det ut som de ukene siden positiv test har gått ganske fort likevel. 

Jeg har hatt 6 fullgåtte som en slags milepæl, en slags «over første hump» så det føles ekstra godt å gå inn i svangerskapsuke nr 7! 

Jeg har det egentlig ganske bra! Hvordan alle rundt meg har det er en annen sak.. vurderer å bytte navn til Hormonella! Jeg er altså så hissig om dagen, tror omverden skal være glad jeg sitter på hjemmekontor for meg selv for tiden! :ler:

Prøver å ta meg sammen og minne meg selv på at grunnen til at jeg er så hissig er verdens beste grunn til å være glad da! 

Jo, også har jeg visst klart å ta dobbel dose folat i flere uker! Hun på apoteket ga meg en multivitamin og en boks folat da jeg spurte hva man burde bruke som gravid. Viser seg at det er 400mg folat i multivitaminen også! Fikk litt hetta, men etter å ha googlet google opp og ned på både norsk og engelsk virker det ikke som det er noen krise 🙈

Nå er det også under en uke til TUL! Jeg gleder meg, selv om det er veldig mye spenning knyttet til det! Håper vi får se et bankende hjerte og at alt er bra :hjerte: Tror både jeg og mannen trenger å se den lille nå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha 6 fullgåtte uker fullført!! 🥰 Blir spennende med TUL. Krysser fingrene for at dere ser et bankende hjerte ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folat er B-vitamin, som er vannløselig. Får du for mye, vil kroppen skille ut overskuddet i urinen. Så ingen fare å ta litt mer en stund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye med en liten mageboer 😍 jeg vil gjerne følge med her videre. vi ligger neesten likt i løypa! jeg er 4+5 idag☺️ blir spennende å følge utviklingen vår samtidig masse lykke til fremover, og håper kvalmen ikke blir for ille de neste ukene🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker hver mandag var en slags milepæl fordi det kom nytt bilde på appen som sa "nå er babyen din på størrelse med et blåbær" etc 😅 

Nå går det fort til uke 12! Og på tul på denne tiden (mener jeg var 6+3) så vi embryo, plommesekken og et bankende hjerte ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Prøver2021 said:

Så deilig å ha 6 fullgåtte uker fullført!! 🥰 Blir spennende med TUL. Krysser fingrene for at dere ser et bankende hjerte ❤️

Ja, det føles bra! Nå er det jo faktisk en hel måned siden unnfangelse! 🤩 Tusen takk for kryssede fingre ❤️ 
 

12 hours ago, gyngestolen said:

Folat er B-vitamin, som er vannløselig. Får du for mye, vil kroppen skille ut overskuddet i urinen. Så ingen fare å ta litt mer en stund! 

Var det jeg også kom frem til etter all googlingen, så da tar jeg det bare som at heller for mye enn for lite! 🙈

 

12 hours ago, alilja said:

gratulerer så mye med en liten mageboer 😍 jeg vil gjerne følge med her videre. vi ligger neesten likt i løypa! jeg er 4+5 idag☺️ blir spennende å følge utviklingen vår samtidig masse lykke til fremover, og håper kvalmen ikke blir for ille de neste ukene🤞🏽

Tusen takk ❤️ Så hyggelig at du vil følge, og gratulerer til deg også! :yvonne: Gøy at vi begynner å bli flere september terminer her inne i dagbøkene! 
 

2 hours ago, GulSitron said:

Jeg husker hver mandag var en slags milepæl fordi det kom nytt bilde på appen som sa "nå er babyen din på størrelse med et blåbær" etc 😅 

Nå går det fort til uke 12! Og på tul på denne tiden (mener jeg var 6+3) så vi embryo, plommesekken og et bankende hjerte ❤️ 

Hihi, akkurat sånn har jeg det med tirsdager! Koser meg litt ekstra med all ny info som kommer i appene da! 🥰

Så fantastisk magisk det må være å se! Håper virkelig vi også ser en fin liten en med bankende hjerte ❤️ (Og DER kom tårene 😂)

————-

6+1

Jeg kom ikke lenger før jeg bare måtte ringe legen nei! Hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle bli en sånn bekymret førstegangsgravid som ringer ned legekontoret i hytt og pine. Men jeg har slitt med så kraftige ligamentsmerter helt siden 4+5. Flere netter jeg har våknet av at smertene hugger til og sitter i ganske lenge.

I natt har jeg sovet skikkelig dårlig. Oppe og tisset 3 ganger og våknet med disse smertene innimellom der. Så da måtte jeg bare høre med legen om det skal være sånn 🙈 Hun fantes heldigvis ikke bekymret og var helt sikker på at det er ligamentsmerter og ikke noe farlig, så det var veldig godt å få bekreftet! Da slipper jeg hvertfall bli redd nesten gang smerten hugger i 😊

Endret av Fiora
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...